Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi olla totta! Lainasin hyvänä kaverina pitämälleni...

Vierailija
09.10.2008 |

...naiselle odotusajan vaatteita ja nyt olen todella ymmälläni. Aloitanpa alusta...

Siis kaverini alkoi odottaa vähän yllättäen kolmatta lasta ja oli jo toisen jälkeen myynyt oikeastaan kaikki vauvakamat. Kysyi, voisinko lainata äitiysvaatetta kun ei viitsisi ostaa ja ymmärrän hyvin ettei viitsi, Tottakai lainasin ja kiikutinkin sitten täyden kassillisen hänelle. Joukossa myös kalliita maerkkivaatteita, jotka jouduin töiden takia itselleni ostamaan kun esikoista odotin.

No, odotusaika meni ja vauva syntyi elokuun alussa. Mitään kiirettä ei toki vaatteilla ole takaisin, koska en itse vielä odota toista. Mutta vähän jo odottelin, että koska kiikuttaa takaisin. No, kysyin nyt sitten, että mites ne vaatteet, vieläkö tarvitsee (siis lähinnä esim housuja, joita minäkin käytin aika pitkään vielä synnytyksen jälkeen kun maha oli iso)?

Hän vastasi kirkkain silmin, että ei toki tarvitse ja että lainasi vaatteet jo eteenpäin kun "kaveri tarvitsee vähän parempaa odotusvaatetta, eikä sulla siis enää näille käyttöä ole". Lisäksi sanoi, että "sen yhden imetystunikan kyllä myin kun se on niin hintavan oloinen enkä itse sellaisia käytä".

Siis mitä helvettiä? Olen ihan äimänkäkenä. Minähän LAINASIN vaatteet hänelle kun hän itse pyysi vaatteita LAINAKSI. Lisäksi olen pöyristynyt siitä, että hän sanoo, ettei minulla ole niille käyttöä. MITEN NIIN EI OLE, kyllähän me yritämme toista lasta ja hän tietää sen.

Mä en siis käsitä, että olenko tulossa hulluksi vai onko mua juuri kusetettu? Eihän nykypäivän trendi kuitenkaan ole lainata lainavaatteita eteenpäin ja MYYDÄ yhtä niistä omin lupinensa????

Voi luoja että mua sapettaa ja mietin, että onko tää unta...? Miten kukaan voi käyttäytyä noin? Ihan selväjärkisenä olen häntä ennen pitänyt...! Mitä teillä muilla herää ajatuksina tästä asiasta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ihmisistä on suurin osa aivan liian itsekeskeisiä ei osata ottaa toisia huomioon vaan ainavaan ajatellaan kaikki asiat " minä itse" kannalta. ollaan tosi röyhkeitä ja kehdataan pyytää toisilta mitävaan ILMAISEKSI mutta jos itse tarvii jotain apua tai lainaksi niin sieltä päin ei kyllä tule mitään. täytyy vaan koittaa kestää kaikkia typeriä mulkkuja mitkä kusettaa ihmisiä.

Vierailija
22/29 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis lainaa mitään kenellekään. Ja syy on just tuo, että niitä lainattuja tavaroita ei saa ikinä takaisin :(. Liian monella on se käsitys, että laina = tavaran anto ikiomaksi. Ei ole kivaa yrittää periä takaisin omia tavaroitaan (joskus jopa rahoja) ja kuulla, ettei niitä takaisin saa.

Multa on varastettu lainaamisen varjolla varmaan kymmeniä kirjoja, vaatteita ja rahaakin jonkin verran.

Nykyisin saatan jollekin antaa minulle tarpeetonta tavaraa ikiomaksi, mutta lainaa en yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaadit omasi takaisin, vaikka kaveriasi kuinka hävettäisi pyytää eteenpäin luovutettuja vaatteita takaisin. Ja kunnon rahallinen korvaus siitä tunikasta, oppiipahan vastaisuuden varalle että mikä ero on lainaamisella ja antamisella.

Vierailija
24/29 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitti että muakin kävi sapettamaan vaikken teitä edes tunne :D

Kaveriko? No, ei tosiaan ole. Törkeyden ja itsekkyyden huippu koko ämmä. Mä en yleensä saa sanottua suoraan ihmisille mitään vaikka aihetta olisi joskus. Tuossa tapauksessa olisin varmaan vaan sanonut että haluan kaikki takaisin ja kihissyt raivosta itsekseni sen enempää tunteita näyttämättä. Mutta enpä kyllä tahtoisi tuollaisen pahvin kanssa olla enää tekemisissä. Jos tarina on tosi, ei voi kuin ihmetellä että tuollaisia ihmisiä kuin ap:n kaveri on todella olemassa! Luulin että aikuisilla on edes jonkinsortin "häpy"!!!

Vierailija
25/29 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot kaverille että palauttaa heti ja välittömästi kaikki lainaamansa vaatteet.

lisäksi maksaa myymänsä vaatteen.

sitten en enään koskaan pitäisi yhteyttä tuollaiseen "kaveriin".

käsittämätöntä käytöstä!kyllähän lainatut tavarat palautetaan ja toisten

tavaroita ei myydä.se on varastamista.

jos tämä ei mene perille kyseiselle henkilölle niin sanot tekeväsi rikosilmoituksen.siihen sinulla on oikeus.

ja nyt toimit heti.

Vierailija
26/29 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin varmaan ottanut kilarit tosta. Mä en IKINÄ lainaa kenellekään vaatteita jotka haluan takaisin. Eli esim. äippävaatteista olen antanut ne eteenpäin jotka ei istu tai joista en tykkää. Harmi, että annoit niitä merkkivaatteita lainaan =( =(

Vierailija
27/29 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus?

En tiedä auttaako mitään, ehkä siinä tapauksessa jos "kaverisi" myöntää myyneensä lainaamiasi vaatteita eteenpäin.

Tai kiristä sitä rikosilmoituksella maksamaan vaatteiden hinta takaisin.

Vierailija
28/29 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuosta rikosilmoitusta kuitenkaan saa aikaan.

Itse lainasin kaverille vauvanvaatteita, osa tuli takaisin, mutta muutama "parempi"/merkkivaate ei. Joko oli myynyt, tai sitten ei tarkkaan muistanut mikä oli keneltäkin.

Huvittavaa oli se, että hän mainosti useampaan kertaan että oli laittanut jotain "extraa" palauttaessaan, joo pari jotain kulunutta potkaria ym.

No, en tästä ottanut nokkiin, koska olin lainatessa sanonut "voin ottaa kyllä takaisin, mutta ei niillä nyt suurta väliä ole, palauta jos palautat" tms. - eli olin lainannut mentaliteetilla että jos en saa takaisin, en rupea asiasta itkemään.

ONNEKSI en lainannut mammavaatteitani, niille oli todella käyttöä myöhemminkin!

Vierailija
29/29 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset eivät osaa kohdella lainatavaraa. eräs kaverini kulutti housuni aivan nyppysiksi ja ei nähnyt asiassa mitään ongelmaa.

en myöskään itse lainaa, koska jos vanha tavara hajoaa, niin en halua ostaa tilalle uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan