Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤ ENSIKOT vko 26 (ma. 25.6 - su. 01.07.2007) ¤

25.06.2007 |

JUHANNUS VIIKON PULINAT

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10572266&p=3&tm…

=) Lisbet ja poika, 37+3.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Täällä olitte muut loppupään enskat pohtineet että kuka mahtaa lähteä ensinnä synnyttämään... Hui kun minua jänskättää että rupeeko tässä jo lähipäivinä tapahtumaan, minusta nimittäin tuntuu että Vimpula on tänään laskeutunut alemmas, vaan saa nähdä mitä neuvolan täti huomenna sanoo, voihan se olla että sf-mitta on taas vaan kasvanut... Viikko sitten se oli 34,5cm että ihmettelenpä kyllä jos kohtu mahtuu enää nousemaan ylemmäs! Siis yläkäyrän yläpuolella jo mennään... Niin ja en muistanut mainita kun käytiin siellä KYS:ssa niin mullahan on jo kohdukaula pehmeä ja sormelle auki, ja on se jo sentillä lyhentynytkin, eli nyt on 2cm pitkä. Eli uimaan ei ole tänä kesänä asiaa... :( Saa nähdä pitääkö mun aavistukset nyt paikkaansa kun mullahan on heti alkuraskaudesta asti ollut sellainen kutina että vauva syntyy rv38. Toisaalta ihan tyhmää edes ajatella etukäteen tollasta mutta sellanen tunne vaan on alusta asti ollut, en voi sille mitään. Mutta huomenna sitten tulen taas neuvolakuulumisia kertomaan!

T:Titi ja Vimpula rv36+2

PS. Torstaina mennään kattomaan yhtä seurantaloa josko siitä olisi häiden ja ritiäisten viettopaikaksi! Iiks! Jänskättää![/color]

Vierailija
42/76 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon just lähdössä ostamaan palapeliä ja käymään kirjastossa (voisi jotain luettavaakin hakea), ja aattelin tulla vilkasemaan palstaa ennen lähtöä.

Niin se vaan on, että tää odotusaikakin loppuu aikanaan meillä kaikilla. Uskomatonta on se, kuinka nopeasti aika menee! Musta oli ihan just kun itse oli viikolla 20, mutta nyt sitä sitten onkin jo melkeen viikolla 40!!!! JAIKS! Buuffallakin tosiaan jo yli 30 viikot... Nopeesti menee kyllä aika! Seuraavaksi tuon 30 rajan ylittääkin sitten tipu (vai laskinko mää ihan väärin?). Kyllä sutkin Titi lasketaan loppupään odottajiin ;).

Hyvä Dajm kun pidit puolesi! Ei tosiaan kannata olla liian " rohkea" , vaan kuuntelet omia tuntojasi. Tärkeitä on sun ja pätkiksen terveys.

Jeps - nyt pitää mennä! Moi!

peipposka 39+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäs alkaa taas monella olemaan kriittiset hetket käsillä. Varmaan aika pian saadaan taas enskavauva uutisia. Joten suppareita kaikille loppupääläisille.

Mulla tuli sit tänään puoliväli vastaan. Rv 20! Jaiks! Mihin ne päivät on juossu, vastahan minä plussasin. Uskomatonta miten tämä aika rientää...

Minut on vallannut ostoshulluus! Eilisen ja tämän päivän oon alennusmyynneissä juossut. Itselle muutaman vaatekappaleen löytänyt, mutta pääasiassa vauvalle kaikkea kivaa. Nickyn ja Nellyn alennusmyynneistä löytyi monta ihanaa luonnonvalkoista vaatekappaletta ja Benettonilta myös. Kun olisi jo käyttäjä niiden sisällä. Nooh, jos loputkin viikot menee tätä tahtia, niin ei tarvii kauaa odotella.

Liikkeet on voimistuneet huomattavasti. Aikaisemmin tuli yksittäisiä potkuja silloin tällöin, mutta nyt tulee tiheämpiä sarjoja useasti päivässä. Tuntuu jo mahan päältäkin, mutta mies ei oo vielä kerinnyt niitä kokeilemaan. Veijari vissiin huomaa että nyt häntä tarkkaillaan.

Huomenna ois sitten se kauan odotettu rakenneultra. Hieman jännittää. toivottavasti siellä on kaikki kohillaan. Hieman jännittää myös se että näyttääkö kaveri sukupuoltaan. Päätettiin että se kysytään, jos vain suostuvat sanomaan ja lapsi on suotuisassa asennossa. Sukulaiset kyllä sanoi että mulla on tyttömaha, kun on hieman sivuille jo levinnyt. Omasta mielestä ei oo sivuilla, muuta kuin vanhat läskit, mutta se jää nähtäväksi pitääkö paikkansa. Itsellä on kyllä vieläkin poikaolo, mut sen näkee sit huomenna että vahvistetaanko näitä luuloja mihinkään suuntaan vai pidetäänkö meitä jännityksessä pidempään.

Jeps, nyt ruuan laittoon ja kotihommiin!

Sanle ja DJ 20+0

Vierailija
44/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin ilmoittaudun! Kesäkuu on mennyt niin huimassa työputkessa, että vasta nyt loman alettua kykenen ajattelemaan tietokoneelle vääntäytymistä muissa kuin pakollisissa työasioissa.

Täällä on pitkä lista ihan viimeisimmillään menijöitä, hirveästi tsemppiä teille viimeisiin viikkoihin! Ja uusille tervetuloa, ainakin Pore ja Susanna!

Kävin tänään neuvolassa (rv 23+1), ja ajattelin siitä kirjoittaa kuulumiset. Eli kaikki ok, hemoglobiinikin oli hyvä 134 ja sf-mitta 19,5 cm ihan keskikäyrällä. Painoa on tullut 447 /vko, mikä lienee ihan ok (mun neuvolantäti ei ole vielä koskaan kommentoinut painoa mihinkään suuntaan). Sydänäänet kuuluivat mainiosti, mitä kyllä en epäillytkään, kun liikkeitä tuntuu kuitenkin ihan jatkuvasti.

Ensimmäiset supistuksetkin tunsin viime viikolla. Torstaina illalla sohvalla makaillessani meni alavatsa ihan pinkeäksi ja tuntui siltä, että joku olisi narulla kiristänyt lonkkaluiden välistä vatsaa. Sen jälkeen onkin niitä ollut tässä päivittäin. Yhtään kipeitä eivät kuitenkaan ole, huomaan ne vain siitä kiristyksen tunteesta.

Maanantaina ja eilen oon yrittänyt paneutua noihin syntymättömän lapsen vakuutuksiin. Soitin kai viiteen yhtiöön, surffasin netissä sekä vakutusyhtiöiden että kuluttajien vakuutustoimiston sivulla ja kokosin sellaisen excel-taulukon eri vaihtoehdoista eri skenaarioilla. Nyt kahden tai kolmen vaihtoehdon välillä arvon: Veritaksessa olisi hyvä puoli se, että on muita halvempi, korvaa myös terapioita ja kotivakuutusta ei tarvitse siirtää heille. Tapiolassa taas kiinnostaa mahdollisuus kerätä sairaskuluista kuitteja vuoden ajan ja tuttavien hyvät kokemukset Tapiolan vakuutuksista. Ja yksi vaihtoehto olisi ottaa koko vakuutus vasta sitten lapsen jo synnyttyä. Vielä tässä jokunen viikko on aikaa näitä miettiä...

Torstaina lähdetään lomareissulle Italiaan, ja sit kun tullaan onkin heinäkuun loppu jo lähellä. Mä oon asettanut itselleni henkisen rajan heinäkuun loppuun, eli sit kun siitä pääsen yli raskaudessa, niin saan alkaa ostelemaan vauvalle tavaroita :) Vähän jo sormet syyhyää, ja saakin nähdä, repeääkö homma ihan käsistä siinä kohtaa kun pääsee kaupoille! Ja voi olla, että jos Italiassa on joku kiva outlet-lastenvaatekauppa, niin epäilen, maltanko siellä enää olla ostamatta mitään. Sanlen " ostoshulluus" kuulostaa ihan tosi mahdolliselta skenaariolta! Tsemppiä Sanle muuten tämän päivän rakenneultraan!

Aurinkoa kaikille enskoille!

Bianco ja pikku-Bee 23+1

Vierailija
45/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsansaa kaikille.

Käyn välillä tännekin kirjottelemassa ;)....näyttäisi olevan monta, joilla on jo laskettu aika lähellä..varmaan se jänskättää ;)

Itellä on vielä moooooonta viikkoa ja kuukautta laskettuun aikaan, mutta kyllä tämä aika silti melko äkkiä on menny...kesäkin on jo kohta puolessa välissä..hui...hurjaa...:)

Juhannus oli ja meni tosiaan...eilen tultiin takas Norjan autoilureissulta miehen kanssa..oli ihana käydä vuonojen ja vuorten keskellä ja ajella hienoissa maisemissa...paljon kuvia tuli otettua...:) ja hääpäivääkin vietettiin...oli kyllä mukava reissu :D

Nyt pitäs tässä vielä jaksaa kolmisen tuntia olla töissä ja sitte pääsis kotiin levähtämään...taidan nukahtaa (tai toivottavasti ainakin) tänään aikaisin illalla.... Nyt pitää jatkaa töitä. Mutta oikein mukavaa keskiviikkoa!

Rv 20+3

Vierailija
46/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että tarkoittaa ensiodottajia? Siinä tapauksessa täällä ilmoittautuu yksi. Vko 5 olisi menossa.

Vierailija
47/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa quickvue! Ensikot on todella ensimmäistä lastaan odottavien ketju. Tänne saa kertoa ilot, surut ja murheet ja kysellä tyhmiä. :)

Juhannus sujui kotipuolessa, jossa sukulaisille kerrottiin tulevasta vauvasta. Sunnuntaina rupesikin jo vauvasta höpiseminen ahdistamaan. Onneksi pääsi kotiin omiin oloihin!

Tänään kävin ensimmäisessä neuvolalääkärissä. Kaikki oli hyvin ja vaavin syke löytyi, 155. hihii... Ja ainiin, paino oli laskenut edelliskerrasta 100g, vaikka olin syönyt äipän pöperöitä koko jussin. :D

Joku kyseli minusta palstaemoa?! Mikäs se sellainen on? Olen palstaillut vasta vähän aikaa, joten ei ole oikein tuttu termi..

Biancolta piti kysyä, että miten olet pidättaytynyt vauvan tavaroiden ostolta. Vinkit olisi tarpeen. Itsellä meinaan sormet syyhyää jo kovasti, vaikka viikkoja on paljon vähemmän kuin sinulla. (Myönnän ostin jo muutaman bodin alennusmyynneistä ;D ) Mies yrittää toppuutella minua , mutta...

Susanna 13+3

Vierailija
48/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Suruista. Ehkei tämä ole surun paikka tai mitään, mutta...

Tämä raskaushan on odottamaton, yllätys sekä minulle että poikaystävälle. Äsken kerroin että en todellakaan pysty tekemään keskeytystä, koska omatunto ei sitä kestäisi. Tuli sitten kovin hiljaista langan toisessa päässä... Sanoi oudolla äänellä että " jaha, pitää sitten miettiä. Jutellaan illalla."

Millä mielellähän tässä nyt sitten pitäisi odotella iltaa... Sääli kun meillä menee nämä työvuorot niin ristiin, ettei ehditä nähdä kuin vasta myöhään illalla.

Huolestuttaa. Tämä on asia, josta en jaksaisi ruveta väittelemään, koska tämä ei ole maailman helpoin asia minullekaan. En tosin halua poikaystäväänikään menettää... Eilen hän kyllä kovin vannoi, tiedon saatuaan, ettei tule minua jättämään.

Katsotaan nyt mitä tästä eteenpäin. Huolestuneena odottelen iltaa.

Vierailija
49/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla jo eilen laittamaan neuvolakuulumisia mutta jos nyt sit tänään....

Rv 30+2

Paino 833g/viikko (Heh, laitoin viä paremmaks kun Tipu :) tuli sitten juhannuksenä vähän syötyä), yhteensä tähän mennessä 5kg

Pissa puhdas

Paineet 122/82

Sf 26,5

Syke 138

Nuuro oli kääntynyt jo pää alaspäin, mutta läkäri sanoi että voi muutella vielä muutaman viikon asentoaan useaankin kertaan.

Sanle siirtei kanssa uudelle kymmenluvulle, onnea. Meillä Nuuro teki kanssa ihan samaa että kun laittoi käden masulle möyriminen loppui välittömästi. Johtuu kuulemma siitä että se jotenkin rauhoittaa vauvaa. Mitäs ultrassa sanoivat? Kerrohan kuulumiset.

Titi voihan olla niin että pääset loppukesästä uimaan jos paikat on parantunu synnytyksen jälkeen.

Biancolla oli ollu harjotussuppareita....koskakohan meikäläiselle tulee viikkoja on jo 30 eikä vielä kuulu eikä näy. Noi vakuutukset on kyl tosi kinkkisiä vertailla. Muistaakseni Pohjolalla oli ainakin ihan tyhmä omavastuu osuus. Tai ainakin oli tosi kierosti tehty. Ite päädyttiin Lähivakuutukseen.

quickvue tervetuloa joukkoon,oikeessa paikassa olet. Tsemppiä keskusteluihin miehen kanssa, eiköhän se siitä alku järkytyksen jälkeen normaaliksi muutu.

Susanna, en muista kuka ehdotteli sua palstaemoks, mutta Nincahan oli ennen ja on jo vauva puolelle onnellisesti siirtynyt ja tosiaan olisi parempi jos uusi emo saataisiin teidän alkupääläisten joukosta niin ei tarvitsisi sitten taas heti uutta hakea. Eli lähinnä palstaemon tehtävä on päivittää tuota enskojen esittely pinoa ilmeisesti kerran kuussa tai jos on paljon muutoksia niin useamminkin. Valmiit pohjat saa ilmeisesti Nincalta. Eli ei todellakaan ole mikään paha nakki. Jos joku haluaa homman niin hihkaisee.

greetaksen masu muuttaa muotoaan, mulla on kans välillä ihan hassu. Yksin päivä sanoin miehelle että kato nyt Nuuro on kutustunu kun massu oli menny tosi littanan näköseks.

Jushkalle tsemppiä loppumetreille (ja tietenkin muillekkin) toivottavasti kohdunsuulla alkais jotain tapahtuun.

Dajm joo sorry se viime teksti muotoilin sen vähän toksäyttämällä. Tarkotus oli sanoo että jos neuvolantäti antais vaikka saikkua niin saisit rentoutua kotona. Vaunut olitte hommannu, minkäläiset? Mä sain kans tänään hoitolaukun kun se piti tilata kun ei ollu varastossa. Äsken just sovittelin sitä vaunuihin ja kokeilin sadesuojan asennuta. :) Kyllä niitä on vaan niin mukava hypistellä.

T: Buuffa ja Nuuro 30+3

Vierailija
50/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tässä kohta lähteä hakemaan mies töistä ja lähdetään sitten auttamaan äitiä muutossa. Jospa siitä muutaman supparin saisi palkaksi!

Kävin aamulla neuvolassa, vaikka oikeasti aika olisi ollut vasta perjantaina. Mulla on ollut vaan jotenkin niin väsynyt olo ja ei ole oikein saattanut paljoa syödä. Taitaa vaan olla jotain loppuraskauden pahoinvointia, kun kaikki mittaukset oli ok. Puhuin taas samalla rytmihäiriöistä, joita on ollut siis puolesta välistä raskautta asti ja eihän terkka oikein osannut niihin mitään kommentoida. Ehdotinkin itse, että käyn otattamassa sydänfilmin, jotta nähdään onko se edelleen ihan ok ja saan itselleni mielenrauhan loppuajaksi. Terkka näyttää filmin huomenna lääkärille ja soittelee sitten oliko siinä mitään erikoista. Äippäpolille en oikein ole innostunut lähtemään, kun rytmihäiriöitä tulee kuitenkin sen verran vähän ja kohtahan tässä synnyttämään mennään ja toivon mukaan sille tielle nuo vaivat jää.

Muutenkin koko päivä ollut melkoinen, kun aamulla löysin meidän toisen gerbiilin ketarat ojollaan häkistä. Oli siis yön aikana kuollut. En olekaan nähnyt sen käyvän syömässä useampaan päivään, vaikka hengissä on kuitenkin ollut. Ikää sillä oli jo 2,5v, joten odotettavissa oli ettei enää kauan elä. Saas nähdä elääkö toinen gerbiili (kuolleen poika) enää kauan, kun joutuu yksin olemaan ja silläkin ikää jo yli 2v. Mutta tällaista se elämä on!

Kelankin kanssa joudun vielä asioimaan, kun minulla piti loppua työsopimus tämän kuun loppuun, mutta työnantajalta oli tullut viestiä, että onkin jatkanut sopimusta vuoden loppuun asti, vaikka en siis tosiaan tänä vuonna enää töihin mene. Outoa! Soitin heti Kelalle, että muuttuuko päiväraha-asiat, mutta virkailija ei osannut sanoa, vaan otti numeron ja aikoi soittaa takaisin, mutta eipäs mitään ole kuulunut vielä. Pitää itse nyt huolehtia, että asia tulee selvitetyksi etten joudu takaisin myöhemmin maksamaan rahoja. Kaikkea sitä voikin olla!

Omaa napaa tässä nyt vaan tuli, mutta sehän tässä vaan mielessä nyt pyörii. Mielenkiinnolla tosin pitää käydä aina tarkistamassa onko kenellekään tullut vielä lähtöä! Kaikille muillekin hyvää vointia! Ja uusille tottakai tervetuloa kirjoittelemaan!

Hoyt rv38+5

Vierailija
51/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies ainakaan taidan vihainen olla kun lähetti tällaisen viestin:

" Kulta, kävisitkö hakemassa maito ja bingoloton"

:PEn ainakaan usko.

Vierailija
52/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sataa sataa ropisee.. eipä voi muuta tehdä ku istuskella sisällä.. mut hyvähän se on nyt taas tekemättömiä asioita tehdyksi ku ei ulos pääse :)

eilen mulkkasin makkarin uusiksi, nyt on vauvalla sänky valmiina ja hoitotaso.. tosin aika ahtaaksi käy tilat.. hoitotasonki jouduin laitattamaan poikittain ku ei mahu niinku on tarkotettu.. mut eiköhän se ainakin aluksi toimi niinkin päin..

eilen oli neuvolalääkäri, siellä on kesälomatuuraaja.. eipä se tienny juuri mistään mitään.. sf mittaki oli mittanauhan mukaan 36cm mut ei laittanu korttiin ku 34cm ku muuten ois ollu yli käyrien (!?) ja sikiöö se tunnusteli kauan ja sano et kantapää tuntuu tossa tissien välissä vaikka mun (ja terkkarin) mielestä se on peppu/lonkka... siihe se vaan et voihan se olla sekin.. et ihan turha käynti..

quickvue: tervetuloa enskoihin.. eiköhän se poikakamukin pikkuhiljaa lämpene vauvalle.. vauvathan on niin ihania ja nuorena jaksaa paremmin...

Juskalle ja loppumetriläisille: onnea synnytykseen.. eipä oo mullakaan ku 4 viikkoa laskettuun aikaan :) terkkari sano et se voi syntyä jo vaikka huomenna tai milloin vaan kuuden viikon sisällä..et itteki alkaa jo vähä jännittää.. tosin tuskin sentään ihan vielä syntyy, ku lääkärin mukaan oon puolikiinni (?) ja 2,5cm kaulaa jäljellä.. eikä liiemmin supistele.. (ku ees tietäis miltä ne tuntuu).

heinäkuussa tuntuu olevan monella enskalla la.. se onkin suosituin synnytyskuukausi (kuulemma) vaikka en oo kyl ite ainakaan mitenkään " tähdännu" heinäkuuksi.. ;) mut ehkä ne pimeät lokakuunillat on saanut ihmiset peittojen väliin :D

millaste ja napsu rv 36+1

Vierailija
53/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu: tsemppiä viimeisiin työpäiviin ja oikein ihanaa kesälomaa ja äippälomaa! Ai nyt Mini sitten ¿suvaitsi¿ tutkimukset? ; ) Ja voi miten iiihana juhannus teillä on ollut! Joo, kyllä se vaan niin on, että vaikeeta myöntää itselleen, ettei nyt raskausaikana pysty ihan samalla innolla kaikkeen... kun sitä on niin tottunut siihen, että ¿tässä nyt vähän rankemmin raadan jonkun aikaa ja lepään sitten joskus myöhemmin¿. Ja nyt kun se ei menekään niin! Mutta tosiaan taitaa olla aika relata : )

Greetas: toivottavasti sulla puutumiset ja närästykset helpottaa. Vai muokkailee vauva masua mielensä mukaan, kuulostaa aika hassulta, vaikkei ehkä kovin kivalta tunnukaan.

Titi: mitenkäs Vimpula, oliko neuvolan tädin mukaan laskeutunut? Minulta onkin tainnut mennä ohi teidän hääsuunnitelmat: onnea tulevalle rouvalle!

Peipposka: joo, on tässä pakko alkaa pitämään vähän tiukemmin täällä töissä puolensa. On tuo pomo kai liian tottunut siihen, että hoidan kaikkea mahdollista (ja mahdotonta), että varmaan oudolta tuntuu, kun sanonkin, että en nyt pysty.

Sanle: onnea uusista rv-kympeistä! Mulla olis viikon päästä 20 täynnä myös, niin se aika menee. Vai ostoshulluus: hyvä että alejen aikaan iski : ) Tulehan kertomaan ultrakuulumiset!

Bianco: hyvä, että kivoja neuvolakuulumisia oli. Sinähän olet oikein kunnon vertailut tehnyt vakuutuksista, vau! Meillä on kaikki vakuutukset Tapiolassa, joten sieltä tod.näk. otetaan jo ennen syntymää vakuutus. Varmaan tuossa heinäkuussa pitäs se asia hoidella, ettei jää sitten viime tippaan. Ihana lomareissu sulla tiedossa! Mitenkäs olet saanut hillittyä ostelua? Mulla ei ole onnistunut ; )

Malaika: siun kanssa en taida ollakaan vielä jutustellut mitään: tervetuloa! Mennäänkin melko samoilla viikoilla, minä pikkuisen jäljessä. Mukavan kuuloinen reissu teillä ollut.

Susanna: samoin sie taisit tulla palstataukoni aikana palstailemaan: tervetuloa! Buuffa olikin valaissut jo sinua tuossa palstaemon tehtävistä, sellainen meiltä tosiaan nyt puuttuu.

Quickvue: ihan oikeeseen paikkaan olet löytänyt: tänne mahtuu kaikki ekaa odottavat, ja jutut liikkuu kaikessa maan ja taivaan välillä ja porukka on mahtavaa : ) Tervetuloa siis! Ja toivotaan, että saat miehesi kanssa juteltua kunnolla. Varmaan ne nuo miehuudet vaan reagoi vähän eri tavalla yllätyksiin, kuin me naisimmeiset. Tsemppiä!

Buuffa: hyviä neuvolakuulumisia sulla, kiva juttu! Ja mitä ihmettä, et sinä mitään töksäyttänyt? Tai en minä ainakaan mitään pahasti ottanut, joten ei tarvi anteeksi pyydellä, senkin höpsö ; ) Vaunut on Emmaljungan yhdistelmät, joissa vauvakoppa ja ratasosa erikseen. Saatiin eilen vaunut kotiin ja niitä kokoillessa menikin miehen kanssa sitten ilta mukavasti. Yksi outo juttu niissä on (ihan pikkujuttu kylläkin), pitää varmaan käydä sitä liikkeessä kysymässä. Ratasosan jalkasuojan neppareille ei oikeen ole mitään paikkaa, mihin ne kiinnitetään, vaikka ohjeessa sanotaan, että laitetaan istuinosan rei¿istä läpi. Ei siinä ole mitään reikiä : )

Hoyt: siellä ollut vähän ikävämpi päivä, jaksamista sinne!

Dajm + Pätkis 19+0

Vierailija
54/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrakuulumisia:

Minun masussa kasvaa pippeli!!! Eli poikaa lupaili tulevaksi. Katsoi sen kolmeen eri otteeseen ja joka kerta elimet näkyi selvästi ja napanuora oli erillään joten siitä ei ollut kyse. Sitähän minä olen tässä kaikille hokenutkin, että alusta asti on poikaolo ollut. Sukulaiset yritti väittää että mahan ja pahoinvoinnin perusteella ois tyttö tulossa mutta väärässä olivat. Mies suunnitteli jo metsästysreissua tehtäväksi. Nooh, jos muutama vuosi odotettais. Muutenkin ultrassa oli kaikki hyvin. Aivot ja sydän näytti siltä kuin pitääkin ja sormet ja varpaat omilla paikoillaan. Kasvon muodot kohdillaan ja sisäelimet näytti normaaleilta. Istukka on kuulema etuseinämässä ja saattaa vaimentaa liikkeiden tuntemista näillä viikoilla, mutta kyllähän tuo kaveri jo ihan kiitettävästi tuntuu tuolla masussa möyrivän.

Nyt on tosi helpottunut olo, jännitin tätä ultraa paljon enemmäm kuin aikaisempia, että jos sieltä ois jotain häikkää löytynyt, mutta onneksi ei löytynyt, vaan kaikki oli kunnossa.

Sanle ja DJ 20+1

Vierailija
55/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaihteeksi kommentoisin teidän juttuja ennen omanapaisuuksia...

Ensiksikin QUICKVUELLE: tervetuloa joukkoon! Toivottavasti onnistuin kirjoittamaan nimimerkin oikein! Toivottavasti miehesi tokenee pian alkushokista ja saatte juteltua! Kyllähän yllätysraskaus aina pistää tunteet sekaisin ja jotenkin minulle on jäänyt semmoinen kuva, että miehillä asian sisäistämiseen menee enemmän aikaa kuin naisilla. Joten, jos miehesi ensi reaktio ei ole positiivinen, niin anna asialle vähän aikaa. Tsemppiä!

Kaikille uusille myös tiedoksi, että tuolla kävin juuri nostelemassa Enskojen esittelypinoa, joten käykääpäs esittelemässä itsenne sinne!

Onnittelinko jo BUUFFAA, MALAIKA_VAAVIA ja SANLEA uusista kymmenluvuista? Onnea sitten toistamiseen, jos jo menin onnittelemaan. Sanlella oli myös mukavia ultrakuulumisia. Vai poika on sinnekin tulossa! Minun pikkuveljeni oli selittänyt uudet jalkapallokengät ostettuaan äidilleni, että pitää hankkia nappulakengät, kun minä saan pojan, jonka kanssa voi sitten käydä pelaamassa! Voi mennä hieman aikaa, ennen kuin pikkukaverista on jalkapalloilemaan, jos nyt ei edes pientä Espoo-Oulu-välimatkaa oteta huomioon!

SUSANNALLA on ollut vauvashoppailuhimo. Hih! Minä keskityin aluksi kaikkeen isoon ja kalliiseen (vaunuihin tms.) jota piti sitten käydä moneen kertaan kaikista mahdollisista liikkeistä katselemassa. Vaunut tilattiinkin varmaan jo heti rakenneultran jälkeen. :-) Me saatiin hirveä kasa vaatteita käytettynä, joten uusia ei tarvitsisi ostaa lainkaan. Nyt on valitettavasti käynyt kuitenkin niin, että kun äitiyslomalaista masentaa tai on muuten tylsää, tulee kierrettyä Sellon vauvanvaateosastoja ihan liikaa. Onneksi enimmäkseen olen selvinnyt vain ihastelemalla söpöjä pieniä vaatteita, mutta viimeksi sorruin, kun oli mies mukana, joka ei ollenkaan yrittänyt toppuutella minua tuhlaamasta söpöön shortsihaalariin ja kolmeen värikkääseen bodyyn. (Suurin osa käytetyistä vaatteistamme on vaaleita taikka haalistuneita, joten on vaikea vastustaa värikkäitä vaatteita kaupassa.)

HOYTILLA on ollut huonompi päivä. Voi surku teidän gerbiiliä! Kiva kuitenkin, että työsopimustasi on jatkettu. Muuten noista päivärahoista sen verran, että ilmeisesti noita muutoksia voi tehdä aika pitkältäkin ajalta taaksepäin. Btw. minunkin pitäisi pikkuhiljaa laitella KELAAN muutosilmoitusta, kun palkkani nousi takautuvasti. Ehkä kuitenkin odotan loppukesään, jotta kaikki palkka on varmasti keväältä tupsahtanut tilille. Tällä hetkellä kun vielä saan työnantajalta täyttä palkkaa, niin noilla KELAAN menevillä muutoksilla ei ole omaan rahatilanteeseeni mitään vaikutusta ennen syyskuuta.

Minullakin on ollut tuollainen tuuraaja neuvolassa kuin MILLASTELLA. Kerran tuuraajan piti mitata verenpainekin viisi kertaa, ennen kuin sai tuloksen. Noista käynneistä ei kyllä jää mitään käteen, kun ei voi luottaa, että terkkari huomaisi, jos jotain olisikin pielessä.

BIANCO on tehnyt vakuutusvertailuja. Minä nakitin homman miehelle aikoinani ja kyllä mies ison homman tekikin, kun niitä vakuutuksia vertaili. Vakuutuksissa tuntui olevan kovasti eroja, mutta silti niitä oli vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen. Me lopulta päädyimme siirtämään kaikki vakuutuksemme autovakuutusta lukuunottamatta Pohjolasta Pohjantähteen, jolla tuntui olevan laajin skaala korvattavia juttuja (mm. maitoallergia). Pohjantähdessä vain on se hankala puoli, että tuo lapsivakuutus on sidottu kotivakuutukseen ja siksi piti siirtää myös kotivakuutus. Onneksi vanha Pohjolan kotivakuutus olikin jäänyt tosi pahasti vanhaksi, kun on opiskeluaikojen jälkeen tullut kerättyä tuota tavaraa, joten vakuutusten uudistaminen oli joka tapauksessa pakko tehdä.

( . ) Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Kivuttomia supistuksia tulee ehkä kerran tunnissa ja pikkuherra liikkuu hyvin. Tänään kävin lääkärillä, joka pikaisesti ultrasi ja totesi kaiken olevan kohdussa mallikkaasti. Vauva on aika alhaalla, mutta mahtuu kuulemma vielä hieman laskeutumaankin. Lisäksi lääkäri näytti vauvan kasvoja ja siellähän pikkuinen räpsytteli söpösti silmiään ja liikutteli suutaan. Pitkään aikaan ei ole tullutkaan nähtyä mitään noissa ultrissa, joita on nyt ollut joka viikko. Yleensä lääkäri vain huitelee vauhdilla ympäriinsä ja ottaa mittoja. Ensimmäisiin ultriin verrattuna nämä ultrat ovat olleet siis aika tylsiä ja oikeastaan aika ärsyttäviä, kun lääkäri onnistuu aina sotkemaan sitä ultrageeliä housuihini ja on aina noloa kävellä märissä housuissa sairaalasta pois. Tänään olin sentään fiksu ja laitoin farkkuhaalarit, joissa märkyys ei niin näy, toisin kuin viimeksi käyttämissäni kangashousuissa.

Tällaista tänään,

pikku-Juska, 38+6

P.S. Huomenna alkaa 40. viikko!

Vierailija
56/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red][b]Buuffa[/b]: Kyllä se uinti taitaa minun osalta tältä kesältä jäädä. Vaikka alakerta ehtisikin parantua uintikuntoon synnytyksen jälkeen niin rintatulehduksen pelossa en kyllä uskalla uimaan mennä. Meinasin nimittäin imettää jos vaan suinkin mahdollista! Ja maidon tulosta se ei ainakaan jää kiinni kun nyt jo on aina yön jälkeen lakanat märkänä, pitäis varmaan alkaa käytää liivejä ja liivinsuojuksia yöllä, mutta kun ahdistaa kaikki rihmankiertämä yöllä...

[b]Dajm[/b] ainakin oli jo kysellyt neuvolakuulumisia. Neuvolassa on nyt vakkariterkan tilalla sijainen josta en tykkää yhtään ja joka ei mielestäni osaa mitään... Ei se osannut edes kokeilla miten päin vauva on mahassa vaan kyseli minulta että ¿mitäs itse luulet, miten päin vauva täällä on?¿ Minä tuumasin että ihan samoin päin se siellä on kuin ennenkin ja sanoin että minusta tuntuu että se on laskeutunut alemmas, mutta ei se ottanut mitään kantaa, eikä kunnolla kokeillut koko vauvaa. Ei meinannut löytää sydänääniäkään! Meinasin ottaa omaan käteen sen anturin ja näyttää sille mistä kohtaa kana pissii... eikun mistä kohtaa ne sydänäänet löytyy! Hemmetti sentään... Mutta äiti kävi tänään kylässä ja huudahti heti ovelta että ¿herranen aika sinun mahahan on tipahtanut alas!¿ eli ei se nyt ole vaan minun kuvitelmaani. Edellä mainittu terkka sai sf-mitaksi 35, mutta eihän se siihen katso jos vauva on mennyt alemmas, voihan se kohtu silti yhä olla ylhäällä. Eilisen jälkeen on ainakin tuntunut paineen tunne istuessa peräsuolen seudulla, eikä Vimpula työnnä pyllyään enää ylhäällä kylkiluiden väliin, muuten myllää kyllä ihan urakalla!

Tässäpä sitten tämän päivän neuvolan mittaukset ym.

RV 36+3

Painon muutos/vko +1400g, yhteensä painoa tullut 12,5kg. (Näkyy loppuajasta tulevan vaan joka viikko enemmän tuota painoa kun viimeksikin lisäys oli +1464g... Kääks!)

Turvotukset -

RR 144/88 (Ihan minun lukemat, tosin kotona saan omalla mittarilla aina alhaisemmat lukemat kun jotenkin sitä vaan jännittää kun joku toinen mittaa...)

Pissi puhdas

Kohdunpohjan korkeus 35cm (Siellä yläkäyrän yläpuolella edelleen siis mennään...)

Vimpula on edelleen raivotarjonnassa

Sydämensyke +

Liikkeet ++

[b]Tietääkö kukaan muuten mitä tarkoittaa[/b] kun sunnuntaina se KYS:n lääkäri oli merkannut äitiyskorttiin kohdunsuun tilanteesta ¿auki (cm)¿-kohtaan ¿VSS¿ tai ¿USS¿ että mitä mahtaa tarkoittaa??? Terkkakaan ei tiennyt kun kysyin mutta en kyllä olettanutkaan sen tietävän.

Eilen illalla jomotti alaselkään menkkamaisesti ja piti lämpimän kauratyynyn kanssa pelata monta kertaa. Yönseutu menikin sitten supistellessa ja välillä oli ihan kohtalaisen kipeitäkin ne supistukset, eli varmaan valmistelee minua nyt sitten synnytykseen?! Eihän sitä yhtään enää tässä vaiheessa tiedä milloin lähtö tulee! Se voi tulla huomenna tai sitten vaikka vasta neljän viikon päästä. Kyllä tää on nyt yhtä odottelua loppu aika...

Hitto vieköön en pääse ulos edes sitä pinnasänkyä hiomaan kun sataa vettä... Sisälle tuon sen kyllä sitten maalattavaksi mutta ulkona se on hiottava kun niin paljon lähtee sitä hiomapölyä siitä että en kiitos halua sitä sisälle... No, taidan rueta siivoilemaan vaatekomeroa kohta. Tulee edes jotain hyödyllistä tehtyä tänään kun olin niin puhki neuvolareissun ja kaupassa käynnin jälkeen että nukuin tuossa päivällä 3 tuntia. Tämä väsymyskin ihmetyttää kun vaikka kuinka hyvin saisi yön nukuttua niin päivällä vaan väsyttää ja jossain vaiheessa on pakko käydä nukkumaan. Eikä viitsi tahallaan olla nukkumattakaan ja kiduttaa itseään väsymyksellä kun ei oikeesti tiedä milloin lähtö tulee niin eihän sitä jaksa synnyttää jos on ihan puoli kuollut jo väsymyksestä. Mutta niinhän se on että nyt loppuajasta pitää levätä silloin kun siltä tuntuu. Että tämmöistä tänne, tulipas romaani tällä kertaa! Hih :)

T:Titi ja Vimpula rv36+3[/color]

Vierailija
57/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Et kai vaan ole ottanut varaslähtöä synnyttämään?! Iiks! Tule äkkiä kertomaan kuulumisia!

Vierailija
58/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Kuten osa teistä jo vauvakuume/lapsettomuuspuolelta huomasi sain maanantaina kauan odotetun plussan ja viimein pääsen siirtymän tänne puolelle. Täällähän on ennestään jo monta tuttua ja paljon on jo siirtynyt tuonne vauvapinoihin.[/color]

[color=blue]Meillä siis yritys aloitettiin viime vuoden huhtikuun lopulla.. kesä yritettiin tuloksetta ja syksyllä taukoiltiin muutama kuukausi häiden vuoksi (jotka on reilun kahden viikon päästä) marraskuulla aloitettiin taas yritys, mutta ei alkanut tapahtua mitään. Viimeisimmät kuukautiset alkoi sitten toukokuun alussa ja ne olivat sillä tavalla oudot että kestivät yli kaks viikkoa enemmän ja vähemmän vuotaen. Tuosta syystä ja muutenkin menin sitten gynelle toukokuun loppupuolella jossa todettiin lievä pco. Lääkäri sanoi tuolloin että on alkukierto menossa, munasolua ei ole tulossa ja veikkasia tätiä 16.-19.6. Aloitin tuolloin heti metformiinin ja tarkoitus oli aloittaa clomit kun täti tulee. No metuja söin ja odotin hartaasti tätiä. Testasin ensin tuolloin 19.6 ja nega oli.. juhannuksen yli taas odotin ja suureksi yllätyksesi testi olikin positiivinen maanantaina ja syy sille miksi kuukautisia ei tullut löytyi :)[/color]

[color=fuchsia]Tämä oli siis todella yllätysplussa kun ei edes tässä kierrossa yritetty, kun lääkärin mukaan sitä munista ei ollut, mutta kai se sitten alkoi kehittyä heti sen jälkeen kun metut aloitin. Laskettua aikaa on vaikea sanoa kun menkkojen mukaanhan olisin jo kahdeksannella viikolla, mutta todellisuudessa en. Olen vähän laskeskellut asioita yhteen ja ajattelin tässä vaiheessa laskea sen mukaan että viime sunnuntaina olisi ollut tasan 4. Nyt on siis 4+3, todellinen selviää aikanaan sitten ultrassa.[/color]

[color=blue]TITIN kanssa ollaankin tässä juteltu mesessä ja oli puhetta että tällä hetkellä ei ole listaemoa. Tosin itsekin sitä jo ajattelin aiemmin kun en löytänyt esittelylistaa vaikka etsin. Jos siis sallitte niin minä olisin innokas siihen hommaan. Minä kun näiden värien kanssa tykkään räpätä muutenkin ja joskus vauvakuumepuolella jotain listaa päivittelinkin. Sitä vaan mietin että kun tuossa toukokuun alussa päivitetyssä listassa on laskettuina aikoina vielä huhtikuulta lähtien aikoja että otanko ne vaan pois vaikka ei olisi tietoa pinoon lisätty milloin vauva on syntynyt. Kuinkas pitkään noita syntyneitä yleensä on pinossa säilytetty?[/color]

[color=fuchsia]Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja saisin tässä pinossa pysyä siihen asti että vauva syntyy :)[/color]

[color=blue]Kirjoittelen henkilökohtaisemmin myöhemmin, kun pääsen vähän paremmin joukkoon mukaan! :)[/color]

[color=fuchsia]Mukavaa loppuviikkoa kaikille![/color]

[color=blue]T. Juli ja Jumpula 4+3 (olipa outoa kirjoittaa tuo työnimi perään)[/color]

Vierailija
59/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä linkki

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10638403&t=10638367&appid…

Taitaa olla aika retuperällä, joten uudet ilmoittautkaa ja jo vauvan saaneet myös!!

Vierailija
60/76 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla onnittelemaan Juliaanaa plussasta! Ihanaa!

Taisi Sara-Mariakin olla plussannut, mutta vielä ei ole täälä häntä näkynyt. Tuntuu aina niin kivalta, kun tuttuja tänne puolelle pääsee siirtymään. Ja Juliaanalle vielä Iso kiitos palstaemoksi ryhtymisestä! Aika kauan ollut lista retuperällä, kun siihen hommaan ei kukaan oikein innostunut.

Saatiin äiti muutettua uuteen asuntoon ja sainhan tosiaan muutaman supparin palkaksi. Oikeasti jo luulin, että pian lähtö tulee, oli nimittäin suppareilla sen verran jo voimakkuutta, että piti aivan irvistellä. Autolla en uskalla kyllä enää yksin ajella, kun ajaessa sain kaikista kovimmat supparit. Supparit eivät olleet varsinaisesti kipeitä vaan sellaista megaluokan menkkakipua, joka kyllä jäi selkään kipuilemaan ja pistelemään pitkäksi aikaa. Ja onhan tuo masu nytkin koko ajan ihan kovana eli nyt lepäilemään.

Palaillaan taas!

Hoyt rv38+5