Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin tulla huijatuksi pahan kerran:(

Vierailija
29.06.2007 |

Olen hoitanut kaverini 2,5v poikaa nyt kolme viimeistä viikkoa yhtä arkipäivää lukuunottamatta. Heillä on firma jota vanhemmat nyt kesäloma-aikaan ovat pyörittäneet lähes kahdestaan. Koitimme hoidon alkaessa sopia hinnasta, he tarjosivat könttisummaa jossa varovaisenkin laskelman mukaan olisin saanut vain 1,8¿ tunnissa, poika vielä oli meillä eli söi minun ruokiani. En siihen summaan suostunut varsinkin kun tuntimääristä ei siinä vaiheessa ollut mitään käsitystä. Sovittiin, että lasketaan tunnit kuun lopussa (eli tänään) ja maksavat tuntipalkan jota ei sovittu ja ruokarahan.

Tänään poika haettiin jo sovittua aikaisemmin. Sain paketin joka sisältää heidän firmansa jätetuotetta! Tavaraa oli kyllä melko paljon, mutta kaupassa priimatavaran hinta vastaisi ehkä n. 25-30¿, heillä se olisi mennyt roskiin. Toivottivat hyvää kesää ja kiittivät lähtiessään. Poika oli hoidossa noin 100 tuntia.

Olen hyvää hyvyyttäni nyt ilmeisesti kuluttanut kolme kesälomaviikkoani hoitamalla toisten lasta omien lisäksi. Alunperin olin tänä kesänä suunnitellut maalaavani ulkoa meidän omakotitalon kun meillä miehen kanssa siis lomat lähes eri aikaan, vain ensi viikko yhtaikaa mutta suostuin hoitokeikkaan, koska kaikki raha on meidän taloudessa tarpeen ja heillä oli paha tilanne lapsen ja työn välillä.

Siihen meni se loma, hyväntekeväisyyteen... Itkettää;(

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanot että lapsi oli hoidossa 100h ja tuntipalkka on x ja niin ja niin monta päivää josta ruokaraha onx.

että et sä ilmaiseksi siihen ryhtynyt, kuten puhe alussa oli.

ja jos ei tepsi, niin kerrot sitten kaikille tästä. ihan kaikille.

Vierailija
22/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika täällä.

Ota tämä oppituntina. Seuraavan kerran sovit maksusta etukäteen selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät rohkeasti palkan tehdystä työstä ja palautat saamasi krääsän!

Vierailija
24/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä melkoisia tuttavia sulla, jos niilläkään ei järki leikkaa edes tarjota kunnon korvausta.

Vierailija
25/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, millaisia tuotteita se jätesäkki sisälsi. Siis ruokaa vai jotain " krääsää" ?

Soita ihmeessä perään ja kysele varovasti, että mites sen maksun kanssa. _Eivät voi_ olla niin törkeitä, että sanovat jätesäkin olevan maksu!

Vierailija
26/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kerrot, montako tuntia lapsi luonasi oli ja määrittelemäsi tuntihinnan ja päivittäisen ruokarahan. Ole topakka!

Vierailija
27/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sellainen laskelma, jossa kaikki tunnit yhteensä ja laskutat esim 4¿/h+ruoat. Sekin on tosi halpaa ja sitten tilinumero laskelmaan ja kirje postiin.

Voit kirjottaa kaverillesi ihan normaalin kirjeen/kortin ja toivottaa vaikka hyvää kesää ja ihan kuin ohimennen muistutat että maksu puoli unohtui, mutta laskit itse ja pyydä maksua johonkin tiettyyn päivään mennessä, että saat jonkun laskusi maksettua sopivasti.

Vierailija
28/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket tunnit ja mietit sopivan tuntipalkan jolla et koe itseäsi riistetyksi. Sitten laitat heille viestiä, että hei ja terveisiä lapselle, oli kiva kolme viikkoa. Hinnasta ei vielä ehditty tai muistettu sopia, joten olen ajatellut että kohtuullinen korvaus ajasta, ruoista ja vaivasta olisi tällainen ja tällainen (listaat tunnit ja tuntipalkan) ja sitten ilmoitat tilinumeron, jonne he voivat maksaa mainitun summan. Hyvää kesänjatkoa ja soitellaan.

Vierailija
29/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono ja tosiaan liian kiltti määrittelemään omaan hintaani.

Ap

Vierailija
30/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin on kuitenkin luvattu palkka rahana ja sitten annetaan vaan jotain roinaa...

Sinuna soittaisin perään ja kysyisin että mitenkäs kun sovittiin että lasketaan se tuntipalkka. Jos yrittävät luikerrella irti sopimuksesta niin katkaisisin kyllä välit kokonaan.

Itsekin olen ihan liian kiltti, voin hyvin kuvitella että minulle olisi käynyt noin. Oikein suututtaa puolestasi, toivottavasti saat pidettyä puolesi nyt!!!

Vierailija
31/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna samperin hyväkskäyttäjän numero, soitan niille ja sanon suorat sanat. Sanon ilmottavani verottajalle heidän pimeistä myynneistään/tuloistaan elleivät hoida asiaa asiallisesti.

Mitäs sillä on väliä mitä siellä jätesäkissä oli, vaikka olisi kuinka rahanarvoista tavaraa, lähteä siltikään niitä rahaksi muuttelemaan. En tosiaan ottaisi kenenkään lasta vain omaksi ilokseni hoitoon. Eriasia jos lapselle tulee yökylävieraista tai vaihdan ystävättäreni kanssa lastenhoitoa.

Vierailija
32/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä et sinä ainakaan menetä mitään! Vai haluatko heitä enää ihan sydänystäväksikään?

Vierailija
33/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki soittaa ja laskuttaa mutta entä jos sanoivat että no me kyllä ymmärrettiin että ei mitään muuta tarvitse maksaa?

Olen ap puolellasi, älä ymmärrä väärin. Pelkään vaan että käyttävät tätä tekosyynä :(

Vierailija
34/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi on mielestäni ihan minimi!! Nyt soitat heti perään ja sanot asiat suoraan. Jos tämä ei ole provo, niin törkeitä tuttuja sulla!

Vierailija
35/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 4¿ on ihan vähimmäishinta.

Vierailija:

Olen huono ja tosiaan liian kiltti määrittelemään omaan hintaani.

Ap

Vierailija
36/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliasta kiinnostaisi tietää, minkä oli se alkuperäinen summa, jota kaveri tarjosi hoidosta?

Itse en kyllä kehtaisi laskuttaa tuota ehdotettua 4 e/h+ruuat ystävältä, johan se tulisi ap:n tapauksessa maksamaan yli 400 e. Ja se on mielestäni paljon kolmesta viikosta!

Vierailija
37/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin käsittämättömän röyhkeätä toimintaa kaveriltasi.

Vierailija
38/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperot puolella oli keskustelua lastenhoidon tuntihinnoista. Otettiin huomioon onko hoitaja 2-3 tuntia kerralla vai koko päivän ja minkä verran tulee matkakustannuksia. Ne könttsummat oli huomattavasti tuntihinnaltaan pienempiä kuin muutama tunti viikossa tuntitöinä.

Vierailija
39/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa oheen myös, mitä lapsenhoito maksaa MLL:n kautta tunnissa. Eiköhän hymy hyydy siihen. Todella törkeää käytöstä, jotkut sitten osaavat!!! Suututtaa sun puolesta.

Vierailija
40/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa tuskin enää ystäväksi häntä haluatkaan, soittamalla työsuojelupiiriin ja pyytämällä sieltä apua. Suomessa ei ole varsinaista minimipalkkaa, mutta laissa puhutaan kohtuullisesta korvauksesta ja 20-30¿ ruokasatsi ei ole kohtuullinen korvaus 100h työstä. Jos siihen peliin mennään, että tuosta valitetaan eteenpäin, niin viimeistään oikeudessa saanet vähintään sen minkä MLL:n hoitajatkin.

Vierailija:

Voit toki soittaa ja laskuttaa mutta entä jos sanoivat että no me kyllä ymmärrettiin että ei mitään muuta tarvitse maksaa?

Olen ap puolellasi, älä ymmärrä väärin. Pelkään vaan että käyttävät tätä tekosyynä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä