Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Imetäthän katseilta piilossa, kiitos!" Tällainen lappu oli erään tilaisuuden ovella.

Vierailija
05.07.2007 |

Ja siellä tilaisuudessa oli vain minä ja eräs toinen nainen, jotka imetämme eli viesti oli siis selkeästi suunnattu vain meille.

Täytyy myöntää, että hämmästyin lappua todella paljon enkä oikein tiennyt, mitä olisin ajatellut. Kerran kävin vessassa imettämässä, mutta sitten lähdin kotiin, kun en sinne halunnut toista kertaa mennä.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämäkään nyt niin uusi asia pitäisi olla vai onko palsta täynnä uusavuttomia???!!!!

Vierailija
62/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraampi imettää läsnäollessani. Jotenkin olen joutunut mukaan johonkin todella intiimiin juttuun, joka ei sivullisille kuulu. En halua myöskään kuulla sitä lutkutusta. Se ei sovi julatilaisuuksiin eikä vieraiden ihmisten keskelle.

Itse imetin aina jossain sivummalla, vaikka autossa tai useimmiten annoin pumpattua maitoa pullosta. En edes olisi halunnut olla missään julkisessa paikassa. Tämä oli minun ja vauvani yhteinen herkkä hetki, joka ei kaipaa häiriötekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olisin pyytänyt esim. kaason henkilökohtaisesti kertomaan asian molemmille imettäjille. Tähän tyyliin: " Hääparilla ei ole mitään imettämistä vastaan, mutta täällä on vanhoja ihmisiä, jotka pahastuvat ja kiusaantuvat peitellystäkin julki-imetyksestä. Voisitteko siis tällä kertaa imettää syrjässä, vaikka normaalisti ette niin tekisikään" .

Järjestäisin myös ilman muuta imettämistä varten jonkin tilan. Voisihan se olla esim. keittiössä, jos ei muuta sopivaa paikkaa ole. Tuskin imettäminen haittaisi keittiöhenkilökuntaa.

Mutta jos ainoa paikka on vessa, tai edes se keittiön nurkka, niin sanoisin että herää todellisuuteen! Jollain jakkaralla ahtaassa, kuumassa keittiössä kiireisen henkilökunnan tiellä imettämässä... Sanoisin, että olisivat mieluummin jättäneet kutsumatta koska tulossa on liian ahdasmielistä porukkaa, jotka eivät kestä lapsia.

Vierailija
64/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä imetyskin kuuluu sivummalle.

Vierailija
65/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei todellakaan ole KIRKOSSA - ei siellä muutkaan syö omia eväitä.

Muut pystyvät olemaan sen tunnin ilman ruokaa, ja myös ymmärtävät puhetta kun sanotaan että kirkon jälkeen saa syödä. Sanopa se vauvalle!

Mikä siitä kirkosta tekee sellaisen paikan, ettei siellä vauva saa syödä? En ole vieläkään yhtään perustelua kuullut.

Vierailija
66/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kautta aikojan on myöskin käyty kakalla, mutta ei kai kukaan potata lastaan kirkon penkissä.

Kyllä imetyskin kuuluu sivummalle.

Vierailija
67/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kyetä ottamaan muut huomioon imetyshormoneista huolimatta. Aina löytyy syrjäisempiä paikkoja, ei ole mikään pakko imettää kaiken keskellä, vaikka se kuinka olisi mukamas vauvan oikeus.

Vierailija:

Mikä siitä kirkosta tekee sellaisen paikan, ettei siellä vauva saa syödä? En ole vieläkään yhtään perustelua kuullut.

Vierailija
68/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun ne muut eivät koko tapahtumaa huomaa, edelleenkään?

Vierailija
69/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa kirjoitin, että ESIMERKIKSI kaason. Yhtä hyvin asian voi kertoa joku muukin, esim. hääpari itse tai joku imettäjät hyvin tunteva vieras, jos kaasosta tuo on liian kiusallista. Joka tapauksessa jos tuollaisen säännön haluaa, pitää se minusta myös pystyä kertomaan kasvokkain.

71, en tarkoittanut, että imetyspaikka olisi jakkara kuuman keittiön nurkassa. Ei keittiö ole välttämättä kuuma, monet juhlapaikkojen keittiöt ovat talon parhaiten ilmastoituja paikkoja. Ja ainakin meidän julapaikkamme keittiössä oli nurkkaus, johon olisi hyvin saanut esim. verholla eristettyä imetystilan. Parasta olisi, jos imetykselle löytyisi joku _oikeasti_ sopiva tila, mutta jos ei löydy, niin sitten pitää vaan käyttää luovuutta. Mieluummin keittiö kuin vessa.

T: 64

Vierailija
70/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin ongelmallinen tuo vauvan syömisasia, että ei voi mennä autoon imettämään tai antaa pullosta, niin sitten kannattaa jäädä ihan kotiin aina vaan. Siellä saa sitten imettää juuri niin kuin haluaa ja silloin kuin haluaa. Miksi joillain on päähänpinttymä, että mähän imetän juuri siellä missä haluan. Muita en ota huomioon. Olen maailman napa ja niin on mun vauvanikin.

Vierailija
71/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjemmälle meneminen ei vaadi kovin paljoa sinulta. Samalla tavalla kohteliasta muita kohtaan on pitää taaperot ja leikki-ikäiset kurissa tai viedä ne ulos odottamaan ja hoitaa valokuvaaminen niin, ettei häiritse muuta kirkkoväkeä tai jättää suosiolla valokuvaaminen yhdelle siihen hommaan nimetylle henkilölle (näin on tehty meidän suvun häissä ja hyvin on toiminut). Ei tämä ole vaikeaa, jos vain haluaa ajatella asiaa oman nännipihan ulkopuoleltakin.

Vierailija:

Vierailija:

Ihan oikeasti kenenkään ei ole pakko imettää kirkon penkissä ja minunkaan mielestäni se ei ole paras paikka sille toimitukselle. Aina löytyy vähän syrjäisempiä paikkoja, jos vain haluaa etsiä. Jos ei, niin sitten ei pidä ihmetellä, että joku kokee sen häiritsevänä.

Kun sitä imetystä ei sieltä korkeiden penkkirivien lomasta näe kukaan muu. Eivät kaikki vauvat nyt niin kovaa maiskutusta pidä, että se pitkin kirkkoa kaikuisi! Enemmän häiritsevät juoksentelevat ja kovaan ääneen kaikkea ihmettelevät taaperot, penkkiä kengillä potkivat pitkästyneet leikki-ikäiset, välähtelevät salamat ja edestakaisin hyppivät aikuiset kun jokainen ottaa omia valokuvia...

Vierailija
72/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entä kun ne muut eivät koko tapahtumaa huomaa, edelleenkään?

Vierailija
73/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa! Vaikka itse muuta kuvittelisit.

Vierailija
74/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin lähtis kiukkusesti pois jos joku kehottais pitämään tissit piilossa =OO

En voi käsittää... miten voi olla niin vaikeeta? Ei noita virallisia juhlia varmaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin usein ole ettei sitä aikaa kykenisi pitämään utareitaan yksityisasioinaan. Sitten sen jälkeen saa taas viuhuutella miten lystää!

Vierailija
75/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlavissa tilaisuuksissa on kohteliasta poistua takavasemmalle imetyksen ajaksi. Se pitäisi ymmärtää ilman lappuakin.

Vierailija
76/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijoittaa syrjemmälle joku nojatuoli tms. ja sitten markkinoida sitä näille kahdelle imettäjälle mukavana paikkana imettää, ei lapuilla vaan suullisesti. tuommoinen " voitteko hoitaa ällöttävät ruumiintoimintonne niin etten mä näe" on aika junttia.

tai sitten olisi voinut esittää toiveen ettei lapsia oteta mukaan juhliin. imettäminen on osa lapsen kanssa elämistä, ja on tavallaan hassua että juuri tämä osa vaaditaan piilottamaan muilta (vrt. " lohdutathan lastasi piilossa!" " pilkohtan lapsesi pihvin piilossa!" " solmithan lapsesi auenneen kengännauhan piilossa!" ).

ja mitä tulee tuohon " muut ihmiset häkeltyvät" - selitykseen.. kyllä mäkin häkellyn vähän helvetisti kun näen vaikka syöpäpotilaan, anorektikon, jehovan todistajan, vammaisen, poikkeuksellisen kauniin ihmisen, salihousut, avoauton talvella tms. vaan eipä tulis mjieleen vaatiua em. asioita poistettavaksi mun silmistä. sen sijaan oon kehitetllyt ovelan systeemin: käännän päätäni jos oikeasti hämmentää katsoa.

Vierailija
77/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUone olis siis samassa hotellissa kuin ravintola jossa häät pidettiin, aika lähellä salia. Siellä oli sänky, jossa imetys onnistui jopa minulta, siellä oli hoitopöytä ja kunnon kannellinen roskis ja puhdistusliinoja ja vauvanrasvaa ja jopa muutamia vaippoja. Ja hiljaista ja viileää ja rauhallista.

Tieto huoneesta laskettiin häävieraitten joukossa liikkeelle kaikkien kumminkaimojen kautta jo hyvissä ajoin ennen häitä (mikä oli aika hyvä, koska minä itse en olisi muuten mennytkään, kun oli vähän ongelmia siinä imetyksessä ja kaikessa muussakin, mutta tieto tuosta huoneesta jossa saisi edes tapella vähän piilossa helpotti hieman)

Kyllä minä olin siihen tyytyväinen. En tiedä kenenkään muunkaan valittaneen kun piti mennä hotellihuoneeseen imettämään. Tätä kannattaisi kyllä kokeilla muidenkin juhlanjärjestäjien, jotka tietävät vauvoja olevan vieraiden joukossa.

Vierailija
78/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten ennen vanhaan on tehty, onko imetetty ihan julkisesti vai ei? Ja esim. kirkossa? Mutta minusta se ei ainakaan nykyaikana sovi. Moni ihminen kiusaantuu siitä eikä todellakaan pidä sitä luonnollisena, että tissi otetaan esille. Ja itse ainakin olen huomannut, että monesti miehet kiusaantuu kovasti, eivät tiedä uskaltaako imettäjään päin edes vilkaista kun ei tiedä näkyykö sieltä mitään vai ei..

Kyllä aina löytyy joku syrjäinen paikka imettämiselle, mutta ehkäpä osa äideistä haluaa nimenomaan imettää kaikkien nähden? Itse olen työskennellyt eräässä marketissa, jossa yksi nainen tuli lähestulkoon joka päivä imettämään vauvaansa siihen käytävälle kaikkien nähden! Katseli oikein ympärilleen, että varmasti saa katseita eikä tosiaankaan piilotellut tissiään.

Vierailija
79/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitu järjestää rauhallinen tila tuohon tarkoitukseen ja asiasta olisi voitu mainita suullisesti tai tarpeen vaatiessa panna asiasta kertova lappu, eikä vaan yksikantaan määrätä imettäjät vessaan.

Enkä minäkään tykkää julki-imettäjistä, enkä imettänyt omaani julkisesti.

Vierailija
80/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En tiedä miten ennen vanhaan on tehty, onko imetetty ihan julkisesti vai ei? Ja esim. kirkossa?

lapset jätettiin kotiin imettäjän tai lapsenhoitajan kanssa jos sellaiseen varaa oli. Jos ei ollut niin jätettiin kehtoon ja yläpuolelle katkaistuun lhmänsarveen, jonka kapeassa päässä oli rätti, laitettiin lehmänmaitoa kehdon yläpuolella. Siitä se maito valui sitä rättiä pitkin lapselle kun äiti oli peltotöissä. Ja jos äiti imetti niin eipä tarvinnut eikä voineet mihinkään liikkua. Paitsi kirkotettavaksi piti mennä, ettei olisi saastaisena pysynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän