Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö itseäsi kosmopoliittina?

Vierailija
29.06.2007 |

Mietin vain, että onko elämäni kansainvälisempää kuin keskivertosuomalaisella. Kertokaa minulle, miten te muut elätte!

Itse olen asunut parissa muussakin maassa Suomen lisäksi (ei mitään opiskelijavaihtoa tai ulkomaankomennusta, vaan ihan itsenäisesti mennyt ulkomaille asumaan).

Suuri osa tuttavistani ja ystävistäni on ulkomaalaisia. Opiskelen muilla kielillä kuin suomeksi.

Olen ollut naimisissa ulkomaalaisen kanssa.

Teen harvoin suomalaista ruokaa. Tekemäni ruoka ei kuitenkaan kovinkaan usein ole exäni kotimaan ruokaa, vaan muuta kansainvälistä.

Osaan useita kieliä.

Katson muitakin elokuvia kuin suomalaisia tai suuren budjetin amerikkalaisia elokuvia. Kuuntelen muutakin musiikkia kuin tämän päivän länsimaisia pop-hittejä.

Kotonani sisustuksessa on erimaalaisia vaikutteita.

Näinhän muillakin on, eikö?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on suomalainen, mutta lapseni syntyjään ulkomaalaisia... Ja suvussani on useita ulkomaalaisia.

Muuten listasi kyllä pätee.

Vierailija
2/2 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö muka ulkomailla opiskellen tai työskennellen koe yhtä paljon kuin jos vaan " menee sinne itsenäisesti asumaan" ?!

olen ollut vaihto-oppilaana jenkeissä, opiskellut suomen lisäksi ruotsissa ja australiassa, ja olen nyk. töiden kautta paljon reissussa ja työkaverit on ympäri maailmaa.

eli tavallaan elämäntyylini on varmaan varsin kosmopoliitti, mutta syön milloin mitäkin, lähes joka päivä ruisleipää kuitenkin eli en usko että kovinkaan eri lailla kuin muutkaan. ja kotini näyttää kivalta, en ole laskelmoinut ajatusten alkuperämaita. ikean kuvastostahan saa helpoiten vaikutteita maailmalta... ;)

summa summarum, jos tää oli provo niin hyvä! mua ainakin alkoi ap:n lällätys heti tympiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä