~~~ TAMMITENAVIEN alkuviikko vko 28 ~~~
Tässäpä uusi pino tälle viikolle. Pistän kuulumisia alle =)
Kommentit (66)
Tähän asti kaikki on mennyt todella hyvin, jos nyt ei 24h huonoa oloa ja väsymystä oteta huomioon, nyt sitten heräsin yöllä vessaan (kuten joka yö) ja huomasin että on ihmeen märkä olo. Katsoessani alas lakanat olivat ihan veressä, äkkiä sitten vessaan ja herättämään miestä. Onneksi mies on nopeasti heräävää sorttia ja havahtui ensimmäisestä sanasta jo. Soitto 112:een ja konsultaatiota, en suostunut ssiihen että olisivat ambulanssilla tulleet hakemaan joten lähdimme itse ajamaan sairaalalle. Tietysti juuri nyt kaupungissa on Ilosaari-rock ja hirveästi ihmisiä, onneksi pääsimme jonon ohi suoraan äippäpolille
lääkäri ultrasi sekä sisäisesti että vatsan päältä ja kaikki näytti olevan hyvin, vastasi viikkoja ja sydän löi, myös lapsivettä oli normaali määrä, eli ei mitään syyträ miksi vuodin monta desiä verta. Lääkäri epäili syyksi verisuonen katkeamista mutta varma ei ollut, nyt sitten lepäilen rauhassa pari päivää enkä tee yhtään rasittavaa.
Olin juuri alkanut varovasti iloita tästä raskaudesta, jostain syystä kuvittelin että ei enää mitään pahaa voi sattua, ja sitten heti tämä. viimeksikin kävin polilla ultrassa ennen keskenmenoa ja siellä näkyi elävä sikiö, ja pari päivää siitä niin tuli keskenmeno, miksi nyt olisi erilaista? Toki toivon että olisi, mutta veren määrä oli vain niin pysähdyttävä että vähemmästäkin säikähtää ja alkaa pelätä pahinta.
Keskiviikkona on normaali neuvola, pitää varmaan yrittää saada siihen lääkärikin niin näkee onko kaikki edelleen kunnossa. Olo on jotenkin niin turta.
iita07 rv 14+2
(kännykästä, joten sori kirjoitusvirheet)
Iita07,ihan säikähdin lukiessa viestiäsi, toivon että kaikki oli vaa säikähdystä.
mulla jatkuu vaa nää pahoinvoinnit ja väsymykset, osa on flunssan syytä mikä alkoi pari päivää sitten. mut onneks se sentää jo helpottaa. toivottavasti tää pahaolo lähtis pian pois, potuttaa ku kotonaki ois kiva tehdä jotai hyödyllistä.
ihanaa on lukea kaikkien ultrakuulumiset, vielä kun minäkin pääsisin kirjoittamaan hyviä uutisia, ultra ois ens keskiviikkona. harmittaa kun mies ei pääse mukaan... mut jos sitten rakenneultraan. mä joudun ens viikolla ostamaa isompia housui ku kaikki kiristää joten kaipa tuo maha on lähteny kasvaa...
et tällästä
mimmu-83 ja masukki rv 12+0
Toivon mukaan kaikki menee hyvin ja vauva jatkaa kasvuaan!
Ollaankin samoilta seuduilta, itse myöskin Joensuun seudulta. =) Ultrassa kävin sairaalassa viime torstaina.
Eilen seikkailin kaupungilla ja todellakin rock porukkaa siellä vilisi pilvin pimein! =)
Tsemppiä sinulle!
vilmahilja 13+1
Mimo77, minäkin kävin viime viikolla Hyvinkäällä np-ultrassa ja rakenneultra sitten syyskuun alussa. Ja synnyttämään menen Naistenklinikalle, kuten esikoisenkin :) La mulla 19.1.
Iita07, toivottavasti sulle kaikki hyvin. Pidän peukkuja.
Niistä Elloksen kirotuista farkuista. MinäKIN palautin ne. Ihanan pitkät ja kapeat ja muutenkin ok, mutta ne eivät vain sovi raskaana olevalle! Painaa etureunasta niin vietävästi. Älkää enää kukaan tilatko niitä.
Mulla ollut viime päivinä kasvukipuja, saa olla todella varovainen kun nousee ylös. Tuntuu toisinaan että joku paikka ratkeaa kun liian nopeasti erehtyy liikahtamaan.
Minä en ole halunnut kertoa tästä raskaudesta vielä enemmälle porukalle. Silloin ihan alussa tuli " pakosti" kerrottua läheisimmille ystäville, johtuen tietyistä tulevaisuudensuunnitelmista heidän kanssaan. Mutta töissä en ole kertonut kenellekään, paitsi yhdelle ulkomaiselle kollegalle, jonka kanssa olen hyvin läheisissä väleissä. Pomo jää lomalle kahden viikon kuluttua, saa nähdä pystynkö pitämään salassa siihen asti.
Riittää kun joku työpaikan " kanoista" huomaa pyöristymisen, niin sitähän sitten kotkotetaan kovalla äänellä aamusta iltaan, päivästä toiseen. Huoh... Joten löysää paitaa ja jakkua (kiitos kylmistä ilmoista!) vaan kehiin.
Sukulaisille ei ole puhuttu, ainoastaan isovanhemmat tietävät. Omat vanhempani aina muistavat kysyä vointiani ja tsemppaavat jaksamaan. Anoppi ei ole KERTAAKAAN kysynyt eikä sanonut yhtään mitään. Ei ole edes soittanut minulle uutiseen kuultuaan (siitä on nyt toista kuukautta). Siis ei puolta sanaa, ei se edes laskettua aikaa ole kysynyt. Ihme eukko.
Poikansa on heille ainoa lapsi ja ihmettelen tosiaan ettei toinen lapsenlapsi nosta kiinnostuskynnystä. No, jääkööt omaan arvoonsa.
Sellaista tänne tänään.
ipu 13+1
mitä mieltä olit hyvinkäästä ipu71?
kun me miehen kans odoteltiin siin aulassa mun vuoroa, siinä kerkes niitä kätilöitä pyöriin ja olivat tosi töykeitä joillekin... onnex omalle kohdalle sattui suht mukava kätilö, joka selosti koko ajan vauvan mittoja jne...
kuten jo mainitsinkin, synnyttää menen n.klinikalle, sieltä jäänyt pelkkää positiivista tunnetta ja nyt raskauden alussa ravasin siel pari kertaa korkean verenpaineen takia, ni koin saavani hyvää ja asiallista kohtelua.
mammavaatteita muutamat jo hankkinut(housut), toiset ostin hm:ltä ja toiset käytettynä huutonetistä. syksyksi jonkinlaiset farkut pitäis hankkia kyl. kyllä normivaatteet jo ahistaa...
lomalla ollaa viel pari viikkoa, mies palas töihin tänään...
toinen poikani täyttää tänään 6v. , kyllä toi aika kulkee...
hyvää maanantai päivää vaa kaikille!!!
Mulla menossa viikko 16, ja kovasti odotan että alkais vauvan liikkeitä tuntuun.. Silloin tällöin olen kyllä tuntenut pieniä kuplia, mutta ois kiva tuntea liikkeitä useammin.
Ootteko työelämässä vai kotona? Minä vielä töissä, työt loppuu kyllä tän vuoden puolella :/ En kyllä varmaan jaksa olla enää kotiäitinä pitkään tän tulevan vauvan jälkeen. Ensimmäisten lasten aikaan olin kotona öbaut seitsemän vuotta putkeen. Mutta sen näkee sitten, eikähän töihinkään vaan mennä.. Tälläisia mietteitä täällä yksin iltavuorossa ;) Kitutunti menossa..