Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pekka Haavisto ökyilee, uusi talo:

Vierailija
28.05.2012 |

http://www.iltalehti.fi/asuminen/2012052815624187_an.shtml

Sauli Niinistö on kansanmies Pekkaan verrattuna.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei tarvi enää esittää, kun ei pärjännyt vaaleissa. Samanlainen kiero poliitikko se on, kuin kaikki muutkin. Tai oikeastaan pahempi. Se on VIHREÄ.

Mikä siinä VIHREYDESSÄ nyt on niin hirveää? Kiinnostus ympäristöasioita kohtaan? Vai suvaitsevaisuuden ja demokratian arvostaminen? Se kyllä tiedetään, että Soinin porukalla millään näillä em. asioilla ei ole merkitystä.

Kyllä olisi luullut, että vihreiden kannattaja tekee myös omassa taloudessaan vihreitä valintoja. Tämä ei ole ekologinen valinta, että kaksi ihmistä asuttaa 400 neliötä, jotka kaiken lisäksi ovat erittäin vanhoja (vie paljon lämmitysenergiaa) sekä todennäköisesti lämmitysmuotona on öljy.

Vierailija
2/88 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomillista tämä vihreiden touhu. Jos puhutaan ekologisuudesta, edustetaan ympäristöpuoluetta (nykyään kylläkin enemmän kiinnostunut vähemmistöasioista -1 ääni tästä)niin ei se kuulusta järkevältä että asutaan kahdestaan 400 neliön talossa. Vihreät ja poliitikot yleensä puhuvat tätä mutta tekevät itse aivan muuta.

Meni sitten usko Pekkaankin. Pidin rehellisenä, suvaitsevana kansanmiehenä. Rehellisyys ja vilpittömyys meni nyt tässä lopulta. Kuplaharrastuksen vielä koitin jotenkin ymmärtää kun ei niillä varmaan hirveästi ajele.

t. vihreitä arvoja edustava nuori nainen Helsingistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei tarvi enää esittää, kun ei pärjännyt vaaleissa. Samanlainen kiero poliitikko se on, kuin kaikki muutkin. Tai oikeastaan pahempi. Se on VIHREÄ.

Mikä siinä VIHREYDESSÄ nyt on niin hirveää? Kiinnostus ympäristöasioita kohtaan? Vai suvaitsevaisuuden ja demokratian arvostaminen? Se kyllä tiedetään, että Soinin porukalla millään näillä em. asioilla ei ole merkitystä.

Kyllä olisi luullut, että vihreiden kannattaja tekee myös omassa taloudessaan vihreitä valintoja. Tämä ei ole ekologinen valinta, että kaksi ihmistä asuttaa 400 neliötä, jotka kaiken lisäksi ovat erittäin vanhoja (vie paljon lämmitysenergiaa) sekä todennäköisesti lämmitysmuotona on öljy.

Vierailija
4/88 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on 400 neliön talo 2 ihmiselle ollaan jo täysin hukassa ekologisuuden, energiatehokkuuden ja kohtuullisuuden nimissä. Nämä ovat luonnonsuojelun perusarvoja.

Mutta tyypillisesti vihreille aletaan nyt puhumaan että Onneksi talo on kuitenkin lämmitetty tällä ja tällä tavalla niin eikä tällä saastuttavammalla niin ollaan oikeasti maailman pelastajia ja ekologisia. Vähän niin kuin että hyväksyttiin vain yksi uusi ydinvoimala eikä kahta.

Vihreät kieroja

Vierailija
5/88 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella todennäköisesti lämmitysmuotona öljy? Mistä tuon päätelmän repäisit?

Tuon ikäisten talojen yleisin lämmitysmuoto on öljy. Mutta totta tosiaan todella on hirvittävän epäekologista asuttaa kahdestaan 400 neliötä ja kun on vanha talo niin tod.näk. myös on hirveä energiasyöppökin (ilmavuodot alapohjasta, yläpohjasta, seinistä ja ikkunoista). Ei ole todellakaan ympäristöteko muuttaa noin pienellä porukalla tuollaiseen taloon.

Vierailija
6/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuvitella 400 neliön vanhassa energiasyöppötalossa asuvaa kuplavolkkarimiestä puhumaan ekologisuudesta. Näin ainoastaan Suomessa, jossa erityisesti Vihreät edustaa kaksoistandardeja eli "tekopyhyyttä". Muilta kovin vaaditaan toimia ja myönnytyksiä, sitten itse tehdään aivan jotain muuta.

Vierailija
7/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menestynyt ihminen saisi ostaa mieleistään asuntoa itse tienaamillaan rahoilla. Ihan hullua tämä Suomen meininki että siitä tehdään joku ihanne että asuisi jossain vuokraluukussa loputtomiin vaikka tienaa niin paljon että voisi komeankin asunnon ostaa.

Mitä tuohon vihreyteen tulee niin Haavisto ei ole koskaan ollut niitä äärivihreitä jotka vaativat kaikkia tiivisti asumaan Helsinkiin metro- ja junaratojen varsille tai vastustavat yksityisautoilua. Tämä on yksi syy miksi itse hänestä pidänkin vaikka muuten vähän vihreitä vieroksun.

Vierailija
8/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahoilla hän nuo osti? Vähän on tyyriinpuoleinen talo palkkaan nähden. Moni erittäin paljon paremmin ansaitseva asuu halvemmissa taloissa. Taisi kyllä ottaa melkoisen asuntolainan..

saanut ennakkoperinnön.

Vierailija
9/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menestynyt ihminen saisi ostaa mieleistään asuntoa itse tienaamillaan rahoilla. Ihan hullua tämä Suomen meininki että siitä tehdään joku ihanne että asuisi jossain vuokraluukussa loputtomiin vaikka tienaa niin paljon että voisi komeankin asunnon ostaa.

Mitä tuohon vihreyteen tulee niin Haavisto ei ole koskaan ollut niitä äärivihreitä jotka vaativat kaikkia tiivisti asumaan Helsinkiin metro- ja junaratojen varsille tai vastustavat yksityisautoilua. Tämä on yksi syy miksi itse hänestä pidänkin vaikka muuten vähän vihreitä vieroksun.

Haaviston pitäisi olla kookoomuksen edustaja. Suvaitsevaisuus on kokoomuksenkin arvo. Samaten raha. Ei oikein ole mitään tekemistä vihreyden kanssa muuta kuin vähemmistöt.

Eli Haavisto ei vaadi kaikkia asumaan metroratojen varteen niin voi samantein ostaa 400 neliön talon! Huomaatko aika suuren harppauksen jutuissasi?

Moni rikas lahjoittaa rahojaan, elää kohtuudella ja ajattelee luontoa, niin luulisi vihreidenkin tekevän. Mutta ei.

Vierailija
10/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päteekö tämä muihinkin, että niin iso lukaali kuin suinkin on varaa?

Vierailija
11/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaviston pitäisi olla kookoomuksen edustaja. Suvaitsevaisuus on kokoomuksenkin arvo. Samaten raha. Ei oikein ole mitään tekemistä vihreyden kanssa muuta kuin vähemmistöt.

Eli Haavisto ei vaadi kaikkia asumaan metroratojen varteen niin voi samantein ostaa 400 neliön talon! Huomaatko aika suuren harppauksen jutuissasi?

Moni rikas lahjoittaa rahojaan, elää kohtuudella ja ajattelee luontoa, niin luulisi vihreidenkin tekevän. Mutta ei.

Onpa sillä Haavistolla paljonkin tekemistä vihreyden kanssa. Hän on nuoresta asti ollut ajamassa oikeasti luonnon kannalta tärkeitä asioita niin luonnonsuojelun kenttätyössä kuin politiikassakin. Esim. turpeennoston rajoittaminen luonnonarvoiltaan arvokkailta alueilta tai teollisuuden päästöjen pienentäminen ovat *vähän* eri tärkeysluokan tekoja kuin asuuko herra Haavisto itse sitten vähän enemmän energiaa kuluttavassa talossa kuin mitä välttämättä tarvitsisi.

Vierailija
12/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen hankkikoon selliasen asunnon kuin itse haluaa ja mihin on varaa, eikä siihen tarvitse kenenkään tulla mäkättämään että voi voi kun sen ylläpitoon menee vähän enemmän energiaa, pitäisi olla pienempi asunto sulla.

Vierailija
13/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sillä Haavistolla paljonkin tekemistä vihreyden kanssa. Hän on nuoresta asti ollut ajamassa oikeasti luonnon kannalta tärkeitä asioita niin luonnonsuojelun kenttätyössä kuin politiikassakin. Esim. turpeennoston rajoittaminen luonnonarvoiltaan arvokkailta alueilta tai teollisuuden päästöjen pienentäminen ovat *vähän* eri tärkeysluokan tekoja kuin asuuko herra Haavisto itse sitten vähän enemmän energiaa kuluttavassa talossa kuin mitä välttämättä tarvitsisi.

Ei mitään väliä kun on olemassa "pahempiakin" ja mittaluokaltaan suurempia asioita. Mitä väliä jollain turpeenotolla sitten on kun Kiinassa tehottomat hiilivoimalat aiheuttavat massiiviset päästöt. Kohta varmaan Haavisto sijoittaa turpeen polttoon, mutta se ei haittaa, kun Kiinassa saastutetaan enemmän.

Ymmärrätkö nyt että ei ole uskottavuutta puhua, jos itse tekee aivan toisin. 400 neliön vanha kivitalo on aivan ylilyönti!!!!!!!!!!!!!! 200 neliötä olisi ymmärtänyt rikkaan ja ajattelevan pariskunnan käyttöön, luulisi riittävän. MUTTA 400 NELIÖTÄ!!!!

Vierailija
14/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Onpa sillä Haavistolla paljonkin tekemistä vihreyden kanssa. Hän on nuoresta asti ollut ajamassa oikeasti luonnon kannalta tärkeitä asioita niin luonnonsuojelun kenttätyössä kuin politiikassakin. Esim. turpeennoston rajoittaminen luonnonarvoiltaan arvokkailta alueilta tai teollisuuden päästöjen pienentäminen ovat *vähän* eri tärkeysluokan tekoja kuin asuuko herra Haavisto itse sitten vähän enemmän energiaa kuluttavassa talossa kuin mitä välttämättä tarvitsisi.""

Ei mitään väliä kun on olemassa "pahempiakin" ja mittaluokaltaan suurempia asioita. Mitä väliä jollain turpeenotolla sitten on kun Kiinassa tehottomat hiilivoimalat aiheuttavat massiiviset päästöt. Kohta varmaan Haavisto sijoittaa turpeen polttoon, mutta se ei haittaa, kun Kiinassa saastutetaan enemmän.

Ymmärrätkö nyt että ei ole uskottavuutta puhua, jos itse tekee aivan toisin. 400 neliön vanha kivitalo on aivan ylilyönti!!!!!!!!!!!!!! 200 neliötä olisi ymmärtänyt rikkaan ja ajattelevan pariskunnan käyttöön, luulisi riittävän. MUTTA 400 NELIÖTÄ!!!!

Vierailija
15/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ideologia on perinteisesti ollut että eletään ekologisesti niin ei niitä ydinvoimalaitoksia ja muita saastuttajia tule mutta nyt ei sitten taida enää olla kun kaikille vaan niin isot lukaalit kuin ikinä on varaa ja sähkö tulee pistorasiasta.

Jossain matkan varrella viesti on kai muuttunut vai liekö ohjeet sitten alunperinkin koskeneet vain muita.

Jokainen hankkikoon selliasen asunnon kuin itse haluaa ja mihin on varaa, eikä siihen tarvitse kenenkään tulla mäkättämään että voi voi kun sen ylläpitoon menee vähän enemmän energiaa, pitäisi olla pienempi asunto sulla.

Vierailija
16/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vihreän ihmisen pitäisi miettiä aiheuttamaansa hiilijalanjälkeä.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Hiilijalanj%C3%A4lki+kertoo+oletko+h…

Vierailija
17/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vihreän ihmisen pitäisi miettiä aiheuttamaansa hiilijalanjälkeä.

<a href="http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Hiilijalanj%C3%A4lki+kertoo+oletko+h…" alt="http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Hiilijalanj%C3%A4lki+kertoo+oletko+h…">http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Hiilijalanj%C3%A4lki+kertoo+oletko+h…;

VIhreät miettii muiden puolesta miten heidän tulee elää. Itseänsä ei tietenkään asia mitenkään koske.

Vierailija
18/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten Pekka meni ja osti juuri samaisen talon...loogista. No, ei yhtä loogista kuin se, että ekologisesta elämäntyylistä paasaava gubbe keräilee autoja ja asuu 400 neliöisessä linnassa ;).

Vierailija
19/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi päässyt Mäntyniemeen asumaan.

Vierailija
20/88 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkalaatikossa jossa on tilasta niin puute etta miehen pitaa lahtea baariin kun on akka ja kakarat iholla. Se on onnea ja ekologiaa.

Vahankin valjempi asuminen on pahasta.