Vinkki niille, joiden lapset eivät osaa avata ovia kolhimatta naapuriautoa: käyttäkää sitä lapsilukkoa.
Kommentit (94)
" kasvattaa" lapsensa pyöräilemään niin ettei kypärää tarvita.
Ei pysty käsittämään, mikä vääryys on käyttää saatavilla olevaa turvatekniikkaa.
Vierailija:
Vai oikeastiko luulet, että hautuumaa on täynnä lapsia, jotka ovat kuolleet kun ovat pudonneet autosta avattuaan ensin turviksen ja sitten oven?
Siis jo aikaa ennen kun lapsilukot oli yhden napin takana...Mutta sieltä saattaa kyllä löytyä lapsia jotka ovat palaneet autoon tms.
Vai luuletko tosiaan, että nelivuotias lapsi osaa kolarin jälkeen avata itse vyönsä ja sitten ovensa, kun näkee vanhempansa tajuttomana ja verissään etupenkillä? Edellyttäen että ovia ylipäänsä saa ruhjoutuneesta autosta auki? Eikä se auto syty palamaan kolarissa kuin aniharvoin, normaalitapauksessa on vain hyvä että lapsi pysyy autossa eikä lähde yksin, shokissa, hortoilemaan jonnekin metsään tai keskelle tietä, jossa jää auton alle.
Hiukan suhteellisuudentajua, kiitos!
Sivusta olen seurannut tätä, nyt on pakko kommentoida.
Mä vähän epäilen että taidat olla itse näitä mummonpotkijoita, tai kasvatat tulevia sellaisia?
Kommenttisi ovat ala-arvoisia ja ihan täydellä teiniangstilla kirjoitettu, ehkä teini oletkin?
Vierailija:
" kasvattaa" lapsensa pyöräilemään niin ettei kypärää tarvita.Ei pysty käsittämään, mikä vääryys on käyttää saatavilla olevaa turvatekniikkaa.
Hih, tää on kyllä niin upeaa tää keskustelun taso =)
t. 23 jne.
Vierailija:
" kasvattaa" lapsensa pyöräilemään niin ettei kypärää tarvita.Ei pysty käsittämään, mikä vääryys on käyttää saatavilla olevaa turvatekniikkaa.
Vierailija:
Sivusta olen seurannut tätä, nyt on pakko kommentoida.Mä vähän epäilen että taidat olla itse näitä mummonpotkijoita, tai kasvatat tulevia sellaisia?
Kommenttisi ovat ala-arvoisia ja ihan täydellä teiniangstilla kirjoitettu, ehkä teini oletkin?
Olen kommentoinut tasan kaksi kertaa, toinen oli jo siellä alkupäässä.
Vierailija:
Tää nyt ei kolahtanut, koska turvallisuuden takaamisesta juuri on kyse jos ei käytä lapsilukkoja.
Niin kuinka suuri on todennäköisyys että tulee tilanne, jossa on lapsilukkojen käyttämättä jättäminen pelastaa lapsen?
Vierailija:
Vai luuletko tosiaan, että nelivuotias lapsi osaa kolarin jälkeen avata itse vyönsä ja sitten ovensa, kun näkee vanhempansa tajuttomana ja verissään etupenkillä? Edellyttäen että ovia ylipäänsä saa ruhjoutuneesta autosta auki? Eikä se auto syty palamaan kolarissa kuin aniharvoin, normaalitapauksessa on vain hyvä että lapsi pysyy autossa eikä lähde yksin, shokissa, hortoilemaan jonnekin metsään tai keskelle tietä, jossa jää auton alle.Hiukan suhteellisuudentajua, kiitos!
Meillä on jo kolmevuotiaalle kotonakin opetettu mitä tulee tehdä jos hätätilanne tulee, puhumattakaan mitä autossa tehdään.
Olen jopa opastanut mitä tehdä jos auto uppoaa jonnekkin.
Johtunee tietysti siitä, että äiti on heille elävä esimerkki " vahingosta"
Vierailija:
Katso viesti nro 71. Tulee mumminpo...
Vierailija:
Meillä on jo kolmevuotiaalle kotonakin opetettu mitä tulee tehdä jos hätätilanne tulee, puhumattakaan mitä autossa tehdään.
Olen jopa opastanut mitä tehdä jos auto uppoaa jonnekkin.Johtunee tietysti siitä, että äiti on heille elävä esimerkki " vahingosta"
Entä jos se kolmevuotiaasi lähtee autosta kolarin jälkeen (auto ei pala) ja harhailee tielle, suoraan rekan eteen? Se on todennäköisempää kuin se, että auto syttyy kolarissa palamaan niin nopeasti ettei ohikulkijat ole vielä pysähtyneet auttamaan, ja lapsesi palaa siinä mukana kun ei saanut ovia auki.
Olis kiva kuulla jostakin vakuutusyhtiöstä kumpi on suurempi riski:
a) juuttua palavaan autoon vai
b) lähteä harhailemaan onnettomuuspaikalla tielle tai tipahtaa liikkuvasta autosta tai kolhia naapuriautoa parkkipaikalla..
Musta alkaa tuntua että mulla on normaalia älykkäämmät lapset sen lisäksi että ne on hyvinkasvatetut eivätkä ole kärsineet ees uhmasta.
Vierailija:
Palavaan autoon juututaan yleensä siksi, että niitä ovia ei saa ihmisvoimin auki, oli lapsilukkoja tai ei. Yleensä uhrit ovat vielä tajuttomana sisällä autossa, joten he eivät voi pelastaa itseään.
Se lapsilukkokin voi vioittua ja kun lapset eivät ole oppineet olemaan avaamatta ovea ovi aukeaakin lapsilukosta huolimattaa...
Vierailija:
b) lähteä harhailemaan onnettomuuspaikalla tielle tai tipahtaa liikkuvasta autosta tai kolhia naapuriautoa parkkipaikalla..
otan riskin b, koska palavaan autoon kuolee varmasti...
Vierailija:
Vierailija:
Kyllä, kuskin tehtävä on ajaa autoa, ei siinä samalla kasvattaa lapsia. Ne kasvatuskeskustelut käydään ihan muuna aikana. Opastamisesta huolimatta lapsi saattaa uteliaisuuttaan tai uhman iskiessä kokeilla sitä oven avaamista. Ja kuten 61 kirjoitti, mitä jos lapsi ensin avaa turvavyön ja sitten oven?Vai oikeastiko luulet, että hautuumaa on täynnä lapsia, jotka ovat kuolleet kun ovat pudonneet autosta avattuaan ensin turviksen ja sitten oven?
Siis jo aikaa ennen kun lapsilukot oli yhden napin takana...Mutta sieltä saattaa kyllä löytyä lapsia jotka ovat palaneet autoon tms.
Vierailija:
Musta alkaa tuntua että mulla on normaalia älykkäämmät lapset sen lisäksi että ne on hyvinkasvatetut eivätkä ole kärsineet ees uhmasta.
Uhman puuttuminen on taas merkki siitä, ettei lapsi ole turvallisesti kiintynyt vanhempiinsa eikä uskalla uhmata. Tai hänen ei ole annettu kiintyä äitiinsä niin syvästi (heitelty joka viikonloppu yökylään vauvasta asti tms.), ettei hän koe parivuotiaana mitään tarvetta irtautua äidistä.
ihan siihen kohtaan mistä viereisen auton kuljettaja menee sisään.
Eli aikuiset ne kolhut tekee.
Vierailija:
Vierailija: