Miten teidän mielestä pukeutuu "kyökkipiika"?
Puolisi sanoi, että kaupaan voisi laittaa jotain muuta. Minusta lomalla ja maalla ei tarvitse tälläytyä.
Kommentit (19)
Puoliso on oikeassa. Et voi mennä edes kauppaan ryysyissä.
Kyökkipiika=keittiöapulainen=keittiössä työskentelevä naispalvelija.
Vanha nimike, jolloin mieleen tulee vaatimattomasti pukeutunut pienipalkkainen ihminen ja jolla ei ole varaa hankkia muuta kuin päällään olevat vaatteet. Kuluneet, ehkä, ja osin paikatut.
Jos on kuitenkin siisti, puhdas ihminen saa näyttää siltä kuin on.
Puoliso siis sanoi että näytät kyökkipiialta ja että pitäisi pukeutua paremmin kauppareissulle?
Tosiasia on, että varsin usein ihmisten kannattaisi ja olisi syytä katsoa kotona peiliin ennen uloslähtemistä. Sen verran järkyttäviä näkyjä tulee turuilla ja toreilla vastaan.
Millaiset vaatteet sinulla sitten oli päälläsi?
Vatunko väliä? Ite meen arkena kaupungin keskustaankin asioille vaikka reikäsillä vaatteilla. Ei mulla kiinnosta muide ihmisten ajatukset siitä miltä näytän.
Voi voi. Kyllähän sitä nyt pitää pukeutua, kun ihan kauppaan mennään. Vaikkakin ollaan maalla. Korkokengät, kaunis kukkakekko tahi siisti hame ja kaunis kesäinen pusero. Ja hiukset tulee laittaa kampaukselle. Kauniit kiharat tai tyylikäs nutturakampaus. Muista toki huoliteltu meikki.
Miehelle sopiva asukokonaisuus on suorat housut ja siisti kauluspaita. Toki poikkeustapauksissa voidaan hyväksyä chinot ja pikee-paita. Muistakaa katsoa, että kello näkyy ja tukka on hyvin.
Hyvää rentoa lomaa! (Sarkasmivaroitus 😁)
Mulla on usein paitamekko ja hollannikkaat. Varmaan näytänkin kyökkipiialta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut puhe ryysyistä
Kyökkipiian vaatteet. Mitä muuta ne voi olla kuin ryysyt? Kerro mitä sulla oli.
Paperimyssy päässä, yllä vesirajaan ulottuva hihaton paita, crocksit jalassa.
Mä pukeudun kaupoille aina samalla tavalla. Olin maalla tai kaupungissa. On tarkka mitä puen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Paperimyssy päässä, yllä vesirajaan ulottuva hihaton paita, crocksit jalassa.
Hyvin kehtaa kaupoille mennä.
Musta huivi päässä. Ja tekohurskas ilme. Sandaalit jaloissa.
Pitkä kuviollinen mekko, vielä jos on vähän tukevampirakenteinen
Vierailija kirjoitti:
Mulla on usein paitamekko ja hollannikkaat. Varmaan näytänkin kyökkipiialta.
Mun tavoite oli ostaa tänä kesänä uudet hollannikkaat, eli perinteiset ruotsalaismalliset puukengät, mutta missään ei ole tullut vastaan. Edelliset löysin markkinoilta vuosia sitten.
tulisi mieleen huivi päässä ja varmaan essu