Moniko on lukenut raamattua? Hämmästyin millaista
sontaa siellä on! Ihan sairasta tekstiä paikoitellen.
Raamatun luettuani, olen vielä enemmän jumalaa ynnä muuta sellaista soopaa vastaan.
Kommentit (34)
ja ei mitään Jumalaa ole mutta rippikouluun lapset
Jos löydät Raamatusta " sontaa" , niin tuskin olet koko kirjaa koskaan avannutkaan.
Raamattu on myös kirja, joka on yhtenäinen ja jota luetaan kokonaan ja opiskellaan, eikä vain hypitä siellä täällä, koska silloin ilmoitus hämärtyy.
Raamattu on hämmästyvä kirja, pelastussanoma koko ihmiskunnalle ja löydät sieltä sellaista opetusta, jota et mistään muusta uskonnosta löydä.
Vierailija:
Se kertoo tylysti ja suoraan, millaista paskaa me ihmiset olemme synnin takia.Sen sijaan satukirjoissa kehutaan ihmisiä kauniiksi ja täydellisiksi ja lopussa kaikki ovat onnellisia. Satukirjoja haluavat lukea ne, jotka eivät omaa huonouttaan voi myöntää.
Jos Raamattu olisi " satukirja" niin kai siinä olisi kerrottu kaunistellen ihmisten tekoja ja nostettu ihminen keskipisteeksi, sitä se ei kuitenkaan tee. Kukaan ihminen ei säästy Raamatussa Jumalan arviolta, koska Raamattu on Jumalan ilmoitusta.
on silti vihitty avioliittoon ja tullaan joskus hautaamaan...
Jumalan silmien edessä, jotta saisi upet kulissit liitolleen.
Se jos mikä minusta on naurettavaa.
jota nämä eivät halua kuulla, koska he haluavat loppuun asti säilyttää illuusion omasta hyvyydestään ja kaikkivoipaisuudestaan.
http: //www. rkk-sansa. net/
Kannattaa kuunnella.
ja täytyy kyllä sanoa että ihme satuja se sisältää. Monet aikuiset vielä uskovat niitä juttuja!
Vai miten on arvon luterilaiset, tunnustatteko Koraanin yhtä pyhäksi kuin Raamatun?
Kuulun kirkkoon. En usko. En käy kirkossa, en ole mennyt naimisiin kirkossa, minua ei myöskään haudata kirkollisin menoin. En ole kastanut lapsiani, eivätkä he ole menossa rippikouluun minun toiveistani.
Sen sijaan olen lukenut heille Raamattua, Koraania, kertonut muista uskonnoista jne. Minun lapsillani on silmät auki, en tuputa heille mitään totena. Uskon jumalaankin heti, kun sen olemassa olon joku voi todistaa.
kirja on melkoisen vanha... älä odota sen puhuttelevan juuri oman aikasi ihmistä liian helpolla. kyllä sieltä löytyy erittäin paljon hyvääkin, kunhan jaksaa suodattaa! älä hyppää ennenaikaisiin johtopäätöksiin!
ajatuksia pelkiksi saduiksi ja valheiksi. ihmisiä nekin ovat olleen ja bona fide kirjoittaneet! avartakaa vähän niitä putkiaivojanne!
nykyajan tietämyksellä varustetut ihmiset mollaa pari tuhatta vuotta sitten eläneiden ihmisten ajatuksia. Lällättäisitkö Kopernikukselle, että KAIKKIHAN NYT TIETÄÄ, ETTÄ MAA KIERTÄÄ AURINKOA, VITSIN TYHMÄ. Musta tällainen asennoituminen vaan paljastaa vittuilijan mielen köyhyyden. Raamatussa on paljon tosi fiksua kamaa ja paljon sellaista, mikä tekee meidänkin länsimaistamme (myös hyvässä mielessä!) sitä mitä ne nyt ovat. Typeryyttä tuntea jotain ylemmyyttä sellaisten ihmisten kustannuksella, jotka aikaansa nähden ovat olleet todella edistyksellisiä. Jos haluatte jotain mollata, niin mollatkaa niitä, jotka TULKITSEVAT raamattua tänäkin päivänä ikään kuin se sisältäisi esim. jotain luonnontieteellisesti varteenotettavaa faktaa.
Vanhan testamentin Jumala varsinkin on aikamoinen ilmestys, vaikka en kaikkea UT:n tekstiäkään pysty allekirjoittamaan.
nykyisestä raamatusta on sensuroitu niin paljon vieläkin härskimpiä juttuja pois! luin tossa taannoin monta sataa vuotta vanhaa raamattua ja siellä oli vielä vanhat jutut tallella, esim. neuvottiin sulhasta panemaan ensin äitiään ennenkuin menee naimisiin yms. :D