Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin tulla huijatuksi pahan kerran:(

Vierailija
29.06.2007 |

Olen hoitanut kaverini 2,5v poikaa nyt kolme viimeistä viikkoa yhtä arkipäivää lukuunottamatta. Heillä on firma jota vanhemmat nyt kesäloma-aikaan ovat pyörittäneet lähes kahdestaan. Koitimme hoidon alkaessa sopia hinnasta, he tarjosivat könttisummaa jossa varovaisenkin laskelman mukaan olisin saanut vain 1,8¿ tunnissa, poika vielä oli meillä eli söi minun ruokiani. En siihen summaan suostunut varsinkin kun tuntimääristä ei siinä vaiheessa ollut mitään käsitystä. Sovittiin, että lasketaan tunnit kuun lopussa (eli tänään) ja maksavat tuntipalkan jota ei sovittu ja ruokarahan.

Tänään poika haettiin jo sovittua aikaisemmin. Sain paketin joka sisältää heidän firmansa jätetuotetta! Tavaraa oli kyllä melko paljon, mutta kaupassa priimatavaran hinta vastaisi ehkä n. 25-30¿, heillä se olisi mennyt roskiin. Toivottivat hyvää kesää ja kiittivät lähtiessään. Poika oli hoidossa noin 100 tuntia.

Olen hyvää hyvyyttäni nyt ilmeisesti kuluttanut kolme kesälomaviikkoani hoitamalla toisten lasta omien lisäksi. Alunperin olin tänä kesänä suunnitellut maalaavani ulkoa meidän omakotitalon kun meillä miehen kanssa siis lomat lähes eri aikaan, vain ensi viikko yhtaikaa mutta suostuin hoitokeikkaan, koska kaikki raha on meidän taloudessa tarpeen ja heillä oli paha tilanne lapsen ja työn välillä.

Siihen meni se loma, hyväntekeväisyyteen... Itkettää;(

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

4¿ on n puolet Mannerheimin lastensuojeluliiton...

Minusta 4¿ on ihan vähimmäishinta.

Vierailija:

Olen huono ja tosiaan liian kiltti määrittelemään omaan hintaani.

Ap

Edelleen kutonen, joka on myös liian kiltti määrittelemään omaa hintaani.

Vierailija
42/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa saa kuukauden hoitoa 200 eurolla ja se sisältää ruoat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neljä sataa ole kolmen viikon työstä paljoa. Kyllä täytyy ajatella työntekijää!! tekisittekö itse työtä alle neljällä sadalla kolme viikkoa? Ihan sama vaikka tämä työ on vain yhden lapsen hoitamista omien ohella. Työtä se on kuitenkin.

Jos kehtaa " kaveri" olla itse maksamatta, niin kyllä kehtaa pyytää kunnon palkan!

Vierailija
44/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat ihania.

Vierailija
45/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vaadi sinulle luvattu korvaus. Itse hoitaisin ehkä 300 eurolla, eli 20 ¿ päivä, jos siis noin 15 päivää on hoidossa ollut. Tuostakin tulee 3 ¿/h eli aivan naurettavan vähän!

Vierailija
46/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mll maksaa 4,20e/tunti!

Vierailija:

Vierailija:

Ap

Vierailija
47/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mll maksaa 4,20e/tunti!

Vierailija:

Vierailija:

Ap

Vierailija
48/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikka vielä siinä kertoa tuntipalkan perustettä tyyliin " MLL taksa lienee noin 7 euroa, mutta puolet riittää siitä minulle, joten siksi pähkäilin tuntitaksaksi 3,5 euroa" . Ja tosiaan se 10 teksti oli kiva, laita vaikka korttiin. Esitä siis että vilpittömästi luulit että maksu unohtui. Ja TOTTAKAI vaadit ne rahat.

Vierailija
49/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai, no on hän saanut tämän lapsen vanhoja vaatteita " palkaksi" . Joita sitten on antanut joillekin lapsenlapsilleen. Mielestäni täysin toisen hyväksikäyttöä. Miten joku kehtaa hoidattaa lastaan ystävättärellään lähes ilmaiseksi.

Vierailija
50/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhassa 200/kk, eli 50/viikko. Kolme viikkoa=150.

Vierailija
51/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voit kyllä kertoa sen heille, jos kerta tunnet itsesi hyväksikäytetyksi!

Vierailija
52/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin kolmen tunnin hoitokeikkoja.

150 e ois hyvä, eli sama mitä 3 vko maksaisi päiväkodissa.

Vierailija
53/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi törkeää toimintaa " ystäviltäsi" . Miten on oikeasti OTSAA tehdä noin?! Ihan ketuttaa sun puolestas :-/ Mut pidä puolesi ja vaadi palkka tehdystä työstä. Menkööt sit ystävyys mut eivät tunnu olevan sun ystävyytesi arvoisia. Olet liian kiltti.

Vierailija
54/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasialliset päivähoidon kustannukset ovat paljon suuremmat, ja esim. yksityinen päivähoito maksaa n. 500 euroa kuussa.

Minustakin 300 euroa kolmelta viikolta kuulostaisi ihan hyvältä.

Vierailija
55/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jälkimmäinen kuulosti hieman rahanahneelta.

Vierailija
56/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin käsityksiä työn hinnasta. Päiväkodissa lasta hoitaa moni hoitaja, ei lapsi saa yksilöllistä hoitoa. HIntaa ei tosiaankaan voi verrata päiväkodin hintaan -- miksei ap:n ystävän lapsi sitten ollut päiväkodissa, jos siellä on niin halpaa ja hyvää hoitoa. Muistakaa subjektiivinen hoito-oikeus-- ap:n kaveri olisi voinut hankkia päiväkotipaikan lapselleen! Tässä tapauksessa ap on vielä maksanut lapsen ruoat, jo niihin menee vähintäänkin 3-5 euroa päivässä eli melkein puolet tuosta ehdotetusta 150 eurosta.

Toisaalta ymmärrän, ettei pitkää hoitosuhdetta makseta kovalla tuntipalkalla -- meilläkin käy lastenhoitaja, jolle maksamme alle 5 tunnin keikoista 7 euroa tunti ja pitemmistä 5. Oli kokeneen hoitajan oma ehdotus. Olemme tarvinneet hoitajaa töideni takia noin 1-3 päivänä viikossa, ja siis maksaneet vähintään kaksinkertaisesti kuussa päiväkotipaikkan verrattuna. lapsi onkin sitten alle kolme ja saanut olla kotonaan ja minimihoitoaikoja, joten tämä painoi paljon vaakakupissamme.

Itse pyytäisin ap:na puolet tuosta mannerheimin lastensuojeluliiton taksasta ja se voisi ehkä ystävyyssuhteen nimessä sisältää ruoat. Toimisin melkein kuten kymppi ehdotti -- viestin sijasta ehkä soittaisin vaan...

Vierailija
57/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äidillä ei ole pakko maksaa eikä myöntää mitään ilman kirjallista sopimuksta (kummankin nimet alla).

Taisit hävitä..

Vierailija
58/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehtaisi karhuta rahoja. Luulen että katkaisisin kaiken yhteydenpidon.

Vierailija
59/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi vaikka yrittäjäperheestä veroviranomaisille kertoa -- ihmetellä kun ei sovitusta työstä makseta palkkaa -- pimeästi vaan tavaralla... voisi ainakin kirjanpito päästä erikoissyyniin :)

Vierailija
60/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulepa vielä ap kertomaan kuinka jupakassa kävi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän