Taisin tulla huijatuksi pahan kerran:(
Olen hoitanut kaverini 2,5v poikaa nyt kolme viimeistä viikkoa yhtä arkipäivää lukuunottamatta. Heillä on firma jota vanhemmat nyt kesäloma-aikaan ovat pyörittäneet lähes kahdestaan. Koitimme hoidon alkaessa sopia hinnasta, he tarjosivat könttisummaa jossa varovaisenkin laskelman mukaan olisin saanut vain 1,8¿ tunnissa, poika vielä oli meillä eli söi minun ruokiani. En siihen summaan suostunut varsinkin kun tuntimääristä ei siinä vaiheessa ollut mitään käsitystä. Sovittiin, että lasketaan tunnit kuun lopussa (eli tänään) ja maksavat tuntipalkan jota ei sovittu ja ruokarahan.
Tänään poika haettiin jo sovittua aikaisemmin. Sain paketin joka sisältää heidän firmansa jätetuotetta! Tavaraa oli kyllä melko paljon, mutta kaupassa priimatavaran hinta vastaisi ehkä n. 25-30¿, heillä se olisi mennyt roskiin. Toivottivat hyvää kesää ja kiittivät lähtiessään. Poika oli hoidossa noin 100 tuntia.
Olen hyvää hyvyyttäni nyt ilmeisesti kuluttanut kolme kesälomaviikkoani hoitamalla toisten lasta omien lisäksi. Alunperin olin tänä kesänä suunnitellut maalaavani ulkoa meidän omakotitalon kun meillä miehen kanssa siis lomat lähes eri aikaan, vain ensi viikko yhtaikaa mutta suostuin hoitokeikkaan, koska kaikki raha on meidän taloudessa tarpeen ja heillä oli paha tilanne lapsen ja työn välillä.
Siihen meni se loma, hyväntekeväisyyteen... Itkettää;(
Kommentit (83)
400 ekeä 3 viikon hoidosta on kauhea summa. mikäli ystävien lapsia hoitaa, niin yleensä otetaan kulukorvaus ei palkkaa.
200 ekeä hoidosta olisi kohtuu korvaus, ehdottomasti ei enempää.
tässä yksi syy miksi hoidan itse lapseni tai hoidatan heidät päiväkodissa.
aina näyttää tulevan riitaa, jos lapset on ystävällä hoidossa. ainakin tämän palstan perusteella olen sitä mieltä.
tosin näiden yrittäjien korvaus hoidosta on ollut kohtuuttoman pieni.
en lähtis kyllä jälkikäteen mitään rahoja pyytelemään.
Mutta!
Minä laittasin laskun perään! Laskisin tunnit + ruokarahan (se summa löytyy jostain pph:den sivuilta). Netistä saa tulostettua ihan oikeita laskupohjia, eli sellainen vaan menmään!
Kun olisin rahani saanut panisin ystävyyden poikki!
ja ne kulut on nykyisin lähempänä 1000e kuussa, että 750e vaadit ap, mutta tohon kuuluu jo sitten lapsen ruuatkin.
Vierailija: