Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Imetäthän katseilta piilossa, kiitos!" Tällainen lappu oli erään tilaisuuden ovella.

Vierailija
05.07.2007 |

Ja siellä tilaisuudessa oli vain minä ja eräs toinen nainen, jotka imetämme eli viesti oli siis selkeästi suunnattu vain meille.

Täytyy myöntää, että hämmästyin lappua todella paljon enkä oikein tiennyt, mitä olisin ajatellut. Kerran kävin vessassa imettämässä, mutta sitten lähdin kotiin, kun en sinne halunnut toista kertaa mennä.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eräskin serkku, kahden pienen lapsen äiti, jätti toisessa juhlassa lapsensa juhlapaikan viereen lomamökkiin nukkumaan, ja tuli tissuttelemaan itkuhälyttimen kanssa. Toisessa juhlassa isovanhemmat veivät lapsen illan edetessä pois, jotta tämä äiti sai taas juhlia oikein kunnolla. Kumpikohan on nätimpää katseltavaa, minä imettämässä imetyspaidan tai -mekon välistä niin ettei rintaa edes näy, vai äiti joka lähettää lapsensa pois että pääsee vetämään kännit häissä?

Kyllä sitä tissiä pääsee tuolla kadulla näkemään niin että ehtii häkeltyä, ei sitä vauvan imiessä näe murto-osaakaan siitä mitä mainoksissa ja televisiossa.

Ei mulla oikeastaan ole muuta sanottavaa kuin että tuo julkinen imettäminen on itsekästä jossain kirkossa tai siellä juhlapöydässä. Ei nähdä sitä omaa napaa (tai tässä tapauksessa rintaa) edemmäs vaan pitää saada tehdä juuri niinkuin itse haluaa. Ootko sä kuullu tavoista ikinä??

Vierailija
102/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse koen vastaavasti hiukan epämiellyttäväksi kun insuliinia käyttävät diabeetikot pistävät itseään ruokapöydässä mahaan, yök. joten ymmärrän ettei moni halua ruokapöytään imettäviä paljastelemaan edes vähääkään. aina löytyy rauhallinen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvallani oli tuolloin ikää 4 viikkoa ja käytännssä asui tissillä. Mitä iloa minulle olisi ollut viettää pitkä päivä ensin kirkon ja sittemmin juhlapaikan vessassa vauvan kanssa istuskellen? Tai sitten vaihtoehtoisesti istua kahvipöydässä imettämässä ja muiden kauhistuneita katseita ja kommentteja keräten. Eipä olisi jäänyt hyvä mieli noista kummastakaan.

Elämässä nyt menee joskus asiat päällekäin, itse tykkään että niin kauan kun vauva elelee imetyksellä olen itse kiinni vauvassa ja etsin olosuhteet sen mukaan. Mitkään suuret juhlahumut eivät ole paikkoja missä viihdyn pienen rintalapsen kanssa.

Kävimme kyllä veljen luona kylässä pian häiden jälkeen, toimme lahjat ja oli mukana tarjoiltavia. Veljen vaimo ymmärsi, pienen lapsen äitinä. Veli ei itse pystynyt käsittämään miksen voinut opettaa lasta pullolle tai sitten vaan reilusti imettää juhlissa. Helppohan se on miesten sanoa...

95

Vierailija
104/111 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä iloa minulle olisi ollut viettää pitkä päivä ensin kirkon ja sittemmin juhlapaikan vessassa vauvan kanssa istuskellen?

95

Kummallinen vauva sulla kun tarvii tissiä 24/7.

Vierailija
105/111 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö se sitten imetit niin, että olit tissi ikkunaan päin, joten kaikki ohikulkijat näkivät tissisi,joka ei kovin kaunis ollut.

Jätimme näet menemättä Hesburgeriin lapseni kanssa kerran kun ensimmäinen asia oli se ruma turpea tissi Hesen ikkunassa.

Siinä muutama turistikin paheksui näkyä.

Ei olisi itsellekään tullut mieleen kyllä imettää missään ravintolassa.

Hesburgerissa olen muutaman kerran lastani imettänyt, ja sielläkin, vaikka kyseessä ei ole mikään hieno paikka, olen aina mennyt syrjäisempään pöytään istumaan, yleensä vielä selkäpäin muihin, juuri siltä varalta, että lasta joutuu ruokkimaan siellä.

Ja itselläkin on ollut käytössä imetyspaita, joten ei paljon ole voinut näkyä, vaikka olisin ollut syöttämässä keskellä hesburgeriakin, mutta minun mielestäni se nyt ei osoita kauhean hyviä käytöstapoja, olkoonkin kyseessä sitten kuinka luonnollinen juttu tahansa.

[/quote]

Vierailija
106/111 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei sellaista vauvaa olekaan, jolle pitää tissi työntää samalla sekunnilla kun se suunsa aukaisee!

Vierailija
107/111 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uskomatonta millaisen kohun imettäminen nostaa, kun ottaa huomioon kuinka paljon " turhaa" paljasta pintaa on joka paikassa tarjolla. Joku avokaulainen juhlamekko jo tarjoaa enemmän rintaa näkyville kuin keskiverto imetys.

Satuin näkemään vilahduksen eilisestä Satuhäät-ohjelmasta ja johan siinä morsian oli push up -tisseineen kuin mikäkin täyteen puhallettu uimalelu. Eikö se sitten häiritse vieraita, että juhlakalun ryntäät törröttävät tyrkyllä..?

Itse imetän lapsiani silloin kuin heillä on nälkä sopivaksi katsomassani paikassa ja niin aion tehdä vastaisuudessakin. En esittele tissejäni enkä odota kenenkään alkavan tuijottaa tai tarkkailla tekemisiäni. Annan muiden olla rauhassa ja toivon, että minun annetaan olla rauhassa.

Suomen pitäisi seurata iki-ihanaa Amerikkaa tässäkin asiassa: siellä on lailla turvattu, että jokainen nainen saa imettää julkisissa ja yksityisissä tiloissa, joissa saa itsekin oleskella.

Vierailija
108/111 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mua ällöttää katsella imettävien naisten turpeita nännejä ja roikkuvia tissejä sekä valkoisia taikinamahoja jotka saattaa vilahtaa väkisinkin vaikka kuinka yrittäis peitellä...

Ei imetys kuulu muiden silmien alle, niin se vaan on.

Kyllä katseen voi kääntää pois, ei ole mikään pakko olla niin utelias.

Eli vaikka imettäisi missä, niin ei sitä rintaa tai ihoa pitäisi näkyä kuin enintään vilaukselta, sillä eihän katsojan sovi jäädä tuijottamaan, vaan antaa katseen jatkaa matkaa. Mutta tämä näyttää olevan monille aivan mahdotonta.

Vierailija
109/111 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mitä iloa minulle olisi ollut viettää pitkä päivä ensin kirkon ja sittemmin juhlapaikan vessassa vauvan kanssa istuskellen?

95

Kummallinen vauva sulla kun tarvii tissiä 24/7.

Vierailija
110/111 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korrektia olisi ollut järjestää juuri tuollainen rauhaisa ja mukava imetysnurkkaus, josta muutkin ovat puhuneet. Kaaso olisi sitten voinut kertoa imettäville, että sellainen on tuolla, ja siellä voi rauhassa imettää. Samalla kaaso olisi voinut vaikka kertoa, että vaippojen vaihto onnistuu sitten siinä ja siinä vessassa, ja toivottaa tervetulleeksi.

Näin ei olisi syntynyt kielteistä mielikuvaa, mikä lapusta kieltämättä syntyy.

Itse en pahastu julki-imetyksestä, enkä voi käsittää, että joku vetää herneen nenään imetyksestä perheravintolassa (Hesburger), eri asia sitten joku hieno ala carte- ravintola.

Vierailija
111/111 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaisia lappuja ei tarvita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi