Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Imetäthän katseilta piilossa, kiitos!" Tällainen lappu oli erään tilaisuuden ovella.

Vierailija
05.07.2007 |

Ja siellä tilaisuudessa oli vain minä ja eräs toinen nainen, jotka imetämme eli viesti oli siis selkeästi suunnattu vain meille.

Täytyy myöntää, että hämmästyin lappua todella paljon enkä oikein tiennyt, mitä olisin ajatellut. Kerran kävin vessassa imettämässä, mutta sitten lähdin kotiin, kun en sinne halunnut toista kertaa mennä.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja mitä tulee tuohon " muut ihmiset häkeltyvät" - selitykseen.. kyllä mäkin häkellyn vähän helvetisti kun näen vaikka syöpäpotilaan, anorektikon, jehovan todistajan, vammaisen, poikkeuksellisen kauniin ihmisen, salihousut, avoauton talvella tms. vaan eipä tulis mjieleen vaatiua em. asioita poistettavaksi mun silmistä. sen sijaan oon kehitetllyt ovelan systeemin: käännän päätäni jos oikeasti hämmentää katsoa.

Imettäjä voi valita, joutuuko kanssaihminen häkeltymään, vammainen ihminen ei varmasti voi mitään vammalleen, ja sille, että sinä häkellyt. Kyllä on taas viisaus korkeimmassa potensissaan.

Vierailija
82/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos imettäjät valtaavat sen rupuisen häätilan vähät vessakopit?

Parempi siis moisista häistä lähteä ennen kuin nälkä tulee.

Miten te paremmat mammat muuten saatte pumpatun maidon säilymään tuoreena koko päivän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin sohvalta miehelleni ohjeita keittiöön, ja vanhempi sukulaisnainen lupautui ottamaan lapsen, että pääsen itse keittiöön. Kun sanoin, että pojalla oli ruoka kesken, koko suku helähti nauruun, kun ei kukaan ollut sitä huomannut...

Vierailija
84/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellaista ei olisi niin ottaisin paikan lähinnä ovea ja hipsisin ulos imettämään (multa se onnistuu seistessä ja kävellessäkin :). Jos morsian olisi vaikka siskoni, niin tiedän että hän toivoisi että mielummin imettäisin eturivissä kuin lähtisin ulos, mutta jos olisin vieraana kaukaisempana sukulaisena tai ystävänä niin hipsisin ulos jos vauva alkaa pitää meteliä.

Vierailija
85/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlatilaisuudet joissa olisin kenties joutunut imettämään.

No, ei noita ole ollut kuin kahden kaverin sekä veljeni häät sellaisena aikana kun vauvani ovat olleet täysimetyksellä. Kaverit ymmärsivät jotenkin, veljeni vähemmän. Mielummin kuitenkin noin kuin niin että imettämisistä jäisi kaikille paha mieli. Kerkeäähän sitä juhlia myöhemminmin!

Vierailija
86/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska koko av on ollut tänään täynnä imetysjuttuja, mutta kun on itsellä jo nuo pahimmat huurut häipyneet päästä, kun ei enää itsellä ole vauvaikäisiä, niin hauskaahan tänne on kommentoida, ja katsoa, kun nämä fanaatikot pauhaa.

Huomenna varmaan aiheena on tupakointi, kun tässä joku päivä joku provoilija taisi määritellä sitä, kenellä on oikeus tehdä lapsia ja ei. Ihan kun joku tekisi lapsia epäitsekkäistä syistä, tyyliin: " halusin antaa munasolulleni mahdollisuuden elämään, niin, ettei se kuole pois kuukautisten myötä" Se nyt on lähinnä epäitsekkyyttä, mitä itse voin ajatella. Ylihuomenna taas voidaan sitten provoillakin luomu-synnytysten puolesta.

Sellaista tämä elämä nyt on täällä AV:lla

Vierailija
87/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ymmärrettävää, että hääpari haluaisi että heidän juhlassaan ihmiset käyttäytyvät heidän toivomallaan tavalla. Tässä tapauksessa ilmeisesti se toivottu tapa oli, että ei imetetä muiden nähden. Mutta on törppöä kohdentaa näitä käytösohjeita johonkin tiettyyn ihmisryhmään, erityisesti jos tässä tapauksessa kyse oli vain kahdesta henkilöstä. Asian olisi voinut hoitaa tyylikkäämmin. Itse en moista kieltoa ymmärrä, mutta täysin riippumatta siitä mikä on kanta imetykseen muiden nähden, tuon olisi voinut hoitaa kohteliaammin kuin typerällä lapulla.

Olisi mielenkiintoista tietää miksi hääparia häiritsee nimenomaan imetys noin paljon. Vai oliko siellä käyttäytymisohjeita muistakin asioista? Luulisi, että häissä olisi tukuttain asioita, joista voisi vastaavia lappuja laitella ja monet niistä paljon häiritsevämpiä kuin imetys. Esim. " ethän tule humalaan, kiitos" , " ethän riitele puolisosi kanssa muiden kuullen, kiitos" , " ethän tappele kenenkään kanssa, kiitos" , " ethän anna lastesi riehua, kiitos" ...

Vierailija
88/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

juhlatilaisuudet joissa olisin kenties joutunut imettämään.

No, ei noita ole ollut kuin kahden kaverin sekä veljeni häät sellaisena aikana kun vauvani ovat olleet täysimetyksellä. Kaverit ymmärsivät jotenkin, veljeni vähemmän. Mielummin kuitenkin noin kuin niin että imettämisistä jäisi kaikille paha mieli. Kerkeäähän sitä juhlia myöhemminmin!

Vierailija
89/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvatkaa mitä? Olen saanut sukulaistädeiltä kehuja, kun hoidan itse lapseni enkä pidä kännäämistä tärkeimpänä asiana juhlissa. Imetystäkin tullaan vain kehumaan, kun kovin moni äiti ei nykyaikana viitsi moiseen sitoutua. " Voi kun vauva on tyytyväinen" , " on tuo niin helppo tapa ruokkia vauva" , rinnalla oleva vauva on maailman kaunein näky" , tällaisia lauseita olen saanut kuulla imettäessäni juhlissa. Jos joku on asiaa paheksunut, ainakin on ymmärtänyt olla hiljaa ahdasmielisine mielipiteineen.

Eräskin serkku, kahden pienen lapsen äiti, jätti toisessa juhlassa lapsensa juhlapaikan viereen lomamökkiin nukkumaan, ja tuli tissuttelemaan itkuhälyttimen kanssa. Toisessa juhlassa isovanhemmat veivät lapsen illan edetessä pois, jotta tämä äiti sai taas juhlia oikein kunnolla. Kumpikohan on nätimpää katseltavaa, minä imettämässä imetyspaidan tai -mekon välistä niin ettei rintaa edes näy, vai äiti joka lähettää lapsensa pois että pääsee vetämään kännit häissä?

Kyllä sitä tissiä pääsee tuolla kadulla näkemään niin että ehtii häkeltyä, ei sitä vauvan imiessä näe murto-osaakaan siitä mitä mainoksissa ja televisiossa.

Vierailija
90/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset asuvat jo omillaan.

Vierailija:

Ja arvatkaa mitä? Olen saanut sukulaistädeiltä kehuja, kun hoidan itse lapseni enkä pidä kännäämistä tärkeimpänä asiana juhlissa.

Toisessa juhlassa isovanhemmat veivät lapsen illan edetessä pois, jotta tämä äiti sai taas juhlia oikein kunnolla.

Vierailija
91/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen äiti elää symbioosissa vauvan kanssa 24/7.

Missäs serkun lapsen isä oli? Häneltä juhlinta on ihan sallittua, mutta äiti ansaitsi vähän arvostelua?

Vierailija
92/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hääparille on vauvat arka paikka tai tietävät että sukulaisista osa ahdistuu imetyksen näkemisestä niin asian voisi hoitaa fiksumminkin. Ilmoittaa että imetystä ja muuta lastenhoitoa varten on varattu erillinen mukava ja rauhallinen tila jossa on tarvikkeita, ja sen olisi sitten tosiaan syytä olla mukava ja rauhallinen, ei mikään keittiön nurkkaus tai vessa missä ei ole tuoliakaan.

Vierailija
93/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eräskin serkku, kahden pienen lapsen äiti, jätti toisessa juhlassa lapsensa juhlapaikan viereen lomamökkiin nukkumaan, ja tuli tissuttelemaan itkuhälyttimen kanssa. Toisessa juhlassa isovanhemmat veivät lapsen illan edetessä pois, jotta tämä äiti sai taas juhlia oikein kunnolla. Kumpikohan on nätimpää katseltavaa, minä imettämässä imetyspaidan tai -mekon välistä niin ettei rintaa edes näy, vai äiti joka lähettää lapsensa pois että pääsee vetämään kännit häissä?

joka todennäköisesti juo vain pari lasia viiniä, on kauniimpi näky kuin sinä tai kuka muu imetyshörhö imetyspaidassaan imettämässä. Tämä " kännäävä" äiti on ymmärtänyt, että hän on muutakin kuin äiti ja osaa ottaa aikaa myös itselleen.

Vierailija
94/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä koskaan osaa ottaa aikaa itselleen... Juu, näinhän se on :P

Vierailija
95/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat vanhemmat olivat humalassa. Eli lapsella ei ollut selvää hoitajaa.

Kyllä, minä elän alle yksivuotiaan kanssa sen verran symbioosissa etten lähetä häntä mummon mukana kotiin että saan kännätä. Imetys on yksi syy tähän, mutta olen muutenkin kasvanut tässä vanhemmuuden myötä niin että osaan olla ainakin sen ensimmäisen vuoden ilman kännejä. Ei se booli niin tärkeää ole.

Mutta imetyshän on sairasta ja se pitää tehdä salassa, viinaa saa kyllä vetää. Ne ovat näitä nykymaailman arvoja.

Vierailija
96/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta imetyshän on sairasta ja se pitää tehdä salassa, viinaa saa kyllä vetää. Ne ovat näitä nykymaailman arvoja.

Ja jälleen tämä av-logiikka iskee: ollaan joko täysin absolut tai sitten kännätään perseet olalle. Mitään välimuotoahan siis ei voi olla olemassa.

Vierailija
97/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa voi vetää yksin vallan mainiosti. Imetyksessä on läsnä vähintään kaksi joka kerta.

Vierailija
98/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Viinaa voi vetää yksin vallan mainiosti. Imetyksessä on läsnä vähintään kaksi joka kerta.

Vierailija
99/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voinut suullisesti sanoa jotain tyyliin " kyllä varmaan itekkin hoksaatte, mutta joka taapauksessa imetättehän paikassa äx"

Vierailija
100/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olemmeko vuodessa 2007? Onko tämä sitä samaa aikaa kun kadunvarsilla, lehtien kansissa ja telkkarissa näkee päivittäin alastomuutta, paljaita tissejä ja ihan sitä itseään, esimerkiksi ihmiset harrastamassa seksiä ja toiset kommentoimassa tapahtumaa asiantuntevasti? Samalla tavalla kuin voi vaihtaa televisiokanavaa, voi tosiaankin kääntää pää toiseen suuntaan, niin kuin joku kirjoitti, jos ei halua katsella.

Juntteja eivät ole imettävät ihmiset, vaan tuollaiset suvaitsemattomat tiukkapipot. Olen varma että jos tutkimus tehtäisiin koulutettujen ja vähän kouluja käyneiden ihmisten avulla, koulutettujen ihmisten ryhmä osoittautuisi tässäkin asiassa paljon suvaitsevammaksi. Ihmiset joilla on sivistystä, tietoa ja kokemusta muustakin kuin oman navan ympäryksestä, osaavat suhteuttaa tällaisen " järkyttävän törkeän käyttäytymisen" omiin mittasuhteisiinsa. Tosiaankin uskomatonta että joku mieluummin katselee kännistä äitiä kuin lastaan imettävää äitiä.

Kyllä, teihin ahdasmielisiin hölmöihin verrattuna täällä esiintyvät julkisesti imettävät ovat tosiaankin niitä " PYHIÄ ÄITEJÄ" , joista joku kirjoitti. Heillä arvot, mukaanluettuna oman lapsen hyvinvointi, on kohdillaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi