**~**KesäHeinät viikkoon28**~**
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5. ; poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. (38+6) klo 5.51; tyttö 3730 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Sannnis, 19.6. ; poika
[size=2][color=0000EE]Elisabet73, 19.6. (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]Hemppu79 20.6. (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6. (40+0) klo 8.07; poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]Koala-72, 23.6. (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, 25.6. (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]claudiina@, 26.6.; tyttö 3210 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]jiippi, 26.6. (39+5); poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]Misti, 27.6. (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, 28.6. (39+6) klo 3.50; poika 3620 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]peetta, 29.6. (40+0) klo 16.15; poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]anjuusa, 30.6. (39+3); poika 3350 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]ElluP, 1.7. (39+3) klo 5.57; poika 3525 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]AMS74, 1.7. (40+3) klo 5.19; tyttö 3580 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]@nikki, 1.7. (40+6) klo 10.21; poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, 2.7. (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]peipposka80, 3.7. ; poika 3255 g, 50 cm
Kommentit (106)
Toivotaan, että tuon tissittelyn jälkeen nukkuu sitten pidempään. Jullellahan oli noita kausia tossa viikon iässä myös, että roikkui tississä. Olen huomannut myös, että illalla paras on imettää kyljellään sängyssä ja kun poitsu siihen nukahtaa niin antaa jäädä. Joskus jos alkaa ähisemään silitän selästä ja nukahtaa siihen sitten vähän ajan kuluttua. Ja ihan lähellä mahaa kun pitää. Neuvolastakin sanoi, että lähellä ne haluaa olla ekat viikot, joten siksi en tuota omaa sänkyä nyt tuputakaan muuta kun päivisin.
Mä pistin pojan kahden tissin imemisen jälkeen pinnasänkyyn. Ähinästä päätellen ei kyllä sinne tule nukahtamaan, mutta hei, worth the shot anyway.
Nii joo ja olen pitänyt päivisin ohuempaa imua noissa kestoissa, niin ei ole taskuvaipat niin paksut. Öisin siis kertistellään täällä.
Ja nyt ähinä vaihtui itkuksi, joten äiti meneeeeeeeee....
-E-
Meidän pojasta tulee seuraava dr Evil (vrt kuva 3)
http://ellu300.spaces.live.com/
-E-
PS. se äskeinen ähinä loppui vasta kun vein meidän sänkyyn ja annoin imeä tissiä vielä pari minuuttia. Nyt on taju pois tuolla sängyllä äijältä. Ei varmasti koskaan opi omaan sänkyyn toi mies.
mihin ihmeeseen se aika oikein juoksee... Yksi lapsi ja mitään ei saa tehtyä...
Swaddlebeesin AIO ei pitänyt päiväunien aikaisia pissoja,valui sivulta makuupussiin. Meillä nukutaan kyljellään. Täytyy antaa vielä toinen mahdollisuus, mutta alku ei ollut hyvä.... Taskuvaippa toimi mutta herra makoilikin silloin iskän massulla koko unet
kun nuo ilmavaivat ja kakan pönkääminen saadaan hallintaan,niin luulen että meilläkin herra kiskoisi pidempiä unia. Nyt pieru/kakka herättää välillä kesken unien. Aamuyöstä kitistiin tunti pieruja.. siinä ei nuku kunnolla minä, mies eikä poika itsekään.
sain kuin sainkin survottua pojan liinaan. Ei ole kovin suosittu....
ähinä on sen suuntaista että pois koneelta ja tissiä antamaan
t. Fiikus
Tai en mä niin laiskakaan ole, mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt! Joskus olen lukenut juttujanne, mutta en ihan nyt, mutta piristävää kuulla teidän muidenkin ihanuuksista ja hankaluuksista ;D
Aloitan nyt alusta... Mä siis menin ma 25.6.2007 äitipolille koko- ja synnytystapa-arvioon. No, siellä huomasivat, että virtaukset oli heikentyneet oleellisesti ja pyysivät/vaativat minua jäämään osastolle kännistykseen! Vaavi kun ei ollut kasvanut viimeisen 3.viikon aikana, kuin 300g eli arvio oli 3,9kg. Vaadin ylilääkäriä joka minua tutki kirjoittamaan, etten suostu kuin kevyeen kännistykseen, koska edellinen 5.päivän käynnistys ei tuottanut tulosta ;( Kotona kävin kamoja hakemassa ja esikoisen hoidon järjestelemässä.
Niimpä sain klo.13 ekan pienen pillerin murusen ja käyrille, näin sain kaksi seuraavaakin murusta. Tiistaina toistettiin 3 kertaa pillerin murunen ja käyriä molemmin puolin pilleriä... Kypsyin jo kahdessa päivässä koko touhuun, vaikka henkilökunta oli ihanaa! Niimpä illalla avasin sanaisen arkkuri kätilölle, joka toi vikan pillerin minulle. MÄ UHKASIN LÄHTEÄ HUOMENNA KOTIIN. Niimpä hän soittamaan minun kanssani käydyn keskustelun pohjalta lääkärille, joka lupasi keskiviikkona tulla juttelemaan kanssani. Keskiviikkona popsein vielä ne kolme pillerin murusta, koska minulle luvattiin sektio torstaille 28.6.2007, jos ei käynnisty ennen sitä.
Eipä käynnistynyt synnytys tälläkään kertaa! Klo.6 aamulla minut seivattiin haavan alueelta karvattomaksi ja suolen kävin tyhjäämässä vessassa. Sitten laitettiin tukisukat ja leikkauspaita sekä katetri. Klo.8 jälkeen (tarkkaa aikaa en muista) olin jo leikkaussalissa. Minut kun oli leikattu jo kerran aiemmin, niin selittivät vain tarvittavat ja alkoivat hommiin. Aika tuntui TAVATTOMAN PITKÄLTÄ! Rupesin jo voimaan huonosti...;((( Miltei tuskaisena uikutin, että meneekö vielä kauan??? Samalla kuulin leikkaavan lääkärin pyytävän apua toisesta salista!? Näin harmaa hiuksisen miehen tulevan ja ei mennyt kauaakaan... ehkä 15min tai 20min niin kuulin kovan parkaisun =D Poika syntyi 9.15 he putsasivat häntä ja toivat tuskaiselle äidille nähtäväksi. Ihana miten vaavi hiljentyi täysin, kun meidän nenät koskettivat toisiamme ;D Tämän jälkeen minut nukutettiin,onnekseni. Heräämöstä minut kärrättiin osastolle n.klo.13.30.
Leikannut lääkäri oli jo osastolla minua vastassa ja halusi selittää leikkausta minulle =) Pyysin häntä tulemaan huomenna uudelleen, että olen joinkuin tolpillani ymmärtämässä asiaa ;-) Leikkaus oli kuitenkin TODELLA SUURI. Minulla oli erittäin kova arpiutuma tullut edellisestä sektiosta ja siitä ei ollut päässyt millään läpi! Joten joutuivat tekemään T-leikkauksen kohtuun ja katkaisemaan vatsalihaksiani, jotta saivat pojan ulos, joka oli mitoiltaan 4485g ja 54cm. Eli oli paljon suurempi, kuin arvio antoi ymmärtää.
S@nde Rv39+6 poika 4485g ja 54cm
Kaikesta huolimatta voin itse PALJON PAREMMIN tämän hurjan sektion jälkeen, kuin ensimmäisestä! Lääkäritkään eivät olleet uskoa minua, kun molemmat leikkausessa olleet kävivät minua muutamaankin kertaan katsomassa ja ihmettelemässä ;D Minä olisin ollut vaikka heti valmis kotiin lähtöön, vaan pikkuinen ei =( Ensin meitä kiusasi alhaiset sokerit (antoivat vaaville varmasti liian vähän lisämaitoa) ja kun maito minulle nousi niin arvot oli hyviä koko ajan. Niin eikös sitten kellastuttu =(( Valopöydällä vietetty YKSI vuorokausi onneksi riitti ja pääsimme kotiin tiistaina 3.7.2007. Taas olin 10.PITKÄÄ PÄIVÄÄ sairaalassa ja esikoinen 3-wee ihmeissään äidin pitkästä poissaolosta!??
Vauva-arki lähti hyvin kotona alkuun. Esikoinen toki oli mustis ja pahantuulinen, mutta nyt jo oikein reipas apulainen ;D Meillä vaavi nukkuu tasaisen epätaiseen ja yöt on harmikseni huonompia, kuin päivät, mutta en valita, niin huvin hän nukkuu! Viimeaikana nukkunut vähän liiankin kanssa... Liekö syynä äidin rintojen täysinäisyys, kun imetän niin, että on tyytyväinen, niin nukkuu..!? Teille univaikeuksien kanssa painiville vinkiksi, laita vauva kapaloon, siis kääri peittoon suht tiukasti ja imetäkin siinä ja sänkyyn, niin pitäisi rauhoittaa. Vauva kun on ollut kohdussakin suht ahtaasti, niin tuntee olonsa turvalliseksi kapalossakin, toisin kuin esim.isossa sängyssä. Meillä otin kapaloinnin heti kotona käyttöön, kun esikosta sain tällaisen ohjeen, kun hän oli huono nukkuja, niin nyt ole pikku hiljaa löysäillyt peiton taittelua ja siltikin nukkuu " hyvin" ! Eilen illasta 21.30-1.30/ 2-5.20/ 6-9.30/ 10.30-13.30/ 15-? Meillä siis menty nyt kaksi päivää aika tarkalleen näin. hereillä oloaika on tosiaan aika minimissä, toki ei nukkunut sikeintä unta 10.30-13.30, kun oltiin huonekalu- ja mattokaupoilla ympäri kaupunkia.
Nyt pakko lopettaa ja lukaista tein tän viikon juttujanne vielä läpi, kun saan laatuaikaa itselleni, kun esikko on isännän kanssa jenkkifutista katsomassa ja vaavi nukkuu vielä. Rinnat kyllä sen verran täydet taas, että eiköhän piakkoin olis aika taas heräillä ;D
S@nde, joka on päässyt jo raskauskiloistaan (17kg) eroon ja vaavi vailla nimeä 2vko ja 2pv
P.s. Nimiä saa ehdotella. Esikoinen on Valtteri ja siihen tulisi sointua.
... vaikka mukamas sen alan ammattilainen olenkin.... Niin tässä siis lisätekstiä.
Kuulosti aika rajulta sun synnytys. Onneksi vaadit sektion, on se kumma kun ne käynnistelee päivätolkulla vaikka edellisellä kerrallakin on kestänyt. Ja voin kuvitella miltä tuntuu olla pois esikoisen luota 10 päivää.
Ja lohdutukseksi, poikanyt nukkunut tasan kaksi tuntia ja täällä tissit kihelmöi siihen tahtiin, että saa luvan herätä. Öisin kun menee yli kolme tuntia putkeen niin en pysty enää kyljellään makaamaan kun tissit on niin täydet. Mutta en kyllä ala pumppaamaan ennenkuin on pakko, ettei vaan enää lisäänny.
Mä yritin kapaloa Jullelle ensin parina yönä, mutta totesin, että siinä herralla tuli liian kuuma. Ajattelin kokeilla uudelleen nyt kun on vähän viileämmät kelit. Pitäisi ostaa vaan kapaloliinoja, koska noi peitot on liian paksuja kapalon tekoon, ei siis saa tiukalle.
Poitsu alkaa juuri heräilemään noilta puoli neljältä aloitetuilta päiväunilta, pitää taas yrittää pitää hereillä tonne ysiin asti ainakin, niin tulee kunnon yö.
-E-
Yö meni ihan harakoille! Unnalla on nyt alkanut tosiaan olemaan sitä mahavaivaa. Ja edelleenkään ei ole suoraa huutoa, mutta itkua ja nahinaa on. Meillä valvottiin lähes koko yö. Nyt päivällä tyttö onkin nukkunut sitten lähes koko ajan. Mitä nyt välillä tissillä¿ Illalla/alkuyöstä Unna alkaa asumaan tissillä. Saattaa nukahtaakin siihen, mutta heti jos yrittää siirtää sänkyyn, tulee itku. Ja toisaalta kun en uskalla itse nukahtaa ja nukkua tyttö tissillä, niin menee vaikeaksi. Ja kun välillä ei edes ole nälkäinen vaan itkee sitä mahan armotonta vääntämistä. Minä onneksi sain jonkin verran nukuttua kun mies lähti tytön kanssa jumppailemaan olohuoneeseen. Aamulla sitten tyttö taas söi n. klo 10. Sitten mies vei taas olkkariin ja minä jäin köllimään. Kohta tuli taas tuomaan tissille ja minä kysyin, että ¿vieläkö se syökin..?¿ Mies naurahti, että ei kun taas, tää on jo ihan eri ruokailu. Kello olikin jo lähempänä 13.00. Luulin, että tytsy oli just käynyt siinä, mutta ei. Mies oli touhuillut pienen kanssa ja minä vain vetelin sikeitä. Mies sai onneksi nukkua nyt sitten päivällä.
Että kyllä täälläkin on valvottu. Mutta silti esim Panun tissivaatimukset tuntuvat vielä paljon rankemmilta! Voimia! Ja kaikille muillekin. Varmaan suurimmalla osalla on jossain määrin noita univelkoja¿
Me ei olla vielä kauheena kestoiltu, lähinnä pari kertaa päivässä käytetään harso/kuori. Mutta mustakin se vaikuttaa TOSI paksulta. Eli melkein tuntuu kuin ei uskaltaisi käyttää noin paksua sen vauvan asennon takia! Muuten kyllä. Mitä ootte mieltä?
Öttis ja Elmokin olivat tosi hauskan näköisiä! Suloisia. Minä kävin eilen esittelemässä naapureille Unnaa pihalla. =) Oli kuulemma hieno tumma tukka ja ¿niin pieni ja suloinen¿. Hyvä kun itsestä tuntuu että vauva kasvaa ihan silmissä, mutta sitten kaikki aina päivittelee, että tyttö on NIIN pieni. Ihan oikeasti tämä vauva-aika menee varmasti ihan supernopeaa, ihan kauhistuttaa jo! Täytyy alkaa jo kohta harkitsemaan pikkusisarusta¿ ;)
Josta sitten sujuvasti tulikin mieleen tuo alapää¿ Millonkas niiden tikkien pitäisi sulaa? Kun mulla tulee maanantaina 3vkoa synnytyksestä ja mullehan on ommeltu yksi pieni tikki. Mutta hoksasin tässä vasta että se ei olekaan sulanut vielä. Mitään kipuja ei enää ole ja haluaisin sen tikinkin jo veks. Voiko olla, että se ei sulakaan itsestään?! Mulla ei nimittäin ole enää sitä jälkivuotoakaan, mikä tietty on kiva juttu.
Niin vielä piti sanomani, että meilläkin siis yöllä pidetään paikat pimeinä ja imetän aina öisin makuultaan. Ja meilläkin vaihdetaan vaippa yöllä vain jos on kakkaa tai ihan märkä/painava vaippa. Mutta eipä tuo auta jos pientä masuvaivat vaivaa. Eihän se uni silloin tule. Mikä siinä onkin, että ne kivut iskee aina öisin?! Päivällä imetän aina olohuoneessa sohvalla imetystyynyn kera. Auttaako ne Cuplatonit, jos ei ihan joka kerralla anna? Vai annatteko AINA ennen syömistä. Kun joskushan sitä ei oikein erota että onko joku tissittely vielä samaa ruokailua edellisen kanssa, vai ihan uutta. Kun en siis tahtoisi koko ajan olla sitä Cuplatonia antamassa. Tänään taidetaan pitää d-vitamiiniton päivä, katsotaan miten yö menee.
-Veruska&Unna-
Ps. latailujen jälkeen oli tullut uusia tekstejä¿ Sandelle suuret onnittelut vaavista! Muuten, annatteko te lapsienne kummien päättää itse kummilahjoista, vai oletteko te ehdottaneet jotain? Kun meiltä kaikki ovat kysyneet, että mitä ostaisivat. Eikä olla osattu vielä oikein vastata¿
Veruska kyseli tikeistä. Mulla jo 3 viikkoa ja 3pv synnytyksestä ja ed. on muutama tikki tuol alapäässä. Enemmin niitä kait on ollut koska sano että laitto vaan kolme mutta joutu tikkaamaan lisää joten en tiedä monta niitä ees pitäis olla. (Kai täs pitäis kysellä papereita synnytyksestä. Se neuvolaan menevä paperi mulla onkin jo..) joten kai ne joskus sulaa. Mut ainakin noista tikeistä väitetään että 2-4viikkoa ois SE aika..
Ellu, saanko kysyä että missäpäin Vantaata asut kun noin neuvolassa toimitaan?
Meil oli eka neuvola 1vkon iässä, toinen 3vkon iässä, kolmas pitäis olla 4vkon iässä ja lääkäri neuvola 7vkon iässä ja mun jälkitarkastus myös 7 viikkoa synnytyksestä (juu, molemmat..eli Leevin lääkäri neuvola ja mun jälkitarkastus on eripäivinä...Kiva raahautua peräkkäisinä päivinä neuvolaan.)
Ja rytmistä..Aika tasan tarkkaan kaveri herää yöllä 3-4 välillä ja sit 6-8 välillä. Ja päivää en oo millään seurannut.
ja aika ajoin tosiaan rintamaitokin kelpaa rintakumin kanssa.
Vein muuten kastelahjan kaiverrukseen to. tänää soittivat ensin ettei onnistu kaivertaminen, sit tuli uus soitto että onnistuukin. ja kun menin hakee selvis että olivat pilanneet sen ja että myymäläpäällikkö oli hakees uutta pankkia keskustasta..no siihen sai sitten kaiverrettua tiedot.On tää ja..Voin kertoa että kävin aika kuumana. Etenkin kun mentii vaan tämän asian takia Itäkeskukseen jonne meiltä reilu vartin auto matka..
Mutta..pakko mennä. Lyhyt pinnanen Leevi huutaa ku pää ois irti..
Miiu + Leevi reilun 3viikkoa
Me saatiin tänään päätettyä se eka nimi, mutta nyt on toisen nimen kirjoitusasun suhteen mietintää. Kertokaas mielipiteenne.
Kristian, Cristian vai Christian. Sukunimi on suomalainen ja kolmas nimi on Sakari. Ekaksi valikoitui nyt Justus, Julleksihan poikaa on kutsuttu alusta asti....
Itse olemme hieman kääntymässä tuon Cristianin kannalle, kun se on sitten kansainvälinen jos haluaa ottaa käyttöön myöhemmin.
Sekä minä, että mieheni ollaan kärsitty perisuomalaisissa nimistä jotka ei käänny ulkomaalaisten suussa ja ajateltiin poika säästää siltä jos vaikka muuttaa ulkomaille joskus tai jotain.
Mutta, onko se liian " hienosteleva" tuon Justuksen ja Sakarin rinnalle (Sakari on miehen suvussa kulkeva nimi ja tulee sen takia)?
-E-
Kun unohtui vastata. Me asutaan Päiväkummussa, mennään kylläkin Vantaan idioottimaisten sääntöjen takia Koivukylän neuvolan piiriin.
Ei toi mua sinällään haittaa, meillähän on koko raskausajankin ollut sama neuvolatäti ja aina on käynnit olleet 10-15 minuuttisia. Kun kerran kaikki on kokoajan ollut hyvin ja kysymyksiä ei paljon ole ollut (te täällä pidätte ne kätevästi poissa), niin mitäpä siellä ravaamaan. Ja tiedän kyllä, että voin sinne soittaa ihan koska haluan jos jotain tulee. Vakiterkka antoi varahenkilönsä suoran puhelinnumeron varmuuden vuoksi.
Mehän käytiin paino punnituttamassa perjantaina kun tiistaina kotiuduttiin kun laitokselta sitä suositteli ja sitten viikko siitä oli eka " virallinen" käynti. Ja tämä pitkä väli on nyt just sen takia kun poika on niin hyvässä kunnossa ja neuvolatäti on itse lomilla. Ja tuleehan sitten se jälkitarkastuskin samalla.
Nyt mies huutelee, että herra on syönyt finger foodia jo hetken, joten pitää mennä tarjoilemaan alakertaan pääruoka. Tämä nyt kolmas kerta tunnin sisään kun herra syö....
-E-
Ja taas alkuun: Onnea S@nde " pienestä" pojasta :) Vaikka taisihan hän sinulle olla pieni, kun esikoinen oli vielä isompi. Aika kauan teillä vierähti sairaalassa, mutta nyt ainakin kuulostaa, että kaikki sujuu hyvin.
Paljon olette tänään ehtineet jutella. Kaikki luin, mutta jotenkin oma pää on nyt ihan tyhjä :/ (Mutta milloinkas se ei olisi? :) )
Siihen yöelämä-juttuun vielä, että minäkään en vaihtele yöllä vaippaa, ellei ole pakko. Käytännössä siis vain silloin, kun on iso kakka tai jos vaippa on falskannut. Tai jos satun kuulemaan kakan tulon heti ruokailun päälle, niin silloin vaihdan, mutta usein silloin pyyhkäisen pepun kosteuspyyhkeellä puhtaaksi, joten makkarista ei tarvii edes poistua. Ja koska meillä on sälekaihtimet, niin meillä on osan yöstä aika pimeääkin makkarissa. No joo, edelleen muistan, että jokainen vauva on yksilö :) Ja kyllä meilläkin esikoisen kanssa joskus käveltiin keskellä yötä pitkin kämppää, kun neiti heräsi heti, kun laski sängylle. Hosui ja huitoi käsillään, eikä tutti kelvannut. Mutta silloin auttoi sitten tuo S@nden mainitsema kapalo, joten sitäkin kantsii kokeilla.
Ellu kyseli nimiasiaa. Minä taitaisin myös valita sen Cristianin. Justus Cristian Sakari kuulostaa hienolta :) Ja sitten on tosiaan tuo kansainvälisyysnäkökulma, tämä meidän telluksemme kun tuntuu vaan pienentyvän koko ajan. Tietty aina on se juttu, että poika voi joutua selittämään tuon Cristianin kirjoitusasua, että " onko se K:lla vai C:llä?" . Mutta sama juttuhan se on silloinkin, jos alkukirjain on se K.
Rytmistä vielä sen varran, että meillä esim. viime yönä neiti nukahti 22.30 ja söi 3.30, 5.45, 7.45 ja sitten ysiltä herättiin. Päivisin meillä on yleensä pari valveillaolojaksoa, aamupäivällä ja sitten illalla. Muuten kyllä nukkuu aika hyvin päivälläkin syöttövälit.
Tänään käytiin taas Ideaparkissa, kun siellä on Euromarket, jossa aina silloin tällöin käydään ruokakaupassa. Kumman rankkaa touhua tuo kaupoissa käppäily on, kun nyt illasta olen ollut ihan väsy :)
Tuota liinailua olen tässä pähkäillyt. Siis lähinnä sellaista, että onkohan mahdollista, että vauva oppii/tottuu nukkumaan vain siinä liinassa, eikä sitten enää viihdykään esim. vaunuissa? Mulla kun ei aiempaa kokemusta liinasta ole, enkä nytkään ole vielä sitä kokeillut....
Mutta nyt taidan lähteä sohvalle pötköttämään, kun neitikin nukkuu.
Misti ja pimu 2vkoa3pvää
Juu, Jullehan oli taas niin suloinen niissä spacen kuvissa! Kaikki nimivaihtoehdot olivat hyviä, mutta minun mielestä Justus Kristian Sakari oli paras. Mutta ymmärrän sen kansainvälisyysnäkökulmankin... Mun veljeni poika on Christian. Mitenhän tuokaan liitty mihinkään, en tiä!
Meillä Unnan ristiäisiä vietetään siis 4.8. Muille ei olla vielä kerrottu kuin tuo etunimi. Ja itsekin vasta pähkäillään lopullista nimeä. Mutta kyllä tytöstä nyt taitaa tulla Unna Aili Emilla. Toinen vaihtoehto on pelkkä Unna Emilla. Aili oli mun mammani, siis isäni äiti. Hieno nainen joka kasvatti 12 lasta talossa jossa oli vain eteinen, keittiö ja tupa.
Ihan ensimmäinen vaihtoehto (ennen tytön syntymää) oli Seela Unna Emilla, mutta sitten synnyttyään pikkuinen ei näyttänyt mielestämme vähääkään Seelalta. Pörrötukka näytti eniten Unnalta ja sopivasti se onkin saamea ja tarkoittaa pientä.
Nyt alko neiti olohuoneesta huutelemaan, että MAITOAAAAAAAA!
-V&U-
...ainakin täällä Helsingissä on pilvistä ja aamusta jo ripsi hieman vettä. No, Konsta oli eilen niin paljon ulkona ja reissussa, että ei haittaa vaikka olisi tänään sisäpäivä. Ohjelmassa olisi niin kynsien leikkuuta kuin ämpärikylpyäkin. Pyykit mulla jo pyörivätkin ja suunnittelin, josko jaksaisin Itäkeskuksessa lähteä käymään, olisi muutamia synttärilahjoja hankittavana.
S@ndella oli hurja synnytyskokemus ja mahtavan kokoinen vauva! Onneksi kaikki on nyt hyvin. Tosi paljon kyllä näitä kellastuneita vauvoja meidän porukassa! Miten teillä muilla, onko vauvojen iho mielestänne edelleen keltaisempi/ruskeampi kuin muilla? Mielestäni meillä Konsta näyttää edelleen vähän ruskettuneelta. Neuvolan th:kin sanoi, että iho on edelleen vielä vähän kellertävä, mutta että se voi kuulemma johtua myös täysimetyksestä - jotenkin jotain tulee äidinmaidosta läpi, en ihan ymmärtänyt mitä. Valtterin kaveriksi sopisi mun mielestäni nimet Verneri, Vertti, Santeri ja Ilmari ;).
Miten Palsin Panu - onko yhtään pidempi pätkä unta kelvannut? Peetan Juuso nukkuu mahtavia pätkiä - kelpaisi meillekin!
Ellulle kommenttia toisesta nimestä - minä itse kallistun taas Kristianin puoleen. Onhan sekin kv -nimi, ainakin pohjoismaissa ;).
Mitäköhän muuta piti kirjoitella - juuri nyt pätkii ja Konsta palailee kohta pesuilta syömään...
ai joo, meillä toiseksi nimeksi annetaan Elias. Aika suosittu nimi tällä hetkellä, mutta sopii meidän mielestä hyvin, kun esikoisen toinen nimi on Matias.
Palaan paremmalla aivotoiminnalla ;)
-CÄ ja Konsta huomenna 5 viikkoa-
Täällä on taas rauhassa juotu aamukahvit ja poitsu senkun vetää sikeitä.
Aamu oli taas kähinää kuudesta eteenpäin, mutta yö meni kahdella syötöllä. Ei kyl käyty nukkumaankaan vasta kun puoli kaksitoista.
Valtterin kaveriksi muuten mielestäni kävisi myös Santeri.
Ja CÄlle sen verran, että yksi meidän ekan nimen vaihtoehto oli pitkään Elias, mutta niitä todellakin on tosi paljon nyt (ja aina ollut), joten toi Justus voiti sen takia. Täältä muuten pääsee katsomaan annettujen nimien määrän jos joku ei vielä tiennyt: https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1
20 Unnaa, 120 Leoa, 397 Eliasta ja 83 Konstaa tälle vuodelle annettu, ihan vaan kuriositeettina. Huomatkaa kuitenkin, että tuo ei erittele ykkös ja kakkosnimiä.
No joo, taidanpa alkaa laittamaan pyykkejä kun on rauha maassa. Ja pitää sitä kaksi viikkois pullaakin alkaa leipomaan, tulee varmaan kummeja iltapäivällä kahvittelemaan.
Mites Panu muuten on nukkunut? Onko yhtään pidempää jaksoa mennyt vielä?
-E-
Uskomatonta. Illalla just vähän ennen yhdeksää itkin aika lohduttomasti että eihän tästä voi tulla mitään.. Poika itki pari tuntia, tai siis välillä karjui naama punaisena ja välillä kitisi ja ähisi. Yritin tissiä tarjota, välillä otti.. No mutta, kun kello löi yhdeksän, tuli nukkumatti vihdoin ;) Pienen pojan valvomaksi 14 tuntia on aika paljon, ilman minkäänlaisia päiväunia..
Laitoin pojan viereen nukkumaan ja heräsin seuraavan kerran vasta puoli kahdelta, sekin miehen herätyskello :O Panu vaan veteli hirsiä, olin vähän ihmeissäni mutta sain vielä unta sentään ;) Joskus neljän ja viiden välillä kai syötiin, tai ainakin heräsin tissi esillä ja rintakumi mun ja pojan välissä :D Sitten aamukuudesta, kun mies tuli, niin on tissitelty ja torkuttu sängyssä, ja puoli kymmeneltä noustiin ja tehtiin kerrankin OIKEAT aamupesut, vaihdettiin päivävaatteet ja Panu on ollut jo sitterissä, kokeillut kantoliinaa ja nyt tankkailee sylissä. On virkee ku peipon poika! Ihmeissään kattelee ikkunaa päin kun sieltä tulee valoa..
Mutta tulipahan lepo tarpeeseen!! Olo on kun uusi..
Ellulle: Mun suosikki noista on Cristian. Mutta itse nimi on niin kiva, ettei oo suurta väliä kirjotusasulla. Valitsisin kuitenkin ton mitä olit itekki suunnitellut.
Ihania nimiä teillä muillakin!! Unnalla ihanat toiset nimet, ja se eka nimi varsinkin, Unna on NIIN kaunis nimi!
Kapalointi meillä kanssa ollut käytössä. Pikku-ukko on niin älytön huito, joskus on vaikee pujotella sen nyrkki- ja raapimissateen välistä tissiä suuhun :O
Panun toiseksi nimeksi tulee Viktor. Sukunimi meillä on kovin lyhyt ja saksalainen.
Mutta mutta..Unohdin kaikki kommetnoinnit!! Ai niin!! S@ndelle PALJON onnea, ja hyvä että olet toipunut hyvin, samoin pieni!! Hurjalta kuulosti!!
Kiitos kaikille tuesta ja paljon voimia hurjiin päiviin ja varsinkin öihin ;) Nyt jaksaa taas hymyillä täälläkin päässä. Olette iso tuki.
Pals ja Panu
Nonniin, eilen sitten tule eka ilta masunvääntöjen kanssa, itkettiin n.19 tonne 23.30 asti, masussa jyrisi kuin kivilouhimossa, mutta pierua eikä kakkaa tullut, sitten loppuyö menikin kahdella herätyksellä, joiden jälkeen neiti nukkui ihan tyynesti. Aamuun herättiin 9.30 ja putsaukset ja nyt taas nukahti pienen kitinän jälkeen.
s@ndella oli tosiaan huima synnytyskertomus, reippaasti tunnut selvinneen siitä, onnea :) mullahan pitkittyi hirmuisesti synnytys ja kun omat supitukset olivat kuitenkin senverran voimakkaita, niin eivät sitten antaneet tabuja, olisi voinut kuulemma tehdä liian tehokasta jälkeä ja sitä en halunnut, pelkäsin rajua synnytystä, sellaisia kokeneena. Leikkauksesta alkoivat puhua silloin perjantaina, mutta vauvan sydänäänet olivat okei ja kaik muutkin, joten päätettiin vaan seurata, kunnes sit illalla lekureiden kanssa sovimme sen puudutuksen ja tipalla vauhdittamisen, mikä sitten olikin ihan hyvä ratkaisu.
Aamulla napaa putsatessa huomasin, että onkin alkanut irtoamaan ja vuoti verta hieman, sain muuten neuvolasta daktarin-puuteria siihen, ehkäisee sitä napasientä ja neuvoi laittamaan sitä nyt viikon ajan napaan. Muuten napa ollut kyllä ihan ok.
Maitoa olen pumppaillut vähän pahimpia paineita pois, kiitos muuten siitä imetystukisivu-linkistä!!! sieltähän löytyikin hyviä vinkkejä.
Hitsi kun sitä ei noita kaikkia muista vaikka kokemusta on jos jonkinlaista tuosta imetyksestäkin :D välillä 1kk imetystä 1 vuoteen imetystä eli ihan laidasta laitaan onnistuneesta täysin epäonnistuneeseen imetyskokemukseen.
Mutta tässä taas tällä kertaa, terkkuja kaikille :)
Tyhmä pilvinen ja sateinen ilma, joten nyt ehtii koneelle. Ilmari nukahti pienen kitinän jälkeen pihakatoksen alle, ja ajattelin yrittää kuvan liittämistä tähän viestiin. Saapi nähdä, onnistuuko.
http://www.aijaa.com/v.php?i=723836.jpg
Yö meni hyvin, parilla heräämisellä. Muutenkin mennyt tosi kivasti, ainoa huoli on nyt maidon riittäminen. Jotenkin vaihtelee ihan hirmuisesti päivästä toiseen, välillä tulee maitoa vuolaasti ja sitten taas hyytyy. Oon yrittänyt juoda paljon nestettä, sillä se näköjään ainakin vaikuttaa tosi paljon. Ilmari oli kyllä kasvanut n. 200g viikossa, joka kertoisi ihan riittävästä sapuskoinnista. Huoh, täytyy yrittää ottaa rauhallisesti, stressi ei varmaan ainakaan maidontuloa lisää...
Nyt oon vihdoin itsekin toipunut synnytyksen jälkeen oikeestaan ihan kuntoon, tikit ja pukamat ei vaivaa enää. Särkylääkettä en oo siis enää tarvinnut. Verenpainekin normalisoitu lääkityksellä, ja pystyin jo puolittamaan verenpainelääkeannoksen. Ens viikolla jätän nekin tabut kokonaan pois. Aivan ihana tunne, kun jaksaa tehdä kaikkea ja pääsee kunnolla liikkeelle!
Ellun kysymykseen nimestä, hyvä nimi ja Suomessa varmaan kirjoitetaan Kristian useimmiten K:lla, joten sikäli ehkä äänestäisin sitä. Mutta samahan se, nimi on sama kirjoitusasusta riippumatta.
Hieno juttu, että Pals sai vihdoin kunnolla nukuttua! Pidetään peukkuja, että nukkumistahti pysyy hyvänä ja pääsette kunnolla nauttimaan arjesta. Ja sitä samaahan toivotaan kaikille, meidät mukaan lukien.
No oliskin ollut, että heti kun tuon kirjoitin niin alkaa pihalta kuulumaan ääntelyä ja itkua. Siispä palailen myöhemmin...
Koala ja Ilmari 3vko + 1 pvä
Meillä oli kans kitinäilta eilen n. 19-22, 23 syötiin, mut sitten nukuttiin ihan ok ja syötin kerran tai kaks - en muista. Neiti on nyt ulkona nukkumassa ja uni maittaa, kun iskä ajaa nurmikkoa.
S@ndelle onnittelut! Olipa aikamoinen ponnistus!
Nimiä on mietitty kovasti. Itse tykkäisin Kristianista suomalaisittain, mutta C:lläkin oikein kaunis. Mulla on tuo maistraatin lappu vielä täyttämättä, mutta nimeksi on tulossa Meral Ibret Alina. Tuo Ibret on mun korvaan erikoinen, mutta se on anopin toive:-)
Hienoa, että pieni Panukin on nukkunut (ja vanhemmat myös!). Sellaista se meidän isompi P:kin pienenä teki, kuten aiemmin kerroinkin ja kyllä ne paremmat yöt ja päivät sitten lopulta voitti. Koville se kyllä välillä otti, joten myötätuntoni osoitan..
Meillä menee ihan kivasti ja noita kitinöitä tulee ja menee, eihän sille mitään mahda. Imeminen on se ykköspulma. Tavaraa tulee riittävästi, mutta tällä hetkellä olen sitä mieltä, että imemisotteessa on se ongelman ydin. Se lipsahtaa niin helposti irti. Alahuuli on kyllä rullalla, mutta joku jippo meiltä on nyt hoksaamatta.
Pitäis vähän siivota, nyt kun jaksaa. Kämppä on kuin pommin jäljiltä.
Meillä yö meni tällä kertaa tosi hyvin! Ruokailut joskus 24.00, 4.30, 7.00¿ Miten voi olla noin paljon eroja? Nyt tietty ajattelen, et se autto kun en antanut niitä d-vitskuja eilen, mut pakkohan niitäkin on antaa! Ja palskin oli saanut nukuttua, jes!
Sande, myös mun mielestäni Verneri ois kiva kaveri Valtterille! Tai sitten Wilho, Viljami tai Oskari. Meralillehan oli tulossa kaunis nimi! Kuin myös Panulle. Ja Elias on myös musta tosi kaunis nimi, kuten myös Elia, Eeli ja Eliel.
Kaunis ilma täällä, vois lähtee vaikka vaunuttelemaan! Ja nyt taas ajatus ei kulje ja maitoakin pitäisi mennä antamaan¿ Joten heipsan!
-Veruska&Unna-
unohtui d-tipat eilen ja saatiin kivat kähinät silti aikaseksi:-) Kyllä sitä välillä toivoo, että tuo pieni ihminen osaisi puhua ja sanoa, että mistä kohtaa nipistää..
Panu on imenyt 7 tuntia. kävin vessassa kerran ja vaipat vaihdettu kerran.
Teidän päivärytmit kuulostaa ihan jumalaisilta!! Kylläpä ne vauvat nukkuu paljon :D Vaan ei tää :D Näkee kyllä että toista väsyttää, mutta jos ei saa imeä rinnalla tai pullo suussa, niin itku tulee. Vaikka nukahtaisi syliin niin se on max 5 min tai vähemmän jos yrittää siirtää vaikka sänkyyn..
Jee, mies on mahataudissa ja tuntuu kyllä itestäkin erittäin pahalta maha/peräosastolla..
Pikkuinen edelleen tyynyllä imee mun sylissä samalla. Yritin röyhtäyttää välillä rinnalla, mutta armoton itku tulee heti kun rinta ei ole suussa. Kyllä sieltä jotain tulee, kertyy tohon rintakumiin ja pikkunen nieleekin välillä.
Kirjotinkohan mää jo tänään tänne. Mulla ei oo mitään hajua päivästä tai ajasta. Menee ihan mössöksi piässä..
Ellun hu0omasin kirjoittaneen kestoista. Kaikki yhdistelmät mitä oon päällä käyttänyt (AIO, harso+kuori, taskuvaippa+kuori) on ihan sikapaksuja paketteja. Pikkuinen pönköttää ihan hassusti. mutta toi harso ja kuori on tuntunu ihan kivalta yhdistelmältä.
P