Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin jo töihin, mutta en raaski viedä 8kk ikäistä kuopusta hoitoon

Vierailija
27.06.2007 |

Toisaalta rakastan kotona lasten kanssa oloa, mutta toisaalta alkaa mennä jo hermotkin: joka päivä samat hommat ja huomenna taas uudelleen.

Mistä piristystä/jaksamista arkeen? En haluaisi menettää ensiaskeleita, sanoja jne. Entä osa-aikatyöt, miten muka hoito silloin onnistuisi.. Esikoinen turhautuu kotona, kun suurin osa kavereista päiväkodissa (menee vuoden päästä esikouluun), kerho jatkuu taas syksyllä pari kertaa viikossa, mutta ei selväsitkään riitä sosiaaliselle lapselle. Itse en jaksa/osaa koko ajan virikkeitä/puuhaa lapselle keksiä.. jep, tuttu tarina varmaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et laittaisi vanhempaa lasta puolipäivähoitoon?

Mikäli et jaksa olla itse kotona täysipäiväisesti, niin ei muuta kuin töihin, vaikka sitten lyhennetyllä työviikolla. Voisiko miehesi jäädä kotiin, entä onko sukulaista, joka voisi hoitaa lasta tai lapsia kotonanne?

Vierailija
2/6 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viihdy kotona, kokee arjen raskaaksi jne.

Mutta ihmettelen kun usein kuulee ihmisten sanovan että nauttivat kotonaolosta mutta silti kaipaavat töihin niin että eivät meinaa malttaa odottaa vanhempianvapaan päättymistä. Vaikka siis olisi taloudelliset mahdollisuudet olla kotona pidenpäänkin.

Siis on vain vaikea tajuta miten ihminen joka oikeasti viihtyy kotona voi vapaaehtoisesti laittaa noin pienen lapsen hoitoon päästäkseen töihin. Eikö kotonaoloa voi pitää piristävänä välivaiheena ja ihanana mahdollisuutena olla lapsen kanssa? Vaikka työ olisi kuinka antoisaa ja mielenkiintoista niin kyllähän siellä on vielä vuosia aikaa olla senkin jälkeen kunlapset ovat vähän isompia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kotihoidontuella ei ole varaa lisälaskuihin :(

Aiemmin mainitsin miehelleni, että jospa mies jäisi kotiin, mutta onpa niin " perusmies" , että nainen kotona ja mies töissä.

Vierailija
4/6 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi juuri noin esikoisen kanssa. Kauhea kiire töihin. Sitten kun työt alkoivat aloin kaivata ihanan leppoisia, kiireettömiä päiviä lapseni kanssa. Ja varsinkin pienen kanssa päivät tuntuvat tosi lyhyiltä, kun hän käy niin aikaisin nukkumaan. Nyt olen sitten ottanut " vahingon takaisin" ja olen piiiitkääään vielä kotona sillä meille syntyi esikoiselle pikkuveli, jota hoidan nyt kotona. Myös kuopus saa nauttia kotona olosta. Välillä kaipailee päiväkotiin, mutta useimmiten halaa ja sanoo, että " äiti, ihanaa kun saan olla kotona ja leikkiä rauhassa" ..... Käymme sitten kahtena päivänä viikossa kerhossa.

Vierailija
5/6 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen silloin tällöin päässyt keikkatöihin ja nauttinut ihanasta vaihtelusta! Nyt ei vain ole ollut keikkoja pitkään aikaan.

Ehkä parempi kysymys olisikin kuinka saisi päiviin vaihtelua? :)

Vierailija
6/6 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää rannoilla, kaupungilla jäätelöllä ja shoppailemassa, uikaa, lomailkaa ja matkustelkaa. Älä jää kotiin kökkimään, silloin aika tuntuu pitkältä. Nukkukaa aamulla pitkään ja vain nauttikaa löhöilystä ja leikkimisestä :)