o¢¾o Tammenterhot ke-to o¢¾o
Kommentit (29)
[color=#006400]*kiroilee otsikon toimimattomuutta*
Pikaseen, pitää mennä laittaan itteensä ja herättää sitte pojat..
Eilen soittivat keskussairaalasta,on aika jo tänään Jerellä kymmenen jälkeen.
Herra 2vee menee vaarille hoitoon,tai no taitaa lomalla oleva kummi-setä hoitaa kans..
Aattelin sit JOS Jere on ok päällä,meen käymään seinäjoella tiimaris,haen vihdoin askartelu värkit hää koristeisiin, päädyin siihen,että askartelen paperinaru ruusuköynnöksiä.
Sit olis viä leipomis urakka eessä,kuivakakkua ja pikkuleipiä..ei paniikkia !!!???täytekakku tulee sentäs leipomota..
[b]Kiitos kaikille mun wc-kori kysymyksiin vastanneille![/b] *niiaa*
Zatu: kauhee se kaksosten kuolema juttu,luin ilttiksen sivuilta, saa kyllä tää äiti syyttää itteensä,maalaisjärki ei ollu oikee mukana,kun riski synnytystä ilman oikeaoppista avustajaa alko kotona suorittaa!
Samoin kamala oli tää show painia chris benuin(kuis se kirjotetaa?) tapaus myös, oli tappanu akkansa,7vee poikansa ja ittensä, oli mun yks lemppari ko sarjassa...
Tarviiko/onko kukaan ostamas [b]itse ruskettavaa[/b]?
mulla olis etukuponki Garnierin bodysummer tai facesummer aineeseen,saa alennusta 2¿.
Voin laittaa halukkaille s.postiin, on voimas 30.6 asti Anttiloissa.
Tää on itse tulostettava paperille siis, hain just itelle toissa päivänä,eli toimii..
mä kun rusketun huonosti ja en ehdi/jaksa maata aurinkoa ottaas :)
[b]Maria ja Jere
Täällä taas istuu yksi äiti silmät ristissä =) Vaikka olenkin saanut taas nukkua ihan hyvät yöunet, niin silti tuntuu väsyttävän.. Mikä lie, tämäkö harmaa ja sateinen keli tän tekee, tiedä tuota. Mutta mä tykkään, että on satanut vettä edes jonkin verran (tosin meidän piha kaipaisi sitä vielä enemmän) :) En tiedä, miksi vesisade tuntuu kiertävän tätä meidän seutua, vaikuttaako liikaa tuo lähellä oleva meri, ehkä näin.. Toisaalta ihan hyvä, ettei koko aikaa sada, niin lapsetkin pääsee välillä ulos, mutta en mä valita, että välillä sataa.. Pysyy piha paremman näköisenä, kun saa välillä vettä.
Meillä on nyt kaksi yötä peräkkäin mennyt niin, että pikkuneiti on nukahtanut 21.30, herännyt 05 syömään ja sit nukkunut vielä siitäkin, tänään heräsi 07.30 ja eilen 08.15, eli tämäkin mamma olisi saanut nukkua, mutta on sit pitänyt valvoa itse.. On tullut taas miehen kanssa lakanoiden välissäkin puuhailtua, että ei se valvominen ihan hukkaan ole mennyt, kun tuntuu, että meillä ei välillä ole mitään yhteistä elämää tuolla lakanoiden välissä.. Kun meillä käy ihan niinkuin Zatullakin, että mä nukahdan myös liian aikaisin =)
Leperus: mä voisin yrittää ens viikolla tulla tapaamiseen, jos se järjestetään illalla, päivisin mulla ei oo autoa, joten silloin en pääse mihinkään?!! Missä tapaaminen olisi tarkoitus järjestää??
Mutta nyt hermostuu meidän neiti, joten lähden aamupuuron keittoon.
-äitiliini78 ja pikkuneiti 5.1.
[color=darkviolet]Mitehän mie en heti simmut ristissä tätä pinoo huomannu. Kahlasin vaan eilistä tyytyväisenä läpi.
Kossia täs hissutan pikku torkuille sitteriin ja akalle pitäs alkaa antaan aamupala. Pyykkikone ja astianpesukone on hommissa. Toivottavasti ei enää vesi katkee. Tässä naapurissa häärää kaivinkone ja eivät pi*ulauta voi käyä ilmottamassa millon ei tuu vettä :/ *ärisee ja murisee*.
Jees nyt ei passaa tän enempää täs aikaa viettää. Niin siittä [b]tapaamisesta[/b], etten mie ossaa viel sanua mittää. Katotaan miltä tilanne näyttää alkuviikosta. Sit oon varmaan viisaampi.
Nyt viemään sitten akka " viimesen" kerran hoitoon ennen ku alkaa kahen kuukauen loma. En oo hakenu mittää hoitajille. Kai kukkapuska ois ainaki aiheellinen. Viime kesälomaa ennen jokainen sai ruusun (olikohan niitä nyt viis hoitajaa). Nyt on jääny ihan viime tippaan koko homma enkä oo kortteja etes akan kans värkänny *nolostuu*.
Aurinkoista mieltä kaikille tähänki päivään :)
Aattelin tehdä esikon synttäreille pikkupitsoja, oisko kellään hyvää pohjataikinan ohjetta?
Elin@
Voi tulla hermoja raastava loppuviikko mökillä jos ihan sadekelejä pitää... Kaks aikusta ja kolme lasta jumissa sisällä :( Muksut odottaa aina et mökkiajalla tehdään kaikkea kivaa.
Tätä meidän neitiä ei pidättele enää mikään. Menee pitkin poikin, monen metrin matkoja, kunhan vain edessä on tarpeeksi mielenkiintoinen juttu mitä jahdata. Typy nousee myös konttausasentoon ja heiluu siinä, jalat etenisi siinäkin, mutta kädet pysyy paikoillaan.
Meillä ollaan jo vähän aikaa istuttu syöttötuolissa. Meillä on tripp trapp vauvatuilla ja pehmusteilla, siinä istuu tukevasti. Jonkun aikaa istuu jo itsekseenkin.
Nyt täytyy mennä pakkaamaan auto. Hyvää loppuviikkoa kaikille!
Katsku ja typy 5.1.
kylläpä vain osaakin olla tylsä ilma... sen ansiosta me vedettiin pojan kanssa sikeitä kello 10.15 asti! Voin siis sanoa että hyvin on nukuttu =)
Juhannus oli ja meni, todella rauhallisissa merkeissä kotona. Pikkuherra kovasti harjoitteli istumista ja nyt istuu jo tovin tuetta. Syöttötuolissa ollaan istuttu reilun viikon ajan aina kun on syöty päivän soseateria, välillä D myös seurailee siinä ruuanlaittoa. Hän on muuten tosi kiinnostunut ruuan laitosta! Onkohan synnynnäinen kokki kyseessä ;) meillä on myös tripp trapp jossa on hieman " normituolia" pienempi toi istuma-aukko.
Ruokailusta aasinsiltana GALLUP: Onko täällä kasvisruokailijoita? Jos niin miten olette ajatelleet vauvasta? Kasvisruokaa vaiko ei? Meillä olemme molemmat miehen kanssa kasvissyöjiä, syömme kuitenkin kalaa, maitoa ja munaa. Ja luonnollisesti ajattelemme että pikkumies syö samoin. Hullulta tuntuisi rueta häntä varten lihoja ostamaan... Sitten isompana kun/jos hän itse haluaa syödä lihaa niin saa syödä. Neuvolassa on tähän suhtauduttu positiivisesti. Syksyllä sieltä myös varataan aika ravintoterapeutille, neuvolan täti haluaa varmistaa että saamme kattavan tiedon vauvan proteiinin tarpeista yms. ja miten kasvisruualla niiden saanti taataan.
Kirjoittelen poika sylissä ja nyt häntä kiinnostaa hieman liikaa näppäimet... jatkan myöhemmin.
-Rainy & D (6.1)-
Mekin nukuttiin poitsun kanssa aamulla klo:8.20 saakka (mikä on siis myöhään meillä!), välillä kyllä heräiltiin 6-7 maissa mutta takas simahdettiin kummatkin... Taitaa tää matalapaine vetää väsyksi sekä äidin että pojan!
Eilen oli sitten töissä semmoinen tilanne että piti pitää poitsua muutama tunti menossa mukana! Hyvinhän tuo meni, välillä kävin yläkerrassa tissiä vilauttamassa ja kun jonotin puhelimessa tukkuun niin poitsu simahti äidin hölötellessä tilausta ja vetikin sitten puolen tunnin tirsat! Juoksin nopsaan alas ja jätin itkuhälyttimen ylös ja sainkin sitten vähän hommia tehtyä sinä aikana! Mies oli myös siellä joten kummatkin vuorollamme hoidettiin poitsua ja tehtiin töitä...Pienestä pitäen joutuu raukka pieni tottumaan työelämään....
Kasvaa menossa mukana perheyrityksen jatkajaksi :)
Vaikka nää sadekelit on tietty kurjia lomalaisia ajatellen, niin meillä nukutaan niin paljon paremmin päikkäreitä ulkona kun lämpimällä, poitsu simahtaa itekseen takaisin sen 45 min. unijakson jälkeen kun lämpimällä joutuu kauankin heiluttelemaan että saa unenpäästä taas kiinni!
Ja meillä nyt sitten ollaan oikeen urakalla ruvettu kakkaamaan pottaan!
Eilen aamulla ja illalla sekä taas tänä aamuna poitsu teki kakan pottaan, on se niin lutunen pieni kun ihan unenpöpperöisenä istuu siinä silmät sirillään ja ähkii...;)
Ja päikkäreiden jälkeen oli eilen taas ihan kuiva vaippa joten pissakin tuli heti pottaan kun siihen istuttiin. Niin nuo vauvat vaan kasvaa ja kehittyy, pysyyköhän sitä ollenkaan menossa mukana?
Nyt painun lounaan laittoon, taitaa tuolta kohta heräillä aikas nälkäinen pieni poika...!
Mukavaa päivää!
Pupina & poitsu s.15.1
Mihinkäs se kesä oikei katosi, kun nykyään vain sataa ja sataa joka päivä. Kunnon kolea kesäsää täälläpäin ainakin.
Se kaksosten kuolema kotisynnytyksessä taas laittoi miettimään, miksi joku on halukas ottamaan noin ison riskin varsinkin kun on kaksoset tulossa. Eikä ollut edes terveyshuollon ammattilaista mukana synnytyksessä. Ei millään pahalla, mutta varmasti pehmeitä arvoja pystyy toteuttamaan muilla tahoilla elämässä. Harmittava tapaus. :(
SyöttötuoliG: en ole vielä istuttanut tuolissa. Laitan vasta sitten, kun osaa itse istua topakasti, nyt tahtoo kepsahtaa eteenpäin. Siitä tuli mieleen, että mihinkähän sitä laittais esikoisen istumaan, kun pien saa syöttötuolin? Esikoiselle pitäs keksiä jokin muu viritelmä, kun tavallinen tuoli on vielä liian korkea. Onko kellään kokemusta IKEA:n lastentuolista, joka on kuin normaali tuoli, mutta istuin korkeammalla?
Onkos teidän vauvoilla lempimusiikkia, joka laittaa koko vauvan vispaamaan innoissaan? Meillä sellaisen reaktion saa aikaan Pikkukakkosen tunnari. Tyttö on pelkkää hymyä ja jalat ja kädet vispaa vimmatusti, kun kuulee sen.
Mutta ohhoh! Lillukka pyörähti just nyt mahalleen itse ensimmäistä kertaa! :) Lähti hakemaan karannutta lelua. Siitä se lähtee.
Kävin pitkästä aikaa kurkkaamassa blogia ja kyllä meidän pienet terhovauvat on jo isoja! :) Kiva käyvä vertailemassa uusia kuvia joulu-/tammikuun kuviin vastasyntyneistä.
No nyt tää meidän terho ei enää viihdy, jotenka poistutaan tuonne muualle touhuaman. Voikaahan hyvin!
T: Monttu ja Lillukka 6kk
kyllä ikävää kaksosten kuolema. ihan turhaa ja surullista :( omat mielihalut voisi siirtää taka-alalle synnytysasioissa.. eihän yleensä kuitenkaan käy niin kuin kuvittelee ja suunnittelee. sairaalakammoinen oli kuulemma tämä äiti, eikä perätilojen vuoksi kukaan kätilö suostunut ottamaan työtä vastaan. varmaan sitten luulivat, että menee sairaalaan, mutta ei.. :(
teki varmasti naarmunsa vanhempien mieliinkin tuommoinen. minä en kestäisi kyllä elää, jos tytölle sattuisi jotain.. silloin hänen syntyessäänkin kun hetkeksi veivät sinne virvoitteluhuoneeseen itkin miehelle, että en kestä jos hänet otetaan pois minulta kun vasta sain hänet :`(
kamalasti ärsyttänyt ja kiukututtanut jo viikon ajan. menkkoja odottelin, mutta eivät alkaneet. en voi olla raskaanakaan. ties mitä hormoni myllerryksiä menossa, kun tukkaakin lähtee älyttömästi..
syöttötuoliG: minulle lastenlääkäri sanoi, ettei saa istuttaa alle 6kk?? mutta monet tuntuvat jo istuttavan tuolissa.. ? kai se tarkoitti, että ilman tukemista? kun on niitä bumbojakin sun muita.. meillä on tuolla varastossa ikeasta sellainen puinen perusmalli :)
ihanaa, kun välillä sataa.. täällä nimittäin nukutaan aina paremmin kun on oikein raikas ilma :)
nyt kutsutaan
cec ja pirpanella s 1.2
Hei!Mulle käy se 10.7, en ehi nyt enempää kirjottelemaan, mutta sovitaanko asiasta esim sähköpostitse beijaflor83@hotmail.com, kirjottele!!!
T.Beijaflor pyhätunturilta
Meijän juhannus meni ihan kotona ollessa perheen kesken:)
Ja muutto senkun lähestyy,mut oikeestaan ei olla saatu vielä mitään aikaseksi sen suhteen..paitsi tänää sain tyhjennettyä yhden hyllyn tyttöjen vaatteita,ja siinä se sitte olikin..no on tässä onneksi vielä noin 2vk aikaa..
Meillä ollaan oltu kyllä vällyjen välissä nyt tosi ahkeria kun mulla on tehny mieli joka päivä ja moneen kertaan pitäs peuhata,mies on ollu tosi tyytyväinen..ja mä myös..
tylsää kun taas sataa ja muutenki on niin harmaata:(ollaa luvattu myös ukkosta tänne tänään..
jokos mary ja myrtti ootte testannu??toivottavasti tulis +++ teille molemmille!!
mansemamma ja Jasmin 10.01.07
Nettipimennossa olemme taas olleet jokusen viikon. Blogin puolella jo mainitsinkin, että tämä äiti liittyi nyt Pohjanmaan mammoihin kun tuli muutto eteen. En siis ole oikein kärryillä mitä täällä on jutusteltu.
Viimeksi olen tainnut kysellä infoa ruoka-aineallergioista. Meillä poika valvottaa yhä edelleen paljon, ilmiselvästi jokin vaivaa, kun ei nuku päivisin juuri ollenkaan ja yötkin menevät ähistessä ja raapiessa itseään verille. Ihottumaa on kauttaaltaan, naamassa ja kaulalla tällä hetkellä jopa tosi hurjan näköistä. Maidottomalla dietillä olen itse ja kiinteitä en ole vielä edes aloittanut. Tänään kävimme prick-testissä, mutta lääkäri oli kirjoittanut lähetteen vaan maidon ja munan testaamiseen, joista ei paljon viisaammiksi tultu. Munalle ei reagoinut ollenkaan ja maidollekin niin vähän etten tiedä miten se tulkitaan... On siis jokin muu syy tuohon huonoon ihoon! Miten teillä muilla allergialasten kohdalla on ruvennut menemään? MONTTUa ainakin huhuilen...
Pitäis munkin laittaa tietoja tuonne Tammisten kasvulistaan, mutta toistaiseksi poika on kasvanut allergioistaan huolimatta hyvin. Tosin olen huomannut, että vaikka poika oli syntyessään melkein kilon esikoistamme suurempi oli esikoinen 4kk neuvolassa ollut isompi kuin poitsu. taidot karttuvat kuitenkin mukavasti, kun oppi kääntymään heti kolmen kuukauden ikäisenä ja nyt pyörii jo kovasti ympyrää ja yrittää ryömiä eteenpäin.
Kamala juttu oli kyllä tuo kaksosten kuolema kotisynnytyksessä. Mä en kyllä otsikoita pidemmälle asiaan perehtynyt, en halua ikinä lukea mitään ikäviä juttuja.
Syöttötuoli G: Meillä on syöttötuoli vapautumass esikoiselta vauvalle pikkuhiljaa. esikoinen istuu jo nyt paljon tavallisella tuolilla ja loppujen lopuksi olen huomannut syömisen siinä olevan jopa siistimpää kuin syöttötuolissa, kun ei tarvi nostella lusikallisia niin ylös vaan suu on heti pöydän reunan tasolla ;) En ole vielä kiinteitä aloittanut, mutta syöttötuoliin istutan sitten kun hallitsee istumisen taitoa edes jonkin verran.
Ja näin sitä vaan unohtuu taas kaikki mitä piti kommentoida... No juu, palailen taas joskus.
Helinä ja poitsu s. 5.2
Elin@: Minä olen tehnyt aina ihan perus taikinan niin koko peltin kokoselle pitsalle kuin pikku pizzoille. Eli 2dl vettä, 25g hiivaa, ripaus suolaa, sopivasti jauhoja ja loraus öljyä...Jauhojen kohdallahan voi käyttää mielikuvitusta(esim. laittaa ruisjauhoja...). Tästä meillä on aina tykätty! Sitten vaan kaulin tai pyöritän sopivan kokoisia palloja ja painan lasilla.
No nyt ne sitten rantautu tännekkin, siis kivikautiset (siis kuukautiset)...Eilen alkoi ja nyt ensimmäisen kerran sen aikana kun minulla kuukautiset on ollut, niin en ole tarvinnut särkylääkettä!!! Esikoisen jälkeen kivut vain paheni ja sain oikeen lääkekuurin vahvemille lääkkeille. Nyt onneksi en ole mitään tarvinut. Mutta minä vain vuodan kuin seula!!!Yölläkin joudun pari kertaa kaydä vessas...No jospa se helpoittais kunhan käyn laitattamassa sen hormoonikierukan. Mutta vielä en käy, kun imetän!
Ehdottakaapa jotain " piristävää" hääpäiväksi. No meillä kun on tuo poreamme, niin se nyt on vakio aina hääpäivänä...toivottavasti lapset nukkuu TOSI KILTISTI.
jEES!Nyt pitää mennä kun mies on taas kokkaillut jotain. Ja minä tässä samalla kun olen kirjoitellut niin olen nukuttanut lapset...
heippodei!
[color=blue] jaa syrämmiäkö se Maria yritti tuohon otsikkoon, mä oikein tiirailin notta mitähän siinä on yritetty ajaa takaa kun 3/4 ja kaikki, ei sen puoleen hieno ja erikoinen =)
Jaa joo järkihän siinä muuten voitti. Jaa missäkö? No onko se plusplusplus vai menkkaoireita: eli menkkaoireita =)
Zatu: meidän tytsi se ainakin saattaa nukahtaa kesken leikkiensä tonne lattialle =) Isäänsä tullut tytsi ehdottomasti ;-)
*heh heh* kuuntelevat tuolla olkkarissa parhaillaan sliippareiden uutta leyä " euroviisut" , aikas järkyttävää kuunneltavaa *hih*
Joo, tuli kyllä tosi vihaiseksi tää kaksoskuolemasta. sairaalakammo. mä inhoan amppareita, jos semmonen sattuu tulla autoon kun mä ajan niin kyllä tuo tytön henki ehdottomasti menee moninkerroin mun kammon yli. Kenelle äiti yrittää todistaa ja mitä?
Mummu oli tänään kattomassa tytsiä koko päivän, olin kans töissä tuolla hallilla. Hyvin oli mennyt, ei yhtäkään itkua koko päivänä. Miehen tätikin oli käynyt kylässä päivällä ja tytsi oli näyttänyt koko hymyarsenaalinsa. Ihana kuulla, että viihtyy hoidettavana!
Pitäs vissiin kans alottaa kahdet puurot päivässä. Tähän asti syöty vaan yhdet. Sitten alkaakin ruoka-arsenaali olla jo aika kattava.
Nyt tarttee mennä, yönukku alkaa painaa eikä iskän sliipparilaulut enää pidä tyytyväisenä *no ei ihme-hih*
Mary & Tytsi kohtapian 6kk
Mary_, joo,sydämiä tein mutta ilmeisesti toi Alt+3 sydeemi ei aina toimi..
Seinäjoella siis käytiin Jeren kans ja leikkaus on edessä elokuun puolivälis :(
Tosin on pienen pieni mahis,että parantuu vielä iteksee umpeen toi fisteli..
Fisteli on siis kanava joka kulkee tuollaisesta paiseesta sulkijalihaksen johkin välitilaan,siis kohtaan jossa limakalvo muuttuu ihoksi peräaukon reunamilla..kuulostaa inhalta :/
Helinä: onpa ikävän kuuloista pikkuisen raapiminen,toivotaan että syy löytyis pian,eihän vaan sitte olis kotimaiset viljat,joka aiheuttaa? kummaa että noin naftisti testailtii ?? :/
nyt takas askartelee...
Maria
PS: [b]mary[/b],,sun pitää laulaa ukolles notta: boodia,sporttiia ja tsemppistä!
T: kersana sliippareista tykänny
No ei kyllä kuulosta mukavalta teidän pojan kutinat. :(
Ensinnäkin kommentoisin tohon prick-testiin sen verran, että alle 1-vuotialla ne ei läheskään kaikissa tapauksissa kerro totuutta. Meillä prickattiin maito, muna, vehnä, ruis ja kissa ja kaikissa kohdissa oli negatiivinen tulos, vaikka maito ja muna on 100% varmoja allergeenejä. Monesti maitoallergian kanssa kananmuna käy käsi kädessä. Oletko kokeillut jättää myös kananmunan pois omasta ruokavaliosta? Nyt kun olet maidottomalla dieetillä, niin millä olet korvannut maitotuotteet? Maitoallergisilla saattaa myös kehittyä yliherkkyys soijalle eli jos käytät soijatuotteita, niin nekin voi olla syypäänä. Lisäksi nuo Marian mainitsemat kotimaiset viljat voivat aiheuttaa allergiaa. Suosittelisin ensalkuun kananmunan (ja mahdollisesti soijan) jättämistä omasta ruokavaliosta parin viikon ajaksi, siinä ajassa allergeenit häviää elimistöstä. Ja miusta teidän pitäisi päästä maitoaltistukseen, että saatte varmuuden edes maidosta. Löytyykö teidän paikkakunnalta allergologia, jolla voisitte käydä?
Meidän tapauksessa pahimmat oireet helpottivat, kun jätin maidon ja munan pois iteltäni. Maidon tilalla käytin soijapohjaisia tuotteita. Lillukan jaloissa oleva kutiava ihottuma paheni kuitenkin koko ajan ja reilu viikko sitten jätin myös soijat pois ja nyt on jalkojen ihottuma parantunut huomattavasti. Bataattia aloin antaa viime perjantaina ja sitä kerkesin antaa jopa kolmena päivänä ja sitten oli Lillukan kakka ihan vihreää ripulia. En tosiaan tiedä vielä johtuiko bataatista vai miun syömistä mansikoista. Toivottavasti ois noista mansikoista. Eli tällä hetkellä Lillukka on edelleen täysimetyksellä, 6 kk tuli täyteen juhannuaattona. Kiinteitä kokeilen uudestaan, kunhan kakka on taas normaalia.
Tsemppiä!
T: Monttu
Pikaiseen vain kirjoittelen. Sateista keliä pukkaa, ja poitsu harrastaa akropatiaa kontillaan. Yrittää jopa istumaan ängetä kontiltaan välillä, mutta siinä touhussa on käynyt kalpaten, kun suojaheijasteet eteen- ja taakse puuttuu tietty täysin. Hullu pikkumies :-)).
Halvio en muista, Katskula , Mary vai kuka? miten saa " käärmeen" päälle vaipan. Meillä puetaan vaippa/ vaatteet pääasiaassa hoitopöydällä, jonka yläpuolella roikkuu katosta pehmeä soittolelu!! Sitä kun poju repii saan yleensä vaipat ja vaatteet puettua. Lattialla menee taisteluksi. Esikoisellekin käytin muuten hoitopöytää tosi pitkään; pysyi siinä parhaiten puettavana.
MONTTU: Meillä on vielä esikoisellakin syöttötuoli, mutta olen tilannut tuttavan tuomisiksi Ikean lastentuolin. Kaveri kehui, että heillä, sekä 4- että 8-vuotias istuvat siinä mielellään, kun on korkeammalla.
SYÖTTÖTUOLI-G: Olen pitänyt joitakin kertoja vasta, vaikka istuukin melko hyvin. Pitääkin kokeilla, että maistuisiko ruoka paremmin syöttötuolissa, sillä poitsulle ei edelleen maistu soseet kovin hyvin :-( Tai välillä maistuu ja välillä ei; liekö hampaat taasen vaivana. Sille kai kulmaahamms tulee seuraavaksi ylös, ihme järjestys.
No, tällaista tällä kertaa. voikaa hyvin!
-pinus ja poika 3.1.-
Voi hitsit sitä tein pojan fisteliä :-(( Se on tosi ikävä vaiva. Mun miehellä on nimittäin se; leikattu kaksi kertaa ja taas on persuuksissa patti. Toivotaan nyt todella, että se näin pienillä tosiaan kuihtuu itsestään pois!! Tsemppiä!! :-)
-pinus-
[color=8B4513] Kyllä voi äkkiä nää kelit heittää niin syksyisiksi notta !
Tytsi pissasi toissapäivänä ekaa kertaa pottaan =) Koitin hoitopöydälllä istuttaa pottaan vaipan vaihdon lomassa ja pissitin kun istui -tytsiä hirveesti nauratti koko pispis touhu mutta niin vain oli pissa potassa kun nostin pois.
Mies ei tietysti uskonu, niin eilen illalla sitten olin menossa suihkuun tytsin kanssa ja huusin ukolle että tuus ny kattoon kun kohta tytsi pissaa pottaan. Laitoin potalle ja taas pissatin -tytsi nauro taas touhulle- ja kun nostin pois niin voila' ! Mies oli ihmeissään että kun ei edes lorissu =D
[b]Maria[/b] kreppipaperista saa näyttävän näköisiä perhosiakin ja on tosi helppo askarrella! Suorakaiteen muotoinen pala ja keskeltä rypytys ja siitä esim. pussinsulkijalla (tai itse löysin silloin tiimarista semmosia pussinsulkijan näkösiä rautalangan paloja, jossa pompulat päissä niin sai perhoselle tuntosarvetkin). Sitten vaan levittelee siipiä siististi. Ja jos on niittä piippurasseja niin voi vartaloakin tehdän niistä perhosille jne.. mistähän tämäkin nyt tuli mieleen 8-o
[b]Helinä[/b] kurjaa kutinaa, toivottavasti pian löydätte syyn :/
[b]Pinus[/b] koitappa vaihtaa vaippa sylissä istuen! Kaverillani on puolivuotta meidän tyttöä vanhempi poika ja suurinpiirtein puolen vuoden iässä alkoi vaihtamaan pojalle vaipan sylissä kun ei pysynyt yhtään paikoillaan muuten. Helpottui huomattavasti touhu, mutta mitä mä sivusta kattoin niin vaatii vähän harjoittelua, mutta kannattaa ehdottomasti ! Meillä tytsi on aika rauhallinen, eikä vielä oo tullut vastaan ettei saisi vaihdettua. Toki joskus ollaan banaanina kaarella jommalle kummalle kyljelle, mutta vielä on pärjätty. Meillä tosin roikkuu jos jonkimmoista killutinta yläpuolisen kaapin rivassa että aika kuluisi hoitopöydällä, seinällä on kuvia jne..
Pitäs hommata se syöttötuolikin vihdoin viimein.. Olen ajatellut semmosta, jossa on pöytä edessä, mutta en oo siis yhtään vielä kattellut mistään... Kummitytöllä on se perinteinen puinen, joka vedetään ruokapytään kiinni. Huomasin, että siinä mielessä epäkätevä kun tyttö potki aina sitä pöytää jaloillaan ja syöttötuoli karkasi aina kauemmas, hyvä ettei keikahtanut. Ajattelin jos tuolissa olisi pöytä itsessään niin voisi jättää jalkojen ulottuman päähän pöydästä..
Tyttö vissiin elää kauheesti päivän tapahtumia öisin, kun itkee välillä ja ihan kiljuukin unissaan... muilla? Joskus saattaa herätä mutta monasti nukahtaa uudelleen ihan vatsaa sipsuttamalla. En muutenkaan ota sängystä kuin " äärimmäisessä hädässä" .
[b]Maria[/b] mä kans luin jostai nuista fisteleistä joskus, kurjia vaivoja ja kivuliaitakin ainakin aikuisiällä hoitaa. Aikuisilla varmaan monesti kestää se lääkäriin meno kauan kun ei kehdata tms ja siksi pääsee usein pahaksikin.
Oltiin pari vuotta sitten vauhtiajoissa ja siellä sliipparit heitti keikan myös...sairasta niin sairasta.. heh heh...
nymmämeen kaffille ja sitten lähden kylälle vähän asioille ja varmaan tonne hallillekin !
Mary & Tytsi
ed.pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10616396&p=1&tmo…