Koettakaa nyt av-mammat vain hyväksyä se tosiseikka, että osa perheistä on teitä rikkaampia.
Se ei ole teiltä mitenkään pois, jos ostamme lapsillemme merkkivaatteita tai arvokkaita leluja. Ja ennen kuin kukaan ehtii mitään kirjoittaa, niin huoli pois: lapsemme saavat myös paljon rakkautta. Väittäisin jopa enemmän kuin köyhissä perheissä, sillä ei tarvitse täällä huudella seuraavan lapsilisän maksupäivää.
Pus och kram ;)
Kommentit (56)
Vierailija:
Mikä tekee sinut onnelliseksi? Ja asenteesi paistaa myös sinusta kilometrien päähän, kun tulet nimittelemään minua yksinkertaiseksi.
Se että käsitit sanani henkilökohtaisiksi kertoo puolustuskannastasi. Hyökkäys on paras puolustus?
Älä anna muiden ihmisten mielipiteiden vaikuttaa asioihisi noin paljon. Sen taistelun tulet häviämään.
38&44 jne.
kun et voi vastata kysymykseeni. Ja tapasi nimitellä kertoo sinusta aika paljon.
Vierailija:
Se että käsitit sanani henkilökohtaisiksi kertoo puolustuskannastasi. Hyökkäys on paras puolustus?Älä anna muiden ihmisten mielipiteiden vaikuttaa asioihisi noin paljon. Sen taistelun tulet häviämään.
38&44 jne.
Ei voi, katsos, oikein tietää, kenelle puhutaan. En todellakaan anna muiden mielipiteiden vaikuttaa elämääni. Siksi minulla ei olekaan mitään tarvella perustella, mikä on meidän perheessä tärkeintä.
ap
Se mitä on vaikea hyväksyä, on joidenkin ihmisten (eivätkä kaikki ole mitään rikkaita eivätkä kaikki rikkaat ole tällaisia) kerskakulutus: käyttökelpoisetkin kamat roskiin, ostetaan tavara enemmän kuin ehditään käyttää jne. Ja rahoilla leveily ja elvistely nyt vaan vaikuttaa minusta moukkamaiselta ja on huonoa käytöstä. Tätäkään eivät tietenkään kaikki varakkaat tee.
Merkkivaatteita ym. saa tietysti käyttää, mutta ei se merkki aina ole laadun tae. Minusta myös überkalliiden merkkituotteiden (tyyliin housut 500 e) ostaminen on ihan vain typerää, kun hinnasta suurin osa tulee vain kyseisen tuotteen merkistä (ja todellisuudessa sen markkinoinnista). Mutta minä olenkin tällainen ituhippi ;)
Mutta joo, ei minua haittaa että muilla on enemmän rahaa. Käytöksen perusteella minä ihmisiä arvioin, en rahamäärän.
Mihinkähän gatekoriaan kuulumme me, joilla jää käteen kuussa rahaa 2600 euroa ja sillä lyhennämme asuntolainat, ja silti ostamme lapsellemme uusia vaatteita joka viikko ja myös merkkivaatteita. Satsaamme aina laatuun. Emme todellakaan pihistele.
kuulutte kategoriaan maapallon tuhoajat!
ostan viikossa n. 2-3 päivänä lapsilleni, joita on 2, uusia vaatteita n. 60-100 eurolla!ja ihan vain siksi, että ne tarvitsevat niitä!
meni vähän överiksi. Heh, ei kukaan tarvitse vaatteita niin paljoa, ja kirpparitkin on keksitty.
Todella rikkaat nuoret aikuiset ostavat vaatteensa merkkien ja ostamisen ilosta, ei laadun ja kestävyyden mukaan:)
Juu, voihan rikasta kauheasti harmittaa, jos joku vähän kritisoi niiden elämäntapaa, mutta senkuin vain pistäisivät ylimääräiset vaikka hyväntekeväisyyteen.
Me tavalliset toimeentulevat pahastutaan yhtälailla negatiivisestä kitiikistä, mutta ei voida yks kaks haalia sitä rahaa, vaikka haluttais.
Siis tilanne on eri rikkailla ja taviksilla.
Nyt olet kyllä valitettavasti väärässä.
Minä todellakin ostan tuon määrän viikossa. Tuosta sai ehkä vähän väärän kuvan eli tuo 60-100 eruoa menee koko viikon aikana, ei joka ostoskerta... Joskus kyllä menee joka kertakin.
Tietysti asiaan vaikuttaa se, että tykkään siitä,että lapset kulkee näteissä vaatteissa ja jotka natsaavat justiinsa yhteen eikä sinnepäin. Mutta kyllä sitä vaatetta tarvitaankin. meillä pidetään samoja vaatteita vain korkeintaan yksi päivä. Yökkärit menee vaihtoon joka toinen päivä tai sittten heti jos likaantuvat vähänkin, tämä koskee kaikkia vaatteita. Kyllä lapsella pitää olla tarpeeksi vermeitä. esim. meidän 4-vuotiaalla tytöllä on:
n. 20 trikoohousut
7 farkut/puuvillahousut paksummat
25 paitaa
20 t-paitaa
30 sukat
7 kengät
20 mekkoa
10 hametta
15 erilaista trikoo/neuletakkia
25 pikkarit
10 yöpyä
3 takkia
reimatecin ulkoilupuku
kuravaatteet
ym,ym,ym
Vähempi riittäisi jos joku muu väri kelpaisi, mutta kun pitää olla just se oikea.
Siis turhamaisuutta, ei muuta!
Vierailija:
Nyt olet kyllä valitettavasti väärässä.Minä todellakin ostan tuon määrän viikossa. Tuosta sai ehkä vähän väärän kuvan eli tuo 60-100 eruoa menee koko viikon aikana, ei joka ostoskerta... Joskus kyllä menee joka kertakin.
Tietysti asiaan vaikuttaa se, että tykkään siitä,että lapset kulkee näteissä vaatteissa ja jotka natsaavat justiinsa yhteen eikä sinnepäin. Mutta kyllä sitä vaatetta tarvitaankin. meillä pidetään samoja vaatteita vain korkeintaan yksi päivä. Yökkärit menee vaihtoon joka toinen päivä tai sittten heti jos likaantuvat vähänkin, tämä koskee kaikkia vaatteita. Kyllä lapsella pitää olla tarpeeksi vermeitä. esim. meidän 4-vuotiaalla tytöllä on:
n. 20 trikoohousut
7 farkut/puuvillahousut paksummat
25 paitaa
20 t-paitaa
30 sukat
7 kengät
20 mekkoa
10 hametta
15 erilaista trikoo/neuletakkia
25 pikkarit
10 yöpyä
3 takkia
reimatecin ulkoilupuku
kuravaatteet
ym,ym,ym
Mietipä, jos kaikilla ihmisillä olisi samanlaiset kulutustottumukset. Sellainen elämäntapa kuluttaisi hurjasti maapallon luonnonvaroja, edesauttaisi ilmaston lämpenemistä, eroosiota ym. Ei voisi edes kuvitella, millaiseksi elämä tällä pallolla muuttuisi. Itse elän todella pihisti, mutta silti tarvittaisiin kaksi maapalloa, jos kaikki kuluttaisivat kuten minä. Joten todella toivon tuon olevan provoilua.
Varsinkin silloin kun on varakas, on varaa valita mihin rahansa laittaa. Tuhlaako oman turhamaisuutensa tähden (lapsikin tietää tänä päivänä, että ilmastonmuutoksen vuoksi on hyvä olla säästeliäs) vai nauttiiko varallisuudestaan muilla tavoin.
Jos mulla olis varaa, nauttisin esim. monista kalliista hoidoista säännöllisesti, harrastaisin lasteni kanssa hinnasta piittaamatta jne. Mutta ne ajat meni aikoja sitten kun ostovoima oli sama kuin " vähän parempi ihminen" . Tai ehkä aate on jossain peräkylillä vielä hengissä...
Ei munkaan ole vaikea hyväksyä että jotkut on rikkaampia, sillä pystyn näillä tuloillani elämään onnellisesti. Elämässäni on paljon hienoja asioita, monet sellaisia ettei rahalla edes saa.
Ja vaikken itse lue itseäni köyhiin, on ollut kamalaa lukea tällä palstalla kun " rikkaat" pilkkaa ja halveksii ihan normaalituloisiakin.
Ei se raha huononna äitiyttä, mutta ei se myöskään lisää aivotoimintaa.
Mikä tekee sinut onnelliseksi? Ja asenteesi paistaa myös sinusta kilometrien päähän, kun tulet nimittelemään minua yksinkertaiseksi.