Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi ET käytä kuukuppia?

Vierailija
28.06.2007 |

minä en itse käytä, mutta lähipiiri painostaa (kaverit, joista se on vuosisadan keksintö..)

pitäiskö se nyt sit ostaa...

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en kyllä voiskaan käyttää, kun synnytyksessä tuli sen verran paha emättimen etuseinämän laskeuma. Tamponitkaan ei pysy sisällä :(

Vierailija
22/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siteitä en kestä, ällöjä lorahduksia =(

Kuppi koko päivän sisällä... no thank´s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisten viiden vuoden aikana olen ollut kolme kertaa raskaana 9kk tai imettänyt eikä kuukautisia ole tullut kuin neljästi.

Vierailija
24/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nuorena sain jonkun shokin tamponista, se unohtui minulle yöksi ja aamulla sain pari tajuttomuuskohtausta. Lääkärin kanssa tultiin siihen lopputulokseen että johtui tampoonista.

Tiedä sitten tulisiko kuukupista mitään..

Vierailija
25/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut merkit on sellaisia, että ne saa palauttaa ja saa rahat takaisin jos ei tykkää...

Kaverini toi mulle kuukupin synttärilahjaksi. Sitä ennen olin ollut niin kuppivastainen kuin olla saattaa, mutta pakkohan sitä oli testata. Kas kummaa, en enää muuta käytäkään kuin kuukuppia =)

Vierailija
26/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että jos olisit yksikätinen niin voisitko käyttää sitä?

Vierailija
27/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykannyt, painoi, päästi ohi, oli hankala leiriolosuhteissa. Ja kokeilin useampaa kokoa ja mallia, eikä vain toimi mun kropassani. Käytän siis edelleen tamponeja ja kestositeitä, kiitos.

Vierailija
28/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän molempia käsiä: toisella levitän häppäreitä ja toisella laitan kupin sisälle.

Vierailija:

Siis että jos olisit yksikätinen niin voisitko käyttää sitä?

Vierailija
29/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille jolla kuppi painoi... olikohan se ihan oikealla kohdalla? Kokeilitko laittaa vähän ylemmäs tai alemmas?

Kupin käyttäjä, joka ei kupistaan luovu - paitsi jos hormonikierukka ajan mittaan hävittää kuukautiset ;)

Vierailija
30/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni on haaveillut, mutta ei ole viitsinyt ostaa kun ei tiennyt voiko sitä käyttää yhdellä kädellä.

Vierailija
31/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, peseminen olisi vähän hankalampaa yhdellä kädellä, muttei mahdotonta.

Ja kupista en kyllä luovu ikinä, jos ei ole pakko.

Vierailija
32/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo ostamassa sitä, mutta kun näin kupin kaupassa se näytti hervottoman isolta. En oikein ymmärrä miten sen saa laitettua paikalleen.

Vierailija
33/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä saa käyttää kuukuppia. Käytin kuukuppia vuoden ennen sairastumistani ja se oli erittäin, ERITTÄIN hyvä (ei mitään hajuja, hajuhan muodostuu kontaktissa happeen) ja nyt olen ollut todella vihainen, että olen joutunut palaamaan inhottaviin siteisiin taas. Kuukautiset tuntuvat taas tosi vaivallisilta ja kiusallisilta, kun ne kuukupin kanssa melkein pystyi unohtamaan.

Vierailija
34/63 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat menkat meni harjoitellessa. Nyt kupin saa helposti ja nopeasti oikeaan asentoon ilman ohivuotoja tms.

Vierailija
35/63 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan

Vierailija
36/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on toki ihan todellisia syitäkin:)

Vääriä ennakkoluuloja ovat epähygieenisyys, hajut, vaikeus, kupin liian suuri koko, ohivuodot... Kannattaisi tutustua asioihin ennen kuin esittää vääriä luuloja faktoina. Siteet ja tamponit haisevat, sillä veri joutuu kosketuksiin ilman kanssa. Kuppia on helppo käyttää, kun jaksaa opetella (itselläni se vei muuten puoli vuotta, joten ymmärrän oikein hyvin, ettei se parilla ekalla kerralla kovinkaan monella tunnu toimivan). Ohivuotoja minulle on kupin kanssa tapahtunut muutaman kerran näiden vuosien aikana, jotka olen sitä käyttänyt, ja aina on " vika" ollut liian pitkässä tyhjennysvälissä tai huolimattomassa asetuksesta. Entisessä elämässäni siteiden kanssa tosin veriläikät alusvaatteissa ja yön jälkeen lakanoissa olivat lähes jokapäiväisiä kuukautisten aikaan, sillä isoimmatkaan siteet eivät olleet kyllin isoja...

Vierailija
37/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Side ja tamponi -yhdistelmäkään ei..

Vierailija
38/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta siwasta saan oobeet ja libresset ja hyvin ovat riittäneet.

Kuppeilkoon ne jotka jaksavat.

Vierailija
39/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Side ja tamponi -yhdistelmäkään ei..

Vierailija
40/63 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kovasti käyttää sitä.