Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkki niille, joiden lapset eivät osaa avata ovia kolhimatta naapuriautoa: käyttäkää sitä lapsilukkoa.

Vierailija
26.06.2007 |

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun nykyajan tekniikka hoitaa lasten kasvatuksenkin.

ikinä tee mitään ei-toivottua ja yllättävää ja jotka pysähtyvät viideksi tunniksi odottelemaan lapsen kanssa autossa. Meillä oli yhdessä vaiheessa ongelmana, että 3-vuotias irrottautui turvaistuimensa vöistä kesken matkan. Kyllä pysähdeltiin tien syrjään. Raivottiin, selitettiin ja keskusteltiin ym. Jossain vaiheessa into irrottautua vaan meni ohi. Se on meidän lapsemme uhmausmuoto. Varmasti hän tajusi vaarallisuuden periaatteessa, mutta ei piitannut siitä.

Vierailija
42/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos teillä lapsilukot napin takana, niin varmaan myös kojetaulussa merkkivalo aukeavalle ovelle.

Öh, siinä vaiheessa kun se merkkivalo syttyy, kyllä yleensä jo kuulee oven olevan auki jos auto on liikkeellä. Eikä siinä mitään ehdi kuski tehdä, oli merkkivaloa tai ei. Sama juttu parkkipaikalla, se ovi saattaa olla jo toisen auton kyljessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oikeasti, meilläkin ajetaan useimmiten niin että autossa on vain yksi aikuinen. Ja kuskin on tarkoitus keskittyä siihen ajamiseen eikä lapsenkasvatukseen. Sehän sitä kolaririskiä vasta kasvattaakin kun kuski alkaa kouluttaa lapsia ja meuhkaamaan heille käyttäytymisestä. Ja moottorietien viereen ei kannata pysähtyä kuin hätätapauksessa, sillä henki menee jos joku osuukin pysähtyneeseen autoon (näin on tapahtunut vaikka auto on ollut täysin pientareen puolella). Eli moottoritiellä ei aloiteta mitään " auto ei liiku senttiäkään ennen kuin annat kahvan olla" -kasvatusta.

T. 27

Oikeasti, nykynuoriso on pullollaan meuhkaamalla kasvatettuja " tottelevaisia" lapsia!

Vierailija
44/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Jos teillä lapsilukot napin takana, niin varmaan myös kojetaulussa merkkivalo aukeavalle ovelle.

Öh, siinä vaiheessa kun se merkkivalo syttyy, kyllä yleensä jo kuulee oven olevan auki jos auto on liikkeellä. Eikä siinä mitään ehdi kuski tehdä, oli merkkivaloa tai ei. Sama juttu parkkipaikalla, se ovi saattaa olla jo toisen auton kyljessä.

Vierailija
45/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja lasta voi myös opastaa jo parkkikselle tullessa että nyt varotte ovia jos on tiukka väli. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Kannattaisko tämä ketju lukea uudestaan?

Mut merkkivalo estää sen ettei tarvi kuunnella rämpytyksiä, niinkuin joku ilmaisi....

Vierailija
46/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ovenkahvan koulutusta ei tarvi tehdä kuin se eka kerta, sitten sen pitää jo mennä perille

Vierailija
47/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja lasta voi myös opastaa jo parkkikselle tullessa että nyt varotte ovia jos on tiukka väli. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Mut merkkivalo estää sen ettei tarvi kuunnella rämpytyksiä, niinkuin joku ilmaisi....

kuin oven rämpytyksen kuuntelukin. Kun on lapsilukko päällä ja lapset hyvin opastettu, voi ajaa rennosti ajamiseen keskittyen.

Vierailija
48/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida olla kovin kummoisessa asemassa työelämässäkään?

Vierailija
49/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes se pieni hetki kun ei tarvi kasvattaa lapsiaan, niinkö?

Vierailija
50/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi lapsista istuu sillä puolella jossa ovi on lukossa. Vanhempi ei sellaisia tarvitse enää, kun ikää on jo 12-vuotta.

En anna räveltää lukkoja siltikään. Mutta välillä takapenkiltä on kuulunut, " mä avaan tän" , " mikä tää on" ?. Silloin on tosi inhottavaa ollut arvailla mitä siellä takana touhutaan. Tosin meillä vanhempi lapsista myös vahtii hyvin nuorempaa ja sitä mitä hän tekee. Itseasissa nuorempikin on nyt jo 5-vuotias, mutta silti mä pidän vielä sitä lukkoa päällä, vaikka poika onkin välillä purnannut.

Miehen autossa ei lapsilukot ole kumpikaan päällä, ja muutaman kerran poika on aika vauhdilla tullut avannut oven, ei vaan aina malta odottaa, vaikka on monesti käsketty. Mies kuitenkin mielellään parkkeeraan itse paikalle missä ei autoja ole vieressä, jos vaan mahdollista. Tai sitten näille lapsipaikoille.

Me ei olla saatu kenenkään autolle mitään vahinkoa aikaiseksi, ei toivottavasti saadakaa. Meidän autoa on kyllä kolhittu, ja mitään yhteystietoja ei ole jätetty.

Vierailija
51/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tarvitse kuunnella rämpytyksiä, koska se ovi on jo ensimmäisestä rämpäytyksestä auki! Ja sen huomaan kyllä ihan ilman merkkivaloakin.

Se lapsilukko ei kertakaikkiaan ole minkäänlainen riski, mutta luo turvallisuutta huomattavasti, koska silloin kuskin ei tarvitse keskittyä vahtimaan ettei ovia auota. Väitän että riski joutua kolariin koska kuski keskittyy lasten tekemisiin, on paljon suurempi kuin se, että lapset kuolevat ulosajossa kun minä olen tajuton, auto palaa eivätkä lapset pääse itse ulos autosta (koska eivät sitä joka tapauksessa ymmärtäisi paniikissa tehdä). Lapsilukko vapauttaa kuskin siihen ajamiseen!

Vierailija
52/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksestako kaikki on kiinni?

Juu, meillä kai sitten tooodella huonosti kasvatettu 4v. lapsi. Ei normaalisti yritäkään aukoa ovia tai turvavöitä. Totta kai asiasta on keskusteltu ja nuo molemmat ehdottomasti kielletty. Mutta kuten sanottu, minä en ainakaan luota uhmaikäiseen lapseen hänen turvallisuuteensa liittyvässä asiassa ehdottomasti. Siksi ovet on lapsilukossa (plus sen takia, ettei kolhi meidän autoa/toisten autoja).

Turvavyön tuo lapsi on kerran aukaissut kesken ajon. Ja totta helkutissa pysäytin auton heti kun oli mahdollista ja lapsi sai kuulla kunniansa. Mutta jos tuossa tilanteessa olisi ovikin ollut mahdollisuus saada auki (lapsella kaamea uhmakohtaus, kun ei saanut kaupassa jotain lelua tms. ja oli lähdössä sitä hakemaan kun hiljensin risteykseen...) niin voi olla että lapsi olisi nyt tuolla hautausmaalla. Vilkkaassa risteyksessä ei ole 3,5v.:n turvallista hypätä autosta pois. Joten kyllä, lapsilukot päällä meillä AINA.

Mua ei kiinnosta brassailla sillä, että oon niin saakelin hyvä kasvattaja että mun lapsi ei ikinä uhmaa käskyjä ja kieltoja. Ei kenelläkään meistä ole siihen varaa. Jos käyttäisitte tuonkin ylpeily-ajan sen miettimiseen, että voisko mun kullannuppu todella joskus yllättää ja tehdä jotain ehdottomasti kiellettyä, niin voisi teilläkin olla vähän realistisempi kuva lapsista ja niiden kasvattamisesta.

Auton ovi aukeaa muuten pysähdyksissä ollessa aika kevyesti, ei sitä tarvi voimalla läväyttää auki, se voi ihan vahingossa etenkin lapselta kolahtaa toiseen autoon/seinään.

t. 23

Vierailija
53/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta välillä takapenkiltä on kuulunut, " mä avaan tän" , " mikä tää on" ?. Silloin on tosi inhottavaa ollut arvailla mitä siellä takana touhutaan.

Juuri tällaisissa tilanteissa kuskin keskittyminen herpaantuu, ja saatetaan olla toisen auton perässä tai ojassa. Eipä ainakaan tarvitse pelätä että lapsi saa oven auki kun on se lapsilukko päällä.

Vierailija
54/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

(lapsella kaamea uhmakohtaus, kun ei saanut kaupassa jotain lelua tms. ja oli lähdössä sitä hakemaan kun hiljensin risteykseen...) 23

Vierailija
55/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lue: lapsilukko vapauttaa kuskin kasvatusvapaaksi!

Kyllä, kuskin tehtävä on ajaa autoa, ei siinä samalla kasvattaa lapsia. Ne kasvatuskeskustelut käydään ihan muuna aikana. Opastamisesta huolimatta lapsi saattaa uteliaisuuttaan tai uhman iskiessä kokeilla sitä oven avaamista. Ja kuten 61 kirjoitti, mitä jos lapsi ensin avaa turvavyön ja sitten oven?

Vierailija
56/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kiitti, tää selvensi ts. kertoi jo kaiken!

Onko huonon kasvatuksen merkki jos lapsi suuttuu kun ei saanut kaupassa haluamaansa lelua, ja uhkaa lähtevänsä sen itse hakemaan? No hohhoijaa...

Vierailija
57/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko huonon kasvatuksen merkki jos lapsi suuttuu kun ei saanut kaupassa haluamaansa lelua, ja uhkaa lähtevänsä sen itse hakemaan? No hohhoijaa...

Hohhoijaa!

Vierailija
58/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan tavallinen äiti jolla ihan tavallinen lapsi. Pahimmassa uhmaiässä hän tosiaan sai muutaman kerran kaupassa tuollaisen kohtauksen. Että ajatella, näin voi käydä! Mutta ei toki sinulle, kun olet täydellinen äiti jolla täydelliset lapset... Joten sääli ihan rauhassa ja päivittele, että kyllä jotkut niin kovin huonosti kasvattaa, kun lapsilla aivan uhmaa esiintyy! Jos et vielä tiennyt, niin se on ihan normaali osa lapsen kasvua. Vahvuus toki vaihtelee lapsen luonnollisen temperamentin vuoksi.

Mutta hei, jää sinä kiillottamaan kruunuasi, niin minä täällä häpeän syvästi, että en osaa kasvattaa ja hätätapauksia varten käytän lapsilukkoa =)

t. 23 ja 61

Vierailija
59/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä, kuskin tehtävä on ajaa autoa, ei siinä samalla kasvattaa lapsia. Ne kasvatuskeskustelut käydään ihan muuna aikana. Opastamisesta huolimatta lapsi saattaa uteliaisuuttaan tai uhman iskiessä kokeilla sitä oven avaamista. Ja kuten 61 kirjoitti, mitä jos lapsi ensin avaa turvavyön ja sitten oven?

Vai oikeastiko luulet, että hautuumaa on täynnä lapsia, jotka ovat kuolleet kun ovat pudonneet autosta avattuaan ensin turviksen ja sitten oven?

Siis jo aikaa ennen kun lapsilukot oli yhden napin takana...

Mutta sieltä saattaa kyllä löytyä lapsia jotka ovat palaneet autoon tms.

Vierailija
60/94 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Hohhoijaa!