^^**Maaliskuun Mammat vko 27**^^
Kommentit (125)
Poijuli, tervetuloa joukkoon mukaan! Ja pitkää pinnaa piinailuun! Oikeassa olit, positiivinen testi tarkoittaa aina raskautta, kun taas raskaus ei kaikilla näy heti testissä eli voi tulla negatiivinen testi vaikka olisi raskaana.
Huh, täällä jännitys tiivistyy. Just sanoin miehelle että nyt jos en oo raskaana niin on ihme juttu ku on nää kaikki oireet. Rintoja särkee ja pakottaa koko ajan enemmän, kun yleensä tässä vaiheessa kiertoa alkaa jo helpottaa eikä näin paljoa oo särkenyt koskaan. Siis tän viimesen 5 vuoden aikana. Valkkarista ei myöskään edelleenkään oo tietoakaan, mikä sekin on ennenkokematonta. Kohdussa tuntuu jos jonkinlaista nipistystä, juilimista, viiltelyä, jomotusta ja särkyä. Huimauski tuli kuvioihin. Toisaalta taas välillä on just kohdussa sellanen olo et menkat ne on tulossa. Ei auta ku odotella...
Mukavaa kuherrusviikonloppua niille joilla sellanen oli tulollaan! ;) Ja Anskulle hurjasti onnea testaamiseen. Muaki jännittää sun puolesta!
Poistun laittamaan ruokaa...
Majita kp 23/24
Vau! Viikon verran olin ulkomailla lomalla ja sillä aikaa täällä on tapahtunut jo vaikka mitä! :) Oikein paljon onnea kaikille plussanneille!!!
Omaa napaa sen verran, että viime viikonloppuna oli sen verran hyvät limat, että ajattelin ovulaation tapahtuneen silloin. Heti siitä lähtien on nännit olleet kipeät ja tänään matkalta tullessani äsken mittasin lämmön ja se oli 37. Voisikohan olla mahdollista, että tärppi olisi käynyt...Missäköhän vaiheessa sitä uskaltaisi jo testata...?
Sain äitiyspolilta kirjeen, jossa kerrottiin 30.5. tapahtuneet tiedot keskenmenostani. Loppuun oli lisätty, että jos uutta raskautta ei alkusyksyyn mennessä kuulu, niin pääsen tutkimuksiin, sillä epäilivät pitkän ja sekavan kierron johtuvan ovulaatiohäiriöstä. Ihanaa, että ottavat asian näin vakavasti! Me kun olemme jo vauvaa yrittäneet yli vuoden. Meillä oli aika jo tutkimuksiinkin, mutta se peruutettiin, kun tulin omin avuin raskaaksi ja sanoivat vielä, etten pääse vuoteen tutkimuksiin. Ihanaa, että nyt kuitenkin pääsisin :))
Oikein hyvää ja plussarikasta viikonloppua kaikille!
Rizza
Tein sitten sen apteekin oman heti aamulla. En saanut vahvaa viivaa mutta vahvan haamun sain. Haamu on siis vahvempi kuin torstaina tekemäni muttei niin vahva plusviiva mitä olisin odottanut.
Mitäpä luulette, joko uskaltaisin luottaa raskauteen?
Harmi etten saa testin kuvaa tänne tulkattavaksi, täytyy vain sekavasti selittää..
Ihanaa Nelliina, -Ida- ja Majita kun niin täysillä myötäelätte jännityksessä mukana :) Tuli äsken niin hyvä tunne kun luin tsemppausviestinne :)))
Ihanaa porukkaa ootte täällä!!
Idalle toivon nopeasti ovulaatiota ja että nappaisi!
Nelliinalle pidän ja peukutan oikein kovasti että hämmentävistä ovisviivoista huolimatta olisi matkalainen ottanut paikkansa yhdeksän kuukauden junaan.
Majita: Ai hitsi miten hurjan jännittävältä tuo sun tilanteesi kuullostaa! Kyllä on NIIN selvät oireet nyt. Aivan samoilla oireilla ollaan menty tässä kierrossa ja mennään edelleen. Miten mä maltan olla siellä reissussa kun pääsen huomenna illalla vasta lukeen seuraavan kerran kuulumisia?! Ja jos oikein ymmärsin niin testaat tänään? Ainakin päättelin noista sun kp-päivistä niin :)
Olen vielä sen verran hämmentynyt tämän aamuisesta haamusta että aion huomenna siellä reissussa testata uudestaan tai sitten maanantai-aamuna jos ei mitään muutoksia tule. En pysty oleen ja elään ellen näe vahvaa viivaa edes jossain vaiheessa tikussa.
Mutta nyt täytyy alkaa valmistautuun kun mummi ja pappa tulevatkin jo kohta. Here we come Jyväskylä!!!
Ansku78 kp30/28 (...tai rv 4+1)
Menkat alkoi! Eilen illalla tuli jo pari tippaa, mutta vielä jaksoin elätellä toivoa. Nyt näyttää siltä että ei kannata toivoa enää...
Ärsyttää ihan suunnattomasti. Miksi mua aina piinataan kauheilla raskausoireilla ihan turhaan!!! Olis paljon helpompaa suhtautua menkkojen alkamiseen, jos ei olis ollu mitään oireita!
Ansku78, onnea! Kyllä minä ainakin luottaisin jo tuollaiseen viivaan! Apteekin testihän ei taida olla kaikkein herkimmästä päästä.
Heti kärkeen ISOT ONNITTELUT PIIPAALLE! Tosi hienoa, että pitkä yritys palkittiin viimeinkin hienolla ja vahvalla plussalla. Paljon vauvaliimaa mukaan odotuspuolelle!!
Onnittelut myös Vauvaksi ja Ansku78:lle!
Onnittelut myös muille plussaneille. (Pino oli niin mahdottoman pitkä, etten kaikkia plussanneita enää muista).
Lopuille maaliskuisille toivotan paljon plussatuulia puhaltelemaan.
(.) Miehellä alkoi tällä viikolla kesäloma, joten en ole ollenkaan kerennyt koneelle tätä ennen. Vielä olisi kaksi viikkoa lomaa, joten en varmaan kerkeä paljon palstalla pyörimään. Tuun kuitenkin sitten kierron loppupuolella palstailemaan uudestaan.
Täällä odotellaan vielä ovista. Olen nyt parina päivänä testannut negaa, joten jatkan vielä testausta. Yourdaysin mukaan ovulaatio olisi tänään, joten nähtäväksi jää...
Peukkuja piinailijoille! bd bd
Pikkupapu kp 15/29 yk 5
Essille pahoittelut tädistä. :(
Tsemppiä ja parempaa onnea seuraavaan yrityskiertoon!
Rizza: Hienoa että pääsette tutkimuksiin nyt sitten aikaisemmin! Varmasti helpottaa mieltä kummasti.
Essille lohtuhalaukset täältä... :(
Ansku, kyllä mä hyvin pitkälti jo luottaisin tuohon vahvempaan haamuun. Siis se, että viiva on vahvistunut ja menkat vielä myöhässä, on varsin positiivinen merkki. :) Onnea!!!
No, minäpä en päässyt vieläkään testailemaan, en ymmärrä miksi siinä testien perillä pääsyssä kestää niin kauan. No, mietin tuossa että eipä se testaaminen muuta miksikään sitä että joko olen raskaana tai sitten en. Ja jos olen niin kivempihän se on saada heti vahvempi viiva siihen testiin jos vasta myöhemmin pääsee testaamaan. Tänään on ollu masussa hyvin menkkamaisia tuntemuksia mut punaista ei ole näkynyt. Aika lailla jännittää miten tässä käy. Rinnat on edelleen kipeät ja lämmöt oli aamulla 37,2. Normaalisti laskevat sinä aamuna ku menkat alkaa mutta eihän niiden pitäskään alkaa ku vasta huomenna.
Nyt yritän suunnata ajatukset muihin asioihin... Mukavaa viikonloppua kaikille!
Majita kp 24/24 joka testailee aikaisintaan maanantaina jos vielä tarvetta on...
Teitä on jo monta. Muistakaa ilmoittautua tuonne listalle, että saadaan sinne kaikki plussanneet.
Minä täällä toivon menkkoja alkavaksi. Siis tiputtelu aina vaan jatkuu ja eilen tehty testi viimeksi negaa, tänään en jaksanu tehdä.
Kaipa ne menkat tänään alkaa illalla tai ens yönä viimeistään, luulisin. Minkähänlainen tulva sitä sit tuleekaan, kun on saanu niin ootella. Tuosta näette kuinka paljo tiputtelua on ollu tässä kierrossa, tylsää:
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=koralli
Onneks on kuppi, muuten sais olla koko ajan joku side pöksyissä.
Mut siis rasittavaa, oikeasti. Sori omanapainen viesti, ottaa vaan niin päähän tämä nyt. Mutta siis huhtikuisiin odotan tässä nyt pääsyä päivän parin sisään.
Plussaonnea teille muille!!
Koralli73 kp 27/n.26 dpo 14 yk12
Taas on kotiuduttu. Täti tuli sit reissussa, vaikkei se yllätys ollutkaan kun kerkisin sen negan testaan ennen lähtöä. Ja nyt sit mahdollinen laskettu aika siirtyy huhtikuulle, jos tästä kierrosta tärppäis eli mut saa ottaa listoilta pois. Taidan aloittaa uuden pinon huhtikuisille, jos sellaista ei vielä ole. Onnea kaikille plussanneille!
Koralli - Kävin kattoon tuolta linkistä, sullahan on tosiaan ollut tiputtelua melkein koko kierto.. :p Tosi kurjaa. :(
Ansku78 - Etköhän voi jo luottaa, että olet raskaana, jos haamu kerran on vahvistunut.. Sulla ilmeisesti vain kasvaa hitaasti raskaushormonin määrä veressä. Onnea plussasta ja liimaa pikkuiselle mukaan! :) Uskon, että olet raskaana. :)
Essi78 - Pahoittelut tädistä ja parempaa onnea seuraavaan kiertoon. Kyllä te vielä sen pikkuisen saatte!
Majita - Lupaavia oireita, toivottavasti tarkoittavat plussaa..
Pikkupapulle, Idalle ja muille oviksen metsästäjille onnea matkaan! Toivottavasti tärppää!
Rizza - Hienoa, että pääsette jo aikaisemmin tutkimuksiin. Toivottavasti ei kuitenkaan ole enää siinä vaiheessa tutkimuksille tarvetta, vaan olisit jo raskaana. :)
Nelliina - Minäkään en ole saanut tässä kierrossa tasavahvoja viivoja ovistikkuun, eikä ole todellakaan hajuakaan milloin oon ovuloinut, mutta luulen, että jossain vaiheessa kuitenkin, kun lämmöt on vieläkin koholla verrattuna alkukierron lämpöihin.. Toivottavasti oot ovuloinut ja on tärppi käynyt, vaikka tarkkaa ajankohtaa et olekaan bongannut. Tai ehkä ovis onkin vasta tulossa parin päivän päästä??
Poijuli ja kalliope - Tervetuloa joukkoon! Ja kalliope, mulla kestää menkat kuus vuorokautta ja käsittääkseni 7 vuorokauttakin on vielä ihan normaali.
Mariatar - Toivotaan, että sulla ois käyny tosi hyvä tuuri ja olis tärpännyt jo ekasta kierrosta. :) Kyllähän sekin mahdollista on..
ON - En yhtään tiedä mitä odottaa tän kierron suhteen, kun tää on ollut niin tavallisesta poikkeava. Tätiä ei ainakaan vielä oo näkynyt. Alavatsaa on nippaillut ja vihlonut nyt pari päivää. Välillä ihan menkkamaisestikin, liekö täti siellä varoittelee vierailustaan..:P Oon ihan kuitti kahdentoista tunnin yöunista huolimatta ja tuntuu, että vois vaan nukkua ja nukkua.. Tänään on ollut muutenkin tosi hutera olo, oonkohan tulossa kipeeksi.
Uupunut Khaos kp26/25-30
aika mataa!
Huomenaamulla ajattelin testata, silloin olis kp 26/27-28. Eikös silloin jo mahdollisesti voisi jotain haamuntapaista näkyä? (toiveikkaana täällä...) Toisaalta: ei ole mitään oireita. Ei niin mitään. Hassua miten sitä käy kuvittelemaan kaikenlaista, äskenkin jo rintoja koittelin ja painelinkin että edes vähän aristaisivat =) Mutta ei kun ei... En muista oliko esikoisesta mitään oireita. No, sillon ei tullut oireita tarkkailtuakaan, kun yllätys oli koko poku.
Jotenkin tuntuu, että huhtikuisiin siirtyminen on edessä. No, sitten uudella puhdilla sinne! Saisipa sitten tästä loma-ajasta nauttia siiderinkin merkeissä. Otatteko te muuten mitään näinä piinapäivinä? Mitä sanovat asiantuntijat, onko haittaa parista pullosta?
Onko mahdollista haittaa (ootteko lukenut jostain varteenotettavasta lähteestä?) Sitten myöhemmin tietysti asia erikseen!
mulla ei oo mitään virallista tietoa asiasta, mut itse oon ollu sen verran varovainen et korkeintaan pienen oluen oon juonu, tai pari viinilasia silleen ettei ihan peräjälkeen.
Poistun miehen kanssa lauantaita viettämään... äskenpä muuten etoi ihan kunnolla. No mut oon muutenki aika herkkä voimaan pahoin... :)
Koralli, voi itku. :' ( *Halaa kovaa*.
Mikä ihme tuon tuhruttelun voi aiheuttaa. Milloin meinaat mennä gynelle?
Essille kevät:76:lle myös suuret pahoitteluni. :' (
Ida ja pikkupapu! Kiitokset! =)
Nelliina! toivottavasti tikut jo pian näyttävät vahvaa ovista!
Majitan puolesta saakin alkaa jo jännäämään, ihanaa! =)
Rizza! Mä sain tässä kierrossa ekan haamun dpo 8 eli etköhän säkin jo voi pian aloittaa testailun!
Samoin Poijuli! =)
Poijuli! Alkoholista ei liene haittaa ainakaan alkiolle tässä vaiheessa. Vasta viidennestä raskausviikosta alkaen alkaa alkio olla altis ulkoisille myrkyille sanoo ainakin Aydin Tekayn sivut.
Sitä en tiedä voisiko ovulaatioaikana runsas alkoholi häiritä jotenkin muniksen irtoamista, mutta tuskin muuten suurta vahinkoa saa aikaan.
Ansku! hieno juttu, että viiva on vahvistunut! silloin voi olla jo miltei varma, että kyseessä ei ole pelkkä hipaisu! Hurjat peukutukset!
khaos! tuo väsymyshän kuulostaa oikein lupaavalta! =D
Mä en uskalla vielä ihan täysin rinnoin nauttia tästä olotilasta, koko ajan pitää jotain miettiä. Tein jo tuonne oman aloituksenkin tämänhetkisestä murheesta.
Mutta hurjasti pluusatuulia puhaltelen niin paljon kuin palkeista irtoaa!
piipaa
Reissusta palattu...Jospa kerkeis hiukan kirjotella.
Monilla siellä tuntui olevan hyvän kuulosia oireita. Toivottavasti pian tulisi lisää plussia! Pahoitteluni niille joilla täti päässyt yllättämään....
ON: Täällä ollaan myöskin tippumassa maaliskuisista. :((( No eka yrityskerta vasta, mutta kyllä silti harmittaa (tietysti). Reissussa oli paljon muuta ajateltavaa, mutta nyt kotona on tunteet ruvennu nousemaan pintaan. Mieskään ei ole kotona nin ei ole olkaa mitä vasten itkeä. Niin siis tiputtelua on ollut nyt eilisestä asti. Viime kierrossa oli samalla tavalla muutama päivä ennen menkkoja. Alkais vaan nyt kunnolla, niin ei tarvis elätellä mitään pienintäkään toivetta enää... Menkkakivut on hävinny johonkin, varmaan tulevat rytinällä takaisin, kun menkat alkaa huomenna tai joskus... No positiivista tässä ois se että kierto on ainakin suht säännöllinen, ei mene enää edes yli 30. Ja miehen kanssa päästään lomalla kunnolla juhlimaan...Koskahan on viimeksi käyty?!
Parempaa onnea muille, joilla vielä piinailua edessä!
Caarina kp 27/28< yk1
muistelin lukeneenikin jotain sensuuntaista että ihan alussa ei haittaisi. Toisaalta ei viitsisi ottaa mitään riskejä, nyt kun siis asiaan osaa vaikuttaa. Toisaalta sinänsä aika hassua, ettei mitään siideriä ym. tee yhtään tippaa mielikään. Oiskohan tää raskausoire? =) hmmm.... kaikkea saa kuvitella.
Maanantaina lähdettiin mummolaan lomailemaan ja tänään tultiin tytön kanssa kotiin. Ensi viikolla ajetaan takaisin maalle ja lähdetään papan asuntovaunulla käymään Tuurissa. Isukki jäi maalle hommiin, joten vietämme tytön (3v) kanssa pari päivää ihan kaksistaan.
Vatsaa on alkanut nipistämään ja parina päivänä on ollut etova olo.. Liekö taas toiveajattelua, vai voisko sittenkin olla?! Tänään en voinut vastustaa kiusausta, kun lääkekaapissa oli raskaustesti. Eihän se tietenkään plussaa näyttänyt, kun kierto ei ole vielä täynnä. Ensi viikolla testaan uudestaan, ennenkuin lähdetään takaisin mummolaan. Voi kumpa nyt tärppäisi. Onnittelut kaikille plussanneille ja pahoittelut huhtikuisiin siirtyville. Saas nähdä, miten tälle äipälle käy..
t. Kapa 24/28-33 yk3
Onkos tänään kukaan testaillut? Monella näyttää olevan jännät paikat nyt viikonloppuna. :)
Laskeskelin nyt olevan dpo 7, joten ehkä ensi viikon puolella sitten testaan. Oireet ovat kyllä tänä aamuna tuntuneen jonnekin hävinneet, sillä nännit eivät ole kipeät eikä mahasta olen nippaillut enää. Minun olisi myös varmaan mentävä sinne keskenmenon jälkitarkastukseen, joka olisi 4-6 viikkoa keskenmenosta, mutta en millään haluaisi mennä. Onkohan se pakollinen? Minulla raskaushormooni lähti todella hyvin laskuun, joten toivottavasti se olisi ollut jo nollissa, että uusi raskaus olisi mahdollinen.
Odottelen innolla testanneiden tuloksia! Toivottavasti olette saaneet kaksi viivaa tikkuun! :))
Rizza
ja puhdas negahan se. Kp 26/27-28, joten ei ihan sanottu kuitenkaan vielä? Tosin ollu pientä menkkakivun tyyppistä tänään, eli huonolta näyttää. No, eipä tartte monta päivää enää odottaa, mahdollisesti huomenna tulee jo herätys todellisuuteen ja pääsen uutta kiertoa aloittamaan. Mites muilla?
Jaahas, tosi paljon oli viikossa kertynyt juttua ja mikä hienointa PLUSSIA ja paljon. Onnea siis kaikille!
piipaa: Voi että kuinka ihanaa, onnea sinulle vielä näin erikseen :)
Anskun tulosta jännätään täälläkin, peukut on pystyssä.
Oli niin paljon luettavaa, että loput jutut menivät pienessä päässäni sekaisin..sorry..
Omassa navassa..hmm ei hajuakaan missä mennään. Pitää oikein laskea kiertopäivät..kp 16 menoillaan eli ovulaatio kaiketi ihan muutaman päivän sisällä. Pupuilua on kyllä harrastettu säännöllisen epäsäännöllisesti. Kohta siis pääsee piinailemaan :)
Ida kp16/32