annan lapseni juosta kaupassa. mitäs siihen sanot?
eli kun teen ostoksia, 2vuotiaani painelee ympäri kauppaa, yleensä juoksee jotain hyllyä ympäri hullun lailla.
häiritseekö se sinua ja miksi?
pääsen itse helpommalla, kun annan juosta hörveltää..
tietustelen vain yleistä mielipidettä--jos on kovin negatiivista, niin istutan sitten väkisin kärryyn...
ja jos juokseminen rassaa, niin voitteko kerrankin ilman vittuilua asiallisesti selittää, miksi häiritsee?
Kommentit (27)
Ja välillä pitää jopa kovaa meteliäkin. Loppujen lopuksi harvoin vien lasta kauppaan mukaan.
Mua raivostuttaa ympäri kauppaa rynnivät lapset. Ap haluat itse kaupparauhan, anna se myös muille. Annatko lapsesi juosta myös ravintolassa ristiin rastiin?
Mulla itsellä ärsyttää oman lapsen juoksut, miten ihmeessä pystyn ostokset tekee!
eli lapsi ei hajota mitään, ei koske mihinkään, ei juokse ketään päin, vaan hulluna juoksee ja nauttii siitä, että painelee vaikka leipähyllyä ympäri, ympäri..
vain juokseeeeee.... ympyrääää.... ihan terve, mutta se on vain hänestä hiivatin hauskaa:))
minuu vain välillä vitsittää se.
juu, se siinä kyllä on, että on hemmetin hidasta ostosten tekoa, kun kuitenkin koko ajan joudun vahtimaan, en tietenkään jätä yksin, ja painele itse toiselle puolelle markettia.
ja ihan takuulla olisi äiti tullut mulle huutamaan jos en olisi ehtinyt pysähtyä ennen törmäystä. Siinä voi käydä pahasti.
Lisäksi rasittaa se, että vedetään lattialle tuotteita hyllystä ja niihin sitten kärryillä törmää. Kauppiaallekin siinä tappiota tulee kun toiset tilsii tuotteet lattiaan kärryillä. En ainakaan väistellä tahtoisi vaan sen takia, että sinä saat rauhassa ostella.
En anna omien lasten juosta kaupassa enkä tykkää että muutkaan juoksee. Ärsyttävää väistellä hillittömästi ympyrää juoksevia penskoja. Meillä juostaan ulkona, joten kauppaan ei enää tarvitse mennä juoksemaan. Me teemme kauppareissut kävellen, joten lapset juoksentelevat jo sinne mentäessä ihan riittävästi. Mitä jos sinäkin kävelisit kauppaan ja antaisit lapsesi juosta kauppamatkalla valvotusti?
ainakin käymissäni isoissa ruokakaupoissa (joissa on isoja käytäviä) ihmiset kävelevät kovaa vauhtia kärryjensä kanssa ja voi käydä erittäin huonosti jos lapsi juoksee hyllyn takaa vahingossa kärryjen alle. Siinä ei ehkä selvitä pelkillä murtumisilla jos huono tuuri käy. EIkä sekään kivaa ole, jos lapsi on hampaat ja leuka kurkussa ja sairaalassa viikko tolkulla sen jälkeen kun yritetään kasata leuka uusiksi tms. Ja joskus jopa isoissa marketeissa varastotyypit/myyjät menee kovaa vauhtia niillä manuuaali " trukeilla" (siirretään lavatavaraa käsin) ohi ja potkivat kuin potkulaudalla. Jos siinä jää alle, niin semmoinen metallivekotin ei kovin äkkiä pysähdy kun lapsi juoksee alle. Pahaa jälkeä tulee. Älä sitten syytä sitä kärryjä työntävää ihmistä joka murskaa villinä juoksevan lapsesi kärryjen alle.
työnnän kärryjä. Minä katson hyllyjä. Kyllä sellaiset pienet nassikat jää kyllä huomaamatta jos juoksee alle. Toki siinä vaiheessa huomaa kun törmää.
Turha siinä on kummankaan porata, jos sattuu.
Jos joudun itse katsomaan ettei lapsi riko jotain tai satuta itseään. Näitä vastuun muille työntäjiä INHOAN.
AP tosin sanoi vahtivansa.
lapsi törmää kärryihin ja tule suurta vahinkoa. Ei tuon ikäinen vielä itse osaa varoa. Se vain juoksee päättömänä onnessaan kunnes kolahtaa.
eiköhän ns. yleinen mielipide tullut jo selväksi.
kiitos:)
pakotan lapsen kärryihin. mutta--miten, kun se sieltä huutaen kampeaa väkisin ylös? kuinka te toimitte?
muistan, että minua ei otettu lapsena kauppaan ollenkaan mukaan, kun kinusin karkkia.. se oli huonoa käytöstä. joten jouduin aina jäämään yksin autoon.
jätänkö siis juuri 2v. täyttävän autoon yksin huutamaan?
jos taas teen ostokset väkisin painaen penskaa penkkiin, ja lapsi senkun karjuu ämyrit täysillä, niin siitäkin saa paheksuntaa..
taidan vähentää kauppareissuja:)
Ääntä meillä ei juuri muuten koroteta ja kun se taphtui julkisella paikalla niin ilmeisesti poika pelästyi sitä niin, että viesti meni perille.
sinun lapsesi hilluu ja sinä saat tehdä ostoksiasi rauhassa, ne on sitten ne muut jotka väistelee ja häiriintyvät osaltaan. Ajattelepa sitäkin, jos kaikki muutkin tekisivät saman. Kauppa täynnä säntäileviä lapsia? Muiden on vaikemapi pitää omiaan aisoissa, kun yhdellä ei ole samat säännöt. Ja yleisesti ottaen, kaupassa ei juosta, sisällä yleisissä tiloissa ei juosta. Kirjoittamattomia sääntöjä, jotka jätät opettamatta lapsellesi. Hän skiit lopun viimein kärsii. Joku muu opettaa ne hänelle. Hän varmasti saa kaupassa osakseen myös ilkeitä katseita toilaillessaan. Miksi turhaan altistat hänet sellaiselle?
vähemmän minä sitä huutamista paheksuisin, kuin sitä juoksentelua.
kun ensin oppisi, että ostokset tehdään näin. piste.
kummasti lapsi pian haluaa itse kärryyn takaisin. tätä vaan toistaa joka kerta. joku kaunis päivä lapsi on kasvanut vanhemmaksi ja istuu kärryissä nätisti kunnes tulee taas uhmakausi. sitten taas kainalossa kantamista. sitten vain ei huomioi lapsen kiukuttelua vaan kantaa kainalossa. Kun lapsi sanoo haluavansa kärryyn, niin sanoo ensin että saa mennä kärryyn jos lupaa istua koko kauppareissun kiltisti kyytissä. jos ei heti lupaa, niin kantaa/roikottaa niin kauan kainalossa.
aivan ihastuttava pieni tyttönen, mutta nauttii tuosta kaupassa ympyrää juoksemisesta ihan pakahduksiin asti.
ja nyt, kun uhmaa on ollut pari viikkoa päällä, niin minä ainakin hieman arkailen ottaa erää yleisellä paikalla.. mutta sehän se vaan on tehtävä--tartun siis härkää sarvista ja lasta kärryistä:))
-ap
painaa (terve lapsi?), mutta jos säntäilee päin asiakkaita kuin päätön kana, niin kyllä tympii,