1-vuotiaan ruokailut
Mitä kaikkea n. 1-vuotias lapsenne syö?? Meidän neiti aina syönyt vaan kotisörsseleitä, koskaan ei ole kaupan ruokia huolinut. Nyt minua huolestuttaa, että onko ravinto liian yksipuolista, kun kotiruuistakin on kovin tarkka että mitä syö! Pääasiassa vaan pottua, parsakaalia ja lihaa huolii! Miten saisin muutakin opetettua syömään ja rupeaako lapsi luonnostaankin jossain vaiheessa helpommin uusiakin makuja hyväksymään?! Myös leivästä ja jugurteista jonkun verran tykkää, mutta muutapa ei oikein uppoakaan... Paljonko muuten maidontarve tämän ikäisellä? Kiitos jos jaksatta vastata!
Kommentit (3)
syö melko lailla samaa ruokaa kuin vanhemmatkin. Jätän vain lisäämättä suolaa hänen osuuteensa, mutta muuten tykkää esim. valkosipulimausteestakin =) Kaupan ruokia hän myös syö aika paljon, tosin viime aikoina on alannut sylkemään niitä ulos... :/ Muutenkin syöttäminen on hankaloitunut. Itse pitäisi vaan syödä...vaan kun ei vielä osaa.
Makaroni ja jauheliha on suosikkeja. Niin ja banaani ehdoton ykkönen =)
syödään paljon purkki ruokia vieläkin, tällä hetkellä helpompaa niin. Kaikki maut kyllä menee. Kotiruoista parhaiten menee ihan tavallinen peruna ja lihakastike. Lisäksi sitten jogurtit, viilit, vispipuuro, marjapuuro, leipä ja murot maistuu. Hedelmistä banaani ja omena maistuu kans. Jogurtin ja viilin kans oon antanut ihan niitä hedelmäsoseita kun ne maistuu ja on terveellisiä.
En osaa neuvoa, meidän imuri syö mitä vaan. Me ollaan muutenki noiden ruokailujen suhteen melko natseja eli tarjotaan meidän valitsemaa ruokaa, jos ei kelpaa, ei ole pakko syödä, mutta seuraava ateria on sitten 3-4 tunnin päästä. Me ollaan pääasiassa kaupan ruokia annettu -mieluusti siirtäisin samoille ruuille kuin itsekin ollaan, mutta suolaa ei kuulemma saisi olla. No, koskas sitä suolaa sitten saa olla? Ei me nyt mitään suolan suurkuluttajia olla, mutta lihakeittoon se liemikuutio laitetaan jne.
Sain justiinsa 1-vuotisneuvolasta sen opaskirjasen. Tai pitäiskö sanoa, että " taaperon käyttöohjeet" ?? Siinä enivei luki, että pieni taapero tarvitsee maitotuotteita noin puoli litraa päivässä... maitoa, piimää, jugurttia, viiliä, velliä... mitä kukin nyt vetää.