¤ ENSIKOT vko 26 (ma. 25.6 - su. 01.07.2007) ¤
JUHANNUS VIIKON PULINAT
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10572266&p=3&tm…
=) Lisbet ja poika, 37+3.
Kommentit (76)
Jahaps! Onpas täällä ollut actionia!
Oon taas kännykällä liikenteessä, joten en kauheen pitkää romaania viitsi näpytellä.
TITI: älä murehdi painosta! Mullakin noussut välillä kilon viikossa ja välillä ei yhtään. Tässä loppuvaiheessa se on aika paljon kiinni turvotuksista jne. Älä siis ota paineita... Toivotaan, että sateet pikkuhiljaa loppuu, ja pääset fiksaamaan sen pinniksen.
SANLE: vai että poika! Onnittelut! Kiva kun suostuivat sen kertomaan rakenneultrassa. Me vielä jännätään kovasti kumpi tulee. Muutenkin onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.
QUICKV: tsemppiä alkuraskauteen! Toivottavasti pääsette miehenne kanssa samalle aaltopituudelle ja pääsette yhdessä odottamaan tulokasta innolla! Suosittelen, että menette vaikka yhdessä ekaan neuvolaan juttelemaan asiasta. Saa mieskin kysyttyä kaikki häntä askarruttavat kysymykset. Tsemppiä!
PIKKU-JUSKA: hassua, että teillä ultraillaan koko ajan. Liittyykö se tuohon toksemia epäilyyn? Meillä siis ultrattu viimeksi rakenneultrassa. Suppareita toivotan sulle! Eiköhän nää vauvat ala pian jo syntymään!
HOYT: vai että sitä ollaan etuilemassa ;) . Ei vaan hieno homma, että alkaa pikkuinen näyttämään syntymisen merkkejä! Huomennahan meillä poksuu taas viikot! Apua, aika menee niin nopeaan...
HERMIS: kiitoksia suppareista! On niitä tässä muutama tullutkin, ja kovasti odottelen nyt niitä lisää. Yritä muuten saada tuota duunikuormaa hiukan pienemmäksi. Muuten vietät loppuraskauden saikulla ja se jos joku olisi tylsää... Henkinen rasitus on yhtä pahaa kuin fyysinen.
JULI: TERVETULOA!! tosi hienoa, että plussasit ja vielä luomuna! Ja erityisen loistavaa, että otit tuon listaemon paikan. Kesäkuisista taitaa muuten kaikki muut olla jo synnyttäneet paitsi mä.
( . ) omaan napaan ei ihmeempää. Tässä sitä odotellaan... Huomenna tosiaan laskettuaika. Neuvolassa muuten th heitti yhden minulle uuden tiedon tänään. Ilmeisesti lapsen syntymäaika riippuu myös siitä, kuinka säännöllinen kierto äidillä on. Eli jos äitin menkat on tullut tosi säännöllisesti ja muutenkin hormonikierto on kunnossa syntyy lapsi todennäköisemmin laskettuna. Eli siis kun mulla kierto aina ollut tosi tosi tarkka, niin saattaapi olla, että kaveri syntyy viikonlopun aikana! Se jos joku olisi ihanaa. Alkaa olla jo tämä oleminen nimittäin aika rankkaa... No nyt lopettelen, kun alkaa tämä näpyttely käymään peukaloiden päälle. Tsemppiä kaikille enskoille!
Peipposka ja vaavi 39+6
Wuhuu...ollaan jo torstaissa ja huomenna pääsee taas viikonlopun viettoon, toivottavasti pääsen lepäilemään oikein kunnolla, kun meinaa olla tosissaan väsy näitten unettomien öiden vuoksi. :(
Quickvue: joko juttelit poikaystäväsi kanssa ja miten kävi? Kerrohan ihmeessä uutiset. Toivotaan että on lämmennyt ajatukselle ja pääsette yhdessä suunnittelemaan tulevaisuutta :)
Mitenkä teidän muiden miehet on suhtautuneet raskauteen ja tähän raskausaikaan? ovatko kovinkin mukana kaikessa ja haluavat tietää paljon asioita vai onko enemmän silleen, että odottavat vaan että vauva syntyy ;) eli ei millään haluta olla kotona tai yhdessä suunnitella kaikenlaisia juttuja vauvalle ja omalle uudelle perheelle??
Oma mieheni on tätä toista sorttia, eli ei ota kovin kantaa asioihin kun jutellaan vauvasta tai mitä pitäisi hankkia jne. Sanoo että kyllä ne ehtii, että ei hänen tarvi mitään tommosia nyt miettiä jne. Joskus tuntuu ikävältä, kun sitä haluaisi että mies olisi jotenkin enemmän läsnä tässä raskaudessa. Nyt on tunne sellainen, että mies ei kovin helpolla halua edes viettää yhteistä aikaa ja keskustella asioista. Ehkä syynä on nämä kulttuurierotkin (mies on kenialainen), mutta tuntuu että jokainenhan kuitenkin tekee jonkinlaisia " urhauksia" aina toisen eteen, jos välittää ja rakastaa puolisoansa :) Vai olenko ihan väärässä?
Noh, mutta nyt täytyy jatkaa töiden paiskintaa vaikka kuinka väsyttää...viime yönä tuli nukuttua ehkä jotain 5,5h :P parempi sekin kuin 2 h, mutta kyllä vielä tuntuu univelat painavan....
Hyvää torstaipäivää kaikille!! :)
Tästä mun työputkesta..
Meidän osastonhoitaja (joka tekee listat) on ollut nyt pitkään pois. Ensin sairasloma sit kesäloma putkeen. Ja listat on tehnyt yks karsee eukko joka ei juurikaan välitä ihmisistä, pääasia että saa vaan listat tehtyä keinoilla millä hyvänsä. En mä edes tiedä tietääkö se että mä olen raskaana kun ei sitä meidän osastolla juurikaan näy?
Eilen oli talon johtaja pistäytynyt ja katsastanut meidän työvuorolistaa. Hän oli ihan ääneen ihmetellyt että miten raskaana olevalla naisella teetetään noin pitkä työputki? tarkoitti siis minua. Laitoin nyt toiveen että kesäloman jälkeen aina äitiysloman alkuun asti mieluummin aamuvuoroja (ne kun meillä on kaikista mukavimpia, helpoksi ei voi sanoa mut työkavereita on aamussa aina eniten ja apua saa nopeasti kaikessa missä tarvitsee).
Jospa se toive menis perille..
Kiitos huolenpidostasi =)
Hyvä, että sait asian kunnolla esille! Toivottavasti vuorosi olisivat jatkossa aamuvuoroja. Mulla oli tosi rankkaa silloin alku- ja keskiraskaudessa, kun minun seuraajani ei vielä oltu valittu ja minun piti pystyä suoriutumaan tuotantoryhmän muutoksista ja uusista alkaneista projekteista. En halunnut " valittaa" , joten tein vain kiltisti hommani ja ylitöitäkin melkoisesti. Olisi pitänyt avata suu! Noh, onneksi kaikki sujui hyvin eikä ongelmia tullut. Kun tuuraajani sitten aloitti olin jo aika valmista kauraa... Heti tosin helpotti, kun sai tuupattua hänelle hommia :) .
tätä vauvan keskustelupalstaa on tosi helppo käyttää kännykällä! Kannattaa tosin ladata Opera mini selaimeksi, kun tuo Nokian oletusselain on ihan skeida. Muistaakseni minin saa ladattua www.opera.fi/mini -osoitteesta (eli menee siis kännyllä nettiin sillä oletusselaimella ja lataa ko. osoitteesta Opera minin). Kandee kokeilla! Itse surffaan aina ilman kuvia, niin latautuu tekstit nopeesti.
Ei kerkeä kuin lukea edelliset, omat kuulumiset jää aina. Aika kovia päiviä ollut raksallakin eli ei paljoa jaksa kun kotiin pääsee. Lisäksi täällä on niin kauhea trafiikki et lukemiseen menee jo oma aikansa ;)
Quickvuelle tervetuloa joukkoon. Toivottavasti miehesi tulee " oikeisiin" ajatuksiin, kun vähän aikaa miettii.
Juliaanalle myös onnittelut plussasta ja tervetuloa. Hienoa kun saadaa lisää alkupuolella raskautta olevia, niin kaikki ei häviä kerralla. Ja saat mielihyvin hoitaa emännäntehtäviä.
Hoyt ja kumppanit; tosi jännää seurata teidän synnytyksen lähestymistä. Voimia teille kaikille.
Sanlelle onnittelut poika-uutisista.
Malaika kyseli miesten suhtautumisesta... meillä oli vähän yllätys alkuun tämä raskaus, eli oli puhuttu että aletaan vasta yrittämään muutaman kuukauden päästä, kun talo on valmis. Mies oli ihan ok kun testi näyttikin plussaa, mutta ehkä vähän etäinen. Ultra oli meillä se käännekohta, mies lähti vain minun tueksi (mielestään) ja olikin ihan ihmeissään kun siellä näkyikin tosi viuhtomista. Nyt odotetaan ja suunnitellaan yhtälailla molemmat. Mutta kyllähän tämä raskaus, ja lapsi aikanaan, elämän muuttaa täysin ja pelottaa välillä kuinka siitä selvitään.
Nyt aamupalan syöntiin. Jäi huonoksi uni ja nukuin vähän pitempään, synttäreitten kunniaksi.. Ikää jo 36, aika hurjasti enskalaiseksi. Viimeisiä lomapäiviä viedään. Kauhistuttaa jo ensi viikon maanantai ja aamuvuoro, mua ei oo luotu heräämään kello 4 aamulla muutenkaan, puhumattakaan raskaana ollessa. Voimia meille kaikille!
Pore&Papunen rv12+4
TITI-UU: oli kaivannu, täällähän minä, edelleen yhdessä osassa =) En oo vaan ehtiny tulla kirjoittelemaan hetkeen.. Nyt ajattelin jälkikäteen tulla kertomaan neuvolakuulumisia.
UUDET: tervetuloa tänne meidän pinoihin kirjoittelemaan!! =)
Eli tässä ne neuvolakuulumiset nyt sitten tulee..
rv 37+4
paino +1800g/vko. Tais Juhannus tehdä " kepposet" =)
turvotus -
RR 110/82
pissa puhdas
hemoglobiini 130
SF-mitta 32. Oli laskenu 2 cm viime viikosta. Kaipa tuolla jotain tapahtuu..
tarjonta RT
syke 140
liikkeet +
Kaikki oli hyvin ja nyt sitten odotellaan vaan, että millon pikkuherra haluais masun tälle puolelle. Pää ei ollu vielä kiinnittynyt. Terv. hoitaja sanoi, että nyt ei sitten saa enään minnekään kauas lähteä, että parempi pysyä täällä kaupugilla, että on sairaala lähellä, jos tulee lähtö..
Toissailtana laitoimme häkkisängyn makkariin. Vielä kun hoitopöydän sais jossain vaiheessa hinattua tuonne makkariin kans.. Tilasin sitten sänkyyn pinnasängyn suojuksen ja samaa sarjaa olevat lakanatkin. =) Tulevat kai joskus tuossa ensi viikon aikana.
Ens viikolla on taas sitten keskiviikkona neuvola. Katotaan onko mikä tilanne sitten tuolla masussa.
Nyt meen valmistutumaan kaupungille lähtöön, kaveri soitti just ja kysy, jos lähtisin syömään jonnekin. Ja kyllähän se mulle sopii!! =)
KIRJOITTELEN TAAS TÄSSÄ KUN KERKEEN!!
=) Lisbet & poika, rv 37+6 (huomenna poksuu taas viikot!!)
Porelle piti tulla kommentoimaan, että se on tosiaan ihan uskomattoman hieno fiilis, kun näkee np-ultrassa pienokaisen huitomassa vimmatusti! Siinä kohtaa varmasti kolahtaa myös miehelle, että pieni ihminen sieltä on syntymässä :).
Lisbetille toivotan vielä suppareita, kun teilläkin menee tuo 38 puhki nyt! Pian meillä on jo vauvat tällä puolen mahaa!
-peipposka-
Tervetuloa Juliaanallekin ja kivaa, että saatiin sinusta palstaemo! Noita vauvojahan on muutama tässä välissä syntynyt, mutta en kyllä muista, että kelle kaikille, kun nyt tässä viimeinen kuukausi on ollut aika hiljaista.
Miehen suhtautumisesta: Meillä mies on ollut oikein kivasti mukana. Minä olen kyllä ollut aktiivisempi noissa vauvan tarvikkeissa ja muutenkin huolehtinut kovasti alusta saakka, että kaikki saadaan ajoissa valmiiksi. Miehellä ei ole ollut niin kiire. Toisaalta olemme muissakin asioissa tuollaisia: minä hoppuan ja mies toppuuttelee, että eihän tässä mikään kiire ole. Mies on kyllä todennut, että oli hyvä, että lähdin ajoissa vauvajuttuja järjestelemään, kun ei hän oikein ymmärtänyt, että miten kömpelöä ja hankalaa noita vauvan tarvikkeita olisi loppumetreillä hankkia. (Kun olen välillä tosiaan sairaalassakin maannut.) Mies on ollut mukana ultrissa ja neuvolassa aina kun on pystynyt. Nyt äitiysloma-aikaan vain nuo käynnit ovat olleet keskipäivällä ja mies on joutunut jäämään niistä pois. Toisaalta mies silittelee vatsaa ja juttelee vauvalle ja haluaa joka päivä kuunnella vatsan päältä sydänääniä :-). Sen verran mies puhelee vauvoista päivittäin, että selvästi tämä lähestyvä synnytys jännittää.
Peipposkalle suppareita. Jospa teidän vauveli olisi täsmällinen ja saapuisi tasan laskettuna päivänä! (Jostakin lueskelin kyllä, että todennäköisin päivä vauvan syntyä olisi 40+2 eikä 40+0, vaikka jälkimmäisestä laskettuna aikana puhutaankin...) Mutta siis suppareita sulle ja kaikille meille muillekin loppumetriläisille.
Tässä vähän sitten neuvolakuulumisia tältä päivältä:
Viikot sanoi poks: 39+0
Painoa: +1244 g (eli taitaa tulla meille kaikille loppupääläisille aika mukavasti tuota painoa ;-)
Turvotus: +/-
Hemppa: 116/72
Protskut: +++
Sokerit: -
Hemoglobiini: 127
SF-mitta: 35
Lapsivesi: N
Tarjonta: RT
Syke: 135 ja liikkeet ++
Seuraava neuvola onkin sitten jo laskettuna päivänä. Toivottavasti vauva syntyisi jo ennen sitä. Yhtään kivuliasta supparia en ole tosin tuntenut, mutta minua lohduttaa se, että äidilläni ei ole kummastakaan synnytyksestä tullut yhtäkään kivuliasta supparia, ennen kuin vasta sairaalassa. Tarkkailen siis noita kivuttomiakin ja jos niitä alkaa tulla säännöllisesti ja tiheästi niin lähden sairaalaan varmasti. (Tosin äidillä aikoinaan oli tunnin matka sairaalaan ja meikäläisellä menee 10 minuuttia, joten minulla ei sinänsä mikään kiire lähtöön olekaan.)
Pitäisi varmaan alkaa katsella, että onko lounas valmista. Tein tonnikalasalaattia pinaattilettujen kaveriksi ja sen pitää maustua jääkaapissa, jotta siitä tulee hyvää. Yleensä taitaa käydä niin, että salaatti on parhaimmillaan parin päivän päästä, jolloin kaikki pinaattiletut on jo syöty...
Minusta on näköjään tullut maratonikirjoittaja. Silloin kun ehdin ja jaksan jotain kommentoida, tulee tällaisia mahdottoman pitkiä sepustuksia kaikesta mahdollisesta.
Hyviä vointeja kaikille!
t. pikku-Juska ja herra Möttiäinen 39+0
:) Puhuttu on ja mies on hyväksynyt asian. Pelkää vain että kuinka minä kestän, ja isoimpana huoleenaiheena on se että kuinka epilepsia perityyy. Miehen veljellä on nimittäin erittäin paha epilepsia, ja hänen mummunsa siskolla oli myös. :(
Suunniteltiin jo että muutetaan sitten maalle että pikkuisella on hyvä ympäristö.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10644581&p=1&tm…
Eli tuonne jatkossa päivitykset. Lisäilin uudet ja poistin kesäkuulta muut paitsi peipposkan, kun ilmeisesti he ovat jo nyyttinsä saaneet.
Nyt en ehdi tämän enempiä kirjoitella, paitsi että soitin neuvolaan ja sain ekan ajan 25.7 eli viimeiselle kesälomaviikolleni. Laskeskeltiin juttuja ja päätettiin että lasketaan tässä vaiheessa että kierto alkoi silloin kun aloitin metut ja niin vähän itsekin sitä mietiskelin tuossa eilen eli nyt onkin rv tasan 5.
T. Juli ja Jumpula
Tännehän olikin tullut kivasti viestejä sitten eilisen vierailuni, kivakiva...
Millaste: onpas siulla olut vähän kummallisen kuuloinen kesälääkäri, harmi.
Sanle: vai poika tulossa, onnittelut muutenkin hyvistä ultrakuulumisista! Vitsit, en malta kyllä itse odottaa: rakenneultra on ensi viikon perjantaina. Puhuttiin eilen miehen kanssa siitä, kysytäänkö sitä sukupuolta, jos suostuu näyttämään. Lähinnä halusin varmistaa, että haluaako mies sen tietää tosiaan, kun aiemmin sanoi, että ei välttämättä haluais, mutta sitten kuitenkin muutti mielensä. Nyt oli päätös pysynyt eli kysytään, jos se näkyy.
Pikku-Juska: minäkin utelen, että liittyykö tuo viikottainen ultraus siihen raskausmyrkytys-epäilyyn vai miksi ultrataan niin usein? Hyvä, että näyttäisi olevan kaikki kunnossa masussa ultran mukaan. Onnittelut uusista viikoista! Sinne vois toivotella suppareita varmaankin...
Titi: no höh, sinullakin ollut vähän ¿toistaitoinen¿ sijainen neuvolassa, harmin paikka. Kyllä kai nyt sydänäänet pitäs noilla viikoilla jo löytää melko helposti, eikös ne saata kuulua ihan korvalla kuunnellenkin? Jospa Vimpula olis laskeutunut, kun merkit siihen viittaavat. Ja suppareitakin sadellut, jokohan siellä kohta olis jännät paikat. Toivottavasti saat kuitenkin pinniksen kuntoon. Tai jospa se Vimpula ootteleekin sen valmistumista, että pääsee siihen sitten köllimään... : )
Juliaana: vaan olipa kiva nähdä tutut tunnusvärit tällä puolella : ) Onnea vielä plussauksesta ja tervetuloa, vanha kuumeilijakamu! Ja tosi hienoa, että otit listaemon paikan hoitaaksesi. Lähiaikoina synnyttäneet eivät varmaan ole käyneet sen takia sinne synnytyspäiviään merkkailemassa, kun listaa ei kukaan nyt ole aikoihin päivittänyt (Nincan synnytyksen jälkeen).
Hoyt: siellä suppareita, tsempitystä vaan!
Hermione: Millaiset vaunut tilasitte? Meillä turvakaukalo, sitteri ja varmaan rintareppukin saadaan vähän käytettyinä (kummilapsella käytössä olleet). Pinnis tulee olemaankin sitten sellainen ¿perintökalleus¿, jossa mie ja siskoni sekä siskon lapsi ollaan nukuttu. Hyvässä kunnossa kuitenkin. Nepparien mysteeri jäi vielä selvittämättä, kun en eilen jaksanut töiden jälkeen enää raahautua sinne kauppaan. Ja nyt on kyllä ihan pakko sanoa samat sanat tuosta ¿työn raskaan raatamisesta¿, kuin sie miulle, että älähän rasita itseäsi liikaa : )
Peipposka: ihan tosiaan siullahan on jo huomenna laskettu aika! Hupsista! Toivotaan, että vaavi on täsmällinen, suppareita ja tsemppiä. Pitääpä testata muuten tuota Opera Mini ¿selainta...
Malaika: sielläkin taitaa olla univaikeuksia? Täällä vähän samaa vaivaa: aina ei uni meinaa tulla tai sitten heräilen vähän väliä vessaan, juomaan vettä, kylkeä kääntämään, itikkaa jahtaamaan jne... Viime yön nukuin ihmeen hyvin ja aamulla olikin ihan taivaallinen olo! Miehen mukana olosta: minua yllätti kovasti, miten innoissaan mies on odotuksessa mukana. Tuli ekaan neuvolaan ja ekaan ultraan mukaan, on lukenut neuvolan oppaita varmaan enemmän kuin minä ja silittelee masua ja huhuilee vauvalle sinne melkein joka ilta. Ja on yleensäkin ihanasti tukena.
Pore: onkos sulla tänään synttärit: onneksi olkoon!
Lisbet: sielläkin vauva taitaa olla laskeutunut. Johan sitä noilla viikoilla voikin varautua, että lähtö synnärille saattaa tulla milloin vaan : )
Quickvue: kiva kuulla, että miehesi hyväksyi vauvauutiset. Nyt siis kunnon Onnittelut plussauksesta! Anteeksi, jos utelen, mutta onko siun voinnissa tai muuten jotain sellaista, miksi miehesi epäilee kestokykyäsi? Iso elämänmuutoshan se on, mutta kyllä toisaalta odotusaika valmentaa siihen ja uskon kyllä, että yhdessä jaksatte. Tuohon epilepsia periytymiseen en oikein osaa sanoa mitään.
Oho, tulipas pitkä sepustus ihan huomaamatta...
(.) Omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Viime yön sain pitkästä aikaa nukuttua hyvin ja voi miten mukavalta tuntuikaan! Ensi viikon perjantain rakenneultraa odotan jo nyt malttamattomasti, toivottavasti Pätkiksellä on kaikki kunnossa. Ja se kans jänskättää, että suostuuko näyttämään sukupuolensa. Harmi vaan, ettei mies pääse mukaan töiden takia.
Dajm + Pätkis 19+1
Moni oli kysellyt tuosta ultrailusta. Oikeassa olitte. Nuo ultrailut ovat liittyneet tosiaan tuohon raskausmyrkytysepäilyyn. Ilmeisesti raskausmyrkytys aiheuttaa sikiön kasvun hidastumista, joten ultralla on tsekattu, että vauveli kasvaa niinkuin pitääkin. Toisaalta, eihän pelkkä valkuainen raskausmyrkytykseksi oikein riitäkään. Vasta verenpaineen noustessa aletaan huolestua. Olen tosiaan mennyt jo itsekin laskuissa sekaisin, mutta yhteensä meidän pikku linssiludetta on ultrattu varmaan jotain 10 kertaa tämän raskauden aikana! Toistaiseksi kuitenkin tosiaan huolta ei ole ja vauveli kasvaa ja liikkuu hyvin, mikä on helpottanut meikäläisenkin huolta kovasti. Tällä erää näyttää siltä, että mitään ei tarvitse tehdä ja toivotaan vain, että tuo valkuainen häviää sitten virtsasta synnytyksen myötä. Jos näin ei käy, niin sitten pitää ilmeisesti vielä tutkia, että onko munuaisissa jotain häikkää.
Quickvuelle: Onnea! Hienoa, että miehesi otti uutiset hyvin! Alussa on varmasti hämmentynyt olo molemmilla, mutta ennen kuin huomaattekaan, olette miettimässä, että minkälaista tarviketta ja hepenettä pikkuiselle hankitaan!
Oletteko muuten Enska-siskoset miettineet nimiä vauvoillenne? Meillä on mietitty jonkin verran ja selattu nimikirjoja. Onneksi tiedetään jo sukupuoli, mutta pahaksi onneksi pojalle on paljon vaikeampi keksiä nimeä. Yksi nimi johtaa kyllä, emmekä ole pitkään aikaan miettineet oikeastaan vaihtoehtoja, mutta jos pikkumies ei sitten muistutakaan nimeä, niin en tiedä sitten, mitä tehdään. Onko teillä mielipidettä, pitäisikö vauvalla olla kaksi vai kolme etunimeä? Miehelläni ja minulla on kaksi, mutta en tiedä, pitäisikö vauvalle antaa kolmaskin. Miehen mielipidettä en ole vielä kysellyt, mutta mielessä on kyllä hyvä toinen ja kolmaskin etunimi.
t. pikku-Juska
Lähinnä psyykkisestä jaksamisesta on kyse. Olen tosiaan ollut viime vuoden puolella lähes puolen vuoden sairaslomalla vakavan masennuksen vuoksi. Tuli kahden kuukauden jakso vietettyä ihan psykiatriakeskuksessakin (ent. Hesperia). Joten sitä vaan...
Itsekin kyllä pelkään hieman sitä. Ja varsinkin synnytyksen jälkeistä masennusta.
:D Sitä mä olen jo miettimässäkin. Tekisi kovasti mieli mennä ostamaan pientä nuttua... Äitillekin olen saanut kerrottua, isällekin pitäisi vielä. Ja mies tulee mukaan neuvolaankin. :)
Heti alkuun pitää sanoa Juliaanalle että tervetuloa ja ompas tosi ihanaa että olet innokas palstaemo!!! Siivoile vaan listaa miten parhaaksi katsot, tuskin kukaan täällä alkaa valittamaan tms.
Ja vielä onnittelut plussasta =)
Hoytilla oli ollut kipeitä supistuksia, jospas se vauveli sieltä alkais syntymään. Tsemppiä sinne!
Quickvue (meniköhän oikein) Tervetuloa ensikoihin! Mitenkäs se sun poikaystäväsi suhtautui raskausuutiseen? tulehan kertomaan kuulumisia.
Ai niin, onnittelut vielä plussauksesta =)
Bianco tais lähteä Italiaan tänään, jos vielä käyt täällä ennen lähtöä niin oikein ihanaa matkaa! Siellä etelä-Euroopassa taitaa olla nyt aika kovat helteet. Ainakin uutisissa on jotain ollut.
Sanlella oli ollut mukavaia ultrakuulumisia, onnittelut vaan kun sait sukupuolenkin tietoon. Siinä ne viikot lisääntyy ihan huomaamatta, sullakin alkanut jo uudet kymmenet.
Dajm, hyvä kun pystyit kieltäytymään siitä työreissusta. Kannattaa todellakin ajatella omaa ja lapsen terveyttä ennenkuin työnantajan etua. Mekin ostettiin vaunut tällä viikolla, meni tosin tilaukseen mut kiva kuitenkin että suurin(kallein) hankinta on nyt tehty. Ostettiin samalla turvakaukalokin, ei kylläkään samasta paikasta ja se saatiin jo kotiinkin. Mä olen sitä kannellut pitkin kotia ja kuvitellut siihen Onnin jo pötköttelemään =)
Selviskö muuten se vaunujen neppareiden mysteeri?
Tipulla oli ollut ihanan kuuloinen juhannus Tallinnassa,
romantiikkaa oi oi =) Tekis varmasti jokaiselle parisuhteelle hyvää tollainen hotelliyö kaikilla mausteilla.
Jushka ja Greetaskin olivat käyneet moikkaamassa, hyvää vointia vaan teille molemmille =)
Malaika-vaavinkin raskausviikot on päässeet uusille kymmenille. Onnittelut =) Ja tsemppiä töihin.
Susannalla oli ollut eka lääkäri, eikös ole kiva kuunnella oman vauvan sydämenlyöntejä?
pikku-Juskalla taitaa tänään poksua viikot? toivottavasti vauveli pian alkasi syntymään.. Suppareita toivottelen sinne!
Titi-uulle ja Peipposkalle myös suppareita toivottelen *sup*sup*
Buuffalle vielä vilkutukset, hyvä kun neuvolassa oli kaikki hyvin. Ei sulla kyllä tosiaan liikoja ole paino noussut vaikka viikkoarvoksi tulikin isompi lukema.
Täällä alkoi nyt ruhtinaalliset 4vapaata. On kyllä aika raskas työputki takan. Fyysinen väsymys ei niinkään vaivaa mut henkisesti aloin olla jo aika tiukilla. Meinas hermojen päälle käydä jatkuva töissä käynti. Kelalta tuli lappu että äitiyspakkaus toimitetaan kahden viikon sisällä joten sitä tässä odottelen.. Ja odottelen myös päätöstä vanhempainrahasta, siitäkin tuli joku selvityspyyntö. Olishan se ollut liikaa odotettu jos kerralla olis niistä Kelan lapuista selvinnyt.
Tän päivän vaan köllöttelen sohvalla ja ehkä surffailen netissä, nautin sisällä sateista vapaapäivää.
Voikaahan hyvin =)
hermione ja Onni rv26+2