**~**KesäHeinät viikkoon28**~**
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5. ; poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. (38+6) klo 5.51; tyttö 3730 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Sannnis, 19.6. ; poika
[size=2][color=0000EE]Elisabet73, 19.6. (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]Hemppu79 20.6. (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6. (40+0) klo 8.07; poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]Koala-72, 23.6. (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, 25.6. (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]claudiina@, 26.6.; tyttö 3210 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]jiippi, 26.6. (39+5); poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]Misti, 27.6. (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, 28.6. (39+6) klo 3.50; poika 3620 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]peetta, 29.6. (40+0) klo 16.15; poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]anjuusa, 30.6. (39+3); poika 3350 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]ElluP, 1.7. (39+3) klo 5.57; poika 3525 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]AMS74, 1.7. (40+3) klo 5.19; tyttö 3580 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]@nikki, 1.7. (40+6) klo 10.21; poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, 2.7. (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]peipposka80, 3.7. ; poika 3255 g, 50 cm
Kommentit (106)
täällä muitakin:-) Kiva kuulla S@ri@stakin! Meillä on tänään ollut nukkumispäivä tarkoittaen, että Meral on ollut pääasiassa unessa. Saa nähdä, minkälainen tankkausyö sitten tuleman pitää.
Varmaan olette jo lukeneetkin, mutta laitan tähän linkin imetystukilistan ylituotanto-sivulle. Sen pulman kanssa meillä edelleen kamppaillaan. Pitäis ahkeroida sen pumpun kanssa, mutta miten sitä on niin laiska..Onneksi kaikki syötöt eivät ole yskimistä ja otteen irrottamista, vaan niitä ihan hyviä ja leppoisiakin hetkiä on.
http://www.lapsiperhe.net/imetystukilista/faq/koliikki.php#liianrunsas
Ihanaa oli käydä tänään ulkona Panun kanssa kun on niin hyvä sää.. Aluksi kävin itekseen koiran ja pienen kanssa rintarepulla lenkillä, sitten lähettiin vaunuilla keskustaan ja oltiin jopa muutama tunti. Oltiin mukana kun serkku otti tatuoinnin ja sitten shoppailtiin vähän.. Panu nukkui kiltisti koko ajan.
Napatyngän irrottua on kyllä ollu helpompi putsata sitä... Ei oikeestaan näy mitään ällötystä enää, erittää vaan reunoille vähän jotain mömmää.
Meillä kylvetään joka toinen - joka kolmas päivä, näin antoi ohjeeks se sairaalan lastenhoitaja. Näin kesäisin kun hikoaa ja mömmöstyy.
Äh, pikaset kommentit, pitää äkkiä käyttää koiraa ennenku pikkunen herää, sitten kylpypuuhiin!
-Pals ja Panu
ps. lueskelen jutut ajan kanssa aina öisin, jos pieni alkaa valvoo :D Sitten imetellään ja lueskellaan teidän juttuja.. Kätevää :D
Voihan vihne - viime yö meni vielä enemmän pipariksi kuin edellinen :(. Konstalla aivan hirveät vatsanväänteet eikä siinä sitten nukuttu ei poika eikä äiti. Jalkoja jumppautin läpi yö ja makuutin mahani päällä, ollut aikaa tuskaa pysyä hereillä tämä päivä.
Iltapäivällä kaveri sitten väänsi koko vaipallisen kakkaa ja se helpotti oloa huomattavasti. Nyt illalla hän ei sitten olekaan kakannut ja pelkään, että samanlainen mörköjen yö on luvassa. Minäkin hain apteekista cuplatonia kun syötimme sitä esikoisellekin aikoinaan (ei mainittavampaa apua) ja minullekin farmaseutti sanoi, että hän ei voi suositella alle 3-kuukautisille, pitäisi lääkärin kuulemma määrätä. Tosi outoa!! No, kysyn asiaa huomenna vielä neuvolassa.
Fiikukselle ISO kiitos kohtuamme -vinkistä! Hain heti 10l ämpärin kaupasta ja ta-daa, siinä Konsta viihtyi. Hienoa!!
Senniinalle kiitos imetystukilistan linkistä - ihan oli kuin olisi meidän imetyksistä lukenut nuo irrottamiset, suihkuamiset ja tempoilut. Huoh, onneksi se maidontulo tästä muistaakseni tasaantuu.
Kiva oli luke S@ri@nkin kuulumisia - nauti ihanasta kahdenkeskisestä ajasta vauvan kanssa. Ja ElluP:kin löysi linjoille :).
Teidän muidenkin kuulumisia on aina lohduttavaa lukea ja täältä saa kyllä hyviä vinkkejäkin! Nyt hetkeksi sohvalle vaateriin, jos viime yö toistuu :(. Ja huomenna sitten neuvolakuulumisia.
Ai niin, en ole saanut kommenttia siitä ristiäiskutsurunosta minkä laitoin pari sivua sitten - mitä oikeasti olette mieltä?
-CÄ ja Konsta-Öttiäinen tasan kalenterikuukausi tänään-
CÄ, musta se runo olis juuri sopiva kutsuihin!! luin sen sillon mut vähänpä sitä muistaa kommentoida..
panu nukahti syliin. aika tööttinä imetellyt tässä ku pieni valvonu kolmesta asti.. jospa nyt saatas hiukan lepoa molemmat!! oon lueskellut kans noita imetystukilistan sivuja, hyviä neuvoja saa sieltä kyllä.
-p ja p
en tiiä onks tää jotenki yliluonnollista, mutta edelleen imetän ja puuhaan vauvan kanssa. taas torkahti syliin, mut jos vähänkään liikkuu saati yrittää omaan sänkyyn tai edes mun sänkyyn, herää.. herranjee, kohta 9 h!! väsyttää!!
runoilisin enemmänkin, mutta asento erittäin huono ja yhdellä sormella kurottelen näppistä..
Öttiäinen ja Panuhan nyt ovat elämän alkaneet! Jaksamisia! Meillä oli kans raskas ilta eilen. Syötin Meralia joskus klo 21 aikaan ja sitten se ähinä alkoi jatkuen aina 00.30 asti. Tyttö ei varsinaisesti itke/huuda, vaan kärvistelee naama punaisena. Vetää itseään välillillä oikein kaarelle ja sen näkee, miten kurja hänen on olla. Onneksi nukuin eilen päivällä vähän aikaa, niin jaksoin sen illan. Vaikka kyllähän se tippa linssiin välillä tuli..
Mies oli tietysti kaverin luona käymässä ja yksin kanniskelin tyttöä sitten ympäri huushollia, kun se oli ainoa mihin tyytyi edes vähän. Omaan sänkyyn en saanut millään rauhoittumaan ja otinkin sitten lopulta viereen. Järjestin sillä taas yhden painajaisen..Mies meni suosiolla kuorsaamaan toiseen huoneeseen ja nukuttiin tytön kanssa kahden. Sänky on pehmeä ja tiedän sen ongelmat. Heräsin joskus klo 4 jälkeen ja tyttö oli kellahtanut mahalleen ja nukkunut siinä ties kuinka kauan! Säikähdin aivan kamalasti, koska en ollut ollenkaan tajunnut niin käyneen. Onneksi kasvot olivat nätisti sivulla ja tyttö nukkui niin tyytyväisenä. Taitaa kuitenkin loppua meidän perhepetikokeilut siihen:-( En vaan tiedä, miten jaksan, jos tyttö ei muualle suostu nukahtamaan.
Taitaa aika monella olla ähinäkausi meneillään. Varsinaista koliikkia ei kai kuitenkaan kellään? Kuuttaren (toiv. muistin oikein!) pikkuinen taisi huutaa aika paljon, mitenkäs jakselette? Johtuuko nää meidän ähinät sitten devitolista, niin ota siitä sitten selvää..
Onko teillä muuten huvitutti käytössä? Meillä ei ole (ainakaan vielä), kun Meral kuitenkin loppujen lopuksi syö aika harvakseltaan ja imuotteessa on korjaamisen varaa muutenkin.
Kaveri on tulossa tänään käymään ja ihan mukavaa jutella kasvotustenkin jonkun aikuisen kanssa:-) Mies kun meillä on lähes aina töissä..
väsyttää....
Ihanaa, tänään paistaa aurinko :) Monta päivää ollut niin harmaata ja taitaa taas huomenna jatkua.
Meilläkin ähistiin viime yönä oikeastaan ensimmäisen kerran pieruähinöitä. Puoli neljän maissa neiti tynnäsi kakkaa ja paukkuja vuorotellen ja onneksi rauhoittui sitten parin vaipanvaihdon jälkeen taas nukkumaan. Meillä syynä ei voi vielä olla d-vitamiini, kun en sitä eilen vielä antanut. Enkä tiedä syöneenikään mitään ihmeellistä. Mutta kuuluuhan nuo vauvan elämään, nuo ähinät :)
Senniina kyseli huvitutista. Ei löydy meiltäkään tuttia, eikä ole tarkoitus sellaista käyttöön ottaakaan. Kolme ensimmäistä meillä söi tuttia puolen vuoden iästä eteen päin, kun silloin vasta moisen kapistuksen kelpuuttivat. Nelonen ei syönyt tuttia lainkaan, eikä hänellä myöskään ollut tuttipulloa, vaan päästiin suoraan imetyksestä nokkamukiin ja siitä aika nopeasti ihan tavalliseen lasiin. Ja samaan pyritään tämänkin neidin kanssa. Tietysti tilanteen mukaan mennään, mutta oli se niin helppoa, kun ei missään vaiheessa tarvinnut keitellä pulloja eikä tutteja.
CÄ:lle kommenttia siitä runosta. Minusta se sopii oikein hyvin kutsuun laitettavaksi :) On oikein kaunis.
Palsille jaksuja Panun yöelämään! Teillä on poitsu kääntänyt vuorokaudenajat ihan päälaelleen.
Meille on tänään tulossa minun äitini yökylään ja se on tosi mukavaa. Mummua on yleensä vaikea saada houkuteltua tulemaan yöksi, mutta nyt hän lupasi olla huomiseen. Ja koska meillä on osa lapsista toisessa mummulassa, niin on jopa mahdollista, että saadaan äidin kanssa oikeasti jutella :) Se kun tuppaa yleensä olemaan aika vähäistä, kun kaikki lapsukaiset haluavat tietysti saada mummun huomiota.
Jeps, nyt jos menisi tekemään piirakan uuniin, niin olisi jotain kahvin kanssa iltapäivällä.
Vielä kysymyksen tähän loppuun laitan. Maistuuko teille muille makea nyt raskauden jälkeen? Kun mä en tiedä, miksi mua niin himottaa nyt ne suklaat ja irtokarkit :/ Enkä ole kovin hyvin onnistunut hillitsemään itseäni niiden kanssa :( Onneksi paino ei sentään ole lisääntymään päin :)
Misti ja neiti 2vkoa1pvä
Meidän mies on vetänyt nyt sikeitä jo yli kolme tuntia. Sais mieluummin olla kyllä hereillä näin päivällä koska on nähty, että nää päiväunet on sit pois tuolta toisesta päästä. Eilenkin päästiin nukkumaan vasta kymmenen jälkeen ja sitten olikin yö taas kahden tunnin syöttöväleillä. Meillä on samaa ongelmaa kun Senniinalla, eli herra omassa sängyssä ähisee ja vääntää, eikä meinaa nukahtaa vasta kun ottaa viereen. Siinä sitten kylellään nukkuu mun mahaa vasten tosi sikeästi, mutta en kyllä halua totuttaa siihen. Mutta eilenkin neljän aikoihin oli pakko jättää nukkumaan tissin jälkeen siihen, koska omat unet oli ihan jääneet pois ähinän kuuntelun takia.
Tuota huvituttia olen itsekin miettinyt. Meillä on tutti ollut mukana kun ollaan oltu kävelyllä ja kyllä se tuossa yöpöydälläkin on, mutta ei sitä ole tarvittu. Kyllä tissi rauhottaa parhaiten ja mikäs siinä kun maitoa kerran tulee.
Mistille sen verran, että jostain syystä mulla ei tee makeaa oikein mieli ollenkaan. Eikä ole nälkäkään edelleenkään, kerta päivässä syön ruuan ja sekin on sellaista pakkopullan mussutamista.
Tisseistä vielä, että mulla on alkanut nännejä nipistelemään tosi rajusti välillä. Sattuu ihan tosissaan, mutta menee kyllä aina ohi. Olen kyllä pannut merkille, että se voisi olla sitä, kun hormoonit tajuaa, että tossa lähellä on vauva ja haluais tyhjennystä. Pumppaamaan en ole vieläkään alkanut, kun herra kuitenkin parin tunnin välein aina toisen tissin aika hyvin tyhjentää. Ei noi kuitenkaan vielä niin kipeät ole.
Mutta nyt menen kyllä herättelemään äijän syömään ja sitten kävelylle kauppaan.
-E-
Kiitos kommenteista runon suhteen - sen nyt kutsuihin laitan :).
palsille ihan hirmuisesti tsemppiä panun kanssa, tissitakiainen tuntuu löytyvän teiltäkin. Meillä viime yö oli onneksi vähän parempi - ilma edelleen kiersi Konstan mahassa, mutta nyt sai itse paukuteltua pahimmat pihalle. Tuntuu kyllä olevan enemmän poikkeus kuin sääntö, että kaikilla vauvoilla tulee noita ähinöitä enemmän tai vähemmän. Se on se suolen kypsymättömyys.
Viereen nukuttamisen takia meille hankittiin se kovempi patja pehmeän petarin päälle. Muistin hyvin esikoisesta, miten paljon helpompaa on kaikille, kun se syystä tai toisesta tyytymättömän nyytin voi ottaa siihen viereen välillä vaikka periaatteessa toinen nukkuisikin omassa sängyssään. Olisiko pehmeiden patjojen omistajille mitään apua siitä äp:n patjasta ellei se ole jo muussa käytössä? Ainakin nyt vielä, kun vaavit eivät niin hirveästi vielä liiku?
Sitten neuvolaterveisiin :)). Aivan järkky kasvaja tuo Konsta, painoa oli nyt tullut 2 viikossa melkein KILO (meinasi th:kin tiputtaa silmänsä) ja paino oli nyt 4.390 kg (syntymäpaino 3.185 kg) ja mittaa 55,5 cm (syntyessä 50 cm). Kaveri vetelee melkein samoja mittoja kuin veljensä samassa iässä. Ei todellakaan uskoisi, että syntyi kuukautta etukäteen. Huippua, nyt ei tarvitse enää olla huolissaan toisen painonkehityksestä ;).
Ja niin, niitä Cuplatoneja saa antaa :).
Nyt äkkiä tiskaamaan ennen kuin Konstalla on taas nälkä.
Lämmintä päivää ja nukuttuja öitä kaikille!
Iloinen
CÄ ja Konsta 1kk 1pvä
maistuu makea. Tosin se suklaa piti jättää pois, kun huomasin sen vaikuttavan tytön mahavaivoihin kehnolla tavalla. Tänään on mennyt mm. jugurttirusinoita. Eipä tee terää napostelu meikäläisenkään painonpudotukselle..
Saas nähdä, minkälainen ähräysilta tänään tulee. Onneksi mies tulee kotiin, niin on kaksi kanniskelijaa.
Nyt huolestuttaa jo hiukan! Panu ei oo nukkunut tuntia pidempään siitä aamu kolmesta! 12-13 välillä nukuttiin molemmat, mutta muuten tän pienen unipätkät on olleet max. 20 min, kuitenkin suurimman osan ajasta kokonaan hereillä/ tissillä. Olisin itse varmaan jo kuollut, mutta kun mies heräsi niin laittoi mut nukkumaan 2-3 tunniks.. Mutta onko tommonen valvominen normaalia enää??
Kiitos tsempeistä kaikille.
Tutti meillä käytössä vähäsen joka päivä, kun pieni haluaa imeä mutta tissi ei kelpaa. Varmaan kova imemisen tarve tai jotain..
Täällä kanssa ähinää omassa sängyssä (siis sillon ku nukutaan) mutta vieressä nukkuu (siis sillon kun nukkuu :D) paremmin..
Aina kun torkahti aamulla niin yritin laskea johonkin, että pääsisin vessaan, oli niin kamala hätä, mutta heti alkoi kova itku :( Miestä en halunnut herättää kun hän oli koko yön töissä ja ennen töihin menoa ei saanut unta yhtään. Tuntuu oikeesti että teen jotain varmaan väärin, koska kyllähän ihmiset nyt vessaan pääsee!!
On se pieni vaan niin ihana vaikka väsyttääkin :) mussukka. Tekis mieli halia koko ajan.
En osaa kommentoida muuta kun on melko töötti olo..
Pals ja Panu.. jonka äiti HAAVEILEE kahden tunnin syöttöväleistä :D
Onpa Panu nyt virkeällä tuulella. Mulle tuli mieleen, että voithan sä vaikka soittaa neuvolapuhelimeen ja kysellä neuvoa sieltä. Puh nro sinne on 0600-16388. En ole koskaan sinne itse soittanut, mutta tuossa äitiysneuvolakortin muovitaskussa on sen nro. Sen pitäis olla auki ma-pe klo 18-21.30.
Ellulle tosta nännien nipistelystä, että mun korvaan kuulostaisi ihan siltä, että tuo tuntemus on maidon herumisesta johtuvaa. Mulla nimittäin tuntuu myös maidon heruessa hetken sellainen kihelmöinti ja sitten alkaa maito virrata. Ja tuo heruminen voi siis tapahtua silloinkin, kun vauva nukkuu ja esim. pitää jotain ääntä tai jos syöttöväli jostain syystä venähtää vähän pidemmäksi kuin yleensä.
Mutta nyt on taas mentävä, mies tuli juuri kotiin asuntovaunun kanssa, joka me pitkän harkinnan jälkeen ostettiin.
Minä taas
http://www.aijaa.com/v.php?i=718225.jpg
jos haluat tulla hyvälle tuulelle, käy kurkkaamassa kuvaa Leosta ämpärihoidossa :-)
kakka-pieruähinä jatkuu, ei pikkuinen vielä ihan täysillä hanskaa sitä hommaa. Tuntuisi että aavistuksen on kuitenkin helpottamassa sillä sektorilla.
Viime yönä syötiin puol 12, puol 3, puol 4, 5, 7... toivottavasti se oli ohimenevää....
t. Fiikus
Kirjoitin megapitkän viestin, ja sitten sivu heitti minut jonnekin bittiavaruuteen.
Huoh. Yritän siis uudelleen kirjailla aatokseni.
Taas on tullut kirjoituksia niin paljon, että yroitän nyt kahlailla kaikki läpi.
Cityäippä, olin osastolla 52 ja tulin osastolle siis aamulla 19.6. Huone taisi olla jo 43...jotain. Kävin kyllä hiippailemassa käytävillä ja ruokapisteellä. Ja se kasteruno oli mielestäni oikein kaunis.
Puklukeskustelusta. Tänään meinasin saada paniikkikohtauksen kun tyttö puklasi/okeseni kaaressa ympäriinsä. Onneksi mieheni lohdutti, että se on normaalia ja näkyy teillä muillakin olevan samanlaisia kokemuksia. Tyttö imuttaa välillä niin ahnaasti, että puklua tulee myös imiessä. Ihanaa sotkua. Toisesta tissistä suihkuaa edelleen maitoa paljon, pitäisikö sitä jotenkin pumpata pois?
Veruska, mitä pierujumppaa olet Unnalle tehnyt? Voisin kokeilla samaa, jos auttaisi.
Minä askartelin myös vauvakirjaan käden/jalanjäljen. Käden jäljestä tuli vain suttua...Ja minä olin ainakin menossa sinne äiti-lapsijoogaan.
Minulla on myös ollut sitä nännikihelmöintiä, erityisesti vauvaa ja imetystä ajatellessa.
Täällä muuten saa hyviä vinkkejä. Kokeilen ainakin sitä perhepedein patjakovennusta eli äitiyspatjan patjaa. Muuten tytteli nukkuu maha mahaani vasten tai mahan päällä. Kohta kun painoa on enemmän, mahan päällä ei kyllä enää lötkötellä. Pitäisi kai yrittää totutella omaan sänkyyn, mutta kun siitä ei tule mitään muuta kuin huutoa. Kai sen sitten isompanakin saa totutettua omaan sänkyyn...saahan??
Palsille - tai Panulle - toivon oikein sikeitä ja autuaallisen pitkiä unosia!
esikoiseni ja lapsesi kaima teki ihan samaa eli saattoi valvoskella ties kuinka kauan. Ähisi ja puhisi, mutta oli muuten kuitenkin terveenoloinen, joten en sitten osannut ihmeemmin huolestua. Sitten hän saattoi nukkua pari päivää ja taas aloitettiin valvominen. Tiedän, miten rasittavaa se on!! Soita kuitenkin tuohon neuvolapuhelimeen, jos siltä tuntuu!
Huomenna lisää, nyt vätystää.
Voi pals! Kuulostaa rankalta. Mun siskon tyttö ei nukkunut vauvana ikinä 30 min pidempiä jaksoja¿ Toisia ei vain nukuta! ;) Mutta kyllähän sinä voit varalta soittaa sinne neuvolapuhelimeen. Ootko ajatellut kantoliinaa? Kun siinä saisit ainakin sen verran kädet vapaiksi, että vessaan pääsisit jne¿ Hirveesti jaksuja sulle!
Senniina, meillä on täällä Unnalla just sellaista samanlaista ähinää, vääntelehtimistä ja vaikeaa oloa kuin Meralillakin. Eli suoraa huutoa ei ole, eikä itkuakaan oikein. Mutta näkeehän sen että toisella sattuu ja sitten sattuu omaan sydämeen.
Fiikus, Leo oli ihan huippu! Suloinen kaveri, ja aivan Leon näköinen! Elisabet, en oo kysynyt siihen jumppaan mitään neuvoa mistään, vaan ite ollaan kehitelty systeemi joka toimii Unnalla. Tyttö selälleen ja jalat vedetään ihan suoriksi, siitä sitten koukistetaan jalat vatsalle samalla vähän peppua nostaen ilmaan ja siitä lasketaan alas. Tai siis nilkoista pidetään kiinni ja sellaseen linkkuun jalat. Ja sitten taas suoraksi. Ja melkein joka koukistuksella lähtee hyvät pierut! Onneksi lähtee tuolla tavalla aina suuri osa ilmasta kun ei yläpäästä ilmaa tule. Ja tyttö ihan rauhassa antaa jumpata vaikka sitä ilmaa oiskin mahassa. Mies varsinkin on oikein hyvä tuossa pierettämisessä! ;)
Olipas Konsta kasvanut! Meilläkin tyttö varmasti taas kasvanut paljon kun tullut jo ihan kaksoisleukaa sun muuta! Tänään käytiin kaupungilla ostamassa kummipojalle synttärilahja. Ja sen jälkeen ruokakaupassa. Tyttö viihtyi tuon koko ajan rauhassa kantoliinassa, se oli mahtavaa! Koska luulin, ettei siitä reissusta tulisi mitään ja saisin olla koko ajan imettämässä. Mutta ei, 3h meni ihan putkeen!
Nää sivut reistaa edelleen ja se ärsyttää! Viime yönä en saanut ensiksi itse unta, ja juuri kun olin nukahtanut, siis ihan heti sen jälkeen Unna heräsi. Kello oli tuolloin 2.30. Siinä sitten TUNTI tissillä jonka jälkeen ähinänahinaa klo 4.00 asti. Neljältä sitten pääsin ensimmäistä kertaa nukkumaan ja kuudelta syötiin taas ja kaikkine toimineen siinä meni seitsemään. Onneksi sitten saatiin vielä vähän unta. Mutta nyt väsyttää!!! Heipsan!
-Veruska&Unna-
En ehdi/jaksa lukea nyt viestiketjua läpi, mutta palaan, kunhan tilanne hivenen rauhoittuu, uskoisin, että viikonloppuna, kun esikoinen lähtee viikoksi isälleen, sitä ennen keskityn päivisin häneen ja sitten yöt tuntuu menevän pikkumiehen kanssa eli viime yönä nukuttiin puoli plus puoli tuntia ja viimeisen neljän yön saldo on ehkä 7 tuntia unta yhteensä.
Eli lyhykäisyydessään meille syntyi 10.7. (40+4) puolimetrinen 3,1 kg " painava" pikkuherra, joka oli siis peräti 1,1 kg pienempi kuin isoveljensä. Enpä ole koskaan kuullut, että täysiaikaisilla saman äidin lapsilla olisi noin paljon kokoeroa ja juuri näin päin, että jälkimmäisempi olisi pienempi, ilman mitään ihmeempää syytä, mutta kun omalle kohdalle osuu, niin pakkohan se on uskoa.
Eilen kotiuduttiin (kun kello ehti mennä jo yli puolenyön kun tätä kirjoittelen), mutta ehdin viettää jo aikaa osastolla 42 ennen synnytystä su-ma yöstä lähtien, kun vedet meni ja siksi syvä hiljaisuus täältä suunnalta.
Pikkuherra on kerrassaan ihana, ihan hirmuisen terhakkaan oloinen - seuraa katsellaan esim. pehmopupua ja nostelee päätään.
Laitoin tän viestin tuonne odottajiin... (joo, laiska olen, kopioin ;-).
Ihan aluksi suuret onnittelut Melballe pikkuherrasta. Niin ne viimeisetkin meistä jakautuu hiljalleen.
Leo oli aivan megasuloinen, näytti tykkäävän ämpärihoidostaan.
Meillä oli ihan jumalainen yö. Nukahdettiin pitkien ähinöiden ja kolmen tunnin tissitankkaussession jälkeen vierekkäin puoli yhdeltätoista ja herra veteli sikeitä siinä sitten puoli neljään! Yritin kehtoon sen jälkeen muttei siitä mitään tullut, nostin uudelleen vierelle ja taju pois samantien ja unta tuohon seitsemään asti. Eli kahdella syötöllä koko yö. Nyt jätin poitsun nukkumaan mun paikalle isin viereen vielä hetkeksi, kymmeneltä kun on neuvola.
Meinaan itse mennä nyt suihkuun ja ajamaan jalkakarvat joka on jäänyt luvattoman vähälle (ei kehtaa enää shortseja käyttää). Ja sitten rauhassa aamupala ennen neuvolaa. Jännittää kyllä nähdä miten on painoa tullut pikkuherralle.
Ja nää tissit... Kipristely jatkuu ja kerääjään tulee edelleen maitoa toisesta useita kymmeniä millejä joka kerta kun herra toisesta syö. Pakkasessa on jo nyt yli 6 desiä kamaa, vaikka ollaan kerätty vasta vajaa viikko. Miten paljon tota kannattaa yleensä pakastaa vai pitäiskö kohta jo tarjota luovutukseen?
Nyt nauttimaan aamutoimista.
-E-
Kiva oli kuulla S@ri@nkin tunnelmia! Mukavaa, että kaikki on lähtenyt kivasti liikkeelle.
Meillä lähtivät tänään siis myöskin kolme lapsista mummulaan pariksi yöksi ja nyt on koko talo ihan hiljainen. Vauva nukkuu ja esikoinen on muuten vaan niin rauhallinen tapaus, että ei paljoa melua saa aikaiseksi. Mutta kyllä oli taas tällä äidillä suru puserossa, kun lapset hankkivat lähtöä :( Kumma, kuinka sitä välillä olisi valmis lähettämään mm. medän pojat 7v ja 10v maata kiertävälle radalle, kun oikein riehuvat, mutta sitten, kun oikeasti ovat johonkin lähdössä, niin ikävä on valtava.
Me käytiin tänään siellä neuvolassa neidin kanssa ja hyvin on kasvettu. Paino on nyt 3784g (syntymä 3430g) ja pituus 52cm (syntymä 50cm). Napakin oli ihan kunnossa, eli meilläkin päästään vihdoin kunnolla kylpemään. Tähän asti on siis jouduttu vähän odottelemaan, jotta se napa pääsee kunnolla kuivumaan.
Oma olo on suunnilleen sama kuin eilen illallakin. Eli oikea tissi kipuilee edelleen, mutta kuume ei ole vielä ainakaan noussut ja siksipä ajattelinkin tilannetta edelleen seurailla. Kun ei viitsisi turhan päiten antibioottejakaan alkaa syödä. Mulla vaan oli kolmosen syntymän jälkeen eka rintatulehdus niin kamala, että olin kaksi päivää kotiutumisen jälkeen takaisin sairaalassa tipassa. Kuume huiteli yli 40 ja crp oli pahimmillaan lähempänä 300 kuin 200. Siksi olen aika herkästi aloittanut sen lääkkeen, kun tuo jätti pienen kammon tonne takaraivoon :(
Mutta nyt on iltapala pöydässä, joten palaillaan!
Misti ja neito tasan 2vkoa