**~**KesäHeinät viikkoon28**~**
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5. ; poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. (38+6) klo 5.51; tyttö 3730 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Sannnis, 19.6. ; poika
[size=2][color=0000EE]Elisabet73, 19.6. (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]Hemppu79 20.6. (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6. (40+0) klo 8.07; poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]Koala-72, 23.6. (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, 25.6. (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]claudiina@, 26.6.; tyttö 3210 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]jiippi, 26.6. (39+5); poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]Misti, 27.6. (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, 28.6. (39+6) klo 3.50; poika 3620 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]peetta, 29.6. (40+0) klo 16.15; poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]anjuusa, 30.6. (39+3); poika 3350 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]ElluP, 1.7. (39+3) klo 5.57; poika 3525 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]AMS74, 1.7. (40+3) klo 5.19; tyttö 3580 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]@nikki, 1.7. (40+6) klo 10.21; poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, 2.7. (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]peipposka80, 3.7. ; poika 3255 g, 50 cm
Kommentit (106)
en muuten usko että d-vitamiineillä on meidän tapauksessa mitään tekemistä masuvaivojen kanssa. Jekovit on käytössä eikä Leo ähise yhtään enempää ennen tai jälkeen vitamiinin ottamisen
mutta ilmavaivoja kyllä on ja ne harmittaa. Välillä herää kesken unienkin niihin...
t. Fiikus ja Leo
Kiitos pierujumppavinkeistä. Kokeilemme niitä. Tässä välissä testasin disflatyliä, mutta siitä seurasi hirveää huutoa. Olemme siis käyttäneet cuplatonia, joka kyllä jonkin verran vähentää mahavaivoja. Sitä joutuu tosiaan antamaan joka syötön yhteydessä. Itsekkin olen miettinyt, annetaanko sitä ihan joka syöttökerran yhteydessä, kun niitä sessioita ei voi oikein aina erotella toisistaan.
Yön pimennyssyteemeistä. Meillä on kanssa yöllä hiljainen ja valoton meininkin. Tosin cuplatonin ähräämiseen olen virittänyt sänkyyn pienen taskulampun, jonka valossa voin tiirustella.
Viime yö oli aika ihana, vain kaksi syöttöä klo 3.40 ja 6.40. Typyllä on tapana aloittaa ähkintä, öhinä ja mörinä juuri tuossa kuuden pintaan. Jatkuu pari tuntia. Näyttää kuitenkin siltä, että typy nukkuu ääniefekteistä huolimatta.
Kantoliina on ollut meilläkin käytössä. Yritin sitoa liinaa ohjeiden mukaan, mutta siitä ei oikein tullut mitään. Kantoliinakanavan sivuilla oli lista tukihenkilöistä, jotka opastavat sidonnoissa yms. Yksi ihminen kävikin meillä opastamassa ja liinailu on nyt sujunut oikein hyvin. Typy simahtaa oitis liinassa ja nukkuu pitkiä pätkiä. Joku oli huolissaan, tuleeko vauvasta liinassa täysi sylikissa. En tiedä, toivottavasti ei. Toisaalta jos vauva pysyy näin tyytyväisenä, liina vapauttaa kuitenkin kädet kaikkeen muuhun puuhasteluun. Kuten netissä roikkumiseen...
Lopuksi vielä onnittelut kaikille uusien vauvojen äideille. Oma nyytti alkaa tuntua jo niin isolta ( kohta 4 vkoa), kun toisilla on ihan pienen pienet nyytit. Aika menee niin nopeasti, muutenkin ajan taju on täysin hämärtynyt.
Vielä gallup imettämisestä. Oletteko imettäneet julkisilla paikoilla? Miten ihmiset ovat suhtautuneet? Minulla on sellaisia näpsyjä imetyspaitoja, joista ei näy juuri mitään ihon kaistaleita. Olen itse imettänyt lähiliikenteen bussissa ym. eksoottisissa paikoissa. Toisaalta itseä häiritsee, mitä muut ajattelevat. Toisaalta eikö imetys ole aika luonnollinen asia? Ehkä jossakin fiinissä ravintolassa en viitsisi imettää. Jos en imettäisi julkisissa paikoissa, vauvan kanssa ei kyllä voisi sitten mennä yhtään minnekään.
Fiikus, meillä on ihan samanlaiset nukkumisjärjestelyt. Tyttö nukkuu kainalossa ja vaunuissa, ei omassa sängyssä. Tosin uutuutena on nyt tuo kantoliina, mutta eihän se mitään vaikuta yönukkumisiin. Minulla on myös hartiat ihan jumissa. Kerro, jos keksit jonkin kikka kolmosen, miten vauvan saa nukkumaan myös omassa sängyssä.
Elisabet ja tytteli melkein 4 vkoa
En jaksanut vielä täältä koko ketjua lukea, mutta Palsille myötätuntoinen hali ja kertomus, että kyllä meilläkin osataan. Meillä pojalla on joku meksikolainen rytmi eli eipä ole koskaan vielä yöllä nukkunut tuntia pidempään. Voisin vannoa, että tissittelyt on 20, 21, 22, 23, 24, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, ja 08. Sitten saattaa nukkua kaksi tai kaksi ja puoli tuntia. Ja joka yö pitää vaihtaa vielä useampaan kertaan vaippaa, kun poika tietty haluaa tehdä tulosteita juuri yöllä.
Sairaalassa imetin yksi yö putkeen 7 tuntia eli 23-06. Anteeksi vaan samassa huoneessa olleelle sektioäidille...
No arvata saattoi, että esikoinen olikin vain mainosversio vauvoista - nukkui laitokselta tultuaan 6 tuntia ja kahden viikon ikäisenä jo 8 tuntia yössä ilman yhtään syöttöä. Tuossa ajassa mä olen tätä nuorempaa imettänyt 6-8 kertaa varmasti.
Huomen aamulla neuvolaan, saapa nähdä mitä siellä sanotaan. Tai siis tänä aamunahan se neuvola on.
melba + poika 6 vrk kera sombreron ja kaktusten
Joopsis. Se toissayö meni siis hienosti, ja eilinen päiväkin! Pieni nukkui semmoset normaalit vauvan päiväunet 11-13, sitten söi, sitten nukkui vielä jostain 14.30-16. Sitten imetin suunnilleen kahdeksaan, ja 20.30 alkoi nukkua ja söi ennen 24, siitä nukkui 3.15.. Uskomatonta. Syönnin jälkeen viel pari tuntii unta, ja kuudesta eteenpäin taas kitinää-tissiä-torkkua. Oon ihan äimänä. Ja taas noustiin puol tuntia sitten, eli samaan aikaan ku eilen. Tämmönen rytmi kävis meikäläiselle :)
Jos nyt alkaa taas päiväunille jossain vaiheessa, niin lähden asioille hänen kanssa, pakko saada lukemista eli kirjastoon, ja maistraatissa pitäs käydä. ja SUKLAATA ostamassa..
Voimia erittäin paljon Melba, en voisi kuvitellakkaan miltä tuntuisi, kun on vielö esikoinen ja sitten tunnin välein herätys. Toissapäivänä olin aika ihmeissäni, kun imetin 12 tuntia putkeen, lukuunottamatta 3 vaipanvaihtoa ja pikainen kylpy. Varmaan joku erikoisen tiheän imun kausi :D Meillä kanssa poitsu kakkiivuorokauden ympäri jotain 2-3 tunnin välein, joten pitää vaihtaa tota vaipatinta aika usein.. ja niitä MENEE..
Heh, jotenkin pitäis keplotella koiralta pissanäyte tänään :D Onneksi hän on niin kiltti, että varmaan pissiikin käskystä, mutta voi olla aikamoinen näky kun mamma komentaa " Pissi!" .. Purkki alla.
Mun pitää tehä teille tunnustus, ja varmaan oon ihan kurja äiti mutta.. Eilen kävin kattomassa Harry Potterin, kun mies patisti. Meillä on suunnilleen alakerrassa teatteri ja vilkuilin vaan puhelinta koko ajan, mutta oli kyllä tunnontuskat :/ Sitten toisaalta, onhan isänsä ihan yhtä vanhempi kun minäkin, pärjäävät hienosti (nukkui koko ajan Panukin, tosin sitähän ei voi tietää ikinä etukäteen) ja lisäksi toinen juo pullosta myös. Eikä siinä oo mitään pahaa jos isänsä käy vaikka salilla.. Mutta slti. Hirveet puolustelut itelleni, ja kyllä itku tuli siellä leffassa kun mietin miten huono oon, poika ei ole edes kolmiviikkoinen.. No, enpä mene enää vähään aikaan ku korkeintaan kauppaan yksin! Oli onneksi hyvä leffa, sen minkä nyt siihen maltoin keskittyä :D
Nyt poitsu haluaa sylistä pystyasentoon, alamma leikkiä!!
P
Meillä oli taas tiheämmän syömisen yö. Nukkui 22.30-02 ja sitten syötiinkin neljältä ja kuudelta ja puoli kasilta ja puoli kympiltä. Nyt on nukkunut siitä asti ja mies sanoi, että pusaa tällä hetkellä pirun pahalta haisevia kakkoja housuun. Ei kuulemma suostu tuota vaippaa vaihtamaan.
Meillä menee vaippa vaihtoon 2-3 kertaa yös myös, aika pitkälti joka syötön aikaan. Muutenkin kaikki vaipat on kakkavaippoja nykyään, tuo hieman haastetta kestojen käyttöön kun osa vuotaa sivuista ohi. Ja aamulla herra teki niin hienot kakat kaaressa hoitopöydältä lattialle, että kirjaimellisesti oli vastapäisessä seinässäkin vielä kakkaa!!! Ja tämä ei ole mikään vitsi. Äiti sitten kuurasi aamu kuudelta seinää kakasta.
Muutenkin eilinen oli sellainen tissittelypäivä ettei puhettakaan mihinkään lähdöstä. Ainoastaan yhden kerran nukkui puolenpäivän jälkeen ja se oli kun oli vieraita käymässä, tietysti. Meidän herralla kun jäi laitokselta se vierailuaika päälle, eli nukutaan 17-19 joka ilta vähintään tunnin unet.
Huomenna olis tarkoitus lähteä ekalle vähän pitemmälle reissulle Lahteen isomummoja katsomaan, saa nähdä miten menee.
-E-
Ellu: ääni Kristianille kovalla K:lla
Cityäippä: meidän Leon toiseksi nimeksi tulee Matias :-) Kun teidän poikien kuvia katseli, niin hyvännäköinen kaima sielläpäin asustaa.
Kolmatta nimeäkin miettiin (Eemil), mutta ollaan taidettu päätyä siihen että kaksi nimeä riittää, eli 4.8 kastetaan Leo Matias
Kun saisi vielä kutsut tehtyä....
Kummit saavat itse valita kummilahjansa, mutta kyllä mielipidettä on kysytty meiltäkin.
Koala: juominen on erittäin tärkeää!! Minulla on yöksi varattuna sängyn viereen tuoppi vettä yöpöydälle ja lisäksi ½ litran vesipullo sänkyyn. Päivällä lipittelen mehua ja vettä vähän väliä.
Imetystukisivusto on muuten tosi hyvä, siellä kannattaa surffailla jos on jotain mielessä.
Senniina: kun keksit mikä teidän imuotteessa mättää, kerro minullekin. Epäilen että meillä on sama ongelma. Leo ottaa liian pienen haukun, mutta miten sen suun saisi suuremmalle?? etenkin imetyksen alussa kun on muutenkin hukkua maidon tuloon... Onko minun pakko alkaa pumppaamaan etumaito pois?? Ja tytön nimi on ihana. Meral on tosi söpö etunimi ja Alina taas miellyttää minua muistakin syistä: se on minulla " jemmassa" mahdollista tyttöä varten - jos saadaan joskus Leolle pikkusisko.
mutta nyt taitaa herra heräillä... mitenkähän tuon poijan saisi nukkumaan omaan sänkyyn? vaunuissa nukkuu ja meidän sängyssä, mutta ei oikein omassaan... Nukahdettiin taas yöksi vierekkäin isoon sänkyyn, ja minulla on nyt niskat tosi kivasti jumissa. Pojan kanssa tulee nukuttua tosi kehnossa asennossa koko yö
Ensi viikolla (ke) lääkärineuvola... jännittää jo nyt painonnousu...
t. Fiikus