Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä tilanne täysin toivoton :(

Vierailija
08.10.2008 |

Faktat: Tällä hetkellä asunnoton 2v lapsen kanssa, tuloina kotihoidontuki ja lapsilisä, sosiaalitoimisto ei avusta.

Nuoruuden hölmöilyn takia luottotietoja ei ole, asuntoa ei tunnu saavan mistään :(

Soittelen, laitan hakemuksia jne, tuloksetta..

Asun tällä hetkellä äitini luona,käymme tappelua sosiaaliviraston kanssa asunnon hankkimisen kanssa, lastensuojelu on myös mukana.

Silti sitä todellista apua ei tule mistään!!!

Ainoa ehdotus sossulla oli: lapsi äidille ja ite asuntolaan, juu aivan varmasti niin menee!!

Ei jaksaisi enää :(

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitkittää ensi vuoteen?

mun mielestä sun ainut ongelma on nyt asunnon saaminen. Ja sossun pitäisi siinä kyllä tulla vastaan!

Vierailija
122/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset jatkaisi opiskeluja?

Saisit varmasti opiskelija-asunnon, on myös perheasuntoja.

Valmistuisit nopeasti pääsisit tienaamaan.

Lapsi pääsee ilmaiseksi päiväkotiin.

Sossusta saat toimeentulotukea

vai onko este siinä, että menetät kotihoidontuen ja työttömyysrahan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä saa molempia....

Koulun kanssa on sovittu ensi syksystä vasta,enää ei voi nyt aloittaa.

Ja oletteko huomanneet miten vähän opiskelijoille on asuntoja? ei paljon sekään asunnon kanssa auta...

ap

Vierailija
124/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

provolle

Vierailija
125/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kouluun ei enää voi mennä aloittamaan, ensi vuonna minulle on siellä paikka.

Ainoa todellinen ongelma on juuri tuon asunnon saaminen, ei vain kukaan tunnu voivan auttaa mitenkään vaikka tiedän monia ketä on autettu tässä tilanteessa.

Ja miksi en maksanut vuokria, liian luottavainen kun on niin sitten käy näin.

Kaikesta voin todella kiittää ex miestäni

ap

Vierailija
126/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapseni kun olin 18, 2 viikkoa lapsen syntymästä täytin 19vuotta.

Viime kesänä täytin 21v ja lapseni 2v

Miksi provoilisin?

Olen totaalisen epätoivoinen ja alkaa usko loppumaan.

ap

Vierailija
127/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne halukkaat esim. tältä palstalta voisivat laittaa jotain, niin saat puuttuvan summan kasaan. Onko hölmö ajatus ja edes mahdollista? Itseäni ei 10 euron tai 20 euronkaan menetys kirpaise, ja voisin siten auttaa.. ja jos meitä on useampi, niin ehkä summa tulisi kasaan...

Toivotan sinulle voimia! Olet nuori ja joudut kokemaan vaikeita. Mutta selviät kyllä, olet toiminut jo nyt todella järkevästi selvitellessäsi asioita. Olen ihan varma, että saat asiat kuntoon. Se opiskelu kannattaa viedä aikanaan loppuun, niin pääset jatkossa omillesi lapsesi kanssa. Mutta nyt tarvitset kyllä ulkopuolista apua ja ihan vihaksi pistää esim. sossun toiminta kohdallasi!

Vierailija
128/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suomessa ketään kadulle hylätä. Varsinkaan kun sulla on lapsi.

Oottelet nyt rauhassa, mitä maanantaina selviää siellä juttelussa.

Oletkai tehnyt kirjallisen valituksen sossun päätöksistä?

Vierailija
129/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ainoa miten he olisivat auttaneet oli ehdotus: sinulle on asuntolaan sitoomus, voihan lapsi olla äidilläsi.

Sitten lastis käskee asioida sossun kanssa ja sossu toisinpäin käskee.

Lastiksen johtaja aivan ihana, seidäntyöntekijää olen tavannut 3krt eikä hän tiennyt mistään mitään. Käski sossuun soittamaan.

Valituksen todellakin teen, kunhan nyt vain ensin edes päätös tulisi postissa, se on kirjattu 2pvä eikä ole näkynyt.

Ihana tuo rahankeräys idea, ei varmasti vain tule toimimaan ja eikös kerjääminen ole laitonta? Yritän kaikintavoin saada apuja, sitä ei vain tunnu tulevan :(

ap

Vierailija
130/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka äitis ilmottaisi sen sossulle, niin voisivat käydä siellä miettimään muita vaihtoehtoja.

Jos oikeasti olisitten kodittomia, eli siis olisitte joutuneet kadulle niin varmasti kämppä ja avustus olisi löytynyt. Nyt ne ajattelee siellä, että sun äiti majoittaa ja maksaa.

Valitusta vaan kehiin!!!!

Sossu toimii nyt todella väärin.

Vierailija
131/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä sanotaan ettei voi hänen kanssan keskustella kun on minun asiani :(

Todella olemme virallisestikkin asunnottomia, emme ole missään kirjoilla ja sossussa on selvää ettemme voi tänne missäänimessä muuttaa.

Ei jaksaisi aloittaa joka ikistä päivää tappelulla sossun kanssa :(

Vierailija
132/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai annat lapsesi virallisesti äidillesi, ite saat sen asuntolapaikan vuodeksi.

Ja pidät sitten vaikka itse sen lapsen silti!

Ja kun saat asiat järjestymään, niin lapsi takaisin ja parempi asunto.

Mutta mitä ihmettä aiot tehdä vuoden ennen ensi syksyä?

Eikö nyt olisi parempi mennä vaan töihin välissä ja saisit tarvitsemasi rahat?

Vierailija
133/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluksi sisällä tulee.

Palailen illemmalla takaisin katsomaan minkälaisia vinkkejä tai haukkuja on tullut.

kiitokset kaikille :)

Vierailija
134/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kerjäämistä ole, ihan vapaaehtoisesti ja pyytämättä annetaan jos annetaan. Katsotaan nyt löytyykö mammailijoista todellista auttamishalua.

Vierailija
135/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi saa sanoa päin naamaa niille ettei ota sinua tai lasta luokseen, asiat nopeutuvat.

Vierailija
136/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti saa asunnon itselleen ja lapselleen.

Vierailija
137/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun tilanteessasi?

Vierailija
138/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain olisi asunto, ei meillä mitään hätää olisi. Asumistuen saisi ja sen kanssa pystyn näillä tuloilla vuokran maksamaan.

Eihän kukaan täysijärkinen voi kuvitella, että ANTAISIN oman lapseni pois kerta ei asuntoa ole!!! Ja ei todellakaan ole äitini velvollisuus ottaa edes lastani itselleen, tarpeeksi hänellä on omien lasten sekä sairautensa kanssa tekemistä.

Jos vain sosiaalitoimisto haluaisi niin kyllä järjestyisi perheasuntolasta paikka tai ihan mistä vaan mihin voisin lapseni kanssa mennä.

Näin sanoi myös lastensuojelu, ja sanoivat myös sen ettei missään nimessä ole järkeä, että lapsi otettaisiin/annettaisiin pois. Eri asia olisi jos en kykenisi huolehtimaan lapsesta.

Eikä ole perusteita huostaanottoon pelkästään asunnottomuuden takia.

Näin siis lastiksessa sanottiin ja sossussa yrittävät vastaan väittää.

En ole mikään sosiaalipummi, ensimmäistä kertaa joudun pyytämään sossusta apua, sitä saamatta.

Koulun kanssa alussa tehtiin suunnitelma, että olen lapsen kanssa kotona kunnes hän täyttää 3v ja sitten palaan kouluun.

Tätä tilannetta kun ei voinut ennustaa aiemmin.

ap

Vierailija
139/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN VOI ÄITINI LUOKSE MUUTTAA KOSKA:

- tähän asuntoon ei todellakaan mahdu: äitini, siskoni, veljeni, minä ja minun lapsi

- Tilanteesta kärsisi sisareni, joilla ei ole enää omaa rauhaa

-äitini sairauden takia tarvitsee tilaa ja ei saisi stressata

- äitini menettäisi ne pienet rahat ja tuet millä nyt juuri ja juuri pärjää

- yhdistäkään tulonne??? ei niitä yhdistellä, ensin lähtisi asumistuki kun perhe kasvaa 2 ihmisellä ja on kahdet tulot, sosiaalitoimisto ei laskisi kahdeksi eri perheeksi vaan yhdeksi ja taas putoaa sitten muut rahat

Tässäpä muutamia syitä... Eikä kukaan voi olettaa, että äidille aina voi muuttaa kun ei muu auta.

ap

Vierailija
140/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tilanne kuulostaa ihan siltä, että kaikkein järkevintähän teidän olis asua yhdessä. Yhdistää vähät tulonne ja auttaa toisianne lastenhoidossa.

Miks hingut omaan koppiin yksinhuoltajaksi köyhäilemään?