Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi näitä lapsettomien lohkaisuja! on ihan pakko huokaista teille mammoille, kun kaverini sanoi

Vierailija
12.07.2007 |

viimeksi treffejä sovittaessa " ai, otatko sä vauvan mukaan kahville?"

daa, vauvani on 4 kk vanha eikä pärjää ilman minua paria tuntia kauempaa. en siis suuttunut mutta alkoi huvittaa!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana hyvä kun tunnistin termin täysimetys eikä minulla ollut hajuakaan siitä miten usein täysimetettävää lasta imetetään. Esikoisen alkuaikoina uskoin tietäväni, mutta hänen vähän kasvettuaan ja kuopuksen synnyttyä sain taas todeta etten tiedäkään. Lapset ovat niin erilaisia.

Kuopus oli 4-5h putkeen isänsä hoivissa 8viikon iästä asti. Lypsin maitoa aamulla ennen kurssille lähtöä ja mies syötti siitä päivällä. Samoin noista ajoista lähtien saatoin ihan huvitusmielessä välillä lähteä kavereiden kanssa kahville ilman vauvaa. Lypsetyn maidon turvin vauva pärjäsi ihan hyvin isin kanssa ja minusta oli kiva saada välillä kahvitella rauhassa ilman tissitakiasta. Ja pysyipä jututkin paremmin muualla kuin vauva-asioissa ;o)

Eli älä nyt tuon perusteella kaveriasi tuomitse. Tunnen montakin 4kk ikäisen täysimetettävän äitiä jotka voivat rauhassa käydä kahvilla ilman vauvaansa. Ehkä kaverisi tuttavapiiriin kuuluu myös kaltaisiaan?

Vierailija
42/48 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sulla on muutakin elämää?? Miksi ihmeessä perheetön ihminen haluis olla kahvilla kuuntelemassa vauvan ininää, tai sun vouhkaamista siitä ipanasta???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hämmästyneenä.

TIETENKIN tiedän, että kaikki eivät enää tuossa vaiheessa imetä, mutta on silti lapsettomien ja lapsen saaneiden jutuissa eroa. Lapsen saanut tietää, että vaikka vauva olisi miten helppo, niin ensimmäiset kuukaudet se vaatii aivan jatkuvasti hoitioa ja huolta. Ja että tuo vauva-aika on yksin silmänräpäys elämästä, sen aikana ei ole kiire jumppaan eikä juhliin, koska niitä tulee ja menee, mutta vauvan kanssa ollaan tässä ja nyt ja vain tämä hetki. Mutta se hetki on sitten sitäkin intensiivisempää.

Itse en olisi voinut jättää 4 kk ikäistä vauvaani isälle hoitoon kahvittelun ajaksi, koska minulla tuli niin valtavasti maitoa, että oloni kahvilla olisi ollut aivan sietämätön ja maito pursuillut rintasuojien läpi. Helpompi oli kahvitella niin että vauva oli mukana.

Vierailija
44/48 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hämmästyksestä mykkyrällä, kun kerroin imettäväni ja suunnittelevani täysimetystä 6 kk ikään asti. Oli kuulemma täysin poikkeuksellista hänen väestövastuualueellaan.

Kyseessä tietenkin Pihlajamäki, Helsinki.

Vierailija
45/48 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oli hämmästyksestä mykkyrällä, kun kerroin imettäväni ja suunnittelevani täysimetystä 6 kk ikään asti. Oli kuulemma täysin poikkeuksellista hänen väestövastuualueellaan.

Kyseessä tietenkin Pihlajamäki, Helsinki.

Vierailija
46/48 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsin max. 10 minuutissa kotiin. Ja tätä kesti sitten 7 kk.

Toisen kanssa olin sitten entistäkin päättäväisempänä päättänyt, että toista kertaa en samaan suostu ja että varmasti opetan tuttipullolle.

Lapsi joutui synnäriltä suoraan sairaalaan pariksi viikoksi, jossa sai ruokansa letkun kautta. Loppuvaiheessa häntä syötettiin tuttipullolla, vaan kun äidinmaidon makuun pääsi, niin ei enää kelvannu tutit, eikä tuttipullot!

Tällä lapsella jäi kuitenkin sen verran sairaalarytmi päälle, ettei syönyt jatkuvasti (kuten esikoinen teki) ja ei ollut ihan yhtä vaativa, kuin esikoinen (joka huusi lasit rikki, jos ei maitoa saanut sillä sekunnilla).

Pääsin siis aavistuksen helpommalla, mutta pitkään en voinut hänestäkään olla erossa.

Eli kahvittelut ilman vauvaa oli vain elämää suurempi unelma minulle=)

Vierailija
47/48 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta yhdestä tissitakiaisesta. Ekat kuukaudet ei olisi muuta tehnyt kuin ollut sylissä ja imenyt tissiä. Kun vauva oli 4 kk, pääsin lenkille kun lähdin heti imetyksen jälkeen. Kun tuntia myöhemmin tulin takaisin, vauva huusi suoraa kurkkua. Ja eikun hikisistä kamppeista tissi esiin. Ei kelvannut tutti eikä tuttipullo. Enkä sitä paitsi tiedä, mitä siitä tuttipullosta olisi tarjottukaan. Tutteli ei sopimunut maitoallergian takia ja itse en pystynyt lypsämään (siis maitoa ei vain herunut edes sähköpumpulla). Itselläni ei ollut vaikeuksia hyväksyä sitä tosiasiaa, että tämä vaihe on todella lyhyt aika elämässäni, eikä haittaa, vaikka olenkin niin kiinni vauvassani. Onneksi kavereittenikin mielestä oli ok tavata joko vauvan kanssa tai odottaa muutama kuukausi " aikuisten menoja" .

Vierailija
48/48 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loso kotimamma, joka on ylemmyydentuntoisesti huvittunut kun joku clueles-lapseton EI TAJUA mikä ilmastonmuutoksen pysäyttämiseen verrattava projekti hänellä on 4kk vanhan lapsen kanssa meneillään= pidä lapsi turvassa, erossa isästään.

Jos olisin vielä lähes puoli vuotta lapsien syntymän jälkeen niin kotiin juurtunut etten vouisi käydä kahvilla, niin olisin varmaan työntänyt pääni kaasu-uuniin.

Vaikka mulla on kaksi lasta, näen omia ystäviäni mieluiten ilman lapsiani ja ilman heidän vauvojaan tai lapsiaan, koska keskustelusta ei tule mitään jos ovat mukana kahvilassa tms. Kotivierailut ovat sitten juttu erikseen.