Lapsettomuudesta " kärsivät" ovat ärsyttäviä kitisijöitä.
Ihme kun pitää mrista ja marista. Elämä vain ei ole reilua ja siihen pitää tyytyä. Se ei ole lapsellisten vika että joku toinen pariskunta on lapseton. Ja mua ärsyttää toi että pitää yhteiskunnan varoilla sitten saada hedelmättömyyshoitoja.
Jos todella haluatte olla vanhempia ja rakastatte lapsia, toimisitte esim. sijaisvanhempina joista on kamala pula. Tuo kitinä ja marina ja katkera kateus saa ainakin minut ihan kylmäksi. Ei se lasten kanssakaan aina ole ruusuilla tanssimista tää elämä. Asenne on itsestä kuulkaas kiinni.
Kommentit (11)
mutta eikö sullekaan oikeasti ole tullut mieleen, että esim. sijaisvanhemmiksi ei ketkä tahansa kelpaa?
Me adoptoitaisiin mielellään, mutta ei voida (ja syitä en rupea av:lla setvimään). Mutta älä huoli, ei meidän hoitoja sun verovaroista maksetakaan.
Päätit sitten itse tehdä lapsia, vaikka sijaisvanhemmista on kamala pula. Mikä helvetin velvollisuus lapsettomilla on pelastaa kaikki maailman pulassa olevat lapset. Yhtä hyvin sinä olisit sen voinut tehdä, mutta itsekkäästi väänsit sitten omia lapsia. Toivottavasti et opeta lapsiasi yhtä suvaitsemattomaksi kuin itse olet.
kustannus siihen verrattuna mitä yksi (eläkeikään ehtinyt) ihminen elämänsä aikana yhteiskunnalle tuottaa...
siihen SUMMAAN verrattuna... Eli moninkertaisena tulee takaisin.
Niin, mutta kyllä täällä myös kitisee lapselliset ämmät. Milloin vauva saa rintaraivarin ja milloin ei ole aikaa miehen kanssa hoitaa parisuhdetta. Tai voi kamala sentään, kun mies meni kavereitten kanssa viettämään varpajaisia tai lähtee viikonlopuksi kalaan. Ja se pikku äitykkä vaan joutuu siellä kotona yksin hoitamaan lapset ja kyllä niitä hoitajiakin olisi tarjolla, mutta kun ei kukaan, siis ei kukaan, osaa hoitaa sitä meidän pikku kullannuppua yhtä hyvin kuin äiti.
sitä itse kokenut.
Itse ex-lapseton, tulin lopulta luomusti raskaaksi.
Sijaisvanhemmuus ei ole kylläkään millään lailla verrannollinen oman lapsen kasvatukseen.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta siihen eikä myöskään adoptioon.
ja jos tolle linjalle lähdetään niin sitten on kaikki " kitiseminen" kiellettävä.
Ennemmin minä ainakin kuuntelen läheiseni vuodatusta lapsettomuudesta kuin jostain typeristä lähiönimistä tai Reiman haalareista joista tällä palstalla jaksetaan jauhaa aamusta iltaan.
Et taida seilata ihan täysin purjein ap.
kuvittelemaan tilannetta, että sulla ei jostaan syystä olisikaan yhtään lasta. Ja joku sitten tulisi sanomaan sulle että se on ihan asenteesta kiinni...
Arvasin, että saan tuollaisen vastauksen. Vikaan meni, minulla on kaksi lasta enkä tosiaankaan ole tuollainen. Vituttaa vaan tuollaiset yleistykset, minkä ap heitti.
^siis vastauksena jokaiseen mielipiteeseen täällä...
Mutta musta kurjinta on kuitenkin se kun joku kärsii jostain ja se asia pyörii sen mielessä koko ajan mutta se EI PUHU SIITÄ vaan kärsii vaan hiljaa.
Silloin kun ei toiset voi edes yrittää auttaa...
ap:n kärsimään tunnevammaisuuteen.