**Maalismussukat to-su**
Kommentit (44)
Ansku78 se rasva on Biothermin tuottama. En muista miten siinä lukee,mutta englaniksi se on ja sanoo raskausarpien estorasvaa ;)
Valkoinen aika iso tuubi ja sinisellä tekstillä painettua... muistasin ma, ja teitty iso on myös hinta, olisko ollut 34 ¿ tuubi, mutta tekee tehtävänsä.
Mä otan kanssa mieheni mukaan synnytykseen, hänelle kerta on jo viides, joten jo rutiinilla menee ;) Se on sellainen yhteinen urheilusuoritus, toinen tsemppaa ja toinen huhkii ;) On isona apuna, en edes ajatteli asiaa ilman miestä.
Mrs. Pinaple rv6+ jotain HYVIN PAHOINVOIVANA....
Käynpä siis sellaista etsimässä. Ja koita jaksaa pahoinvoinnin kourissa..
PiiPaa: Mä olen epäillyt jo pitkän aikaa että mulla olisi kilpirauhasessa jotain häikkää, vajaata vai liikatoimintaa, sitä en osaa sanoa mutta luulen että heittelee kumpaankin. Meillä on äidin puolen suvun naisilla kaikilla jompaa kumpaa ja heidän selostuksia oireista olen kuunnellut ja aika selvät merkit mulla näkyvissä.. :( Ei kiva. Testeissähän tuo selviäisi. Taidan ottaa puheeksi eka neuvolakäynnillä vaikka sijaiselle " joudunkin" .
Anabela: Mä ajattelin ihan siks varata yksityiseltä ultran tähän alkuun että sen lisäksi ett haluan varmistaa että elämää kohdusta löytyy, niin halutaan miehen kanssa myös samalla selvittää onko tulijoita yksi vai kaksi. Meillä korkea " riski" kaksosraskauteen enkä halua jännittää sitä tietoa montaa viikkoa :)
mansemamma82: Meidän perheeseen kuuluu minun (29) ja miehen (29) lisäksi kaksi lapsosta, tyttö 9/01 ja poika 6/05.
Ja synnytykseen toivon mieheni pääsevän mukaan, ollut molemmissa synnytyksissä mukana. Toivottavasti myös tässäkin :)
Cotine kyseli ekasta neuvolasta. Sain ajan varattua 6.8. ja silloin pitäisi viikkoja olla kasassa 8+3.
Iglulle tervetuloa mukaan ja onnea plussasta!!!
Oma (.): Ihmetyttää kun sitä etovaa oloa ei ole vieläkään. En tosin valita, en ollenkaan mutta kummastuttaa. En kuollaksenikaan kyllä muista koska se on edellisillä kerroilla alkanut, pää ompi hattaraa ;)
Käytiin tänään hakemassa miljoona pakettia kattopanelia tytön huonetta varten. Ollaan nyt aloittelemassa remontoimaan eskarilaisen huonetta kun sitä omaa soppea jo kovasti kaipailee. Pikkuveikka kun sotkee kuulemma kaiken eikä osaa mitään leikkiä ;) Ovat tähän asti olleet samassa leikkihuoneessa eikä siitä kieltämättä meinaa mitään tulla kun leikit ei oikein osu yksiin, ikäeroa lapsilla kun kuitenkin on se 3v 9kk... Jospa elo täällä sitten vähän rauhoittuisi kun on omat alueet kummallakin :D
Mutta poitsulla tuntuisi olevan tuoksulasti housuissa joten lyhyestä (?) virsi kaunis tällä kertaa.
Toivottavasti sateet väistyisi niin pääsisi oikein kunnolla ulos purkaan energiaa!!! ...Lapset siis, en minä. Äitiä väsyttää ;D
Ansku78 rv 5+0
Selvitä ihmeessä heti nuo sun veriarvot kilppariin liittyen. Jos sulla on suvussa näitä tauteja niin sitä suuremmalla syyllä, koska autoimmuunisairaudet (esim krooninen kilpirauhastulehdus jota itse sairastan) ovat periytyviä. Toki joskus hyppäävät sukupolven yli, mutta silti.
Äläkä tyydy pelkkään TSH ja T4V arvoon vaan vaadi myös vasta-ainekokeet tsab ja tpoab.
Raskauden aikana noiden arvojen pitäisi olla TSH mieluiten alle 2 ja T4V yli 16. Useimmat rivilääkäritkään tätä vaan eivät tiedä ja vain tuijottavat viitearvoja mitä Suomessa ei saada tarkistettua ja ovat todella jälkijunassa.
Mutta jos arvot siis ovat huonommat kuin nuo niin raskauden aikana olisi ehdottomasti aloitettava lääkitys. Vajaatoiminta voi aiheuttaa keskenmenoja, koska sikiön kilpirauhanen ei kehity normaalilla tavalla ja mm kehityshäiriöitä jotka saattavat kylläkin ilmetä vasta myöhemmin.
En halua sua pelästyttää jutuillani, mutta suosittelen, että vaadit ne verikokeet heti, vastauksissa kun voi kestää parikin viikkoa. Äläkä tyydy mihinkään -ihan hyvät arvot- -vastaukseen vaan ota itsellesi tulokset ylös.
Minäpä tuppaan sekaan... 24v ja mieheni 26v, ekaa odotellaan nyt rv 7+??
Öklötystä on havaittavissa. Nälkä on, välillä ei oikein mikään maistu ja täytyn nopeasti. Litteän vatsani oon jo saanut hyvästellä. Eihän sen otuksen pitäis olla kuin vasta sen kahvipavun kokoinen, mitä lie turvotusta sitten lie, mutta tiukoissa vaatteissa alkaa jo hirvittää että muut kohta huomaa.
Mä olen nukkunu näihin asti öisin ku pieni sika. Alavatsan vihlasuja on välillä. Väsy ja herkkismieli saattaa yllättää yhtäkkiä. Ympäristön taholta tuntuu välillä niinku elämä pitäs nyt olla suunniteltu jo ainaki seuraavat kaks vuotta eteenpäin valmiiksi, vaikka ite vasta hissukseen alkaa sisäistää mitä tässä on tapahtumassa. Vauvalehdet ahdistaa, kuvat isoista mahoista ökklöttää, mutta enköhän tästä pikkuhiljaa " normalisoidu" . ;) Raskaus oli kyllä iloinen uutinen, mutta ei sitä näköjään kaikkeen voi valmistautua, aina se on hyppy tuntemattomaan.
Yhden hyvän kirjan pummin isosiskolta, semmonen ku Lapsikirja, Anna Wahlgrenin kirjoittama. Sen lukeminen paremmin rauhottaa ku ahdistaa.
Ja on se hyvä ku on tämmönen foorumi tässä vaiheessa, ku ei oikeen vielä viitti kellekään kertoa ja näitä asioita toisten kanssa puida. :)
Tylsää ku sataa, no onneks ei koko päivää oo satanu, kerkes vähä tehä pihahommia ku ne on jumittanut ku koko viikon satanu vettä :(
Mä täytän enskuus 26, mies on vielä muutaman kuukauden 27
Neljättä lasta ootellaan, meillä on poika 6/00, tyttö 6/05 ja poika 11/06
Synnyttämään toivon miehen tulevan mukaan, on ollut edellisissäkin joten eiköhän se nytkin tule, ellei nyt niin käy ettei kukaan tule lapsia hoitaan siks aikaa.
Eka neuvola mulla on 2.8 (onkohan toi tullu jo mainittua..noooh)
Olikohan jotain muuta...meinaa olla toi muisti tosi huono.
No oireista, mulla kova väsymys, ei riitä vaik menee aikasin nukkuun ja nukkuu päikkärit. Sit paleltaa ja hikoiluttaa ja pahoinvointi yllättää välillä, ei pahasti vielä.
No, lisää myöhemmin, jos nyt jotain unohtu
Tuuli
Ja lämpimät onnittelut teille kaikille! Pääsisinpä joukkoonne kirjoittelemaan! Mutta toistaiseksi olen kuumeilija ja täällä kateellisena salakuuntelijana... Kysyisin kommenttejanne seuraavaan, josko jollakulla olisi ollut samantapaista?
Mun tilanne on tämä: kp 31/27-28. Mitään raskausoireita ei ole ollut, mutta viikonloppuna alkoi muutaman päivän kestäneet selvät kuukautiskivut: alavatsaa väänsi ja väsytti. Nuo oireet loppui pari päivää sitten, mutta tätiä ei vaan näy. Testi oli kuitenkin eilen illalla negatiivinen =( (kp siis silloin 30 /27-28).
Voiko olla, että testi ei vielä näytä positiivista tulosta? Tietty todennäköisempi vaihtoehto on, että kierto vaan heittelee. Mutta kun semmosta ei ole pariin vuoteen tapahtunut, ihmettelen kovasti!
- poijuli
Tiedätkö milloin sulla oli ovis?
Voisko olla, että se ois ollu vähän myöhemmin kuin tavallisesti tai kuin oletit?
Millä testillä testasit? Niissäkin kun on eroja!
Toivottavasti se plussa ilmestyy jo seuraavaan tikkuun! =)
Varoituksen sanana, seuraavassa kuvausta limoista =)
En tiedä oviksen ajankohdasta, kun en ole näistä asioista perillä... Mutta nyt kun tarkemmin muistelen ja kalenteria kattelen, kp 18 luulin että lantiopohjalihasharjoittelemattomuus (mikä sana!) kostautuu kun tuntu että aivastaessa olis päässy lirit housuun. Mutta olikin jotain muuta limaa tms. Oiskohan ollu merkki oviksesta? Testi oli Apteekin raskaustesti.
- poijuli
Jos oletetaan, että sun ovis ois ollu limoista seuraavana päivänä eli kp19 niin ei tuo apteekin testi välttämättä vielä mitään näytä. Muistelen ainakin lukeneeni, että jotkut on saanu sillä myöhäänkin vain haamuja, kun joku toinen testi on näyttänyt vahvaa plussaa.
Koitappa jotain toista testiä!
Itse tilasin verkkoapteekista 4 Fastest testiä hintaan 5 egee ja hyviä tikkuja olivat! =)
Moi! Aamulla tein vielä varmistustestin ja kovasti plussaa testi vaan näyttää. En olisi kyllä uskonut! Tosiasiahan on, että suuri yllätys tämä raskaus meille on, miehen kanssa ollaan edelleen ihan hämmentyneitä tuloksesta.
Meillä on siis ennestään kaksi lasta, kolmatta ollaan salaa toivottu, mutta työkuvioiden takia ei olla vielä päästy yrittämään. No ei sitten tarvitsekaan yrittää ;) Meidän 100% varmat " varmat päivät" pettivät ja ihana ylläriraskaus edessä. Molemmat ollaan miehen kanssa vuosimallia -78 ja lapset -03 ja -04.
Oireita odotellessa, Semlis
kiitos avusta! Mikäli huomennakaan ei mitään uutta, koitan eri testiä. Voin kun haluaisin päästä joukkoonne... Ja vielä, lämpimät onnittelut sulle plussasta ja tarrasukkia matkaan!
- poijuli
Olin maalla peräti yhden yön,kun oli pakko tulla takaisin kaupunkiin tytön kanssa.Hyttysiä oli niin sikana joka tuutissa etten ottanut mitään riskiä tytön kannalta ja autto toi tän päivän kaatosadekkin asiaa.
Nyt mä istun täs koneella ihan jäässä ( yx mun raskausoireista) ja lueskelin teidän kuulumisia.
Super onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan maaliskuuta kohden:)
Iglu: Sulla on loistava LA, se on mun pikku maalisprinsessan syntymäpäivä:)
Mä en siis vieläkään ole varannut sitä neuvola aikaa,TH tulee töihin maanantaina ni sitten aattelin soitella.
Tosin eihän mulla mikään kiire ole,kun vastahan mä olin synnyttämässä,ni on noi jutut hyvin muistissa:)
Mut nyt mä lähden peiton alla,olen sen verran kyllä jäässä tässä:(
Hanan
Neuvolasta oli ollut puhetta. Itse yritän saada tuohon rv6+, koska mulla oli raskausajandiabetes viimeksi ja sillon pomo on vielä lomalla. Mulla ollaan vakinaistamassa tointa joskus lokakuun puolivälissä ja sinne asti aion epätoivoisesti yrittää pomolta raskautta piilotella. Saas nähdä kuinka käy. Ajattelin edes, et jos paljastuu, et josko suostuis pitää mut äippälomaan asti määräaikaisena.
Mulla on ollut lievää etovaa oloa ja masua nippailee jonkun verran. Ei kuitenkaan vielä sen kummempaa (yllätys, rv 3+6). Täytyis yrittää kyllä jotain keksiä, ettei toi paino ainakaan nousisi raskauden aikana. Mulle ei tarvis tulla, ku ehkä max 5kg, jos sitäkään. Liikunta ja ruokavalio, tiedetään.
Ebba, se on varmaan vaan tuota alunturvotusta eikä se masu siitä ainakaan pitkiin aikoihin isommaksi muutu. Saattaa jopa pienentyä. Mustakin tuntuu, että alamaha on pingottunu. Viimeksi oli jo melkeen 30 viikkoa kasassa, eivätkä etäisemmät opiskelutoverini olleet tajunneet raskauttani.
Mut nyt perheen pariin.
Iglu
Iglu:
Neuvolasta oli ollut puhetta. Itse yritän saada tuohon rv6+, koska mulla oli raskausajandiabetes viimeksi ja sillon pomo on vielä lomalla. Mulla ollaan vakinaistamassa tointa joskus lokakuun puolivälissä ja sinne asti aion epätoivoisesti yrittää pomolta raskautta piilotella. Saas nähdä kuinka käy. Ajattelin edes, et jos paljastuu, et josko suostuis pitää mut äippälomaan asti määräaikaisena.
Työnantaja ei saa syrjiä sua raskauden takia, jos näin tekee niin yhteys omaan liittoon. Ja jo suullinen lupaus sitoo työnantajaa, tosin vaikeampi näyttää toteen.. Mä tiedän kaksi tapausta, jotka sai vakipaikan vaikka raskaan, joten ei se mahdotonta ole. Mutta tosiaan, älä luovuta taistelematta! :)
Tuitu rv 6+2 (joka aloitti juhannuksen jälkeen uudessa työpaikassa :)
Ja heti onnittelut Iglulle! :)
Mua kyllä harmittaa että Suomessa pääsee neuvolaan jo niin ajoissa! Täällä on eka käynti niin myöhään ja mulla ei esikoisen kanssa kuunneltu sydänääniä vasta kun viikolla 24 :S Jos ei olis itse maksanut niin mitään muuta ultraa kuin rakenneultra ei olis ollut. Kummasti se aina olo helpottaa kun näkee että kyllä vaan siellä masussa joku polskii ja voi hyvin. Yritin neuvolaan taas soittaa mutta lomalla ovat kaikki, perskules.
Täällä on myös nippailua ja särkyä tällä hetkellä. Muutamaan päivään ei mitään ja sitten taas. Niin tais kyllä olla viimeksikin. Nyt on alkanut myös rintoja aristamaan mutta muuten kyllä ihan oireeton.. jos nyt hirveetä janoa ei lasketa :D
Aurinkoisia viikonloppuja kaikille!!
Mamasaurus rv 5+5
Kai mahtuu vielä mukaan?
Tosin olen hyvin aikaisessa, viikot 3+3, mutta tänään tuli plussa kp25, onnesta mykkyrällä, kun oli odotettu helmikuulta. Saa nähdä pysyykö matkassa.
Mukava nähdä täällä olevan vanhoja tuttuja, niiloakseli ja piipaa ainakin!! Onnea!!!
Tsemppiä pahoinvoiville ja väsyneille!
T.Hobbie
Tervetuloa uusille mukaan ja onnea plussista! =)
Mä yritin sitten varailla neuvola-aikaa, mut täällä onkin koko heinäkuun neuvola kiinni. Harmittaa, kun mun pitäis noita kilpirauhasarvoja seurata enkä viittis mennä sinne vastaanoton akoille selostamaan, että saisin ajan verikokeisiin. Ois ollu helpompaa neuvolan kautta, muuten mulla ei mitään kiirettä neuvolaan oo. Sinne ehtis syksymmälläkin.
No pitää miettiä, onneks olo on siltä osin hyvä joten tuskin on suuria muutoksia arvoissa. ainoo vaan, että ei mun omat tuntemukset aina oo pitäneet paikkaansa ja hoitamaton vajaatoiminta voi aiheuttaa kehitysvaurioita ym.
Anabela. Mä meen ultraan rv 6+1 ja toivon, että sydämen lyönnit näkyy. Ainakin siellä selviää onko sikiöpussia jne ja jos voi olla varma ovisajankohdasta niinkuin itse olen niin hyvin todennäköisesti sykekin löytyy. Turvallisempaa tietty ois siirtää viikolla, mutta mä en jaksa odottaa yhtään ylimäärästä ellei ole pakko, koska mahdollisuus sydämen löytymiseen kuitenkin on ihan hyvä.
mansemamma. mä en ainakaan ota miestä mukaan synnyttämään, hyvin oon pärjänny yksin kaks edellistäkin. Se on kuitenkin just silloin töissä niin en viittis ees laskee sen varaan mitään.
Jaahas, nälkäset ipanat roikkuu puntissa joten pitää mennä!
piipaa rv 5+3 jo! =D
Kuopuksesta kävin 6+5 ja silloin näkyi ainakin tosi hyvin kaikki tarvittava.