Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkki niille, joiden lapset eivät osaa avata ovia kolhimatta naapuriautoa: käyttäkää sitä lapsilukkoa.

Vierailija
26.06.2007 |

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen ihan tavallinen äiti jolla ihan tavallinen lapsi. Pahimmassa uhmaiässä hän tosiaan sai muutaman kerran kaupassa tuollaisen kohtauksen. Että ajatella, näin voi käydä! Mutta ei toki sinulle, kun olet täydellinen äiti jolla täydelliset lapset... Joten sääli ihan rauhassa ja päivittele, että kyllä jotkut niin kovin huonosti kasvattaa, kun lapsilla aivan uhmaa esiintyy! Jos et vielä tiennyt, niin se on ihan normaali osa lapsen kasvua. Vahvuus toki vaihtelee lapsen luonnollisen temperamentin vuoksi.

Mutta hei, jää sinä kiillottamaan kruunuasi, niin minä täällä häpeän syvästi, että en osaa kasvattaa ja hätätapauksia varten käytän lapsilukkoa =)

t. 23 ja 61

Vierailija
62/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kasvattaa" lapsensa pyöräilemään niin ettei kypärää tarvita.

Ei pysty käsittämään, mikä vääryys on käyttää saatavilla olevaa turvatekniikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai oikeastiko luulet, että hautuumaa on täynnä lapsia, jotka ovat kuolleet kun ovat pudonneet autosta avattuaan ensin turviksen ja sitten oven?

Siis jo aikaa ennen kun lapsilukot oli yhden napin takana...

Mutta sieltä saattaa kyllä löytyä lapsia jotka ovat palaneet autoon tms.

Vai luuletko tosiaan, että nelivuotias lapsi osaa kolarin jälkeen avata itse vyönsä ja sitten ovensa, kun näkee vanhempansa tajuttomana ja verissään etupenkillä? Edellyttäen että ovia ylipäänsä saa ruhjoutuneesta autosta auki? Eikä se auto syty palamaan kolarissa kuin aniharvoin, normaalitapauksessa on vain hyvä että lapsi pysyy autossa eikä lähde yksin, shokissa, hortoilemaan jonnekin metsään tai keskelle tietä, jossa jää auton alle.

Hiukan suhteellisuudentajua, kiitos!

Vierailija
64/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta olen seurannut tätä, nyt on pakko kommentoida.

Mä vähän epäilen että taidat olla itse näitä mummonpotkijoita, tai kasvatat tulevia sellaisia?

Kommenttisi ovat ala-arvoisia ja ihan täydellä teiniangstilla kirjoitettu, ehkä teini oletkin?

Vierailija
65/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei pysty käsittämään, mikä vääryys on käyttää saatavilla olevaa turvatekniikkaa.

Vierailija
66/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, tää on kyllä niin upeaa tää keskustelun taso =)

t. 23 jne.

Vierailija:

Vierailija
67/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sivusta olen seurannut tätä, nyt on pakko kommentoida.

Mä vähän epäilen että taidat olla itse näitä mummonpotkijoita, tai kasvatat tulevia sellaisia?

Kommenttisi ovat ala-arvoisia ja ihan täydellä teiniangstilla kirjoitettu, ehkä teini oletkin?

Olen kommentoinut tasan kaksi kertaa, toinen oli jo siellä alkupäässä.

Vierailija
68/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tää nyt ei kolahtanut, koska turvallisuuden takaamisesta juuri on kyse jos ei käytä lapsilukkoja.

Niin kuinka suuri on todennäköisyys että tulee tilanne, jossa on lapsilukkojen käyttämättä jättäminen pelastaa lapsen?

Vierailija
69/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai luuletko tosiaan, että nelivuotias lapsi osaa kolarin jälkeen avata itse vyönsä ja sitten ovensa, kun näkee vanhempansa tajuttomana ja verissään etupenkillä? Edellyttäen että ovia ylipäänsä saa ruhjoutuneesta autosta auki? Eikä se auto syty palamaan kolarissa kuin aniharvoin, normaalitapauksessa on vain hyvä että lapsi pysyy autossa eikä lähde yksin, shokissa, hortoilemaan jonnekin metsään tai keskelle tietä, jossa jää auton alle.

Hiukan suhteellisuudentajua, kiitos!

Meillä on jo kolmevuotiaalle kotonakin opetettu mitä tulee tehdä jos hätätilanne tulee, puhumattakaan mitä autossa tehdään.

Olen jopa opastanut mitä tehdä jos auto uppoaa jonnekkin.

Johtunee tietysti siitä, että äiti on heille elävä esimerkki " vahingosta"

Vierailija
70/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Katso viesti nro 71. Tulee mumminpo...

Vierailija
71/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on jo kolmevuotiaalle kotonakin opetettu mitä tulee tehdä jos hätätilanne tulee, puhumattakaan mitä autossa tehdään.

Olen jopa opastanut mitä tehdä jos auto uppoaa jonnekkin.

Johtunee tietysti siitä, että äiti on heille elävä esimerkki " vahingosta"

Entä jos se kolmevuotiaasi lähtee autosta kolarin jälkeen (auto ei pala) ja harhailee tielle, suoraan rekan eteen? Se on todennäköisempää kuin se, että auto syttyy kolarissa palamaan niin nopeasti ettei ohikulkijat ole vielä pysähtyneet auttamaan, ja lapsesi palaa siinä mukana kun ei saanut ovia auki.

Vierailija
72/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva kuulla jostakin vakuutusyhtiöstä kumpi on suurempi riski:

a) juuttua palavaan autoon vai

b) lähteä harhailemaan onnettomuuspaikalla tielle tai tipahtaa liikkuvasta autosta tai kolhia naapuriautoa parkkipaikalla..

Vierailija
73/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta alkaa tuntua että mulla on normaalia älykkäämmät lapset sen lisäksi että ne on hyvinkasvatetut eivätkä ole kärsineet ees uhmasta.

Vierailija
74/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Palavaan autoon juututaan yleensä siksi, että niitä ovia ei saa ihmisvoimin auki, oli lapsilukkoja tai ei. Yleensä uhrit ovat vielä tajuttomana sisällä autossa, joten he eivät voi pelastaa itseään.

Vierailija
75/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsilukkokin voi vioittua ja kun lapset eivät ole oppineet olemaan avaamatta ovea ovi aukeaakin lapsilukosta huolimattaa...

Vierailija
76/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

b) lähteä harhailemaan onnettomuuspaikalla tielle tai tipahtaa liikkuvasta autosta tai kolhia naapuriautoa parkkipaikalla..

otan riskin b, koska palavaan autoon kuolee varmasti...

Vierailija
77/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Kyllä, kuskin tehtävä on ajaa autoa, ei siinä samalla kasvattaa lapsia. Ne kasvatuskeskustelut käydään ihan muuna aikana. Opastamisesta huolimatta lapsi saattaa uteliaisuuttaan tai uhman iskiessä kokeilla sitä oven avaamista. Ja kuten 61 kirjoitti, mitä jos lapsi ensin avaa turvavyön ja sitten oven?

Vai oikeastiko luulet, että hautuumaa on täynnä lapsia, jotka ovat kuolleet kun ovat pudonneet autosta avattuaan ensin turviksen ja sitten oven?

Siis jo aikaa ennen kun lapsilukot oli yhden napin takana...

Mutta sieltä saattaa kyllä löytyä lapsia jotka ovat palaneet autoon tms.

Vierailija
78/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Musta alkaa tuntua että mulla on normaalia älykkäämmät lapset sen lisäksi että ne on hyvinkasvatetut eivätkä ole kärsineet ees uhmasta.

Uhman puuttuminen on taas merkki siitä, ettei lapsi ole turvallisesti kiintynyt vanhempiinsa eikä uskalla uhmata. Tai hänen ei ole annettu kiintyä äitiinsä niin syvästi (heitelty joka viikonloppu yökylään vauvasta asti tms.), ettei hän koe parivuotiaana mitään tarvetta irtautua äidistä.

Vierailija
79/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siihen kohtaan mistä viereisen auton kuljettaja menee sisään.

Eli aikuiset ne kolhut tekee.

Vierailija
80/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija: