Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin tulla huijatuksi pahan kerran:(

Vierailija
29.06.2007 |

Olen hoitanut kaverini 2,5v poikaa nyt kolme viimeistä viikkoa yhtä arkipäivää lukuunottamatta. Heillä on firma jota vanhemmat nyt kesäloma-aikaan ovat pyörittäneet lähes kahdestaan. Koitimme hoidon alkaessa sopia hinnasta, he tarjosivat könttisummaa jossa varovaisenkin laskelman mukaan olisin saanut vain 1,8¿ tunnissa, poika vielä oli meillä eli söi minun ruokiani. En siihen summaan suostunut varsinkin kun tuntimääristä ei siinä vaiheessa ollut mitään käsitystä. Sovittiin, että lasketaan tunnit kuun lopussa (eli tänään) ja maksavat tuntipalkan jota ei sovittu ja ruokarahan.

Tänään poika haettiin jo sovittua aikaisemmin. Sain paketin joka sisältää heidän firmansa jätetuotetta! Tavaraa oli kyllä melko paljon, mutta kaupassa priimatavaran hinta vastaisi ehkä n. 25-30¿, heillä se olisi mennyt roskiin. Toivottivat hyvää kesää ja kiittivät lähtiessään. Poika oli hoidossa noin 100 tuntia.

Olen hyvää hyvyyttäni nyt ilmeisesti kuluttanut kolme kesälomaviikkoani hoitamalla toisten lasta omien lisäksi. Alunperin olin tänä kesänä suunnitellut maalaavani ulkoa meidän omakotitalon kun meillä miehen kanssa siis lomat lähes eri aikaan, vain ensi viikko yhtaikaa mutta suostuin hoitokeikkaan, koska kaikki raha on meidän taloudessa tarpeen ja heillä oli paha tilanne lapsen ja työn välillä.

Siihen meni se loma, hyväntekeväisyyteen... Itkettää;(

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joo, näköjään onkin noussut. 6,20e on hinta.

Vierailija:

Vierailija:

Mll maksaa 4,20e/tunti!

Vierailija:

4¿ on n puolet Mannerheimin lastensuojeluliiton...

Minusta 4¿ on ihan vähimmäishinta.

Vierailija:

Olen huono ja tosiaan liian kiltti määrittelemään omaan hintaani.

Ap

Edelleen kutonen, joka on myös liian kiltti määrittelemään omaa hintaani.

Vierailija
62/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuleijona:

Ise olen vastaavassa tilanteessa saanut 50e/päivä. Päivässä 6-10h

Jos ap saisi 50 e/pvä, ja lapsi oli hoidossa 14 arkipäivää, niin siitähän kertyykin ihan mukava pikku summa :D

Montako päivää pikkuleijona hoidit lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös työsuhteen voi sopia suullisesti. T asioista jotain oikeasti tietävä.

Vierailija:

Lapsen äidillä ei ole pakko maksaa eikä myöntää mitään ilman kirjallista sopimuksta (kummankin nimet alla).

Taisit hävitä..

Vierailija
64/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Lapsen äidillä ei ole pakko maksaa eikä myöntää mitään ilman kirjallista sopimuksta (kummankin nimet alla).

Taisit hävitä..

Vierailija
65/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuleijona:

Ise olen vastaavassa tilanteessa saanut 50e/päivä. Päivässä 6-10h

5 päivää, 3 lasta, suullinen sopimus

Tuo on minusta sinun tilanteessasi oikein kohtuullinen summa, ei ap:n kuitenkaan.

Vierailija
66/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin kesäkuussa parin viikon ajan veljen ekaluokan päättänyttä tytärtä ja ihan ilmaiseksi. Hoitaminen oli rankkaa, nukuin aina päivän päätteeksi kunnon päiväunet ja en todellakaan saanut mitään muuta noina päivinä aikaiseksi, johtuneekohan raskausajan lopun lähestymisestä. Mutta en missään nimessä pyytäisi maksua, en ottanut edes kuluja retkistä enkä ruuasta. Mutta en olisi myöskään hoitanut kenenkään muun kuin veljen lasta tällä sopimuksella, kun apua annetaan aina puolin ja toisin. Ja tytär on niin ihana ja mukava ja helppohoitoinen ja omatoiminen.

Sopiva tuntipalkka muista lapsista on oikeesti 10¿/h. Ja muista antaa niille yrittäjille myös verokortti, sivukulutkin kuuluis maksaa. Paitsi jos nostat samalla jotain tukea (työttömyys/opinto jne...) tai joudut toimittamaan tiliotteita soskuun tms.

Vierailija
67/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksu ruoasta sun muusta sitten erikseen!

Vierailija
68/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kunta maksaa päiväkodille elintarvikemäärärahaa, eli vanhemmat eivät maksa ruoasta mitään.

Jos tahtoo palkata hoitajan itsenäisesti, pitää olla valmis myös maksamaan! Yksikään päiväkodin hoitaja ei tekisi työtään, jos tosiaan saisi tuon 200¿ palkaksi kuukaudessa!

T: päiväkodissa töissä ollut

(kun tein hommia pimeästi, otin palkkaa 5¿/tunti kavereiltani ja ilomielin kaikki maksoivat)

Vierailija:

Päiväkodissa saa kuukauden hoitoa 200 eurolla ja se sisältää ruoat.

Vierailija
69/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavahan se on lapsi hoidattaa muilla ja nostaa kotihoidon tuki omaan taskuun. Ottaen huomioon että kotihoidon tuesta jäänee n. 200 euroa kuukaudessa verojen jälkeen (ja jos saa jotain kuntalisää, summa vaan nousee) ja päiväkotipaikka maksaisi 200 euroa kuukaudessa, niin todellakin 3 viikon hoidosta 300-400 euroa ei ole liian paljon. Itse maksoin naapurin tytölle 2 viikon hoidosta (n 4 h/pvä) 150 e, ja myös tyttö sai meillä ruuan, lapsen ruuat oli valmiiksi tehty. Ja minua hieman hävetti, kun mielestäni tyttö olisi ansainnut enemmän, mutta ei suostunut ottamaan vaikka 200 tarjosin.

Vierailija
70/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Työsuhteet onkin eriasia.

Vierailija:

Vierailija:

Taisit hävitä..

Vierailija
71/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsään meni. Silloin kun MLL:n hoitaja maksoi 4,20 tunnissa, piti maksaa myös matkakorvaukset.

Nyt tuntitaksa on 6,20 ja matkakorvaukset ovat poistuneet.

Vierailija
72/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät halua maksaa mitään, lähetä tämä postissa ja toivottele hyvää jatkoa...

Vierailija
73/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli kuitenkin omat lapset siinä ohessa, eli vaikkei siinä sivussa menekään, niin omista pitää kuitenkin huolehtia, eli ihan vapaa et olisi ollut menemään.

Ruokakorvausta en ehkä viitsisi pyytää, sillä ei noin pieni niin paljoa syö ja kyse kuitenkin kaverin lapsesta :).

Ehdota tuota 4¿ tai vaikka 4,5 jolloin voit tiputtaa 0,5 jos käyvät tinkimään. Edullista hoitoa tuo kyllä tuolla hinnalla on, mutta kun ette mitään sopineet.

Paljonko kaveri ehdotti könttäsummaksi?

Vierailija
74/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytäisin 150-200 euroa käteistä kolmen viikon hoidosta. 400e on valtava rahasumma, ja pitää ottaa huomioon, että kaverit auttaa toisiaan ilman ahneutta. Ahnautta ei kuitenkaan ole se, että saa työstään selvän, haluamansa palkan, ja tässä kohdassa se n. 200 on ok vaivanpalkka. Ihan vaan heidän kiitollisuudenosoituksenaan;). Soitat heille, että kaksisataa euroa on ihan ok palkka, kun ollaan kavereita.

Vierailija
75/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten menee perille, yrittäjiä kun ovat...

Vierailija
76/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaaa siis se huomioon, että palkkaa voi siksikin pyytää vähemmän, jos se maksetaan pimeänä. Siis jos saa palkkaa tietyn määrän, niin veroja lähtee heti pois tietty prossamäärä.

Ja kun on ystävästä kyse, niin sekin vaikuttaa. Ehkä just joku 200 euroa olis hyvä, sisältäen ruoan.

Vierailija
77/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä voisi käyttää vertailupohjana ja ottaa siitä sitten vaikka kolmesta viikosta 150 euroa hoitomaksua. Se olisi vähintäänkin kohtuullista ja se sisältää ruoat.

Vierailija
78/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kehno tilanne, mutta ehkä opit, että ensi kertaa varten sovit ennakkoon maksuista, tai avaat suusi siinä vaiheessa, kun korvauksia tarjotaan, tässä tapauksessa, kun sulle lyötiin kouraan ne jämät.

Olet itse ihan yhtä hankalassa tilanteessa kuin he - olet tehnyt työtä pimeästi, ja nyt mangut siitä korvausta. He taas ovat teettäneet pimeää työtä, ja yrittäjinä tuskin haluavat verottajan juttusille, siitä tulee poliisiasiakin.

Olen hoitanut ystävieni lapsia, ja meillä on ollut lapsia hoidossa, kun olen ollut hoitovapaalla. En ikinä pyytäisi enkä maksaisi ystävälle 4 euroa tunnilta lastenhoidosta - haloo, tulisi todella, todella paljon edullisemmaksi laittaa tenava päiväkotiin siinä vaiheessa. Se on kerta kaikkiaan könttänä liikaa. Suosittelisin miettimään jonkun kohtuullisen summan, tuntipalkkaa laskematta - sehän on sinulle kuitenkin kaikki kotiinpäin, kun siellä lapsen kanssa kotona nökötät rahapulassa, eikö?

Ruokarahat voi miettiä taas erikseen. Ja samoin sen, millaisia ihmisiä ottaa ystävikseen, ja ennen kaikkea, millaisille ihmisille tekee näinkin isoja palveluksia.

Vierailija
79/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden alle 3-vuotiaan hoitomaksu päiväkodissa on noin 800 euroa / kk. Kunta ja Kela maksavat yleensä suurimman osan, ja vanhemmille jää maksettavaksi korkeintaan 200 euroa. Ei voi siis olettaa, että kukaan hoitaisi jonkun lasta kuukauden 200 eurolla, etenkin jos ruuatkin sisältyvät hintaan.

Vierailija
80/83 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi pyytää kun sen könttäsumman mistä alunperin sovitte tai sitä summaa voit yrittää pyytää.

tuollaiset maksuasiat on sovittava ennen hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme