Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pk-seudulle " landelta" muuttaneet.

Vierailija
03.07.2007 |

Eli te, jotka olette syntyneet ja kasvaneet kehä 3:n ulkopuolella, esim. Järvenpäästä pohjoiseen päin. Ja olette muuttaneet pk-seudulle aikuisina, miten olette kotiutuneet sinne ja viihdyttekö?

Mietin vaan, että kun jos työnantajalta tulee joskus komento Helsinkiin pääkonttoriin niin mun on aika vaikea kuvitella itseni sinne asumaan. Joka kerta kun käyn siellä, tunnen kylmiä väreitä. Ihan tosi, en tiedä miksi , mutta mua ahdistaa se, että joutuisin asumaan siellä jossain pienessä rivariloukussa lasteni kanssa. Ja ruuhkat olis hirveet ja ryysis muutenkin. Ja ihmiset on jotenkin niin nyrpeitä, päiväätä ei edes kaupoissa sanota.

Sopeutuuko sinne? Luulen kyllä, että irtisanoutuisin ja etsisin täältä Keski-Suomesta uuden työn....

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun idiootit ei osaa käyttää julkisia. Ja sitten itketään että miksiköhän mä lihon, kun edes 500 metriä ei jakseta kävellä/pyöräillä.

Jääkää autoinennne sinne landelle.

Vierailija
22/26 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ja käyttää mieluummin julkisia kuin autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jääkää autoinennne sinne landelle.

Kyllä joka paikassa on hyviä ja huonoja puolia, kummaa ettei joidenkin mielestä ihanaisesta pääkaupungista saisi sanoa mitään negatiivista. Totta kai ihmiset kokee asiat eri tavalla, sama asia voi olla toiselle ongelma ja toiselle ei.

Ei työpaikkoja aina saa samalta suunnalta, eikä joka paikkaan kerta kaikkiaan vaan pääse kätevästi julkisilla. Meillä esim. mies pääsee helposti julkisilla, mutta minulla menisi julkisilla 1,5 tuntia kaikkine vaihtoineen suuntaansa, kun taas omalla autolla ajan 40 minuuttia. Harkitsen kyllä koko ajan uuden työpaikan etsimistä hoitovapaan jälkeen. Niin me ei itse asiassa asuta Helsingissä, koska ei löydetty hinta-laatusuhteeltaan sopivaa asuntoa kaupungin rajojen sisäpuolelta. Asuntojen hinnat todellakin hirvittää muualta muuttanutta, vaikka hinnat on toki kohdallaan muissakin kaupungeissa.

23

Vierailija
24/26 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia eläjiä ne on siellä kuin muutkin ihmiset. Vähän enemmän väkeä, puhuvat eri murteella, mutta samaa lihaa ja verta sitä sielläkin ollaan. Ystävällisiä ihmisiä ja typeryksiä on molempia ihan joka kolkassa tässäkin maassa.

Jos käy vain keskustassa päivän-kaksi pyörimässä saa taatusti virheellisen kuvan kaupungista. Ei sen perusteella kannata mitään toitotella.

Vierailija
25/26 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin aina, etten Helsinkiin muuta, vaikka ois viimeinen paikka maailmassa. No, mies sai täältä töitä ja tänne oli pakko tulla.

En ole katunut, tai jos jotain kadun, niin sitä, etten ole tänne aikaisemmin muuttanut. Ihana kaupunki. Töitä sain heti niitä halutessani, vakipaikan. Lapsen hoito järjestyi loistavasti. Upeaa, että julkisilla pääsee helposti kulkemaan, harrastusmahdollisuuksia on laidasta laitaan.

Ja kyllä ton lähikaupan kassojen ja kauppiaan kanssa höpötellään aina kauppareissulla, ärrän myyjän kanssa samoin. Seurakunnan perhekerhossa sai äiti-tuttuja, töistä on löytynyt ihan siviilipuolellekin kavereita.

Täällä on hyvä ihmisen asua, ainakin tällä hetkellä. Tietysti tulevaisuus mietityttää, lähinnä se, että lapsi löytäisi mielenkiintoisen harrastuksen, joka kantaisi murrosiänkin yli. Nykyään kun noita houkutuksia on ihan toiseen malliin kuin omassa nuoruudessani. Se taas ei ole mitenkään paikkakuntasidonnainen juttu.

Vierailija
26/26 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa asun. Täällä on mukavaa, rauhallista, puhasta, eikä ole ruuhkia (btw julkinen liikenne on edullinen ja helppo), ihmiset ovat ystävällistä ja täällä POhjois-Helsingissä omakotialueella puput ja fasaanit juoksentelee pihoilla ja elämä on kuin missä tahansa päin Suomea omakotitalo alueella :)

Vierailija:

Joka kerta kun käyn siellä, tunnen kylmiä väreitä. Ihan tosi, en tiedä miksi , mutta mua ahdistaa se, että joutuisin asumaan siellä jossain pienessä rivariloukussa lasteni kanssa. Ja ruuhkat olis hirveet ja ryysis muutenkin. Ja ihmiset on jotenkin niin nyrpeitä, päiväätä ei edes kaupoissa sanota.

....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi