onko akuhea rikos ihmiskuntaa kohtaan? sanokaa kun te ootte tarkkoja näissä asioissa.
meille tulee säkkikaupalla lastenvaatteita säännöllisesti ainakin kolmesta eri lähteestä. ei olla erityisesti tilattu niitä mutta saadaan kuitenkin, " käyttäkää jos tykkäätte, me ei enää tarvita" . ollaan kiitollisia toki.
meillä on pieni asunto ja niitä vaatteita on tosi paljon. osasta pitää hankkiutua eroon, ja sitä mukaa kun käyvät kuopukselle pieneksi niin ihan kaikista, en halua säilytellä enää mitään.
mulle on lapsena opetettu että lahjaksi saatua ei voi myydä, vaan pitää antaa eteenpäin. nyt on kuitenkin niin, että en oikeasti tunne ketään, jolla olisi pienempi lapsi kuin meillä, tai lapsia tulossa. haluaisin myydä vaatteita pois kirpparilla, mutta onko se ookoo?
ajattelin ikeuttaa pahan tekoni laittamalla tosi halvat hinnat (10-20snt per vaate, mukana käyttämättömiä ja tosi hyväkuntoisia vaatteita), ajattelin että sitä kautta ne päätyisivät kuitenkin tarvitseville, että jokuhan ilahtuu suurestikin kun löytää talvihaalarin alle eurolla.
saanko luvan varata pöydän vai pitääkö laittaa vaan uffille?
Kommentit (5)
Esim. laitat asukaspuiston tai lähikaupan tai neuvolan seinälle / vauva-lehden osta ja myy -palstalle tai vastaavalle nettisivulle ilmoituksen, että on tämän ja tämän kokoisia tytön / pojan kesä-/talvivaatteita x kappaletta säkkejä, jotka saa itselleen, kun hakee pois tai maksaa postimaksut.
Mutta tuskin sinä siellä kirpparillakaan oikeasti niillä tienaat, jouduthan maksamaan pöydästä jotain, kuljetuskustannukset, vaatteiden pesut ja silitykset ja vielä seisomaan päivän myymässä pilkkahintaan.
ehkä he tietävät tarvitsijoita tai laittaisiin esim. pitariin tai muualle hyväntekeväisyyteen, en välttämättä Uffille. En möisi, lahjoitettua tavaraa. Ellei sitten joku sitä sinulle näistä antajista esim. ehdota.
kahdessa perheessä on 3 lasta ja lapsiluku kuulemma täynnä, kolmannessa on viides lapsi tuloillaan ja shoppailuhullu äiti, joka ostaa kaikkia vaatteita aina neljä kappaletta eri kokoisia, kaikille 4 tyttärelle omat (!). lähettää sitten yhteisen tutun välityksellä meille kauheita pussillisa vaatetta, sellaisia joita ei ole itse saanut minnekkään muualle (osassa hintalaput jäljellä heidän kirpparireissultaan, eli ei ole saanut kaupaksi).
uffia pidän minäkin vähän epäilyttävänä firmana, ja seurakunnan kanssa en mielellään asioi (koska olen kaamea ateisti ja olen palstalta oppinut että ateistien ei pidä hyväksikäyttää kirkon palveluita :D ). kierrätyskeskus vissiin tai pelastusarmeija (tämä sotii vissiin taas sen ateismin kanssa, mutta mun mielestä pelastusarmeija on asiallinen toimija) on oikea osoite näille kamppeille..
Sen sijaan vaikka läheinen srk toimittaa vaatteet varmasti tarvitseville, ilmaiseksi!