Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koettakaa nyt av-mammat vain hyväksyä se tosiseikka, että osa perheistä on teitä rikkaampia.

Vierailija
26.06.2007 |

Se ei ole teiltä mitenkään pois, jos ostamme lapsillemme merkkivaatteita tai arvokkaita leluja. Ja ennen kuin kukaan ehtii mitään kirjoittaa, niin huoli pois: lapsemme saavat myös paljon rakkautta. Väittäisin jopa enemmän kuin köyhissä perheissä, sillä ei tarvitse täällä huudella seuraavan lapsilisän maksupäivää.

Pus och kram ;)

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskallan väittää että annamme lapsillemme myös hyvin paljon aikaa ja rakkautta. Toinen meistä on kotona hoitamassa lapsia kunnes he ovat 3v ja sitten vasta menevät hoitoon. Ostamme kalliita leluja, mutta emme aina ja niin että lapset uivat rojuissa. Pikemminkin satsaamme laatuun.

Vierailija
2/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme ovat onnellisia ja meillä on lämminhenkinen perhe, jossa kaikki saavat paljon rakkautta ja läheisyyttä osakseen. Raha ei tässä yhtälössä ole kuin plussaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oli pitkään vallalla sellainen mentaliteetti, että varakkuutta ei saanut näyttää. Nyt on kuitenkin tulossa aivan uudenlainen sukupolvi, joka uskaltaa näyttää varakkuutensa eikä suostu häpeämään rahojaan. Ja tämäkös ärsyttää tasapäistävään suomalaiskulttuuriin tottuneita ihmisiä.

Vierailija
4/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi ette asu vuokralla ja miten elämä voi olla niin, että lapsilisiä pitää odottaa tai että ne menee elämiseen. Eikä niitä voi laittaa säästöön lapsille. Meitä on moneksi ja ei se rikkaus välttämättä onneliseksi tee tosin onhan elämä varmaankin helpomaa, kun ei tarvii ajatella, et voiko tuota nyt ostaa.

t: bruttotulot yht. 4200¿, asuntovelalliset..

Vierailija
5/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan oli lehdessä juttua, että ruotsalaislapset ovat tutkimuksen mukaan huomattavasti onnellisempia kuin suomalaislapset ja ainakaan tuosta " me viedään lapset vasta hoitoon 3-vuotiaina" -mantrasta se ei johdu. Ruotsissa nimittäin yli 80% lapsista viedään hoitoon alle 3-vuotiaina kun Suomessa sama luku on n. 50%.

Suomessa vaan tykätään syyllistää äitejä... ja täällähän sen näkee, että nimenomaan naiset tekee sitä toisilleen.

Vierailija
6/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tuo keskustelu voiko varakas olla hyvä vanhempi tai miksi ostetaan lapselle merkkivaatteita.

ap

Vierailija
7/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon.

Vierailija:

Se ei ole teiltä mitenkään pois, jos ostamme lapsillemme merkkivaatteita tai arvokkaita leluja. Ja ennen kuin kukaan ehtii mitään kirjoittaa, niin huoli pois: lapsemme saavat myös paljon rakkautta. Väittäisin jopa enemmän kuin köyhissä perheissä, sillä ei tarvitse täällä huudella seuraavan lapsilisän maksupäivää.

Pus och kram ;)

Vierailija
8/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pusS kahdella ässällä ;)))

Vierailija
9/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joku ostaa merkkivaatteita. Mutta ehkä tarkoitat jotain toita keskustelua, kun eihän tässä ennätä kaikkia avauksia seurata.

Vierailija:

Esim. tuo keskustelu voiko varakas olla hyvä vanhempi tai miksi ostetaan lapselle merkkivaatteita.

ap

Vierailija
10/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei kuitenkaan ole mitään tarvetta näytellä varakkuuttaan. Juuri sitä näyttämistä ja minäminäminä kun minä olen perinyt 50milj niin minä, en ymmärrä. Nimenomaan tätä uutta sukupolvea, jotka haluavat käyttäytyä kuin Paris Hilton ja muut vastaavat. Minun on saatava parempaa palvelua, minun lastani ei saa viedä terveyskeskukseen, minun lapseni on päästävä yksityiseen kouluun jne.

Tätä tavatonta itsekkyyttä ja toisten aliarvioimista, käytöstapojen puutetta ja sivistymättömyyttä en ymmärrä.

Vierailija
11/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ennen kuin kukaan ehtii mitään kirjoittaa, niin huoli pois: lapsemme saavat myös paljon rakkautta. Väittäisin jopa enemmän kuin köyhissä perheissä, sillä ei tarvitse täällä huudella seuraavan lapsilisän maksupäivää.

Vierailija
12/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miksi joku ostaa merkkivaatteita. Mutta ehkä tarkoitat jotain toita keskustelua, kun eihän tässä ennätä kaikkia avauksia seurata.

No, sehän on vallan hienoa, jos et ehdi kaikkia avauksia seurata. En kai sitä edellyttänytkään.

ap

Vierailija
13/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pusS kahdella ässällä ;)))

Vierailija
14/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Heillä ei kuitenkaan ole mitään tarvetta näytellä varakkuuttaan. Juuri sitä näyttämistä ja minäminäminä kun minä olen perinyt 50milj niin minä, en ymmärrä. Nimenomaan tätä uutta sukupolvea, jotka haluavat käyttäytyä kuin Paris Hilton ja muut vastaavat. Minun on saatava parempaa palvelua, minun lastani ei saa viedä terveyskeskukseen, minun lapseni on päästävä yksityiseen kouluun jne.

Tätä tavatonta itsekkyyttä ja toisten aliarvioimista, käytöstapojen puutetta ja sivistymättömyyttä en ymmärrä.

En tarkoittanut ökyilyä, vaan ihan siitä, että jotkut katsovat asiakseen vahdata vaatemerkkejä, autoja, asuntoja, sisustusta, tms. ja tulevat tänne päivittelemään, kun ostetaan sitä tai tätä. Sehän ei siis ole muilta pois, jos ostamme isomman talon tai tiettyjä vaatemerkkejä. Emme ökyile, mutta haluamme ostaa laatua ja sitä, mistä pidämme.

Minusta tällainen vahtaaminen on nimenomaan noita viimeisessä kappaleessasi mainitsemiasi asioita.

ap

Vierailija
15/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta ap :)

Vierailija
16/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu esim marimekon vaatteetkin on niin v*** hienoja, mua ainakin ärsyttää kun vauvalle tuodaan jotain marimekon raita vaatteita kun h&m lasten vaatteet huomattavasti kauniimpia. rahasta ei puutetta mutta en silti osta mitään typeriä brassailu merkkejä...

Vierailija
17/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

juu esim marimekon vaatteetkin on niin v*** hienoja, mua ainakin ärsyttää kun vauvalle tuodaan jotain marimekon raita vaatteita kun h&m lasten vaatteet huomattavasti kauniimpia. rahasta ei puutetta mutta en silti osta mitään typeriä brassailu merkkejä...

Melkein uskon, mutta kirjoitusvirheet ja kiroilu paljastivat tämän eukon alemman sosiaaliluokan kasvatiksi.

Vierailija
18/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy myöntää että kyllä oikein meni, mies on se " paremman" sosiaaliluokan kasvatti... ja aivan niiku kirjoitusvirheet ratkaisis tämänkin...

Vierailija
19/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa vähän siltä että on köyhällä halvat huvit tulla tänne esittään jotain rikasta kun kukaan ei tiedä kuka siellä toisessa päässä istuu... jos ite olsin niin rikas niin en todellakaan istuis täälä vaan keksisin jotain LAADUKKAAMPAA tekemistä, kun pröystäillä olemattomilla varoilla...

Vierailija
20/56 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemmeko siis rikkaita vai köyhiä? Suurimmalla osalla mun tuttavista on sekä halpoja että kalliita vaatteita ja tavaroita. Ei elämä ole mustavalkoista.