Mietitkö kuinka paljon lautasellasi lepäävä eläin on kärsinyt
tuotannossa ja teurastuksessa? Vaikuttaako asia siihen mitä lautasellesi ostat/hankit?
Minulla vaikuttaa. En ole täysin kasvissyöjä, mutta ehdottomasti jätän syömättä broilerin, kanan ja sian. Näiden tuottaminen Suomessa on eläinten rääkkäämistä. Onneksi kasviksillakin pärjää ja voihan välillä hankkia riistaruokaa.
Kommentit (92)
tiedoksi näille vastaajille jotka eivät kykene ulottamaan myötätuntoaan omaa itseään ja omaa vatsaansa kauemmaksi...
Väitätkö, että maapallolla eivät ihmiset kärsi ja elä aivan kammottavissa olosuhteissa? Pahemmissa kuin nuo lihatuotannon eläimet?
Yleensä meillä tosin syödään joko hirveä, peuraa tai jotain riistalintua. Ei ole kasvateltu missään ja henki lähtee kertalaakista. Hyvillämielin syön!
Vierailija:
Väitätkö, että maapallolla eivät ihmiset kärsi ja elä aivan kammottavissa olosuhteissa? Pahemmissa kuin nuo lihatuotannon eläimet?
afrikkalaisten olosuhteet..
Me vain olemme oppineet, että se on aivan normaalia ja oikeutettua. Tietävätkö lapsenne oikeasti mitä syövät ja miten se on tuotettu?
Hyvällä omallatunnolla silti syön suomalaista lihaa.
Niinkuin siinä biisissä " rakastaa ja tulla rakastetuksi" : Mä en jaksa enää/ eläin kerralla maailmaa pelastaa/ on paljon helpompaa/ laittaa rahaa/ animalialle aina kerran kuussa...
Vierailija:
Hyvällä omallatunnolla silti syön suomalaista lihaa.Niinkuin siinä biisissä " rakastaa ja tulla rakastetuksi" : Mä en jaksa enää/ eläin kerralla maailmaa pelastaa/ on paljon helpompaa/ laittaa rahaa/ animalialle aina kerran kuussa...
grillimakkara kertaakaan kiljaissut tahi kiemurrellut, kun sen äsken hotkaisin...
enpä suuremmin mieti.
hanhen maksaa en kyllä osta..
Vierailija:
tuotannossa ja teurastuksessa? Vaikuttaako asia siihen mitä lautasellesi ostat/hankit?Minulla vaikuttaa. En ole täysin kasvissyöjä, mutta ehdottomasti jätän syömättä broilerin, kanan ja sian. Näiden tuottaminen Suomessa on eläinten rääkkäämistä. Onneksi kasviksillakin pärjää ja voihan välillä hankkia riistaruokaa.
Mutta antanet minulle luvan ostaa itselleni hyvän omantunnon näin? Voisinhan olla kokonaan välittämättä?
Siksi en mieti paljonko pihvi tai makkara on saattanut kärsiä. Asiasta huolta kantavat voisivat alkaa itse luomulihan tuottajiksi, niin voisi oikeasti vaikuttaa asioihin.