Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen politiikka alkaa pureen

Vierailija
07.07.2007 |

nyt pitäisi lähteä osaikatyöhön niin kauas, että tulot eivät riitä työssäkäyntikuluihin. Jos en lähde karenssi tulee.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vain siksi, että joku toinen voi kääriä rahat taskuunsa?

Vierailija
2/43 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan ihan yhteiskunnankin näkökulmasta tuhlausta ja typeryyttä kouluttaa ihmisiä väärille aloille. Jos yhteiskunta on minun kalliisti kouluttanut, oletan kyllä saavani myös tehdä sitä työtä ja maksaa niitä helkkarin veroja. Ei ole mitään järkeä siinä, että meillä on akateemisia siivoojia ja puhelinmyyjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei nauti tilanteestaan ressaantuu ja kynnys jäädä saikulle on pieni --> motivaatio 0, innostus 0 ja työnlaatu -1.

Hyvä suomi

Vierailija
4/43 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se poista sitä, että SINUN VELVOLLISUUTESI on ottaa työ vastaan, jos kerran työkkärissä roikut. Se on kummallista, kun lasketaan, mikä kannattaa ja mikä ei. Missä vaiheessa itsensä elättämisestä terveelle ja täysi-ikäiselle ihmiselle tuli vapaaehtoista ja tuet on ihan vertailukelpoinen elinkeino? Kyllä tämä yhteiskunta on rappeutumassa ja valitettavasti iso osa kansasta alkaa olemaan sellaista pullamössöä, joilta puuttuu alkeellinen velvollisuudentunto ja oikeudenmukaisuus. Oikeudenmukaista on tehdä ja yrittää, ei lojua kotona. Jostain syystä vain Suomessa on lauma ihmisiä, joiden mielestä on epäoikeudenmukaista, että palkat nousee, mutta tuet ei. Minusta on taas epäoikeudenmukaista, että yksikin ihminen kieltäytyy työstä ja roikkuu toisten elätettävänä!

Mitä enemmän tälläisiä keskusteluja luen, sitä valmiimpi olen ajamaan tukijärjestelmän alas. On vaikea uskoa, että mittava sosiaalijärjestelmä elättää oikeasti tuen tarpeessa olevia, kun täälläkin pohditaan, ottaako työ vastaan vai, kun " työmatkat on pitkät, taloudellinen hyöty pieni ja lapsillekaan ei enää olisi aikaa" ...

Ja sinä opettaja siellä periferiassa, lopeta nostamasta niitä työkkärin tukia, niin saat varmistettua itsellesi ja lapsillesi perheen keskeistä aikaa. Helppoa. Tingi elintasostasi, äläkä oleta, että kaikki kannetaan nokan eteen. Tai muuta sinne, missä työtä on. Ei ihmisellä pitäisi olla mitään perusoikeutta muuttaa minne vaan ja vaatia sinne tukia, kun töitä ei löydy. Suomessa on monilla aloilla työvoimapula!

Vierailija:

On vaan ihan yhteiskunnankin näkökulmasta tuhlausta ja typeryyttä kouluttaa ihmisiä väärille aloille. Jos yhteiskunta on minun kalliisti kouluttanut, oletan kyllä saavani myös tehdä sitä työtä ja maksaa niitä helkkarin veroja. Ei ole mitään järkeä siinä, että meillä on akateemisia siivoojia ja puhelinmyyjiä.

Vierailija
5/43 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin helppo sanoa että on otettava työ kuin työ vastaan. Entäpä jos EI OLE VARAA OTTAA? Toisin sanoen joku surkeasti palkattu osapäivinen määräaikasopimus johtaa siihen että lasten hoitomaksujen ja työmatkakulujen jälkeen käteen jäävä summa onkin NIIN pieni ettei se riitä koko kuukauden ruokaan ja vuokraan? Sähköön jnejnejne. Usein se autokin on pakollinen jotta sinne työpaikalle sadan kilometrin päähän pääsee.

Mitä sitten ihminen tekee kun tälläisen yhtälön summaksi tuleva luku on MIINUSmerkkinen? MILLÄ hän rahoittaa sen työssäkäyntinsä?

Vierailija
6/43 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei ole työssä ja elää sitenkin ja viihtyy, hän ei yleensä hae mitenkään aktiivisesti sitä ensimmäistäkään paikkaa.

Ihmeen kohtalonomaista ajattelua, että sinne periferiatyöpaikkaan pitäisi jäädä loppuelämäksi. Töitä on tosiaan paljon helpompi saada kun jo on töissä, ja nykytilanteen hankaluus on on hyvä työpaikanvaihtotoimien motivaattori.

Minä en ole töissä, vaan kotona. En ole työnhakija, enkä saa kotihoidontukeakaan koska lapset ovat niin isoja. Mistä saan rahaa? Vastaus: en mistään. Elämme miehen palkalla. Valitsimme näin, emme elä leveästi ja maksamme myös asuntovelkaa, mutta tämä oli valinta.

Töitä tein ennen lapsia niin, että tiedän mitä se on. Sen aika on taas noin 7 vuoden kuluttua.

Vierailija
7/43 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan oikeasti OIKEIN, että joutuu ottamaan vastaan huonosti palkatun työn jostakin hevon helvetistä vastaan vain siksi, että työnantaja käyttää hyväkseen mahdollisuutta palkata työntekijöitä määräaikaisena. Työntekijääkö pitää siitä rangaista, että työnantaja tekee vain 2kk pätkissä sopimukset?! Onko se työntekijän vika, että näin on?

Olen akateemisesti koulutettu ja tehnyt pätkätöitä seitsemän vuotta. EI OLE OMA VALINTA! Vaihtoehto toki olisi muuttaa pääkaupunkiseudulle, mutta olisiko siellä tilanne yhtään sen parempi. Olen valtiolla töissä, oman alan hommia. Minulle tehdään työsopimus aina 2-8kk pituiseksi. Sen jälkeen saattaa olla viikko-kuukausi työttömyyttä lomien lisäksi. Minulla ei ole koskaan lomaa silloin kun haluan, lomat pidetään aina määräaikaisen työsopimuksen loppuun. Lomien kertyminen alkaa aina alusta, kun uusi sopimus alkaa, minulla ei ole koskaan täysiä lomia. Ylityöt korvataan vapaana pätkän lopussa.

Ja nyt... se olenkin syyllinen sitten minä ja minulla on sinun mielestäsi VELVOLLISUUS ottaa mitä tahansa työtä vastaan. PASKAT on! Minä saan jo nyt joustaa joka helvetin asiassa. EN AIO OTTAA VASTAAN MITÄÄN PUHELINMYYNTITYÖTÄ YHTÄÄN MISTÄÄN! Jos se sitten on laiskuutta ja lorvailua, olkoon. Jos miehellä ei olisi normaalipalkkaista vakituista työtä, meillä ei olisi mahdollisuutta esimerkiksi ostaa omaa asuntoa. Eiköhän tässä nyt ole jo aika monessa kohdassa joustettu.

Työn perässä muuttaminen? On se vaan niin vitun helppoa sanoa, että muuta työn perässä, muuta työn per... me asutaan nyt jo 800 km päässä isovanhemmista ja tukiverkosta. Että on jo kertaalleen muutettu työn perässä. En rupea tavaroita pakkaamaan joka vuoden lopussa ja miettimään, että mihinkäs tänä vuonna muutettas. On niin helkkarin helppo ladella ohjeita ja neuvoja, kun ei itse ole tässä tilanteessa.

Ja lisäksi... minä maksan työttömyyskassaan (ja liittoon) jäsenmaksua. En siis ole viemässä sinun veromarkkojasi, jos satun jäämään tyttömäksi.

Ja kyllä, herne on nyt syvällä nenässä, koska vituttaa jatkuva syyllistäminen. EN OLE ITSE TÄTÄ VALINNUT!

Vierailija:

se poista sitä, että SINUN VELVOLLISUUTESI on ottaa työ vastaan, jos kerran työkkärissä roikut. Se on kummallista, kun lasketaan, mikä kannattaa ja mikä ei. Missä vaiheessa itsensä elättämisestä terveelle ja täysi-ikäiselle ihmiselle tuli vapaaehtoista ja tuet on ihan vertailukelpoinen elinkeino? Kyllä tämä yhteiskunta on rappeutumassa ja valitettavasti iso osa kansasta alkaa olemaan sellaista pullamössöä, joilta puuttuu alkeellinen velvollisuudentunto ja oikeudenmukaisuus. Oikeudenmukaista on tehdä ja yrittää, ei lojua kotona. Jostain syystä vain Suomessa on lauma ihmisiä, joiden mielestä on epäoikeudenmukaista, että palkat nousee, mutta tuet ei. Minusta on taas epäoikeudenmukaista, että yksikin ihminen kieltäytyy työstä ja roikkuu toisten elätettävänä!

Mitä enemmän tälläisiä keskusteluja luen, sitä valmiimpi olen ajamaan tukijärjestelmän alas. On vaikea uskoa, että mittava sosiaalijärjestelmä elättää oikeasti tuen tarpeessa olevia, kun täälläkin pohditaan, ottaako työ vastaan vai, kun " työmatkat on pitkät, taloudellinen hyöty pieni ja lapsillekaan ei enää olisi aikaa" ...

Ja sinä opettaja siellä periferiassa, lopeta nostamasta niitä työkkärin tukia, niin saat varmistettua itsellesi ja lapsillesi perheen keskeistä aikaa. Helppoa. Tingi elintasostasi, äläkä oleta, että kaikki kannetaan nokan eteen. Tai muuta sinne, missä työtä on. Ei ihmisellä pitäisi olla mitään perusoikeutta muuttaa minne vaan ja vaatia sinne tukia, kun töitä ei löydy. Suomessa on monilla aloilla työvoimapula!

Vierailija:

Vierailija
8/43 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa vastaan vaikka muuttolaatikoiden kantohommaa ja on oikeasti esim. opettaja, tarjotaanko vielä opettajan töitä vai onko työllistynyt ja siivottu pois listoilta?

Jos näin, on tilanne aika peestä.

Vierailija
9/43 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli mennyt koulutusta alempaan työpaikkaan. Juuri tyyliin siivooja amk-tutkinnon turvin. Hän ei ole enää saanut koulutusta vastaavaa työpaikkaa. Ei ole päässyt enää edes haastatteluihin.

Joku oli yrittänyt hakea koulutusta alempaa työpaikkaa. Tämä ihminen ei saanut yhtään haastattelua. Kun hän kysyi syytä sanottiin, että koulutus on liian korkea. Hän taisi olla sihteeri ja haki siivojan töitä. Siis koulutustaso ja työpaikan taso ainakin olivat vastaavia.

Se on totta, että jos ottaa vastaan lyhyen työn, niin silloin tuet saattavat mennä täysin sekaisin pitkäksi aikaa, jolloin perheen tulotaso saattaa laskea tosi alas.

Minulla itselläni on ollut nimi vuokratyöfirmojen listoilla noin vuoden ajan. Yhtään työtarjousta en ole saanut.

Vierailija
10/43 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hallituspuolueena sählääminen. En olisi ikinä uskonut etukäteen, että kokoomuksen propaganda purisi äänestäjiin toteutuneella tavalla. Odottelen edelleen kaikkia uudistuksia ja korjauksia mitä luvattiin enkä näe niiden toteutuvan tuskin edes hallituskauden lopulla. Äänestäjät ennättävät unohtaa monia asioita siihen mennessä. Politiikka on taktikointia: äänestäjiä manipuloidaan.

Itse havainnut seuraavan asian: tutkijana ja satunnaisena journalistina en hyväksy Vanhasen kommari linjaa (vapaa keskustelu uupuu ja nuolemalla pääsee pitkälle). Myös itsetutkiskelu on tuottanut tulosta: avopuolison kanssa olemme kokoomuslaisten silmissä ihanteellinen yritteliäs pariskunta koska olemme täysin yhteiskunnan tukijärjestelmien ulkopuolella ja hyvätuloisia. Silti tuskin arvaavat mitä täällä päin kyseisenlaisesta arvomaailmasta ajatellaan.

kuulun siihen kastiin joka ei saa yhteiskunnalta mitään avopuolison tulojen takia ts. olemme erittäin ihanteellinen yritteliäs pariskunta kokoomuslaisten silmissä-silti arvomaailmamme on aivan erilainen.

Vierailija
11/43 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Suomessa pitäisi taata jokaiselle hyvä perusturva. Sen tarkoituksena ei ole kustantaa ylimääräisiä juttuja vaan ne perusasiat eli niin, että vuokra ja ruoka jne. on mahdollista kustantaa ilman hirveää hätää.

Totuus on, että suurin osa tuilla eläjistä on siinä tilanteessa TILAPÄISESTI. Tilanne muuttuu, kun opiskelut loppuvat, sairasloma loppuu, työt alkavat jne. Niitä ihmisiä, jotka elävät tuilla koko elämänsä on hyvin vähän ja luulisi, että haluaisimme myös pitää tilanteen tälläisenä. Jos me jatkuvasti pistämme köyhät kiristämään vyötään aina vain hieman lisää niin pitäisi olla selvää, että seurauksena on jossain vaiheessa enemmän rikollisuutta ja enemmän köyhyyttä.

Ensimmäinen asia johon mielestäni pitäisi puuttua on se, että työnteon pitäisi olla AINA kannattavaa. Sitä se ei nykyään ole. Jos on kyse pidemmästä pätkästä niin silloin se kyllä yleensä kannattaa, lyhyet pätkät taas saattavat sotkea perheen taloudellisen tilanteen täydellisesti.

Ettekö te ole ikinä huomanneet millainen paperisota kelan kanssa välillä tarvitaan ja kuinka kauan niitä päätöksiä saattaa joutua odottamaan? Miettikää, jos saisi vaikka kuukauden pätkän töitä ja samalla keskeytettäisiin kaikki tuet. Seuraavassa kuussa sinun pitäisi hakea rahaa uudestaan ja saattaisit pahimmillaan odottaa muutaman kuukauden päätöstä. Silloin huomaatkin olevasi tilanteessa, että joudutkin elämään sillä yhden kuukauden palkalla esim. kolme kuukautta eli tietysti tilanne vaikeutuu. Toki rahat saa takautuvasti sitten joskus, mutta jos sinulla ei ole sitä rahaa tässä ja nyt, on kynnys töihin lähtemiseen aika suuri. Varsinkaan perheellinen ei voi ottaa turhaa riskiä.

Minulla itselläni on sen verran säästöjä, että omalla kohdalla töiden vastaanottaminen on suhteellisen helppoa. Kaikilla tilanne ei kuitenkaan ole sama.

Vierailija
12/43 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset ovat kuitenkin myös juuri näissä ammateissa. Ei kaikista töistä vaan voida maksaa niin hyvää palkkaa. Jos kaikki palkat nousisivat vaikka 500 eur/kk, nousisivat hinnat samaten, eli tulisi hirveä inflaatio. Kaikista köyhimmät, eläkeläiset ja työttömät kärsisivät silloin varmasti.

Eivät kaikki yrittäjätkään hirveästi tienaa. Kustannukset nousevat tasaisesti, myös palkkakustannukset. Ja onhan se oikeus ja kohtuus että yrittäjälle jää enemmän käteen kuin hänen työllistämälleen ihmiselle.

Minusta asenteissa olisi muuttamisen varaa. Jos ottaa itse tosissaan työn hakemisen, ei tarvitsisi odottaa työhön osoittamisia viranomaisten taholta. Eli jos jostakin päin Suomea löytyy vakituinen, kokopäiväinen työ, niin ei kun kimpsut ja kampsut messiin ja muuttamaan sinne.

Vierailija
13/43 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun porvari radikalisoituu, selityksenä on aina etujen menettämisen uhka. Muuta syytä porvarilla ei olekkaan radikalisoitua.

Vierailija
14/43 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja voi!

Vierailija
15/43 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä he omistavat isänmaan.

Vierailija
16/43 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne olis päässy valtaan pelkästään porvarien äänillä, mutta kun ne sai avukseen duunareista ne tyhmät ja nyt saa kaikki kärsiä.

Vierailija
17/43 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheille kovia aikoja.

Vierailija
18/43 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kuvittelee että kapitalisessa maassa on muuta valtaa kuin kapitalistista.

Vierailija
19/43 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on että riistetyt pidetään suorituskykyisinä.

Vierailija
20/43 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siitä ei jää työssäkäyntikulujen jälkeen mitään käteen. Orjatkin saivat ruuan ja asunnon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme