Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä tilanne täysin toivoton :(

Vierailija
08.10.2008 |

Faktat: Tällä hetkellä asunnoton 2v lapsen kanssa, tuloina kotihoidontuki ja lapsilisä, sosiaalitoimisto ei avusta.

Nuoruuden hölmöilyn takia luottotietoja ei ole, asuntoa ei tunnu saavan mistään :(

Soittelen, laitan hakemuksia jne, tuloksetta..

Asun tällä hetkellä äitini luona,käymme tappelua sosiaaliviraston kanssa asunnon hankkimisen kanssa, lastensuojelu on myös mukana.

Silti sitä todellista apua ei tule mistään!!!

Ainoa ehdotus sossulla oli: lapsi äidille ja ite asuntolaan, juu aivan varmasti niin menee!!

Ei jaksaisi enää :(

Kommentit (187)

Vierailija
61/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhteiskunnan tulisi järjestää kaikki kultalautasella nenän eteen. Jos itse pitäsii tehdä jotain niin sossu on paska jne...

Vierailija
62/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis velkaa. Soita joka päivä asioistasi niin kyllästyvät ja saat sen.

Kyllä sopu sijaa antaa, auta äitiä kotitöissä, ole lapsen kanssa paljon puistoissa, järjestäkää kaikille omaa aikaa niin jaksatte tilannetta paremmin. Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vuokratakuiden kiskominen ole sitäpaitsi nykyään jo kiellettyä.

MEinaan älä kerro asuntoa kysyessä et sossu maksaa takuut.

Vierailija
64/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

112 vei jalat suustani!!! Ihme kitinää ap. Töihin hopi-hopi.

Vierailija
65/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y-säätiö vuokraa myös asuntoja "ongelmavuokralaisille" eli niille jotka eivät ehkä asuntoa muuten saa. Katsopa Y-säätiön sivuja: www.ysaatio.fi.

Itsekin olen sitä mieltä että pitää itse elättää itsensä mutta ymmärrän kuitenkin että aina ei elämä mene niin kuin on suunnitellut ja hävettää kaikkien p***skanpuhujien puolesta!!!

Vierailija
66/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis menen töihin ja kaikki valaistuu heti, asunto asiat on sitten hyvin, saan lapsen heti hoitoon ja elämä hymyilee.

Juu, en itke mummoni tilaa, en välitä veljeni kunnosta, en välitä äitini jaksamisesta, pistän sen nyt hoitamaan lasta ja menen vaikka tuonne johonkin ravintolaan ja sanon, että tulin töihin...

Äiti vahtii yön lasta, aivan varmasti se jaksaa,olen yön töissä ja aamulla kun lapsi herää hänen kanssa.

Kiitos ihanista neuvoista :)

ap

Vierailija
67/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsensa vaikka olisikin surua ja huolta henkilökohtaisessa elämässä. Itsekkin jouduin laittamaan lapsen 1-vuotiaana hoitoon, toki olisin mieluummin kotona hoitanut lasta. Päovähoitopaikka järjestyy 2 viikossa jos saa työpaikan. Voit kai viellä sinnitellä kuukauden tai pari äidin luona? Varmasti kaikki järjestyy, tsemppiä!

Vierailija
68/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ajattele äitini jaksamista, joka on ihan oikeasti sairas! Tilanne on nyt kk ollut näin ja ei tosiaan voi jatkua toista samanlaista.

Näin se vain nyt on ja en vieroksu työtä yms

Mutta kummasti sossu auttaa juoppoja, makselee vuokria heille kun viinaan mennyt loput ja ihan oikeasti kerran kun tavallinen ihminen pyytää lapsen kanssa apua, sitä ei tule.

Vierailija
69/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis menen töihin ja kaikki valaistuu heti, asunto asiat on sitten hyvin, saan lapsen heti hoitoon ja elämä hymyilee.

Moi ap, jätä nuo kaikenmaailman luusereiden ja trollien viestit omaan arvoonsa, niin varmaan osittain ole tehnytkin.

Suomi on kateellisten ja omahyväisten narsistien luvattu maa, joten mitään hyvää ei voi olettaakaan kirjoitettavan.

Ota nyt ainakin selvää olisiko noista ehdotuksista, ysäätiö, jos saat takaajan niin tuo pieni laina jne. harkintaan.

Koita olla provosoitumatta noista pahantahtoisista viesteistä, näyttää ainakin osittain siltä, että joukossa on muutama trolli, joka määräväelin kirjoittaa aina muunnellun tekstin.

Vierailija
70/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö laske sitä avuksi jos sinulle maksetaan takuuvuokra sossun rahoista?

Vierailija
71/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaan noihin muutamiin kirjoituksiin, joita jotkut sanoivat ilkeämielisiksi. Uskon että heillä on kuitenkin tietty pointti kirjoituksissaan. Mitä ap aikoo tehdä asunnon saatuaan? Talouden kuntoon saattaminen vaatii joka tapauksessa töihin menoa ennen kuin opinnot vajaan vuoden päästä jatkuvat. Todennäköisesti ensin työ ja sitten asunto -yhdistelmä saisi teidät nopeammin jaloillenne kuin ensin asunto ja sitten työ -yhdistelmä. Luulisi että asunnon saisi paljon helpommin ja nopeammin työssäkäyvä kuin luottotietonsa menettänyt, velkainen henkilö, jolla ei ole säännöllisiä tuloja.

Ihmettelin joskus aiemmin että eikö vuokravelasta kuulu sinulle vain puolet ja siitä alkuperäisestäkin velasta olisi pitänyt ottaa takuuvuokran osuus pois?

Toivon teille kaikkea hyvää ja että saatte asianne kuntoon mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
72/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua jotenkin? Ei ole paljoa rahaa, mutta kyllä multa muutama euro voisi irrota.

Vierailija
73/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloitat aktiivisen työnhaun. Päivähoitomaksujahan sulla ei mene varmaan mitään. Kun saat työpaikan, on paljon helpompi hankkia se asunto. Tai mene turvakotiin asumaan siksi aikaa, lapsi sieltä hoitoon ja itse töihin, kunnes asunto löytyy. Jos on työpaikka ja sossu maksaa takuuvuokran, saatte varmasti asunnonkin.

Vierailija
74/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi on vaikea mutta ei kuitenkaan mahdoton. Itse sossuna neuvoisin sinua hakemaan asuntoa yksityiseltä ja jostain muualta kuin Hki:stä. Jos olet valmis muuttamaan kauemmaksi, vaikka Vantaalle, saat asunnon varmasti helpommin. Sossusta saat rahat takuuseen.Äläkä nyt ensimmäisenä kerro vuokraajalle,mistä rahat tulevat... Jos sinulla on yhtään rahaa,laita asunnonhakuilmoitus johonkin lehteen,niin ihmiset soittelevat sinulle.

Faktaa on, että työssä et jaksa ja pysty käymään asunnottomana. Ymmärrän,ettääitisi luona punkkaaminen ei onnistu.

Mites tämä ex mies? Missä hän asuu ja oliko edellinen asunto vain sinun nimissäsi? Eihän koko summaa muuten voida sinulta pummia. Jos se oli vain sinun nimissäsi,niin oikeus ei tule koskaan toteutumaan.Lastenhoitoapuna en tätä miestä käyttäisi, en luottaisi.Laske tarkkaan se summa,minkä voit asunnosta maksaa ja muuta sen mukaiseen asuntoon.Muuten tulee taas ongelmia. Sossu auttaa ruokaseteleillä kyllä mutta vain väliaaikaisesti.

Voisit olla myös suoraan yhetydessä sosiaalipäivystykseen,pääsisit kriisiasuntoon hetkeksi. Olen samaa mieltä kuin edellisetkin töihin menosta,siis että menisit töihin,mutta eka se asunto!

Tsemppiä, kyllä asiat selviintyy.

Vierailija
75/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tajua sun juttujasi yhtään.

Vierailija
76/187 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin joskus aiemmin että eikö vuokravelasta kuulu sinulle vain puolet ja siitä alkuperäisestäkin velasta olisi pitänyt ottaa takuuvuokran osuus pois?

Toivon teille kaikkea hyvää ja että saatte asianne kuntoon mahdollisimman nopeasti.

t. ei ap

Vierailija
77/187 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt luin kirjoituksiani niin huomasin, että joku saataa todella saada kuvan ettei itsessäni ole mitään vikaa.

Ei,näin ei ole... Minussa on vikaa ja paljon, luotin sokeasti siihen että ex mies hoitaa vuokrat niinkuin on luvannut, en selvittänyt asiaa itse vielä.

Ja paljon muutakin vikaa on, eiköhän kaikissa ole.

Se miksi vihani nyt kohdistuu sossuun johtuu ihan siitä, että olen kuullut niin monista tapauksista missä sossu on maksanut rästivuokrat kun rahat on ryypätty,kuitenkin mies käy pimeästi töissä jne..

Nyt kun tälläinen ei alkoholi saatika huumeongelmainen olisi tarvinnut apua, sitä en sitten saanut.

Todellakin pahoitin mieleni tuosta sossun asiakkuus periytyy polvelta toiselle :(:(

Äitini ei todellakaan sossusta saa penniäkään tukea!!

Asumistuki, lapsilisä ja työttymyyspvä rahaa vain ja tuokin työkkärin raha on siihen asti kunnes eläkeselvitys on ohi.

Työhön äidistäni ei enää ole, valitettavasti.

Että turha tulla häntä sossupummiksi hakkumaan! Niin kauan kun muista, äiti on ollut töissä, tehnyt vaikka mitä hanttihommiakin välillä, joten se siitä sossupummista.

Nyt hänkin osallistuu lastiksen tapaamisiin kun tämä asia koskee myös äitiäni ja sisaruksiani. Muuten ei lastiksen tarvetta todellakaan ole.

Edelliselle, en saa toimeentulotukea, kotihoidontuki ja lapsilisä kuulema riittää hyvin kerta äidilläni olen.. juu ihan ilmaista se tämä sitten onkin.

Ja kiitos vinkistä, mutta persettä en mene myymään. :D

ap

Vierailija
78/187 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kirkolla jotain keinoja auttaa? Asuntoa tai muuta tukea.. Itse olin kerran yksinhuoltajana aika tukalassa tilanteessa ja sain siltä taholta apua. Kannattaa kysyä.

Voimia toivottelen.

Vierailija
79/187 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne Hakunilan asunnot, jotka on kirkon - aivan saletin varmaan pääsee. Sitä vartenhan kirkko on olemassa; tuen.

Vierailija
80/187 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit muuttaa lapsesi kanssa meille. Haluaisin auttaa sut alkuun.

Elämä ei aina valitettavasti mene niin kuin on haaveillut.

Kusipäiset miehet tekee tosiaan ikäviä yllätyksiä. Kait meistä jokainen luottaa mieheensä, jonka kanssa saman katon alla asuu / on asunut.

Voimia sulle ap. Toivon todella että saisit pian asiat järjestymään.