Ymmärtääkö kukaan meidän valintaa?
Mulla on ex-miehen kanssa kolme lasta, 8,5 ja 3-vuotiaat.
Olen aina haaveillut monesta lapsesta ja nyt olisi aika seuraavan lapsen tulla. Otin asian puheeksi ex-miehen kanssa ja sanoi heti tekevänsä lapsia kanssani jos vain haluan.
Ongelma on se että mies on uudessa liitossa ja uusi vaimo tahtoisi lapsen, mutta mieheni on alusta asti tehnyt selväksi ettei tee lapsia kun yhden naisen kanssa. Alkuun se ei naista haitannut ja menivät naimisiinkin.
Ymmärrän toki että harmittaa, mutta minä olin kovin iloinen miehen ehdotuksesta. Olisihan se kiva että kaikilla lapsilla olisi sama isä, enkä ole muutenkaan halukas etsimään uutta miestä elämääni.
Mies ei kuitenkaan lapsia tee uuden vaimonsa kanssa, niin miten se on muka uudelta vaimolta pois jos vielä yhdessä lapsia ex-miehen kanssa tekisimme, saisihan sekin niitten kanssa aikaa viettää.
Kommentit (73)
hän suunnitellusti pettää minua. Kertoen sen vielä etukäteen!
Jos miehen minua rakastaa, hän ei petä!(äkillisen kännissä sekoilun ehkä vielä yrittäisin ymmärtää)
Ei tule vaimo missään tapauksessa suostumaan tai sit järjestää miehelle yllärin ja hommaa itsensä raskaaksi kanssa. Jos olisin tämä uusi vaimo niin jättäisin vain pillerit väliin ja sanoisin oho vahinko kävi. Saisi hänkin sitten oman nyytin kainaloon. Kyllä musta se on jokaisen naisen oikeus ja ihan sama mitä on aiemmin sovittu.
että tekisi lapsen uuden vaimonsa kanssa, mutta kun mies on jääräpää niin minkäs sille voi.
En haluaisi loukata uutta vaimoa, mutta en myöskään suututtaa miestä jota raivostuttaa ajatus siitä että tekisin lapsen vaan jonkun kanssa.
Onko sekään sitten oikein että minä joutuisin luopumaan haaveestani saada lisää lapsia?
Toisaalta tuleeko uudelle vaimolle jossain vaiheessa niin suuri vauvakuume että eroaa sen takia ja sitten myös minä olen jäänyt paitsi suuresta perheestä sen takia.
AP
Joihinkin liittoihin sitten syntyy lapsia, toisiin ei. Kyllä avioliittoon voivat haluta myös ihmiset, jotka omasta halustaan tai muista syistä ovat lapsettomia. Ja järkevääkin virallinen avioliitto on (perintö, omaisuus- ym. asioissa) myös kahden lapsettoman välillä.
Mistä ihmeestä olet tempaissut tuon mielipiteen, että naimisiin mennään, jotta voidaan vääntää lapsia? Tai miten esittelet sitä jonain yleispätevänä totuutena?
ymmärrätkö yhtään kuinka pahalta hänestä tuntuu????
en ymmärrä sinua ap, enkä varsinkaan miestäsi.
Itsekästä! Minkä h...tin takia erosit sitten EX-miehestäsi jos vielä haluat lapsia hänen kanssaan? Kaikista viesteistäsi paistaa läpi kuinka itsekästä elämää vietät: MINÄ haluan ison perheen, MINÄ en halua uutta miestä/uutta rakkautta elämääni, MINÄ senkus viis veissaan mitä EX-puolisoni uusi vaimo ajattelee? Mutta ei ole sun EX-mieskään ihan kotona??!! Mutta mitä sinä sitten selität myöhemmin sille lapsellesi - kato, jookos kun mun teki mieli uutta lasta ja sun iskäs oli jo eronnut musta ja löytäny uuden mut kun mä en halunnut eri geenejä tähän kuvioon niin me kiksautettiin sut sitten tähän ku MINÄ niin halusin...
En haluaisi loukata uutta vaimoa, mutta en myöskään suututtaa miestä jota raivostuttaa ajatus siitä että tekisin lapsen vaan jonkun kanssa.
Jos oma mieheni ehdottaisi, että menisi tekemään ex-vaimonsa kanssa lapsen ja vieläpä, että jättäisi minut lapsettomaksi, niin tuntuisi kyllä ÄÄRETTÖMÄN pahalta enkä usko, että voisin avioliittoa jatkaa. Mieheni ei ole 9v yhdessäolomme aikana tosin edes halunnut ex:ää tavata (heillä ei lapsia ole - mies ei halunnut) eli tätä vaaraa tuskin onneksi on.
Ei uutta vaimoa saisi noin loukata ja onhan se ihan selvä juttu et jos mies tekee sinun kanssa lapsen niin ero tulee. Siinä ei ole mitään mahdollisuutta että tämä uusi vaimo jatkaisi avioliittoa. Ehkäpä siis olisi parempi et eroasivat ihan rauhassa ja tekisitte sitten sen lapsen keskenänne. Loukkaisi varmasti vähiten vaimoa. Täytyy sinun ap myös ajatella itseäsi ja lapsiasi. Kyllä ihmiset katsoisivat kaikkia teitä kieroon kun kuulisivat totuuden, ei sitä voisi kukaan ymmärtää. Lapsetkin voisivat joutua kärsimään kovin. Minusta lapsia ei saa tehdä niin että jo olemassa olevat joutuvat maksamaan kovan hinnan.
mitenköhän se hänelle kuuluu kun olette eronnut??? ihan sairas koko systeemi... tai jos siitä suuttuisi, nin mitä sitten? ei ole hänen asia...
onneksi en ole osallisena näin pimeessä jutussa
Ja ymmärrän sen että mies vääntää veistä haavassa kun on asian ottanut puheeksi. Senkin ymmärrän että vauvakuume tulee vaikka rakkauden huumassa voi tuntua että vain se ihana mies riittää.
Tahdon vain nyt kasvattaa omaa perhettäni, mutta kun en enää tiedä mikä olisi järkevin keino tehdä se.
AP
Vierailija:
Ja ymmärrän sen että mies vääntää veistä haavassa kun on asian ottanut puheeksi. Senkin ymmärrän että vauvakuume tulee vaikka rakkauden huumassa voi tuntua että vain se ihana mies riittää.Tahdon vain nyt kasvattaa omaa perhettäni, mutta kun en enää tiedä mikä olisi järkevin keino tehdä se.
AP
Tarkoitan tällä, että koska ap:n mies on mennyt uusiin naimisiin vaimolla on mielestäni oikeus lapsiin jos mies niitä aikoo vielä hankkia. Jos mies sanoo ettei enää lapsia ollenkaan niin silloin uusi vaimo ei voi tehdä mitään, mutta musta on syntiä tehdä lapsia edellisen vaimon kanssa - joka EI OLE ENÄÄ MIEHEN VAIMO. Oli sitten lapset toisilleen sukua tai ei.
Eihän sitä pakko ole hankkia lapsia vaikka naimisiin menee, mutta jos menee naimisiin niin kyllä ne lapset hankitaan oman puolison kanssa. Tajuatteko mitä tarkoitan?
Miksi ap erositte jos perhe on noin tärkeä teille? En ymmärrä tätä. Olisitte pitäneet yhtä.
Ei suuttuisi exä, etkä tarvii siihen ketään uutta rakastajaa. Tosin maksaa varmaan jonkin verran mut eiköhän se exä sua rahallisesti auta.
jos kuvioihin tulee mies joka häipyy siinä vaiheessa kun äitillä rupee vatsa kasvaan?
Osa ongelmaahan on juuri se kun en halua sitä uutta miestä.
Niin miksi ollaan erottu.. enpä oikein tiedä, rakkaus taisi vaan kadota, tilalle tuli jotain muuta mikä ei miehelle riittänyt.
AP
Normaalilla järjen juoksulla varustettu ihminen tajuaisi miettiä asioita mahdollisesti syntyvän lapsen näkökulmasta, ja luopuisi ajatuksesta jo ennen kuin lausuu typeryytensä julki.
Upea idea. Minä lähtisin purkamaan asiaa lasten kannalta. Unohdetaan nyt täysin aikuiset, uudet ja nykyiset.
Tuohan on lapsille täysin paras vaihtoehto, sekä jo olemassa oleville että uudelle tulokkaalle. Kaikki ovat täyssisaruksia, samat isovanhemmat, sama perimä ja perintö.
Hieno että vielä löytyy periaatteen miehiä muutakin kuin omani joka aikoinaan teki saman päätöksen!!
Miettisin kuitenkin vielä sänkypuuhia. Jos kuitenkin muulla keinoin? Ei tulisi myöhemminkään mustasukkaisuutta.
Kummallisempaa se minusta on, että esim. kaksi miestä vuokraisi kohdun ja hommaisi lapsen...
Olemme kuitenkin ex-miehen kanssa toisillemme ikuisesti jollain tavalla tärkeitä ja rakkaita, onhan meillä kolme upeaa lasta.
Rakasteltu ollaan kymmenen vuotta kestäneen suhteen aikana niin monta kertaa että en jaksa uskoa sen aiheuttavan suuria muutoksia suhteen laatuun.
Lapsetkaan ei kokisi sitä outona jos iskä jäisi välillä yöksi, kun tekee niin välillä muutenkin, nukkuu vierashuoneessa.
Varsinkin kuopuksen vauva-aikana oli joskus viikonkin meillä, erosimme raskausaikana.
En usko että mummut ja muut olisi ongelma, ehkä hetken veisi sopeutuminen. Mutta kuitenkin lapsille sopeutuminen siihen että äiti saisi lapsen jonkun toisen miehen kanssa voisi olla paljon hankalampaa.
Uuden vaimon vanhempia en tunne, mutta oletan että suhtautuisivat kuten tyttärensäkin ja ymmärrän sen hyvin.
AP