Tuntisitko huonoa omaatuntoa tästä? Perheen rahankäytöstä....
Olen lasten kanssa kotona kotihoidontuella. Mies käy töissä muualla päin Suomea ja on viikot poissa. Mies maksaa asuntolainan, autolainan, talon käyttökustannukset ja viikonlopun ruoat + bensat ja muita laskuja.
Minä käytän rahani viikolla ruokaan ja ostan lasten vaatteet ja loput shoppailen omia juttujani (omia vaatteita + sisustusta.) En juuri osallistu siis välttämättömiin elämisen menoihin paljoakaan ja olen alkanut tuntea hieman huonoa omaatuntoa lähinnä omista shoppailukuluistani....
Miesparka raataa töissä ja minä olen kotona lasten kanssa, mikä on minusta helppoa työelämään verrattuna. Mies ei ole valittanut, sillä haluaa lastemme olevan pieninä kotihoidossa. Pitäisiköhän rajoittaa shoppailua ja alkaa osallistua laskujen maksuun yms.? Vai onko tällainen ihan normaali käytäntö muilla?
Kommentit (6)
Meillä mies ei kyllä juuri osta itselleen mitään erikoista. En kyllä minäkään. Vaatteita ostetaan joskus ja kosmetikkaa (minä!) ja tietysti kirjoja.
Maksan taloustililtä myös kaikki lasten vaatteet ja omia rahojani käytän lähinnä vain omiin huvituksiin ja shoppailuun. Ei ole yhtään huono omatunto. Mieheni on huomattavan varakas, kyllä sillä on varaa meidät elättää.
miehen vastuulla. Anna arvoa sille. Käytä rahat johonkin yhteiseen hyvään, suunnittelet oikein kunnolla.
Tietysti jos shoppailet jotain täysin älytöntä niin toki sitä sopii rajoittaa.