Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä tilanne täysin toivoton :(

Vierailija
08.10.2008 |

Faktat: Tällä hetkellä asunnoton 2v lapsen kanssa, tuloina kotihoidontuki ja lapsilisä, sosiaalitoimisto ei avusta.

Nuoruuden hölmöilyn takia luottotietoja ei ole, asuntoa ei tunnu saavan mistään :(

Soittelen, laitan hakemuksia jne, tuloksetta..

Asun tällä hetkellä äitini luona,käymme tappelua sosiaaliviraston kanssa asunnon hankkimisen kanssa, lastensuojelu on myös mukana.

Silti sitä todellista apua ei tule mistään!!!

Ainoa ehdotus sossulla oli: lapsi äidille ja ite asuntolaan, juu aivan varmasti niin menee!!

Ei jaksaisi enää :(

Kommentit (187)

Vierailija
101/187 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisissä on hyvyyttä ja se on ihana asia huomata tässä (muuten niin) kylmässä maailmassa.

Hieno ele!

Vierailija
102/187 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nyt ihan neuvolan kautta pääsen puhumaan tilanteesta jne..

Pieni masennus on ollut jonkin aikaa ja nyt alkaa tuntumaan, että on parempi mennä hoitajan juttusille ennenkuin oikeasti on isot mt ongelmat.

Sen kummemmasta ei kyse..

Joku sanoi, että hienoa kun voin asua ILMAISEKSI äidilläni, en todellakaan voi vaan ihan näistä tuista maksan itse ruuan itsestäni ja lapsesta,sekä muita elämiskustannuksia.

Äidilläni ei vain ole varaa ruokkia ja elättää enemää kuin itsensä ja sisarukseni.

Ja opiskelut jatkuvat suunnitellusti sitten ensi syksynä, varmistimme senkin vielä tänään.

Ja menen velkajärjestelyyn hieman erikoisesti, maksan muutaman kympin kotihoidotuesta ja teemme sen suunnitelman, sillä näihin asuntoihin ei ilman sitä pääse.

Lastensuojelusta sinne soitettiin ja kerrottiin miksi on päästävä tähän juttuun ja sitä kautta onnistui,muuten ei tulisi kysymykseenkään.

Tuli mieleen kun osa huutaa etteiHEIDÄN maksamistaan veroista halua mitää sossun rästivuokria menevän... Kyllä kuule minultakin ne verot kotihoidotuesta menee...

Jos sillä nyt mitään väliä on.

Tähän asti on suomeksi vituttanut sossun toiminnassa se, ettei ensimmäistä kertaa elämässäni minua auttanut kun asiat menivät tähän pisteeseen.

Juoppoja sun muita kyllä hyysätään, kun tavallinen ihminen kerran apua pyytää sitä ei sitten saa.

Ja en tarkoita, että minulle pitäisi kaikki maksaa noin vain.

Ehdotin myös sosiaalista luottoa JOKA MAKSETAAN TAKAISIN ja sillä olisin saanu rästit maksettua jne, ei kuulema käy jne..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sanoi kaupungilla, vvo:lla jne?

T. yksi soittamaan patistelleista

Vierailija
104/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaupunki ei käsittääkseni katso luottotietoja, luulis että olette ihan kärkipäässä asuntoja jaettaessa.

Tsemppiä!

Niin ja kannattaa ottaa alkuun se asuntola-asunto. Voi käydä muuten niin että kohta sulla ei ole asuntoa, mutta lapsellasi on (lastenkoti)

Vierailija
105/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tasan tule onnistumaan!! Heillä olisi tarjota perhe-asuntoja mutta eivät tätä minulle tarjoa vaikka kysyn.

Asunto lähti kaikenlaisten sattumien summana, liian pitkä ja raskas tarina nyt kerrottavaksi :(

Asuin kaupungin asunnossa, johon nyt vuokravelka, mihin sosiaalitoimisto ei auttanut vielä kun olisi voinut---- häätö.

SATO ja VVO: meillä vapautuu kuun viimeinen asuntoja, käsittelemme sitten hakemuksia niiden vapautuvien perusteella ja sitä mukaan asuntoja tarjotaan, ei voi mitenkään vaikuttaa kiireellisyyteen.

Yksityiset: ei luottotietoja, ei onnistu

Kaupungille vuokravelka, ei uutta asuntoa vaikka monille muille annettu ja jopa lastensuojelun soitto vaikuttanut asiaan.

Nyt sitten tänään otettu lastiksen johtajaan yhteys,hän sentään meidän puolella ja maanantaina tavataan.

Tavallinen sossu: tuki hakemus hylättiin kun ei ole vuokra yms menoja.... juu ilmaistahan se on äidillä asua!!!

Asuntolan olisivat maksaneet n500e/kk mutta en lastani suostunut jättämään.

Ja lastiksen johtaja ei käsitä miksi lapsesta pitäsi erota kun olen kykenevä lapsen hoitamaan (ei alkoholi/huumeongelmaa yms)

Tuntuu nyt niin lohduttomalta :(

Vierailija
106/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ouikeesti: miksi sä et ole töissä? miten sä kuvittelet voivasi maksaa vuokrasi? Vai sossunko ne pitäisi maksaa? Ei tossa luottotiedotkaan auttaisi, kun sulla ei ole rahaa, millä maksaa vuokrasi NYT.

Vierailija
107/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloinhan sinun pitäisi saada heiltä asunto? Voitko lainata äidiltäsi, saada harkinnanvaraista toimeentulotukea sossusta sitä varten, saada kirkolta diakoniatoimistosta apua, Hurstilta? Yritä jaksaa selvittää! Jos saat tuon velan pois, niin saat varmasti myös asunnon. Eihän se iso ole? Ja soittele jatkuvasti vvo:lle, satolle jne. ja kaupungille ja painosta. Entäs nuorisosäätiön asunnot? oletko minkä ikäinen, voitko saada heiltä?

Vierailija
108/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on työttömyyspvä rahalla (eläkeselvitys menossa)

eli elää ite niin pienillä tuloilla, jos nyt tähän tullaan kirjoille niin menettää kaikki asumistuet yms...

Silloin hän olisi pulassa.

Kesätyöni loppui viimekuussa ja uusi on kokoajan hakusessa.

Kaikki eivät vaan voi asua äidin luona virallisesti,valitettavasti...

Tämä on niin pitkä juttu,että vaikea selittää kokonaan.

ap

Vierailija
109/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema sitten JOS löydän asunnon, tulevat takuissa vastaan.

Ja kyllä,muutkin lähikaupungit olen laittanut hakemuksiin..

ap

Vierailija
110/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltäni ei rahallista apua voi tulla, muuten yrittää järjestää ja auttaa asioiden hoidossa.

Ei sosiaalitoimisto ei auta tässä tilanteessa, vaikka mitenpäin on soiteltu, tavattu ja kysytty.

Velkaa en näin pysty maksamaan, kyse 3kk vuokrasta 670 per kk eli tuota summaa en saa mistään.

Mainittakoon tähänväliin, ettei tuo kyseinen velka ole minun vikani, sekin on mutkikas juttu kerrottavaksi. Ex mieheni teki yllätyksen :(

Eli en saa maksettua tuota velkaa,eikä avustusta tule.

Seurakuntaan on saatu aika ensi perjantaiksi

ap

Vierailija
111/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän jopa korotti ääntään eikä tiennyt asiastani yhtään mitään vaikka kuinka yritin selvittää tilanteen. Todella ilkeä ihminen oli :(

Lastensuojelun johtaja taas aivan ihana ihminen ja totesi sossun toimivan väärin,hänet tapaan maanantaina.ap

Vierailija
112/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siellä joku armahtaakin kun kerrot tarinasi.

Vierailija
113/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta jaksaa, toivotaan että asiat järjestyvät!

Vierailija
114/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta siis pitäisi myöntää harkinnalla? Tarkoitatko että sosiaalitoimen tulisi etsiä teille asunto?

Vierailija
115/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungeiisa ei ls-asiakkuuteen kovin helpolla "pääse"..

Vierailija
116/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi, sillä he ovat ainoat jotka edes yrittävät auttaa.

Yksityisille olen soitellut, tuloksetta.

Ai mitä kaipaan sosiaalitoimistolta?? Tukea asunnon hankkimiseen, sillä lastensuojelun mukaan sosiaalitoimiston lausunto on auttanut monet jonojen ohi,tätä ei minulle kirjoiteta.

Heidän mielestään äidilleni ei tarvitse minun antaa rahaa täällä asumisesta,yleensä ei,mutta äitinikin on pienituloinen ja itsellään on kaksi pientä lasta.

Elatustuki alkaa juosta vasta ensi kuusta, sopimus ex miehen kanssa tehtiin eilen lastenvalvojalla.

ap

Vierailija
117/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit hakea opiskelija-asuntoa

saat opintotukea

Lisäksi saisit ammatin!!! jos sinulla on jo ammatti, niin se ei näytä työlistävän kovin hyvin...

Vierailija
118/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu elämä kaaoksessa ja ainoa vaihtoehto on nyt opiskelu?!?

Ei ihan tule onnistumaan, ensi syksynä alkaa viimeinen vuosi koulua,sitten siis opiskelemaan.

ap

Vierailija
119/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opinnot keskeytyivät ennenaikojaan raskausen pahoinvoinnin takia, ravintolan keittiössä oksentelu ei ollut sallittua :)

Eli koulun kanssa on sopimus, että kun lapsi täyttää ensi kesänä 3,opiskelut jatkuu sitten syksyllä.

Kesän tein ravintola-alan työtä (samalla tuli työkokemusta koulun jälkeistä elämää ajateltuna)

Tämän hetkinen tilanne tuntuu olevan se, ettei mikään taho edes yritä auttaa saatika tukea meitä. Lapsi vain hoitoon ja asuntolaan itse. Tunnen olevani niin loppu, samalla yritän masennusta hoitaa jne

Vierailija
120/187 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun itse vuokralla ja kyllä mulla ensimmäisenä tulee se vuokra joka kk maksettua, että on se katto pään päällä.