Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö niitä lapsia voi yhtään komentaa isoissa juhlissa, kuten häissä???

Vierailija
09.07.2007 |

Oltiin häissä. Juhlapaikan viereessä meni vilkasliikenteinen tie. Lapset sai juosta ihan miten ja missä vain koko illan. Kun tuli tanssin aika, pari lasta konttasi morsiamen hameen alla. Vanhemmat antoi vaan olla. Osa juoksi tikkari suussa. Yritä sitten selittää omalla kolmevuotiaalle miksi hänen pitää käyttäytyä. Vaikka lapset onkin kutsuttu, pitääkö niiden saada käyttäytyä kuin mikäkin vauhkoontunut karjalauma. Olenko vaan ahdasmielinen tiukkapipo?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai pilaavat lapsiperheet häät. Toivottavasti ne naimisiin menijät eivät koskaan hanki omia lapsia.

Mielestäni lapset kuuluvat juhliin niin kuin muuhunkin yhteiskuntaan. Lapset meluavat ja kyllästyvät, jos ei ole mitään tekemistä - muuta kuin mässyttää hääkakkua ja katsella hääohjelmaa. Fiksut häiden järjestäjät ottavat huomioon myös lapset - tuollainen lastenhuone, jossa lapsille puuhaa ja vahti, on todella hyvä!

Sun kaltaiset pysy poissa ihmisten juhlista!!

Vierailija
2/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ole kyse siitä, et vanhemmat ei osaa kasvattaa.

Ite ollaan menossa elokuussa kavereiden häihin ja otetaan kaksvuotias juhliin mukaan niin, että isovanhemmat hakee hänet sitten jossain vaiheessa ruokailun jälkeen kotio nukkumaan. En mitenklään pysty vannomaan, etteikö hän saa uhmissaan jotain raivaria. Sitten mennään vaan ulos jäähylle.

Itse en kutsunut lapsia häihin, koska ei olisi mahtunut, miehellä on melkein 20 tätiä ja setää. Serkkuja yli 40 ja heisän lapsiaan..ei voi tietää. Lisäksi kyseessä oli iltajuhla ja paljon aikuisten ohjelmaa. Eli jos häät ei sovi lapsille, niin sitten siitä voi ihan kutsussa ilmoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me olisimme menneet alkuperäisen suunnitelman mukaan meidän häissä olisi ollut lapsille omaa ohjelmaa ja oma ruokapöytä jne.

Vierailija
4/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielestäni lapset kuuluvat juhliin niin kuin muuhunkin yhteiskuntaan. Lapset meluavat ja kyllästyvät, jos ei ole mitään tekemistä - muuta kuin mässyttää hääkakkua ja katsella hääohjelmaa. Fiksut häiden järjestäjät ottavat huomioon myös lapset - tuollainen lastenhuone, jossa lapsille puuhaa ja vahti, on todella hyvä!

että juhlan järjestäjien pitäisi kyllä järjestää ohjelmaa kaikille juhliin osallistujille, kuten lapsille, mutta lasten vahtiminen on ihan vanhempien omalla vastuulla. En todellakaan palkkaisi mitään vahtia.

Vierailija
5/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitäkin huolimatta yhdet mamman mussut ehtivät käydä kakkuun käsiksi ennen hääparia! (Ihanan oma-aloitteisia ja näppäriä lapsukaisia oli tuotu siis mukaan kutsusta riippumatta...)

Vierailija
6/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just kuten joku jo sanoikin, viedä ulos jäähylle tms jos alkaa temppuilla. Kiva kun kirkossakin joku saa ison uhmakohtauksen. Eikö silloin lapsen kanssa voi mennä pois hetkeksi että vihkiminen voi jatkua ja kaikki kuulevat. Oli tuollakin häissä lauantaina lapsille oma leikkipaikka ja ohjelmaa. Mutta se ei kyllä mielestäni liity mitenkään siihen, että vanhemmat eivät katso perään. Vanhemmat vaan juhli ja jutteli ystäviensä kanssa ja lapset menivät miten sattuivat. Mua pelotti se tie siinä vieressä, mutta ajattelin että en mä siellä sitten ala yksin poliisiksi kaikille lapsille. Pidin vaan oman tytön poissa sieltä.

Mekään emme kutsuneet omiin häihimme lapsia. Mutta kiva että jotkut kutsuu ja usein se on niitä harvoja tilaisuuksia nähdä oudompiakin sukulaisia. Mutta käytöstavat pitäisi säilyttää.

AP

Vierailija
7/44 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin häistä paljon enemmän, kun lapset ovat kotona.

Vierailija
8/44 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vahditaan niitä itse juhlissa - ja keksitään itse puuhaa lapsille, jos sitä ei muuten ole. Ollaan pärjätty kirkossa - pitkäveteiset häät kyllä vietettiin lähinnä kirkon ulkopuolella kiviä hiekasta kaivellen. Toiset juhlat minä olin vauvan kanssa (2kk) ja mies juoksi pojan perässä. Nämä olivat muut kuin häät, niin ei morsian häiriintynyt meidän lapsista - sori, meillä ei ole kersoja.

Mutta jos joku osaisi järjestää kivat hääjuhlat, niin mielestäni olisi fiksu veto järjestää lapsillekin puuhaa. Itse en osallistu ryyppyjuhlahäihin, joihin ei lapsille ole asiaa. Ja jos joihinkin häihin ei lapsia haluta, niin en itsekään mene - nehän on selvästi jonkun av-mammamorsiamen yksityisjuhlat, joissa vieraat ostavat sen lahjan, jonka morsian haluaa.

Onneksi meidän suvussa kaikilla on paljon lapsia, niin on vähän rennompi asenne elämään ja juhliin. Vahdilla nyt en tarkoita mitään palkattua lastenhoitajaa, vaan jotain teinisukulaista. Itsekin olen nuorempana aina lykätty lasten viihdyttäjäksi. Eihän ne lapset nyt mitään hirviöitä ole tai muutenkaan mitään kummajaisia, joita vain kotona piilotellaan.

Sä pilaat ne häät tuolla asenteella ja kamalat kersasi myös!!

Vierailija:

Vai pilaavat lapsiperheet häät. Toivottavasti ne naimisiin menijät eivät koskaan hanki omia lapsia.

Sun kaltaiset pysy poissa ihmisten juhlista!!

Vierailija
9/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kyse oli lähinnä siitä, että niitä lapsia ei vahdittu ollenkaan. Joku kertoi myös esimerkin kun oli tallattu tanssilattialla. Kyse on vanhemmista, ei lapsista.

AP

Vierailija
10/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

huomion kipeyttään kuljeskelevat! Eiköhän se ole ihan tervettä lapsen uteliaisuutta. Uusi paikka ja paljon vieraita ihmisiä, kyllähän se lasta kiinnostaa.

Vierailija
11/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsille kannattaa järjestää kivaa tekemistä ja ohjelmaa, niin kaikki viihtyvät paremmin.

Yleensähän häät on TÄYSIN järjestetty aikuisille. Ohjelmaa on ainoastaan aikuisille. Lapsille ei ole mitään tekemistä. Ei mikään ihme että siinä lapsi pitkästyy ja alkaa itse keksimään tekemistä. Tosin vanhempien sitten tulee valvoa että ei mene leikit överiksi.

Vierailija
12/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katsella kun aikuiset pitävät hauskaa.

Vierailija
13/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pitää komentaa etteivät häiritse juhalan kulkua!! Tai sitten aikuisten pitää osata jättää lapset kotia, jos eivät osaa käyttäytyä niinkuin sinun lapsesi oletan!!!

Vierailija
14/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain tuttuja leluja ja pari uutta härveliä,värityskirjaa ja semmoista. Mutta mielestäni niitä on turha heti autosta päästyä käteen laittaa ja menkääs nyt leikkimään vaan vasta sitten, kun kersoilla alkaa olla jo tylsää. Häissä on kuitenkin aluksi kaikkea muuta pällisteltävää.

Vierailija
15/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja katsella kun aikuiset pitävät hauskaa.

Vierailija
16/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kumminkin, että monet eivät halua lapsia häihinsä riehumaan. Häät eivät ole mikään lastenjuhla, vaan tekemiset on siellä suunniteltu vain aikuisia viihdyttämään. Keskipisteenä on morsiuspari.

(Olen se, joka ei kutsunut ainuttakaan lasta. Aikuisia kutsuin noin sata.)

Vierailija
17/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme juuri häissä, jossa oli lastenhuone, johon oli laitettu värityskirjoja, kyniä ja vanhoja leluja. Siellä meidän muksut leikkivät yli puolet ajasta. Jompi kumpi meistä vanhemmista oli heitä katsomassa ja välillä joku sukulaistyttökin suostui istumaan hetken heidän kanssaan siellä.

Vierailija
18/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsille olisi omaakin tekemistä jossain lastenhoitohuoneessa, niin heidän vanhempiensa huomio menee kumminkin pitkälti näihin tenaviin.

Vierailija
19/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa häissä on ollut runsaasti lapsia kutsuttuna. Ei siellä ole missään mitään tekemistä lapsille ollut. Itsekin ajattelen, että kyllä lasten on hyvä jaksaa istua hetki paikallaan ja kuunnella parit puheet ja odottaa ruokaa. En kyllä muista, että kenenkään lapsi olisi mitään sen kummempaa kohtausta järjestänyt.

Vierailija
20/44 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset oli kutsuttu nimenomaan siksi että jos joku vanhempi halusi mukaan ottaa, mutta yhtälailla sopi jättää lapset kotiinkin. Ohjelma ja juhlapaikka jyrkällä pienellä pihalla oli kaikkien tiedossa, joten moni halusikin tulla ilman lapsia voidakseen juhlia pitkään. Joillain oli lapset mukana, joiden perässä sitten kävelivät koko parituntisen vierailunsa ajan kunnes päättivät lähteä heti ruuan jälkeen kotiin. Hääparina meille kävi kumpikin tapa, emme loukkaantuneet aikaisista lähtijöistä mutta lapsille ei ollut muuta ohjelmaa kun mitä muillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä