o¢¾o Tammenterhot ke-to o¢¾o
Kommentit (29)
[color=darkviolet]Sateisen huurteista sellasta. Tummia pilven lonkareita vähän väliä on, mut uskaltauduin laittaan rakkineen päälle. Sainpahan aamupäivällä pyyhittyä ovien pinnat ja muutenki pölyjä (järkyttävän näkönen vesi oli!), ku oli kone kiinni. Lattiat vois mopata ja saunan pestä, mut ohan täs sadepäivää viel eessä. .
[b]Elin@[/b] mä teen ihan mutulla pizzapohjan aina, joten en osaa ohjetta sanoo. Mut mä kans teen samalla ohjeella pikkusia kuin pellillisiä. Laitan muuten taikinaan joskus vähä esim. hunajaa ja aina pizzamausteen.
[b]Katskula[/b] toivottavasti oli rentouttava mökkireissu säästä huolimatta.
[b]SyöttötuoliG[/b] ei oo vielä. Pitäs systeriltä muistaa joskus kysyä onko heillä vielä, ett sais lainaan. Kossi kyllä kovasti koko ajan vänkää istumaan sylissä. Suuttuu, jos liian pötkö asennossa on sylissä ja ku sopivassa asennossa on niin koko ajan punkee eteenpäin.
Alkanu tekeen sitä kaukalossaki :/
[b]Pupina[/b] mä yks päivä pari kertaa ihan muuten vaan istutin pottaan. Kossilla oli tosi hämmästyneet ilmeet ja ukko vähä illalla kahto mua " kieroon" , ett turhan aikasi ku eihän se osaa viel istuu. No - mitään ei tullu, joten ei oo sitten ittee en enempi innostanu kokeilla.
[b]Monttu[/b] ohan täällä muitaki terhoja, jotka ei kauheen aikaste oo kääntyny. Oon jotenki aatellu Kossin olevan ainokaisia, joka ei kiirehi kääntymisellä. Masulla ollessaan kyllä pakki löytyy ja kääntyy navan ympäri vähäsen.
Ohoh! Nekö kaksoset oli vielä perätilassa!! Voi elämän kevät :/ En mäkään sairaaloista tykkää, mut nuo vauvanhakureissut on ollu ihania sitten, ku se oma pienokainen on ollu sylissä. Siinä on ympäristö unohtunu tyystin.
Vaan ei se noitten vanhempien surua poista, ett toiset päivittelee miten joku nyt noin. Sitä voi vaan silti hämmästellä asiaa ja toivoa ettei ikinä koskaan vastaavaa koe.
[b]Helinä[/b] mulla on memmu ohi, ett minne ootte muuttanu?? Tai muutatte. Toivottavasti terhon raapimiseen pian löytyy syy! Kuulostaa tosi ikävälle.
[b]Mary[/b] vai Sliippareita teilläki :) meillä ukon kans kerran yllätin niitä soittamasta ja laulamasta miekkoselle. " Linda linda kerro hinta. ."
Mä palautin tuon Euroviisu levyn, ku luulin tilatessani sen olevan vanhojen sliippareitten tyylistä. Mut oliki sit liian heviä mulle.
[b]Maria[/b] voi pientä! Mutta toivottavasti leikkaus vie vaivan mennessään. Vai kertovatko jo kuinka paljon on silti uusimisen mahollisuus?
[b]Äityli[/b] miten Tilliäinen voi? Onko paino nousussa? Oisit kyllä varmaan maininnu, jos ois jotain muutoksia alaspäin. Mut mietin täs, ett ohan kaikki hyvin :)
Nyt tulee niin hirveesti pilviä, ett kohta varmaan rytisee ja paukkuu.
Moimoimoi
Siis memmu luetaan menny (miekkonen oli sylissä). . seliseli
Juu tiliäisen paino on noussut todella hyvin, paino nyt jo 6500g, pituutta ei vaan vieläkään ole tullut tarpeeksi mutta hieman kuitenkin nyt siis 61.9cm. Käyrä (pituuden osalta)vielä taittaa alaspäin mutta ei niin jyrkästi kuin ennen. Taitaa tyttö tulla anoppiin eli lyhyt ja levee... =D
Eikä muutes meidänkään tilliäinen vielä käänny vatsalleen.. tai kääntyy mutta ei nosta päätä vielä mukaan, mutta ehtiihän tuota myöhemminkin :)
aamu, kun mies nappasi tytön seittemältä alakertaan ja kun nousin itse tunnin päästä oli kahvit ja puurot keitelty valmiiksi :) voi kun hänen lomansa jo alkaisi, niin olisi (melkein) joka aamu sellaista..
äityli: vai teillä on oikein isommat urakoinnit pihassa. ajattelin, että säkin vaan perennoja väsäilisit niinkuin minä.. mitä oikein pihassa laitatte? meidän pihaan on nyt laitettu uusia istuksia ja pensasaitaa.. talo rakennettu -01 ja istuksia ei ollut oikein mitään kun tähän muutettiin (ja nekin mitä oli laitettu, oli istutettu väärin ja piti ottaa pois maasta). nyt sitten väsäillään mieleiseksi. parempi siis, että jäi laittamatta rakentajilta :)
olen tässä leivoskellut kuivakakkua viemisiksi ystävälle vkloppuna. uuni on vaan niin huono paistamaan tasaisesti, että tekisi mieli nakata koko vehje tuonne pihamaalle!
katsoin muutes illalla elokuvan pitkät kihlajaiset ja oli kyllä hyvä leffa! suosittelen :) oli vähän samanlainen kuin amelie..
huomenna 5kk neuvola. saas nähdä kuinka on kasvanut, kun on sellainen linnunsuinen tapaus :) tulee varmaan sellainen laiha pitkulainen kuin isästään.
mies nauratti taas eilen kommentillaan että " häntä ei yhtään haittaisi, vaikka olisinkin jälleen raskaana jo" ! mua ei kyllä sen haittaamiset yhtään häiritse :D
missäs ariella??
cec ja pirpsukka kohta 5kk
laitoin jo ihan oman avauksen aiheesta mutta tilitän vielä teille. Mistäköhän voi johtua, kun yhtäkkiä alkoi nänneihin sattua ihan hillittömästi pian imetyksen alottamisen jälkeen. Pistelee ja karvastelee ihan nänninpäätä niin että vedet silmissä joutuu imettää. Sama vaiva on siis molemmissa. Ja jatkuu vielä pitkän aikaa imemisen jälkeen (about puoli tuntia). Lueskelin tossa imetystukilista juttuja ja alkoi epäilyttää, että voisko olla sammasta? Onko kellään ollu ja miten se ilmenee? Saara ei kyllä oo valitellu yhtään enkä oo huomannu suussa sammasta. Meinaa vähän tökkiä kyllä ku meni se kolme kuukautta ennenku imetys alko kunnolla sujua ilman kipuja ja nyt taas uudestaan! Vaikka ollaanhan tässä jo ns. voiton puolella, eli ei niin kamalalta tunnu vaikka lopettaisinki, mutta kun se on niin helppoa =,(
että en kyllä osaa sanoa yhtään tuohon mitään.. :/ mutta minulla vihlo (tyyliin sinne rinnan sisään) kun hevosen töytäisi oikein kovaa kerran rintaan.. oli päivän pari todella kipeä.
no muttas unohtu kysyä kanssa, että harooko teillä vauvat päätään? ei haro korviansa siis vaan päätään ja takaraivoaan. hassun näköistä, kun välillä rapsutteleekin päätään.. ihan kuin ajattelisi jotain hommaa :D huomenna kysäsen kyllä neuvolassakin tästä.
[color=3A5FCD]Meillä on huomenna isot juhlat :) Poju täyttää nimittäin puoli vuotta. Kamalaa, kun aika on mennyt nopeasti. Ihan justhan mä olin synnyttämässä ja nyt tuo pikkumies täyttää jo puoli vuotta!!! Kertakaikkiaan... mä en varmaan koskaan kyllästy tätä päivittelemään :) Varmaan päivittelen vielä, kun poika menee armeijaan, että " justhan mä sen synnytin ja nyt se menee jo armeijaan" ...
Jep, oltiin tänään puolivuotistarkastuksessa neuvolassa. Painoa pojulla oli 7620g, pituutta tasan 70cm ja py 43cm. Eli pitkä, hoikka poika sanoi terkkarikin. Hyvin oli kehittynyt, mutta vielä ei antanut lupaa istuttaa pojua. Nimittäin tarkisti alaselän/lonkan lihakset, eikä ne terkan mielestä vielä olleet tarpeeksi kehittyneet, joten istuminen syöttötuolissa saa nyt odottaa. Syöttötuoli on kyllä jo hankittuna.
[b]Helinä:[/b] Kyselit allergialasten kuulumisia. No meillä menee hyvin. Pojullahan ilmestyi joskus reilun 3kk:n iässä " atooppista ihottumaa" jalkoihin, joka oli pahimmoillaan levinnyt myös muualle kroppaan. Ja kiinteitä aloitellessa aloitin perunalla ja siitä tuli tosi pahat näpyt pojalle kasvoihin. Ollaan asiasta käyty pari kertaa allergologin luonakin juttelemassa. Minä oli pahimmoilleen dieetillä, jossa en saanut syödä perunaa, porkkanaa, tomaattia, paprikaa, omenaa, ananasta, persikkaa, päärynää, kiiwiä, mangoa, luumua, passionhedelmää, aprikoosia, sitrushedelmiä, suklaata (kaakaota) enkä munaa. Maito oli todettu pojalle käyvät, sillä on saanut aina silloin tällöin Nannia, eikä siitä ole koskaan tullut reaktioita. Näitä tuotteita piti siis myös välttää pojulle antamasta. No nyt iho on ollut kohtalainen jo pidempään. Aina välillä polvitaipeet lehahtavat punaisiksi ja kuivathan jalat ovat edelleen. En enää tiedä mistä lehahdukset johtuvat, sillä allergologi antoi minulle luvan alkaa palauttamaan tuotteita ruokavaliooni koivun kukinnan loputtua. Niin siis olen tehnyt ja pojun iho on pääasiassa kunnossa. Olen myös kokeillut pojulle luumua, sillä pojulla oli yhdessä välissä uloste kovaa, eikä luumusta tullut oireita! Sellaista siis meille. Toivon, että voin piakkoin alkaa kokeilla myös pojulle diettaamiamme tuotteita, jospas allergia ilmeni vain koivun siitepölyn aikaan?!?
Mies lähti äskettäin pojun kanssa käymään kaupassa. Olen siis IHAN EKAA kertaa yksin kotona sitten pojun syntymän... Outoa! :)
-Sulina ja poju (huomenna 6kk)-
ihan vietävästi vieläkin viime yön jäljiltä.. D heräs klo 4 ähräämään kakkaa jota ei sit lopulta saanut tulemaan, tästä touhusta pikkumies itse virkosi sen verran ettei sit enää asettunu nukkumaan, ei sitten millään vaikka oli jo kaikki " tehoaseetkin" käytössä. Rauhoittui lopulta vasta klo7! Itse oon sitte ollu koko päivän ihan silmät ristissä ku pääsin yöllä unten maille vasta klo 01 ja sitten hetken päästä olikin jo poika hereillä. Toivottavasti näin ei jatku! Tuollaiset vähäuniset yöt tekee mut niin pahantuuliseksi ja lyhyt pinnaiseksi että on hankalaa olla jo ittensä kanssa, muilla varmaan vielä hankalampaa olla mun kanssa...
MARIA: meillä oli häissä naisten wc:ssä " EA-laukku" . Sisällä oli ainakin väritön lakka, hiuslakka, siteitä, laastareita, kynsiviila ja neulaa&lankaa. Pakkaus keräsi paljon kiitoksia :)
SULINAkos se kyseli tupakoinnista? Minulla se näyttäisi olevan taakse jäänyttä elämää, onneksi! Muutaman kerran on tehny mieli poltella, mut en oo antanu mieliteolle periksi. Toivon totisesti etten enää siihen touhuun lähde :) En myöskään uskalla antaa itselleni lupaa " sillointällöin -poltteluun" , koska siitä on kerran jo tapa tullut niin miksi ei toisenkin kerran tulisi...
ISTUMISESTA; luulisin että se on ihan vauvakohtaista niin kuin heidän kehityksensä aina. Toiset voi istua aiemmin kuin toiset, riippuen varmaan lihaksisto yms. Meillä terkka kehoitti jo 5kk neuvolassa rueta istuun syöttötuolissa ja 4kk neuvolassa sanoi että on ihan ok istuttaa tukee vasten kunhan vastapainoksi sitten " pitää" lattiallakin että ranka saa venytystä...
Tuo pottailu on minua alkanu kiinnostaan. Niin moni tuntuu sitä tekevän/kokeilevan ja tuloksi tulee :) Taidanpa laittaa potan meidänkin hankintalistalle. Se vain kuullostaa jo niin ison lapsosen touhulta että eihän kohta enää ole mitään vauvaa ollenkaan..
Nyt lähden katsomaan tulisko tv:stä mitään tuijottelemisen arvoista.
-Rainy & D (6.1.07)-
Meillä on koko viikon ollut niin harmaata että sais jo aurinkokin paistaa.. Noh kyllähän mä sateesta huolimatta kaivoin yks ilta tuonne meidän npihalle 300litraisen suihkulähdealtaan olihan homma... mutta tulihan tehtyä :)
Meillä kans tyttö voi nukahtaa kesken leikin lattialle just eilen kävi niin :)
SyöttötuoliG: meillä ei vielä istuteta edes tuettuna muualla kun sitterissä. minäkin olen siitä puolenvuoden iästä kuullut ettei ennen sitä pitäisi istuttaa kun jossakin sitterissä/bumbossa misä selkä on hyvin tuettu. Mutta samahan se on jos syöttötuolissa tuettuna.. kait ? mutta meillä on tuo triptrap tuoli niin se on nyt esikoisella tuolina, pitäis varmaan ostaa pikkuiselle oma..
tein muuten eilen älykkyystestin ;) ja tuloksena oli 123 en olis IKINÄ uskonut, on kuulemma aika hyvä tulos ;) tohtorin tasoa.. pitäis varmaan jatkaa opiskeluja tohtoriks... =)
Meillä kävi kaivuri mylläämässä pihaa tiistaina ja nyt on piha kyllä sen näköinenkin että siellä on telaketjukone käynyt.. :( kaivoi talon seinää kellarista auki jotta saadaan kellariin ovi.
Tuosta kaksosten kotisynnytyksestä... aivan järkyttävää!!! mä en kyllä ymmärrä tuollaisia vanhempia jos oli jo kerran varoitettu riskeistä kun vauvat perätilassa. hullujahan ne olivat. Vaikka olis mikä kammo niin järki käteen... Noh ei se varmaan helppoa ole vanhemmillekaan vielä kun kaikki niitä syyllistää... mut mä en ainakaan voi sympatioita niille antaa, kuolleille vauvoille kyllä...
nyt en muista muuta mitä piti kommentoida joten menempä kaffetta keittelemään...
äityli ja tilliäinen 5kk6pv