Tämä tilanne täysin toivoton :(
Faktat: Tällä hetkellä asunnoton 2v lapsen kanssa, tuloina kotihoidontuki ja lapsilisä, sosiaalitoimisto ei avusta.
Nuoruuden hölmöilyn takia luottotietoja ei ole, asuntoa ei tunnu saavan mistään :(
Soittelen, laitan hakemuksia jne, tuloksetta..
Asun tällä hetkellä äitini luona,käymme tappelua sosiaaliviraston kanssa asunnon hankkimisen kanssa, lastensuojelu on myös mukana.
Silti sitä todellista apua ei tule mistään!!!
Ainoa ehdotus sossulla oli: lapsi äidille ja ite asuntolaan, juu aivan varmasti niin menee!!
Ei jaksaisi enää :(
Kommentit (187)
saton ja vvon asunnot toimivat niin että pitää mennä paikan päälle käymään! ja juu, soittelevat sieltä kyllä mutta jos joku menee "väliin" niin saattaa saada asunnon. soittojono on aika pitkä.. olin itse vvon toimistossa kysymässä asuntoja kun joku soitti ja täti vastasi puheluun että "ei oo" ja sitten antoi meille kansion katseltavaksi millaisia heillä vapaana.
eli ennen kun kuu loppuu niin saton tomistoon paikan päälle kysymään "olin näillä kulmilla niin poikkesin" että onko asuntoja ja sit vaikka vielä uudestaan kun on viiminen pv jne.
tsemppiä ap!
ps. ap voisko kirkko auttaa?
Mut minkä ihmeen takia oot jääny maksamaan ex-miehes töppäilyt? Teillä on ollu sopimus ja hän ei hoitanu omaa osuuttaan. Olisit tyttö hyvä lyöny paperin tiskiin ja sanonu et irtisanoudut sopimuksesta.
En syytä sua mut hieman ihmettelen kyllä.
Asuimme vuokralla ja oli mieheni nimissä. Hän muutti pois. Omille nimille en asuntoa saanut koska vuokratakuu oli kolmen kuukauden vuokra (4000mk/kk). Kolme kuukautta jouduin asumaan aunnossa ennen kuin sain oman kodin. 3kk ja elämänä oli pilalla. Asumistukea en saanut koska miehen oli pakko olla kirjoilla jotta en lennä lasten kanssa pihalle. Toimeentulotukea en saanut koska mies oli kirjoilla. Elatusmaksuja ei maksanut, meillä 3 lasta. Se oli kamalaa, ahdistavaa aikaa! Voimia ap, 10v kuluttua elämä on jo helpompaa!
Tosi kurja tilanne.. Minusta olet ollut reipas ja tehnyt hyvin lähes kaiken voitavasi.
Niin kuin joku aiemmin ehdottikin, niin tosiaan kannattaa mennä käymään SATO:n ja VVO:n toimistoissa ja loppukuusta soitella niihin joka päivä, kun vuokrasopimuksia irtisanotaan..
Kyllä kaikki vielä hyväksi kääntyy, usko vaan!
Sain itse viime viikolla kenkää töistä. Mulla ei ole mitään hättä, mies on ihan hyväpalkkainen jne. Ja itsekin saan useamman kuukauden palkkaa ilman työvelvollisuutta. eli olen nyt kotona vähän niinkuin turhanpanttina kunnes löydän uuden oman alani työpaikan.
Jos tarvitsen tilapäistä apua lapsenhoidossa, voin ehkä auttaa. Muhun saa yhteyden maililla: kilokapina@gmail.com. Mulla on auto käytössä joten pystyn vaikka hakemaan lapsesi meille hoitoon.
ja tulin taas koneelle, yllätyin kun ketju onkin vielä ylhäällä..
En edes enää uskalla sanoa, mitä tänään tapahtui kukaan ei enää uskoisi tätä todeksi :(
Kuinka paljon epäonnea ja vastoinkäymisiä riittää yhteen perheeseen? :(
ap
vai lastenkoti? Sanoit, ettei muuten olisi lastiksen tarvetta jos et asuisi äidilläsi mutta se ei todellakaan ole peruste lastensuojelullisiin toimenpiteisiin. Oletko oikeasti sitä mieltä, että toimeentulotuesta (=veronmaksajien rahoista) tulee aina maksaa rästivuokrat?
Nyt oli lastensuojelun tapaaminen ja vihdoin asiat saadaan toimimaan,tai ainakin yritetään.
Eli, nyt löytyi eräs asuntovuokraus firma, joka vuokraa asuntoja lastensuojelun lausuntojen perusteella.
Eli minulla on hyvät mahdollisuudet niihin.
Samoin vihdoin sain varattua ajan psykiatriselle polille ja masennusta aletaan hoitamaan.
Lastensuojelu autttoi todella paljon selvittämään asioita, nyt olen menossa velkajärjestelyyn. Aluksi sovimme pienen summan jota joka kk maksan ja kun menen töihin niin sitten enemmän.
Pikaisen laskemisen mukaan luottotiedot ovat kunnossa kokonaan ennenkuin täytän 30v
Vielähän tässä äidillä joutuu olemaan, mutta toivonkipinä nosti päätä kun he kertoivat eri vaihtoehdoista ja soittelivat puolestani sinne asunto juttuun, selittivät tilanteet ja siellä sanottiin ettei minulla ole mitään estettä saada heiltä asuntoa, mikäli vain menen velkajärjestelyyn.
Jospa ne asiat alkaisivat järjestymään pikkuhiljaa :)
ap
ja sinulla on elämä edessäsi! Tsemppiä!
vai lastenkoti? Sanoit, ettei muuten olisi lastiksen tarvetta jos et asuisi äidilläsi mutta se ei todellakaan ole peruste lastensuojelullisiin toimenpiteisiin. Oletko oikeasti sitä mieltä, että toimeentulotuesta (=veronmaksajien rahoista) tulee aina maksaa rästivuokrat?
Minä olen siitäkin huolimatta, että kesätöiden kanssa 50 vuotta putkeen, pivääkään ei työttömänä, siksi juuri maksan suuria veroja, että niillä autetaan, en maksa veroja siksi, että niillä kustannetaan poliittisia järjestelmiä ym. skeidaa !
Nyt oli lastensuojelun tapaaminen ja vihdoin asiat saadaan toimimaan,tai ainakin yritetään.
Eli, nyt löytyi eräs asuntovuokraus firma, joka vuokraa asuntoja lastensuojelun lausuntojen perusteella.
Eli minulla on hyvät mahdollisuudet niihin.Samoin vihdoin sain varattua ajan psykiatriselle polille ja masennusta aletaan hoitamaan.
Lastensuojelu autttoi todella paljon selvittämään asioita, nyt olen menossa velkajärjestelyyn. Aluksi sovimme pienen summan jota joka kk maksan ja kun menen töihin niin sitten enemmän.
Pikaisen laskemisen mukaan luottotiedot ovat kunnossa kokonaan ennenkuin täytän 30v
ap
Toivottavasti saat myös opintoputken ensisyksynä avattua, Toivotaan parempia aikoja tulevaisuuteen!
rästivuokrat maksaa yhteiskunnan varoilla jos esim rahat törsättö johonkin muuhun. Huom en tarkoita ap:n tapausta vaan puhun yleisellä tasolla. Ihmisethän helposti laskelmoisivat että jätänpä vuokrat maksamatta kun sossu maksaa kuitenkin rästit.
Huom en tarkoita ap:n tapausta vaan puhun yleisellä tasolla. Ihmisethän helposti laskelmoisivat että jätänpä vuokrat maksamatta kun sossu maksaa kuitenkin rästit.
Kuten kirjoituksestani ilmeni minä tarkoitin juuri ap:n tapausta siksi kirjoitukseni olikin juuri tässä ketjussa !
siis maksaa rästitvuokra? Ainakin jos on lapsia?
Huom en tarkoita ap:n tapausta vaan puhun yleisellä tasolla. Ihmisethän helposti laskelmoisivat että jätänpä vuokrat maksamatta kun sossu maksaa kuitenkin rästit.
Kuten kirjoituksestani ilmeni minä tarkoitin juuri ap:n tapausta siksi kirjoitukseni olikin juuri tässä ketjussa !
JATKOA edelliseen.
Jos KELA:n tilastojen mukaan reilusta 1 milj. avustuserästä 3% osoittautuu jollain tavoin epäiltäviksi, jää tuosta 97% täysin tarpeeseen perustellusti maksettavia rahaeriä, joten hävikki on moninkertaisesti pienempi kuin esim. harmaan talouden kantamatta jääneet saatavat.
Yhteiskunnan on lopultakin tämän 20 vuotisen jahkailun jälkeen alettava ajattelemaan asioita tulevaisuuteen eikä menneisyyteen.
Jokainen tietää yhden tapauksen jossa tukia on käytetty väärin se ei silti oikeuta järjestelmän romuttamista !
oletko työkyvytön?
Hyvä että voitte asua äitisi luona, ei tarvii maksaa asumisesta mitään. Kotihoidontuki + lapsilisä riittänee perusterpeisiin. Tuo on varmasti vain väliaikainen tilanne, ja korjaantuu kun löydät edes osa-aikaisen työn.
siis maksaa rästitvuokra? Ainakin jos on lapsia?
Jos tutkit tilastoja niin suurin tuensaajaryhmä ylivoimaisesti ovat yksinäiset miehet lähes ½ kokonaistukimäärästä tuon jälkeen tulevat yksinäiset naiset.
Tuo ryhmä edustaa lähes 2/3 koko tukipaketista.
Seuraava ryhmä on avioparit kenellä on lapsia ja vasta tuon jälkeen yh-taloudet, joten kannattaa selvittää ensin suuruusluokat ennenkuin alkaa kovin taloudellisista asioista pitämään ääntä.
lain mukaan on oikeus kaikilla jos laskelma sitä osoitta. Yksinäset miehet ovatkin se suurin tuen saaja ryhmä. Mutta harkinnanavarainen ehkäisevä toimeentulotuki on ihan eri asia. Eli sitä voidaan myöntää vaikka olisi ollut hyvät palkkatulot ja ihminen on vaikka humputellut vuokrarahat. Usein juuri lapsiperheiden kohdalla on ikään kuin "pakko" maksaa ne rästit, ettei perhe joudu asunnottomaksi ja tämän monet tietävät liiankin hyvin.
Eikös sen saamiseen ole tiukat ehdot, ja opiskellessa sitä ei saa?
mielenterveysongelmia, mutta nyt sanoitkin että sait vihdoin varatttua ajan psykiatriselle. Joka tapauksessa hienoa, että asiasi alkavat järjestymään.
joissa on tosi edullinen vuokrataso.