Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ TAMMITENAVIEN alkuviikko vko 28 ~~~

09.07.2007 |

Tässäpä uusi pino tälle viikolle. Pistän kuulumisia alle =)

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on ollut moni np-ultrassa suht samoihin aikoihin! Mukava lukea teidän juttuja. Me käytiin viime viikolla. Laskettua aikaa muutettiin viikolla eteenpäin odotetusti. Toi lasketun ajan määrittäminen olikin suurin syy miksi ultraan mentiin. Haluttiin myös toki nähdä pikkuinen mutta np-mittausta eikä verikoetta otettu. Mun pyynnöstä siis. Saimme yhteensä 4 kuvaa joista yksi on kehystettynä nyt telkkarin päällä. Ja me saatiin katsella ihan koko kuvaus. Monitori oli tutkimuspöydän jalkopäässä.

Neuvolalääkäri mulla olis sitten ensi viikolla. Aiemmilta raskauksilta mulla on samansuuntaisia kokemuksia kun kahdella teistä (kalju mykkä mies) mutta luulen että nyt olis tiedossa varsin puhelias vanha venakko. Olen tällä kyseisellä lekurilla käynyt kerran päivystyksessä ja ihan napakan oloinen oli. Puheestakin sai selvää ja on kuulemma ollut aiemmin Neuvostoliitossa gynekologina. Jee eläköön pikkuneuvolan äitiyslääkärit.. Oliko muuten niin et tää eka lääkärikäynti on virallisen puolen takia; siis että saa aikanaan pakkauksen ja äitiyspv-rahaa? Jostain tämmöstä kuullu. Hmm..

Mä en muuten tajua miten tuohon msn-yhteisöön pääsee mukaan? On mulla kuitenkin " mese" tässä koneella ja tunnukset mut en vaan osaa.

mannarii 12vk tasan tänään

Vierailija
42/66 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kyllä kuinka erilailla lääkärit sanovat istukasta ultrassa. Toiset eivät suostu kertomaan mitään ja toiset taas kertovat kysymättäkin.

Minulle sanottiin, että istukka on etuseinässä ja varsin alhaalla. Kuulemma nousee siitä todennäköisesti ylemmäs kohdun venyessä, mutta tilanteen tarkastus tehdään vielä ultrassa rv 28+. Vaikuttaa tietysti siihen onko alatiesynnytys turvallinen.

Samalla tavalla minulle kerrottiin istukan sijainti myös viime raskaudessa enkä osannut epäilläkään, etteikö sitä olisi vielä siinä vaiheessa voinut nähdä. No toisaalta ihan sama minulle, mielelläni menen vielä ylimääräisen kerran katsomaan pikkuista sitten syksyllä.

Siru-Sofia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelihammas, taisi olla Kari Pyykkönen tämä meidän molempien " ihana" lääkäri??? KUVOTTAVA.

Mukavia sattumoisia lisää, kun siis sain sen lähetteen päivystykseen ja soitin viel sairaalaan että varmasti ottavat sit sinne ni eivätpä vaan tutkineet kun ei oo mitään VIKAA!!!! Jos olis RUNSAS verenvuoto tai KOVIA kipuja, olisivat tutkineet. Huomenna mentävä Kättärin gyne polille. Helvetin hienoa pomputtelua!!!!

Vierailija
44/66 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti ja Mantelihammas, teillä on sama la.5.1. ku mulla nyt ja sama sairaala=)

Vierailija
45/66 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Toukomaa kyseli reisimitasta. Mä en ole aiemmin kuullutkaan sellaisesta...

magilla72: kuulostipa oudolta tuo, että pääperämitta olisi " liian iso" , ei ummarra!

Mannarii: todistuksen raskaanaolosta saa mun käsittääkseni vasta joskus raskauden puolessa välissä (vai olikos se sen jälkeen). Ei siis vielä tässä vaiheessa. Kun kävin rv11 neuvolalääkärillä, hän sanoi että seuraavalla lääkärikerralla kirjoitetaan todistus. Sanoi hän ajankohdankin, mutta eipä jäänyt mieleen.

Joku (sori, en muista enää nikkiä) kyseli rakenneultra-ajan varaamisesta. Tiistaisessa NP-ultrassa ultraaja kehotti mua varaamaan heti ajan rakenneultraan, rv21. Varasinkin sen heti. Riippuu varmaan paikasta, saako enää aikoja jos soittaa edellisellä viikolla. Tod.näk. ei ainakaan saa sellaista aikaa kun haluaisi, paitsi säkällä tietty.

Meillä sai myös katsella ultrausta koko ajan monitorilta, mikä on kyllä tosi kiva juttu!

Justus rv13+3

Vierailija
46/66 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kauhea, just se sama ukkeli! Juttelin ystäväni kanssa, ja hän oli myös raskausaikanaan joutunut tuon ukkelin käsittelyyn. Samalaisia tarinoita hänkin kertoi. Aivan tajutonta että tuollainen tyyppi saa olla siellä töissä! Toisaalta, lääkäreistä on hirmuiset pulat, muta kuitenkin... Aiemmasta raskaudestani olin kruunuhaan neuvolassa, ja se oli aivan taivaallisen ihana paikka. Sen jälkeen tuo malmi oli kyllä aikamoinen pettymys... No eipä voi mitään, en kyllä neuvolan vuoksi muuttamaankaan lähde :). Me asumme muuten tässä tapanilassa, saatettu sammermannin kanssa törmätäkin joskus :). Hauskaa jos satumme vielä synnärillekin samaan aikaan :).

Mantelihammas rv 14+4

Vierailija
47/66 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin asumme Tapanilassa=)

Vierailija
48/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen sitten vihdoin np-ultrassa ja kaikki näytti olevan erinomaisen hyvin! =) Viikot pitivät paikkansa sikiön koon puolesta, pää-perämitta oli 5,8cm.

Hyvin terhakasti potkiskeli, otti kohdun seinämästä oikeen vauhtia ja ponkaisi menemään! =D Sairaalassa oli uudet ultra laitteet joista näkyi todella hyvin ja sai hyvät kuvat. Olisi kuulema saanut mahan päältäkin tosi selvästi, mutta alakautta sattui tulemaan juuri sopiva kuvakulma mittauksiin..

Sydämessä näkyi selvästi neljä kammiota jo, mikä kätilön mukaan tarkoittaa sitä jo näin aikaisessa vaiheessa, että suurinpiirtein kaikki yleisimmät sydänviat voidaan poissulkea. =)

Hyvät fiilikset jäi tuosta kerrasta ja nyt uskaltaa jo vihdoin kaikille muillekin kertoa asiasta! =)

Jaahas, nyt pitää ruveta vääntämään esikoisen synttäreille kakkua ja muuta purtavaa, tulee tänään 7v täyteen!

t. vilmahilja rv 12+6

Vierailija
49/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asun tällä hetkellä siis pohjois-karjalassa miehen kotikonnuilla, mutta olen sitä ennen asunut siltamäessä 7v ja malmin seutu on myöskin varsin tuttua! =D

tuli vaan mieleen....

Vierailija
50/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni oli lukenut aamulehestä jutun että raskauspahoinvoinnista kärsivillä naisilla on 30% pienempi mahdollisuus sairastua rintasyöpään. Jotain hyvää tästäkin :D

Täällä odotellaan huomista, mennään miehen kanssa shoppaileen vihkisormus ja minulle häämekko...mennään elokuun alussa naimisiin!!

Tänään pitäis ostaa pari laatikkoa mansikoita ja saada ne pakkaseen.

Tammitynnyri + asukas [color=blue][size=6]♥[/size][/color]

Vierailija
51/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirmuisesti onnea kihlauksen johdosta! Ihanaa :). Aika pieni on kyllä maailma loppujen lopuksi, tai ainakin tämä suomi :). Nyt kun palkka lopsahti tilille niin lähden vähän shoppailemaan!

Aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
52/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äsken ekalla neuvolalääkärikäynnillä. Saatiin sydänäänet kuuluviin mikä oli tosi ihanaa! Kaikki oli ok ja painoni oli tippunut kilon vaikka tissit tursuaakin. Sitä vähän ounastelinkin nyt kun en juo siideriä enää, enkä tuoremehujakaan niin paljon, ja ruokaa ei mee kerralla sisään läheskään niin paljo ku ennen. Karkkia ei kauheesti tee mieli.

Poikatunne vahvistui kun näytin 3D-kuviani neuvolalääkärille. Se alko silleen virnuileen ja kun sanoin että nii-i, eikös näytäkki ku siä ois pienet killerit niin se jatko virnuilua ja sano että noo, eihän sitä sukupuolta varmaks voi sanoo näillä viikoilla..

Mites on ihmisten mielialat? Vieläkö kuohuaa, niin tai onko siinä ees mitään vaihtelua raskauden eri vaiheissa? Ite en oo porannu ku kerran, ekana viikonloppuna terassilla. Se oli pitkälti tupakanhimo mikä sen aiheutti. Sit sen kerran ku tulee riitaa äijän kanssa niin volat nousee kyllä heti kaakkoon mikä pelottaa jopa itteekin. Huudan heti ku sireeni mikä on aika uutta =)

Kukahan taitava viittis tehä sen listan meistä tammikuulaisista, aina oottelen koska se ilmestyy..

Xena ja hyypiö 11+4

Vierailija
53/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun_kuiskaus:

kirjoittelemaan myös suljettuun yhteisöön :)

http://groups.msn.com/Tammimurut2008/_whatsnew.msnw?&pps=k

Aamun_kuiskaus ja Papu

Näyttäisi että palstoja onkin nyt sitten kaksi :O Nimittäin itse olen ollut tietoinen vain tällaisesta:

http://groups.yahoo.com/group/Tammitenavat08

Itse mieluiten olisin vain yhden jäsen kun aika on muutenkin rajoitettu niin tuntuu turhalta kumpaankin kirjoitella samoja asioita.

Tuolla Yahoossa näyttää olevan 41 jäsentä. Miten se nyt olisi helpointa että kaikki oltaisiin samassa eikä kahdessa erissä? Onko täällä monia jotka on kummassakin tai sitten vain toisessa niin että saataisiin mahdollisimman moni samaan palstaan oli se sitten kumpi vaan :D

RuuteliTuuteli

14+2

Vierailija
54/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANA NAISLÄÄKÄRI tutki minut Kättärillä tänään.Rv 14+3 eli la.9.1. ja taas muuttui!!!!! Mutta maanantaina uusi ultra siellä Kättärillä, koska lääkäri haluaa varmistaa lapsiveden määrän ja rakenteellisia seikkoja. " Karvalakkimalli" ultraimesta ei kykene kunnolla erottaa niitä seikkoja.

Muutenki oli ihanan ystävällistä henkilökuntaa ja jäi tosi hyvä mieli mennä sinne synnyttää...Viimeksi olin Naisten klinikalla.

Vierailija
55/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhä näyttää alkuviikon pino olevan voimissaan ;)

ONNEA kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille! meille myös ultrassa kätilö sanoi että istukan paikkaa ei vielä pysty sanomaan, jännä että toisille kuitenkin on sanottu..

mitähän muuta piti kirjoittamani? ainiin, TODISTUS raskaudesta annetaan neuvolasta kun viikkoja on kasassa 22. vielä saa siis jokusen viikon odotella. itsellä oli toinen neuvolakäynti tiistaina. kaikki ihan kunnossa, paino oli jopa tippunut 600g. vakiterkka oli tullut lomilta takaisin ja meno oli taas tyypillistä vartissa pihalle - meininkiä :-/ ei sillä että mitään isompaa juteltavaa olisi ollut mutta voisi tuo jotenkin edes saada sellaisen fiiliksen aikaan että voisi puhua jos jotain olisi. ummetuksesta kun valittelin niin naureskeli että sellaistahan se on, ei mitään vinkkejä tai neuvoja antanut helpotukseksi. (ei sillä että mitään uutta varmaan olisi ollutkaan, mutta kyllä miusta äidin esille tuomiin asioihin pitäisi jotain kommentoida)

itsellä on muute kanssa TYTTÖOLO. en muista kuka kirjoitteli että josko olo tulee toiveen kautta.. tyttöä toivon joten voihan se olla siitäkin.. sykkeet oli kyllä lupaavasti 162 kun meidän pojasta ei kertaakaan saatu yli 150 sykkeitä. tytöstä sen sijaan ekat mittaukset oli justiin tuota 160 ;)

mukavia viikonloppuja kaikille!!

annele + pikkarainen 13+

Vierailija
56/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva lukea niitä. Mullakin oli tällä viikolla NP-ultra ja lopultakin sain varmuuden, että olen raskaana. Neuvolalääkäri mullakin oli jo toissa viikolla, mutta ei saatu sykettä kuulumaan (minä ja mies ei kuultu kumpikaan, mutta lääkäri sanoi, että kyllä ne kuului). Lääkäri oli muutenkin tosi epävarman oloinen, eikä muutenkaan paljoa puhunut, joten en oikein uskonut silloinkaan vielä, että raskaana ollaan. Varsinkin, kun ei ole ollut mitään raskausoireitakaan. Ei niin mitään. Nyt pikkuhiljaa huomaan mahan vähän pömpöttävän, mutta hyvin vähän vaan.

Ultrassa oli sitten hauska nähdä vauva ensimmäistä kertaa. Siellähän se makoili ja kaikki tuntui olevan hyvin. Kauhean ihana oli tämä meidän terveydenhoitajakin. Nyt sitten on jo uskaltanut kertoa kaikille, että olen raskaana. Ja eiköhän toi mahakin rupea pikkuhiljaa tosta kasvamaan, niin sitten se ehkä tuntuu vielä todemmalta.

Hyviä vointeja kaikille muillekin tammivauvoja odottaville! Oli kiva lukea tätä ketjua, kun niin monelle kuuluu pelkkää hyvää.

Vierailija
57/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja mulla nyt siis kasassa 13+6. Ultrassa kävin keskiviikkona ja viikkoja sillon 13+4. Sikiön koko vastasi viikkoja 13+1, eli laskettuun aikaan ei sitten tullut virallista muutosta. L.A on mulla 12.1.

Vierailija
58/66 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tullut hienosti tuo minun viikolla kirjoittamani viesti. Siinä oli kyllä paljon pitemmästi juttua!

Kiva lukea hyviä kuulumisia ja yrittää ammentaa itsellekin voimia tähän loppu pinnistykseen, jos tämä väsy ja huono olo viimein loppuis. Edelleen eilenkin illalla vielä oksensin, illat ovat minulla pahempia, päivät jo jotenkin taistelee. Mutta sitten päivällä vaivaa mieletön väsymys eikä kerrassaan jaksa tehdä yhtään mitään. Harmittaa ja turhauttaa kun töitä olis täällä kotona vaikka millä mitalla.

Itse en ole käynyt np-ultrassa koska se on 200 km päässä täältä. Tyydyn normaali lääkärin ultraan joka on vasta elokuun alussa. Saa nähdä muuttuuko laskettu aika. Luulen etten ole vielä aivan näin pitkällä kun tämä pahoinvointi vielä vaivaa aika lailla.

Tyttö tai poika oloa en ole vielä ennustanut. Sen näen sitten 80 prosentin varmuudella siitä sf-mitasta joskus puolen välin jälkeen. Tytöt ovat alakäyrällä ja pojat yläkäyrällä vaikkei vauvojen koossa ole keskenään ollut mitään eroa. Täytyy uskoa siihen että poika ja tyttömaha ovat eri malliset.

En nyt muista enää läheskään kaikkia asioita mitä viikolla kommentoin.

Raskaus on tuntunut nyt JO pitkälle kun olen lohduttanut itseäni niillä ihanan onnellisilla muistoilla, miten sitten saan rauhassa köllötellä vauvan kans sairaalassa ja ihmetellä pientä uutta ihmistä. Se saa valtavan vauvakuumeen aikaan mutta jotenkin se vauva on ainut lohtu koko asiassa!;-) Haluttais vaan saada jotain konkreettista siitä vauvasta että jaksaisi taistella.

Mutta nyt täytyy yrittää repiä itsestä sen verran irti että saan miehelle tehtyä kakun huomiseksi, hänellä on synttärit ja minulla sitten puolen toista viikon päästä!

Oikein hyvää viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!

Iuiu ja masukki 12+

Vierailija
59/66 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas koneen ääressä!

Tervetuloa vaan kaikille uusille tammikuisille minunkin puolesta! Meitähän on jo aikas monta täällä,hyvä niin!

Niin ja onnitteluja ultrassa käyneille hyvistä uutisista! On se aina vaan hieno hetki nähdä oma vauva siellä näytöllä ja kuulla että kaikki on hyvin. :)

Me olemme lomailleet nyt viikon miehen ja tytön kanssa. Tai siis kotiäitihän minä olen, mutta mies on nyt sitten lomalla töistä. Oltiin tämä viikko mökkeilemässä miehen siskon perheen kanssa ja nyt siis taas kotona. On se aina vaan ihanaa tulla kotiin pienenkin reissun jälkeen!

Nyt sit ollaan viikko kotosalla ja ensi viikon perjantaina suunnataan kohti Naantalia. Että sellaisia lomasuunnitelmia meillä!

Vastailen nyt hieman teidän kysylyihin:

Äitiysvaatteista: Vielä mahtuu suurin osa omista vaatteista päälle,siis normaalivaatteista, mutta ei enää kauan. Farkut ahdistaa jo aika lailla... Eli ostoksille pitäisi suunnata pian! Paitoja mulla on, et niitä en ainakaan vielä tarvitse mutta muutamat housut tarvitsee hommata.

Tilasin myös ne elloksen 20¿ farkut, mutta malli ei ollut hyvä myöskään mulle eli palauttaa ne täytyi!! Harmi, sillä ne olis ollut edulliset...

Ruokahalu: Vaihtelee. Välillä ällöttää kaikki lihat ja makkarat mutta kyllä se grillimakkara taas välillä uppoo vähän liiankin hyvin.. Mutta yleisesti ottaen ruokahalu on palannut suht normaaliksi!! Koko ajan pitää vaan edelleen syödä muuten tulee heikko olo. :)

Väsymys: Raudan syönti on auttanut eli väsymystä ei pahemmin enää ole. Ensi viikolla on taas neuvola niin saa nähdä onko se hb noussut, luulen itse meinaan että on! Ainakin olo on parempi.

Hankintoja: Esikoisesta on kaikki vaatteet tallessa, samoin vaunut, turvakaukalo ja sitteri. Ainoat hankinnat ovat pinnasänky ja hoitopöytä/taso pinnasängyn päälle. Tietysti jos tulee poika niin vaatteita joutuu ostamaan, kun noita vaaleanpunaisia ei viitsi pojalle laittaa.

Vauvan sukupuoli: Ei ole ainakaa vielä mitään vahvaa tuntemusta sukupuolesta. Jotenkin on sellanen pieni tunne että tyttöhän se on kun esikoinenkin on tyttö, mutta en tiedä.... Aiotaan kyllä kysyä sukupuoli rakenneultrassa joka on elokuun puolivälissä!

Nyt täytyy lopetella. Tyttö heräs päiväunilta.

Hyviä vointeja teille muille!

satsumanäiti rv 15+5

Vierailija
60/66 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkäällä siis käytiin perjantai 13pv ultrassa ja kaikki oli sen mukaan hyvin. kovasti vauveli liikuskeli masussa, ei mikään linssilude ollut...

mutta kaikki tärkeet asiat saatiin selväx, nyt sitten syyskuussa toinen ultra hyvinkäällä, vaikka synnyttään meen naistenklinikalle, kuten kaksi muutakin ovat siellä syntyneet.

raskausviikot täsmäs, joten laskettu aika pysyi 26.1.2008.

nyt odotellaan seuraavaa neuvolaa joka on 1.8 jotta sais kuulla ne sydän äänetkin... ja tietty ois kiva jo tuntea liikkeitäkin...

nyt viikkoja 12 :-)