Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tuntuuko että se -ka puuttuu perästä?

Minusta tuo Jessi on tosi nätti nimi. Esikoisen nimi on Hilla ja mielestäni Jessi sopisi hyvin yhteen sen kanssa.

On ilmeisesti hyvinkin harvinainen tytönnimi mutta toisaalta nyt on paljon harvinaisia nimiä lapsilla joten sopeutuisi ehkä joukkoon hyvin?

• ylös 8
  • alas 6

Sivut

Kommentit (34)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta menee kyllä ällöttävät J-nimet- kategoriaan, jossa on jo Jasmin, Jenna, Janika, Janina, Janita, Janni, Janna, Jessiina, Jessica, Jere, Jimi, Jesse, yms.

• ylös 14
  • alas 6

Hilla on luontonimi, aito. Hieman hippinimi :)

Jessi on J-väännös. Lähiönimi. Junttinimi.

Hillan kanssa sopii mun mielestä Vilja, Pihla, Usva...

• ylös 12
  • alas 4

Toisaalta nykyään ei ehkä olisi enää niin outo.

Ihan kiva nimi. Tuo tuntemani Jessi oli lapsena tosi kiva, kiltti, nätti, aikuisenakin toki vielä noita, joten siitä ehkä jäänyt kiva mielleyhtymä nimeen.

jos on noita ollut??

Vierailija:

Lainaus:

aikuisenakin toki vielä noita, joten siitä ehkä jäänyt kiva mielleyhtymä nimeen.

Vierailija

Mun nimi on myös Jessi ja olen kipuillut aikoinaan nimeni kanssa. Jostain syystä joidenkin on ollut tosi vaikea uskoa, että nimeni on oikeasti Jessi ja sitä on väännetty mm. Jesse-nimeksi, joka on miehen nimi. 

Olen nelikymppinen ja ikäluokassani nimi on todella harvinainen, suurimmalla osalla ikätovereista kun on joku yleinen perusnimi, jollaisen olisin itsekin nuorena halunnut. 

Nykyään olen sinut nimeni kanssa kaikesta huolimatta.

Ajat on kuitenkin muuttuneet eikä Jessi-nimen kantaminen nykylapsille ole varmasti enää niin kummastuttava juttu kuin mitä 80-luvulla. Olenkin törmännyt pariin pikkuiseen kaimaan. 

Vierailija

Miksi sisarusten nimien pitäisi olla samaa sarjaa? Harvassa ovat ne tilanteet missä nimet esiintyvät yhdessä niin mitä ihmeen merkitystä sillä yhteensopivuudella on? Nimi pitää antaa sen mukaan että se sopii juuri sille lapselle eikä sen mukaan mikä sopii sarjaan.

Vierailija

Jessi jössikkä.

Ei mikään kovin ylväs nimi, just sellainen mikä menee samaan laariin jonnen, Jamin ja Jessican kanssa

Sivut