Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3- vuotias valvottaa vieläkin joka yö

Vierailija
09.07.2007 |

juuri täytti 3 viime yön valvonut taas 4-6 ja sen jälkeen hän nousi nukku 45min ja taas oli meno villi.

Aloittaa onneksi kk päästä tarhan, mutta mitä ihmettä tälle yökukkumiselle voisi tehdä? Hänellä on oma sänky, oma huone, väliin silti tunkee ja siihen 140cm sänklyyn emme mahdu koska pyörii aj leveilee jne.

Alan olla jo ihan rikki ja juon liikaa, että edes joksus olisi pirteä!

Iltaisin 2.4 siideriä : (

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän se meitä varmasti valvottaakin koska kuorsaa kovaa.

koska kun olemme kahden lapsen kanssa kun mies on matkoilla niin olemme ihan pirteitä.

Ja lapsia on monenlaisia. Olen toisenkinkin lapsnei nukuttanut n. 4 vuotiaaksi koska hän itse niin halusi, illan parhaita hetkiä.

Mietin myös klassisen musiikin radiokanavaa hiljaiselle pojan huoneeseen, jospa se olisi hyvä kikka?

Ja sinulle joka jankutat tavanomaisuudesta, kerróinhan jo että lastenlääkärimme pitää lasta Erittäin normaalina, nokkelana poikana. Että on asiasta konsultoitu " viisaampien kanssa" .

ap

Vierailija
2/23 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkin yötä (johtuen ilmeisesti aivojen neurologiasta...kyse ei ole siis tavasta). Meillä hieronta auttoi uneen pääsyä ja heräilyyn jonkin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lopetetat juomisen ja provoilun.

Vierailija
4/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin nyt heti yhteyttä perheneuvolaan tai neuvolan kautta psykologiin. Lähtekää selvittämään, mistä on oikeasti kyse!

Vierailija
5/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutatteko häntä? Jos nukutatte, niin ei ihme että hän ryntää luoksenne yöllä herätessään kun huomaa olevansa yksin. Eli opettakaa nukahtamaan yksin, jos ei jo osaa.

Kun hän yöllä kukkuu, älkää sanoko sanaakaan. Korkeintaan hiljaisella äänellä yhden kerran, että nyt nukutaan. Ei keskustelua, esitätte vaikka nukkuvaa, ei valoja, ei leluja, ei mitään virikettä lapselle.

Vierailija
6/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti tästä ei tule mitään olemme miehen kanssa ihan haamuja. Lääkärin mielestä lapsi on vaan älykäs ja vähäuninen se kun on persoonallista jo lapsena.

Huokaus.

Niin ja sitä siideriä ei mene joka ilta, mutta usein se 2 pulloa menee kun saan lapsen nukkumaan ja ennenkuin se ekan kerran klo 23 herää..

ap ja mikä provon aihe tämä olisi?!

Vierailija
7/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4-vuotias ei nuku hänkään, eikä ole nukkunut vielä ainuttakaan kokonaista yötä, koska on huono nukkumaan.

Vierailija
8/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos psyykkistä tai fyysistä vaivaa ei ole, lapsen voi opettaa nukkumaan yönsä.

Vierailija:

Meidän 4-vuotias ei nuku hänkään, eikä ole nukkunut vielä ainuttakaan kokonaista yötä, koska on huono nukkumaan.

Vierailija
9/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos psyykkistä tai fyysistä vaivaa ei ole, lapsen voi opettaa nukkumaan yönsä.

Vierailija:

Vierailija
10/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se meinaan ole tavanomaista.

Vierailija:

Vierailija
11/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tunnu ymmärtävän, kun kellään tutulla ei ole samanlaista. Me on ravattu lääkärillä jne. poika on vaan kuulemma herkkä ja omaa vilkkaan mielikuvituksen. Hyvänä yönä herää kerran ja huonona...monta. Kovasti ollaan kans miehen kanssa puhki, tuo tukiverkkokin on olematon. Jospa tuo ei enää kouluiässä...?

Vierailija
12/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sängyn muuttamista meidän makkariin olen ehdottanut mutta mies ei suostu. Sitten olen ehdottanut, että mies menee lapsen huoneeseen nukkumaan ja minä nukun lapsen kanssa perhepedissä, ei suostu. Pelkään että tilanne pahenee kun itse aloitan työt elokussa ja lapsen yöt varmaan vieläkin katkonaistuu kun päivän tapahtumat tulee uniin jne : (

ap

Vierailija
13/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄÄN vastakaikua ei saa antaa lapselle, vaikka hän miten yrittäisi pelleillä ja jutella. Jos tulee teidän huoneeseenne, niin viekää hiirenhiljaa takaisin omaan sänkyyn. Ei yksikään lapsi jaksa kovin kauaa pelleillä, jos ei saa mitään vastakaikua.

Vierailija
14/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on aivan normaalia, myös unissakävely ja painajaisiin herääminen on heillä yleisempää

Vierailija
15/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkemmät lapset meinaan tarvitsee usein rutiinit, ja rauhoittumishetken illalla ennen nukkumaan menoa.

Katsooko lapsi televisiota, leikkiikö " pelottavilla" leluilla kuten Spiderman, Prätkähiiret?

Entäs oletteko kokeilleet homeopatiaa? Omakohtaisia kokemuksia siitä ei ole, mutta ystäväni lapsi sai hyvät yöunet homeopatian avulla.

Vierailija
16/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät on tarpeeksi rassaavia, se vielä puuttuisi ettei yölläkään saisi nukkua. Tai enhän minä saakaan, kun vauva valvottaa, mutta onneksi ei täydy loikkia kahden huoneen välillä.

Vierailija:

Temperamenttisilla lapsilla on usein univaikeuksia

ja se on aivan normaalia, myös unissakävely ja painajaisiin herääminen on heillä yleisempää

Vierailija
17/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin:

Poika sänkyyn, sen jälkeen ei reagoida lapsen metelöintiin tms. Vain jos on todellinen hätä eikä keksittyä, huomionkaipuuta jne.

Yöllä jos herää niin saa tulla meidän väliin nukkumaan (160cm leveä sänky), metelöidä ei saa.

Vierailija
18/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

virikkeitä saa mutta nekin hyvin kotihenkisiä, kavereita näkee ja sukulaisia viikottain, on hyvin temperamenttinen ja vilkas lapsi, hyvin toiminnallinen ja selvästi nokkela tapaus.

Täytyy skarpata, minä olen meillä se tiukempi mutta mies heltiää yöllä lellimään. Täytyy miehn lomalla sanoa sille säännöt : )

ap

Vierailija
19/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siinä nukkuu vielä täysimetyksellä oleva pikkuveli.

Vierailija:

Näin:

Poika sänkyyn, sen jälkeen ei reagoida lapsen metelöintiin tms. Vain jos on todellinen hätä eikä keksittyä, huomionkaipuuta jne.

Yöllä jos herää niin saa tulla meidän väliin nukkumaan (160cm leveä sänky), metelöidä ei saa.

Vierailija
20/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelivuotias poika on syntymästä asti ollut huono nukkuja. Ensimmäisenä vuonna heräsi aina monta kertaa, ei auttanut sekään, että yksin oppi nukahtamaan. Nyt viimeiset kaksi vuotta on ollut hieman parempia, nukahtaa iltaisin yksin sänkyyn, mutta viimeistään klo 2 tulee meidän viereen. Jos vien takaisin omaan sänkyyn, herää tunnin kuluttua uudelleen ja tätä rumbaa jatkuu aamuun asti. Jos saa jäädä meidän viereen, nukkuu sikeästä aamukuuteen asti. Parhaiten yleensä nukkuu iltaisin, jos kuulee meidän äänet olohuoneesta, nukkuu myös juhlissa (siis nukahtaa hyvin syliin vaikka melua) tms. sikeästi. Haluaa aina varmuuden siitä, että joku on lähistöllä.

Poika on erittäin tempperamenttinen, älykäs ja ikäisiään pidemmällä oleva lapsi.

Meidän pikkukakkonen (tyttö) on nyt 5 kk vanha ja on nukkunut alusta asti ihan eri tavalla kuin poika. Nukahtaa yksin omaan sänkyyn mutta ei suostu nukkumaan vaunuissa tai sylissä missään vieraassa paikassa. Nukkunut 10-viikkoisesta asti läpi yön. On tempperamentiltaan jo näin vauvaiässä ihan erilainen kuin poika.

Minä luulen kanssa, että ihan persoonasta nämä unijutut johtuu. Ehkä teidän kannattais hankkia leveämpi sänky ja alkaa perhepetiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän