5. pv takana Nutrilett -kuurilla. Tuloksia:
Paino ennen kuuria 72,5kg (167cm), tänä aamuna 68.7kg. Pudotus viiden päivän aikana -3,8kg.
Tästä jatketaan..
Kommentit (182)
"virallinen osuus" sairaalaseurannassa loppui eilen. Tai no, syksyllä on kontrolikäynti ja talvella vielä pari, mutta emme tapaa enää viikottain. Nutrasin 10 viikkoa, en kovin uskollisesti. Lisäksi mukana on ollut viikkoja kun nutraukseen laskeuduttuun ja sieltä palattiin vähitellen normaaliruokaan. Helmikuun alussa alkoi tuo ryhmätapailu olin silloin 102,3kg, nyt 90,5kg (painoin viiem vuonna peräti 112kg vy 101cm, nyt 93cm (viime vuonna 112cm) Painoa on lähtenyt tasaisesti kaikkialta, vaatekoko on pienentynyt hurjasti. En meinannut uskoa, että entisen XXL:n ja XL:n sijaan voin ostaa L-koon housuja, 46:n sijaan tangosta voi poimia koon 40. Paidoista menee XXL:n sijaan L/M - Rintsikat olivat 95C. Nyt 85C/D Verirvoni ovat normaalit, kolesterolit ja maksa-arvot, kaikki! Olen ruvennut liikkumaan useamman tunnin viikossa ja syön 1200-1400kcal, viidesti päivässä. Se rytmi sopii minulle. Syksyllä otan uuden 4 viikon pussikuurin, jos paino ei ole lähtenyt nousuun. Laskemista voin tehostaa. Tsemppia kaikille!!
Vaikeinta lienee painon pitäminen kurissa, kun pudotusta ei tule. Kivalta kuullostaa tuollainen seuranta jälkikäteen, silloin tulee varmasti eri tavalla mietittyä syömisiä ja opeteltua oikeita tottumuksia. Mikä sinulla on lopullinen tavoite?
Kiitos tsempeistä ja sitä samaa sinulle sekä aurinkoa kevääseen!
ap
http://www.mtv3.fi/makuja/hyvaolo.shtml/tutkijat-tallainen-ruokavalio-p…
Puoltaa näitä höpöhöpökuureja silloin tällöin toteutettuina.
Tuon painon pudottamiseen meni n.6 viikkoa. Nyt tavoitteena olisi saada pois 8-10 kg nutraten ja sitten loput normiruualla. Voi tosin olla, että jatkan nutrausta vielä pari viikkoa lisää, jos hyvältä tuntuu. Söin lähes pelkkää Nutrilettiä, toisinaan korvasin pussin kanafileellä ja salaatilla, muuten pusseja ja patukoita vaihdellen. Viimeksi oli jotenkin parempi motivaatio kuin nyt. Kunhan tästä alusta pääsee eteenpäin niin eiköhän tuo helpotu taas. Säännöllinen ateriarytmi on kyllä tärkeä niin norm.ruokailussa kuin tässä nutrauksessakin. Edellisellä kerralla viikonloput olivat haasteellisia, koska aiemmin on ollut tapana herkutella viikonloppuisin hyvällä ruualla ja muilla herkuilla. Lisähaasteena tuo vielä se, että muulle perheelle täytyy tehdä ruokaa, vaikka itse ei voi syödäkään.. Pikkuhiljaa ja päivä kerrallaan eteenpäin vaan. :)
Tuon painon pudottamiseen meni n.6 viikkoa. Nyt tavoitteena olisi saada pois 8-10 kg nutraten ja sitten loput normiruualla. Voi tosin olla, että jatkan nutrausta vielä pari viikkoa lisää, jos hyvältä tuntuu. Söin lähes pelkkää Nutrilettiä, toisinaan korvasin pussin kanafileellä ja salaatilla, muuten pusseja ja patukoita vaihdellen. Viimeksi oli jotenkin parempi motivaatio kuin nyt. Kunhan tästä alusta pääsee eteenpäin niin eiköhän tuo helpotu taas. Säännöllinen ateriarytmi on kyllä tärkeä niin norm.ruokailussa kuin tässä nutrauksessakin. Edellisellä kerralla viikonloput olivat haasteellisia, koska aiemmin on ollut tapana herkutella viikonloppuisin hyvällä ruualla ja muilla herkuilla. Lisähaasteena tuo vielä se, että muulle perheelle täytyy tehdä ruokaa, vaikka itse ei voi syödäkään.. Pikkuhiljaa ja päivä kerrallaan eteenpäin vaan. :)
Itse odottelen, josko seuraavaksi tulee nolla viikko. Hienoa, että pudottamasi määrä myös pysyi pois! Samaan tähtään itsekin, lopettaisin sitten huomenna tai parin vk:n kuluttua.
Vkl:t myös minulla tuntuvat vaikeimmilta juuri tuon tyypillisen vkl-herkuttelun takia. Lapsille ruoan tekeminen on onneksi vielä ollut ihan ok.
Näin tehdään, pikkuhiljaa, päivä kerrallaan :)
ap
Itsellä pituutta 169 ja painoa 52kg, kyllä kuolisin jos tähän lisättäs läskiä 20kg! Ei olisi kyllä lievästä tietoakaan....
olen 170cm ja normaali HYVÄN OLON painoni, jolloin olen myös näyttänyt hyvältä on 70kg;n molemmin puolin, ja normaalipainon rajoissa todellakin. Että mä kyllä kuolisin jos olisin noin ahdasmielinen ja ilkeä.
Koitin itse semmoisen starttipaketin kerran ja en mennyt ollenkaan sillä ketoosiin eli nälkä ja huono olo oli jatkuvasti! Sen jälkeen kokeilin niitä VLCD pirtelöitä joissa on vielä vähemmän kaloreita päivässä ja 3 päivässä menin ketoosiin ja sen jälkeen olikin todella helppoa olla pelkillä Nutreilla. Pelkillä suklaa-VLCD-Nutriletteilla laihdutin 16 kg 10 viikossa :) En syönyt mitään vihanneksia tai muuta koko aikana lisäksi, vain Pepsi Maxia join.
No huh huh, jos ruokavalion perusta on tuollainen ja koko paska huuhdellaan alas Pepsi Maxilla. Toivottavasti käsität että hoikkuus ja terveys on kaksi täysin eri asiaa.
Tavoitteeni on selvitä kesän yli niin ettei painoa tule yhtään lisää. Olisi kiva, jos lukema alkaisi elokuussa 8:lla, vaikka olisi 89kg.
Vuoden lopuksi jos olisi vaikka 82-85kg.
Pyrin seuraavaan kesään mennessä 70 kiloon. Loput on sitten hienosäätöä. Unelmatulos olisi normaalipainon yläraja 164/ 67kg
10 viikkoa nutranneelta, joka on sairaalan seurannassa dieetillä.
Yhdeksäs päivä alkaa kääntymään loppusuoralle.
Päivä on ollut nutrauksen suhteen kaikista helpoin! Ei nälkää, ei mielitekoja. Tänään oli myös päivä, jolloin vartavasten piti huolehtia säännöllisestä syömisestä. Kun nälkä tai huono olo ei yllättänyt, tahtoi kellokin liikkua eteen päin harvinaisen nopeasti. Huomenna alkaa nutrauksen toinen viikonloppu ja tulee äitien päivä. Eli haasteita tulee riittämään.
ap
Tsemppiä uuteen, aurinkoiseen viikkoon! t. Easydiettaaja
13. päivä alkaa olla pulkassa. Tänään ollut kiireinen päivä ja yksi ateriaväli venähti pitkäksi. Siitä seurasi yleistä vetämätöntä oloa. Syksyisen tuntuinen tuuli sekä sade ovat vetäneet mieltä normaalia alemmas. Lenkkikään ei oloa piristänyt. Nälkä ei kuitenkaan ole vaivannut ja mielitekoja ei ole tänään ollut.
ap
Al. 72,5kg
1. 71,3kg
2. 70,3kg
3. 69,8kg
4. 69,5kg
5. 68,7kg
6. 69,4kg
7. 68,5kg
8. 68,5kg
9. 67,9kg
10. 67,7kg
11. 67,5kg
12. 67,1kg
13. 66,9kg
Pudotus eilisestä -200g, kokonaispudotus -5,6kg
Tämän päivän jälkeen tulee täyteen kaksi viikkoa ja laitan huomenna mittanauhan tulokset.
ap
Lukuja edistymisestä:
Paino 72.5kg -> 66,1kg (pudotus -6,1kg/16pv)
BMI: 26-> 23,7 (-2,3)
Rinta: 96cm -> 94cm (-2cm)
Vyötärö: 84cm ->77cm (-7cm)
Lantio: 106cm -> 102cm (-4cm)
1.vk pudotus = -4kg
2.vk pudotus = -1,4kg
3.vk:sta 2pv kulunut, niiden aikana pudotus -1kg
Hienot ovat tulokset ja paino on pudonnut paljon noepammin kuin osasin etukäteen odottaa!
Hyvissä tunnelmissa sateisen perjantain ja 17. nutripäivän alkupuoliskolla elellen.
Mukavaa perjantaita kaikille!
Onpa kiva lukea onnnistumiskokemuksia, auttaa minuakin tsemppaamaan :) Minä aloitin vasta eilen, täysin vääräoppisesti kunnon juhlimis- ja ruoanmättäysillan jälkeen ilman edeltäviä keventelyjä. Selvisin kuitenkin krapulapäivästäkin pelkillä Nutriletteilla joten eiköhän tästä eteenpäin.
Painoa minulla aloittaessa 69,4 kg, pituutta 161 cm. Tavoite täysnutrata 2 viikkoa, sitten alkaa vähitellen syödä normaaliruokaa niin että 1. viikolla syön 1 aterian ruokaa ja muut Nutrilettia,, seuraavalla viikolla 2 ruokaa. Lopullinen tavoite olisi päästä 60 kiloon pitkällä tähtäimellä.
Tänään 2. päivänä vaaka näytti 68,8 kg eli -0,6 kg pudotusta. Toki lähinnä nestettä, keskiviikkoilla juhlimisen jälkeen sitä olikin varmasti ylenpaljon kehossa. Olo on nyt täällä töissä vähän heikko, päätä särkee ja on epämääräisen poissaoleva olo. Ei mitään sietämätöntä kyllä, ja osasinkin odottaa että olo tulee alkupäivinä olemaan huono varsinkin tuon jyrkän mässäilystä ja juhlimisesta aloitukesn jälkeen. Onneksi on viikonloppu pian niin voin rauhassa vaikka maata sängyssä pari päivää voimassa huonosti, maanantaiksi toivottavasti jo alkaa ketoosi ja olo paranee.
Onpa kiva lukea onnnistumiskokemuksia, auttaa minuakin tsemppaamaan :) Minä aloitin vasta eilen, täysin vääräoppisesti kunnon juhlimis- ja ruoanmättäysillan jälkeen ilman edeltäviä keventelyjä. Selvisin kuitenkin krapulapäivästäkin pelkillä Nutriletteilla joten eiköhän tästä eteenpäin. Painoa minulla aloittaessa 69,4 kg, pituutta 161 cm. Tavoite täysnutrata 2 viikkoa, sitten alkaa vähitellen syödä normaaliruokaa niin että 1. viikolla syön 1 aterian ruokaa ja muut Nutrilettia,, seuraavalla viikolla 2 ruokaa. Lopullinen tavoite olisi päästä 60 kiloon pitkällä tähtäimellä. Tänään 2. päivänä vaaka näytti 68,8 kg eli -0,6 kg pudotusta. Toki lähinnä nestettä, keskiviikkoilla juhlimisen jälkeen sitä olikin varmasti ylenpaljon kehossa. Olo on nyt täällä töissä vähän heikko, päätä särkee ja on epämääräisen poissaoleva olo. Ei mitään sietämätöntä kyllä, ja osasinkin odottaa että olo tulee alkupäivinä olemaan huono varsinkin tuon jyrkän mässäilystä ja juhlimisesta aloitukesn jälkeen. Onneksi on viikonloppu pian niin voin rauhassa vaikka maata sängyssä pari päivää voimassa huonosti, maanantaiksi toivottavasti jo alkaa ketoosi ja olo paranee.
Ja kaikkea hyvää urakkaasi! Nyt vain sinnittelet nämä ensimmäiset päivät läpi. Ne voivat olla melko rankkoja ja jos sen tiedostaa ja hyväksyy, selviää kyllä noiden päivien läpi. Minulla kova motivaatio teki niistä siedettävät. Itse aloitin myös suoraan vapun 'mässyjen' jälkeen ja tiedon tunteesi :)! Mutta kyllä se siitä. Minulla oli ihan samoja tuntemuksia, väsytti, paleli, heikko ja huono olo, olin myös vähän ärtynyt. Nyt nutraaminen tuntuu melko normaalilta. Se ei enää hallitse kovinkaan voimakkaasti ajatuksia vaan on soljahtanut osaksi normaalia arkea.
Tervetuloa joukkoon, tsempataan toinen toisiamme ja annetaan läskeille kyytiä! :)
ap
Eli eilisestä +200g. Olen edelleen tiukalla kuurilla. Eilen söin viiden pirtelön lisäksi yhden kananmunan, samoin tänään.
Tänä aamuna tuli tasan 2 viikkoa täyteen ja kokonaispudotus kyseiseltä ajalta on -5,4kg.
15.pv pian takana ja jonkin verran olen tänään kaivannut vaihtelua syömisiin. Nälkä ei ole ollut ja olokin on ollut energinen.
ap
-400g (67,1->66,7). Painoindeksi tippunut kuurin aikana 26->23,9
Suunnitelmat jatkosta ovat hahmottuneet ja aion edetä keventymisessäni seuraavasti: Täysnutraan vielä 6 päivää, jolloin tulee 3vk täyteen. Sen jälkeen jatkan osanutrauksella 1-3vk siten, että syön päivässä 3 pussia ja yhden vähähiilarisen aterian (kanaa/kalaa/lihaa + salaatteja).
ap
Voi luoja. Hanki elämä.
17. päivä alkaa olla paketissa. Mielitekojen kanssa on hetki hetkeltä vaikeampaa. Tänään korvasin taas kaksi nutripussia parilla kananfileellä ja salaatilla. Lapset leipoivat pannaria ja sen tuoksu oli lähes huumaava. Nälkää ei ole, mutta ruokien maut jotenkin nouset suuhun kun niitä vain ajatteleekin.
Alkaakohan väsy kuuriin iskeä..
ap
"virallinen osuus" sairaalaseurannassa loppui eilen. Tai no, syksyllä on kontrolikäynti ja talvella vielä pari, mutta emme tapaa enää viikottain.
Nutrasin 10 viikkoa, en kovin uskollisesti. Lisäksi mukana on ollut viikkoja kun nutraukseen laskeuduttuun ja sieltä palattiin vähitellen normaaliruokaan.
Helmikuun alussa alkoi tuo ryhmätapailu olin silloin
102,3kg, nyt 90,5kg (painoin viiem vuonna peräti 112kg
vy 101cm, nyt 93cm (viime vuonna 112cm)
Painoa on lähtenyt tasaisesti kaikkialta, vaatekoko on pienentynyt hurjasti. En meinannut uskoa, että entisen XXL:n ja XL:n sijaan voin ostaa L-koon housuja, 46:n sijaan tangosta voi poimia koon 40. Paidoista menee XXL:n sijaan L/M
- Rintsikat olivat 95C. Nyt 85C/D
Verirvoni ovat normaalit, kolesterolit ja maksa-arvot, kaikki! Olen ruvennut liikkumaan useamman tunnin viikossa ja syön 1200-1400kcal, viidesti päivässä. Se rytmi sopii minulle.
Syksyllä otan uuden 4 viikon pussikuurin, jos paino ei ole lähtenyt nousuun. Laskemista voin tehostaa.
Tsemppia kaikille!!