Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤ ENSIKOT vko 26 (ma. 25.6 - su. 01.07.2007) ¤

25.06.2007 |

JUHANNUS VIIKON PULINAT

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10572266&p=3&tm…

=) Lisbet ja poika, 37+3.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vähän vakoilemaan, joko olisi vauvauutisia tullut kun niin moni on ihan loppumetreillä, mutta ei ole tainnut minun jälkeen juuri muita vielä jakaantua kuin Emka (sori nyt jos on mennyt jotain ohi¿). Limatulppaa minä en muuten bongannut kuin vasta laitoksella sitten kun synnytys oli jo hyvin käynnissä, eli ei kannata murehtia vaikka sitä ei näkyisikään! Ja eihän mulla suppareitakaan ollut juuri mitään ennen h-hetkeä, eli se voi kyllä alkaa ihan varoittamattakin :) Eli tsemppiä viime metreille!

Meillä on vauvan kanssa alkanut sujua jo aika hyvin. Ensimmäinen viikko kotona oli tosi hankala kun itseä väsytti se huono hemoglobiini ja valvomiset, ja ilmeisesti oli jotain hormonimasennusta myös. Onneksi mies oli kotona auttamassa! Mutta nyt on alkanut rutiinit jo vähän muotoutua, ja öisin saadaan nukkua sellaista 5-7 tuntia, jolla tuntuu kyllä pärjäävän. Mahakivut on vähän vaivanneet joinakin iltoina, mutta ei sentään mitään koliikkia ole ollut. Ollaan uskaltauduttu jo vauvan kanssa vähän kaupungillekin ja hyvin on sielläkin sujunut, kunhan vaan ei reissut veny liian pitkiksi kun kumminkin parin¿kolmen tunnin välein pikkuinen haluaa yleensä ruokaa. Maanantaina alkaa miehellä taas työt, ja nyt on jo sellainen olo että vauvan kanssa pärjää kahdestaankin, eli tämä reilun kolmen viikon isyysloma heti alkuun oli kyllä meille ainakin oikein hyvä ratkaisu.

Mutta terkkuja vielä kaikille ja vilkutuksia myös pikkuprinsessalta!

T: Meriheppa ja tyttö 4 vk 1 päivä

Vierailija
22/76 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin lukeen viikonlopun kuulumiset ja ainakin Titi-uulla kuulostaa olevan jotain tapahtumassa... Tsemppiä sinne ihan hirmuisesti =) Kuulumisia odotellaan..

Ja Sara-marialle lämpimät tervetulotoivotukset =)

Meriheppa oli piipahtanut vauva-puolelta, vilkutukset sinulle!

Lähdetään kyläileen, yritän ehtiä illalla kirjoittelemaan lisää. Viimeistää kuitenkin huomenna.

Peipposkalle, pikku-Juskalle ja Hoytille erityis tsempit!

hermione ja Onni rv26+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Oon tässä pitkin päivää yrittänyt niitä saamarin pölyjä pyyhkiä, mutta hommasta ei tahdo tulla mitään kun puuskuttaa ja ahdistaa koko ajan. Ja sitten supistaa kun menee kyykkyyn ja on pakko mennä lepäämään. Ottaa päähän kun ei yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään ja tekemistä kyllä olis ja aikaa samaten... Onko muilla loppupään odottajilla samanlaisia tuntemuksia? Sitten kun en ole ollenkaan sellaista laiskottelija tyyppiä niin ei tosiaankaan huvittaisi maata sohvallakaan... Äsken vessassa käydessä tuli taas sellasta vaaleenpunaista/rusehtavaa valkkaria, pitänee ihan yleinen kysymys heittää tuonne palstalle että tietääkö joku mitä se meinaa. Ei se tuoksahdakaan pahalle että tuskin mikään tulehdus on, itse luulisin että kohdunsuulta tihkuttaa verta valkkarin sekaan, olisko sit just ennakointia limatulpan irtoamisesta tai jostain... Pitänee soittaa huomenna neuvolaan ja kysäistä sieltä että mitäs tämä nyt meinaa. Tosin sielläkin on se sijainen joka ei tiedä mistään mitään joten saa nyt nähdä tuleeko sieltäkään mitään selvyyttä asiaan... No, pitänee lähteä yrittämään jos saisin vielä keittiöstä pölyt pyyhittyä, muualta talosta se homma onkin jo suoritettu...[/color]

Vierailija
24/76 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytköhän sitä sitten alkoi täälläkin tapahtumaan?! Mulla on nyt tullut muutama tosi kipeä supistus... Jännää! Katsotaan miten tilanne etenee... Nyt just on taukoa supistuksissa.

Merihepalle kiitokset tsempityksestä! Jännää miten eritavalla synnytykset ihmisillä etenee. Mukava kuulla, että olette noin hyvin vauva-arjen saaneet pyörimään.

Titille en osaa kyllä sanoa mitään tuohon punertavaan vuotoon. Kannattaa varmaan kysästä neuvolasta. Tsempityksiä, ja toivotaan, että teilläkin olisi jo synnytys lähenemässä!

Juskalle ja muille loppupään enskoille vielä vilkutuksia! Hermionelle kanssa kiitos tsempityksestä. Joskos tämä meidän vauva alkaisi pikkuhiljaa syntymään. Jatkan suppareiden bongailua...

Peipposka 40+2

Vierailija
25/76 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbet se aina jaksaa meidän pinon avata maanantaisin! Reipasta toimintaa! Itse olen nyt kännykän päässä, eikä tämä näpyttely oikein taivu esim. linkittämiseen, kun en saa copy-pastettua tällä...

Nyt kaikki pulisemaan enskapinoon. Meikkis on kaupungilla shoppailemassa ja toivon, että tämä hiukan saisi ajatuksia pois odottelusta. Jotain epämääräisiä suppareita tulee aina välillä, mutta en kyllä usko synnytyksen olevan vielä lähellä. Seuraava neuvola on torstaina. Laskettuaika onkin sitten perjantaina, HUI!

Jaaha - nyt jatkan shoppailukiekkaa, etten jumita tässä kahvilla tämän kauempaa... Sori omanapaisuuteni!

Peipposka ja vaavi 39+3

Vierailija
26/76 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEIPPOSKA: Sait minut järkyttymään. Eihän sinulla mitenkään voi olla laskettu aika perjantaina, sillä meikäläinenhän on vain kuusi päivää jäljessä. Kääk! Ihan oikeasti, en ole oikeastaan tajunnut, että oma laskettu aika on ensi viikolla! Onko sulla (ja samantien muilla loppumetreillä olijoilla, HOYT, JUSHKA, LISBET, muut?) muuten ollut yhtään kivuliaita suppareita? Viime päivien aktivoitumiseni on aiheuttanut suppareiden hienoista lisääntymistä, mutta kivuliaita ne eivät ole, vaikka liikkuessa saavat toki hiljentämään tahtia.

Taitaa olla nätti päivä tulossa ainakin tänne pääkaupunkiseudulle. Tuossa tulikin jo heitettyä päivän Jorvin keikka ja nyt voin taas nauttia ainakin yhden päivän vapaudesta, kun en ole saanut käskyä kerätä vuorokausivirtsanäytettä. Jesh! Jos sitä vaikka uskaltautuisi käväisemään jossakin kaupungilla, vaikka en taida Helsingin keskustaan asti uskaltautuakaan, kun väsähdän edelleen helposti. Noh, pitänee katsoa, että minkälainen olo on lounaan jälkeen. Äsken tosin tungin mahaani jättimäisen annoksen jätskiä (enkä silti jaksanut koko annostani, minä ahnehtija), joten lounasaika saattaa venähtää...

Jatketaan maanantain viettoa ja kasvatellaanhan pinoa!

t. pikku-Juska, rv. 38+4

Vierailija
27/76 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Olipas kiva yllätys tänä aamuna kun huomattiin että netti toimii! Ei ole pariin viikkoon meinaan toiminut.

Viime yönä käytiin KYS:ssa kun en ollut vuorokauteen tuntenut Vimpulan liikkeitä ja normaalisti se hilluu varsinkin öisin. No lääkärin ultratessa se sitten kunnon shown aloittikin, mylläsi niin kovasti ettei lääkäri meinannut saada mittoja otettua! Kaikki oli siis ok, liikkuvuus hyvä ja syke normaali 135-165 ja kaikki muutenkin ok. Mulle tehtiin nyt sitten samalla se synnytystapa-arviokin, eli sain perua sen yksityiselle varatun ajan. Lääkärin mukaan mulla on normaali lantio (mitä lie sitten tarkoittaneekaan) ja Vimpulan pitäisi mahtua alateitse syntymään. Vimpulalle antoi painoarvioksi 2700g ja sanoi että jos syntyy laskettuna aikana niin painoa ehtii tulla 3500g... Huh, vois vaikka syntyä mielummin vähän etuajassa. Ei oo kyllä supistellu yhtään eikä Vimpula ole laskeutunut vielä synnytysasemiin, eli ei tässä vielä taida kiirettä olla synnyttämään. Oli se kyllä helpotus kun saatiin tieto että masussa on kaikki hyvin, nyt vaan pitää jatkossa pistää ihan merkille kaikki liikkeet ja tarvittaessa tehdä liikelaskentoja päivän aikana. Tosin viime yön Vimpula piti taas perinteistä ralliansa, valvotti minua pitkin yötä. Parempi kyllä niin että valvottaa liikkeillään kuin että hätäännyttää meidät liikkumattomuudellaan! Hitsi, sukupuolta ei älytty kysyä siinä lääkärin ultratessa kun oltiin niin hepakoissa että onko kaikki hyvin... No, selviäähän sekin tässä 6 viikon sisällä viimeistään! :)

Jussi meni rattoisasti mun vanhempien luona, mies veti kunnon humalat, mutta sallin sen hänelle koska nyt ei enää ole asiaa vetää mitään lärvejä kun ei tiedä milloin tulee lähtö synnärille! :) Mun serkut oli kans siellä niin oli kiva nähdä sukulaisiakin.

Njöö... Taidanpa tästä lähteä aittaa siivoamaan ja pinnasänkyä hiomaan, kohta tulee kiire sen pinnasängyn entisöinnin kanssa kun se pitäis vielä maalatakin! No onneksi vauvaa voi aluksi nukuttaa vaikka äp-laatikossa jos ei se sänky ehdi valimistua ajoissa, enpä viitsi stressata pienistä.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille enskakamuille!

T:Titi ja Vimpula rv36+1[/color]

Vierailija
28/76 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuskin sitten meni. Kotona vain oltiin ja tehtiin mitä viitsittiin. Miehellä on enää tämä viikko töitä ja sitten kesälomalle. Tuntuu ihanalta saada hänet kokonaan kotiin, kun tullut lähes 3kk:tta yksin vietettyä päivät.

Niin, ensi viikolla on sitten laskettuaika! Silti tuntuu, että sinne on niin pitkä aika vielä ja jos/kun menee vielä yliaikaiseksi niin ei tässä hirveänä vielä uskalla hihkua.

Juska: Kyselit suppareista. Pitkästä aikaa eilen tuli muutamia suppareita, jotka tosin olivat melko kivuttomia, mutta viimeinen suppari tekikin sitten kunnon jomottavan selkäkivun aikaiseksi, jota kestikin varmaan lähemmäs ½tuntia. Tässä olenkin sitten pähkäillyt, että osaakohan sitä sitten tunnistaa oikeanlaiset supistukset, muta kyllä ne varmaan tuntuu sitten niin erilaisilta, että tietää milloin pitää lähteä. Ja mulla kun nuo tän hetkiset jomotukset tahtoo jäädä päälle pitkäksikin aikaa eli ei selvästi ala ja lopu muutamien minuuttien aikana niin kuin ajattelen oikeiden suppareiden tekevän.

Ja minunkin puolestani tervetuloa uusille ensikoille kirjoittelemaan kokemuksistanne!

ON: Viime viikon neuvolassa ei ollut mitään kummempaa. Perjantaina seuraava neuvola, kun viikkoja jo 39! Eiköhän sinne asti vielä hyvinkin päästä. Sellaisen olen huomannut, että minulla on ruokahalu kadonnut nyt ihmeellisesti. Ennen tuli syötyä koko ajan, mutta nyt juhannuksenkin aikaa tuli syötyä melko vähän. Ei vaan tee mieli ruokaa ollenkaan, nytkin tekee pahaa, vaikka muutama tunti sitten söin vain yhden leivän. Jospa tämä enteilee jotakin! Niin ja ensimmäiset raskausarvet tuli viime viikolla navan ympärille. Mukavan vähällä olen päässyt, toivottavasti jäävät tuohon muutamaan arpeen.

En nyt jaksa enempään keskittyä, kun olo on vähän pahoinvoiva. Hyvää uutta viikkoa kaikille!

Hoyt rv38+3

Vierailija
29/76 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loman alkuosa (loput elokuulla) lomailtu. Olin loman ajan palstailematta ja nytkin selailin nopeesti läpi viestit, joten kommentoinnit jäävät nyt tällä kertaa vähille, ettei tule ihan kilometrin pituista viestiä : )

Joitakin uusia enskoja bongasin kuitenkin: TERVETULOA!

Ja kovasti täällä alkaa taas olla monella se aika, että voi ruveta oottelemaan tosissaan nyyttiä kainaloon: kaikille loppupään enskoille tsempitystä ja suppareita niitä kaipaaville!

Ja sitten siirrynkin omaan napaan: Himskatti, kun meinaa ruveta olemaan nukkumisongelmia! En oikein tiedä mistä johtuu, tai sitten johtuu monestakin asiasta... Ensinnäkin mulla tuppaa puutumaan kädet ja selkä. En ymmärrä miksi, kun ei pitäs tyynyssä (tai oikeestaan mulla on 2 tyynyä päällekkäin) eikä patjassa vika olla. Ja venytellä yritän päivällä, ettei ihan jäykistyisi. Sitten toinen asia, jonka nyt vasta oikeestaan lomalla tajusin, on työstressi. Heti alkoi loppulomasta nuo uniongelmat, kun töihin lähtö taas läheni. Siinä sängyssä unta odotellessa alkaa työasiat pyörimään mielessä ja sittenpä sitä ei varsinkaan saa unta! Erityisesti minua ahdistaa ihan hirveästi syksyllä (silloin menossa rv 25) tulossa oleva työmatka, joka tulee olemaan todella rankka ja stressaava. Ensinnäkin pitäisi ajaa joku 5 tuntia mennen tullen, tehdä pitkää päivää perillä keskiviikosta maanantaihin (myös la ja su), selvittää/organisoida kaikenlaisia juttuja ja olla jalkeilla ja hyöriä ympäriinsä. Mitä mieltä olette: voisinko pyytää vapautusta tästä työtehtävästä? Pelottaa, että paikan päällä sitten tulee jotain suurempia ongelmia voinnissani/masuasukin voinnissa... Normaalisti nämä työreissut on tosi mielenkiintoisia ja haastavia, ja minun onkin jotenkin hankala tunnustaa itsellenikin nyt, etten taida jaksaa.

...tämmöisiä pohtii Dajm + Pätkis 18+5

Vierailija
30/76 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh tänään aamulla kasin aikaan lähdin liikenteeseen ja asken vasta tulin kotiin. Tuli ravattua hammaslääkärissä, kelassa ja shoppailemassa näin ensimmäisen lomapäivän kunniaksi. Jalat on kyllä aika tohjona vaikka niitä jo kylmällä vedellä suihkuttelinkin. Mutta ei haittaa, mukavaa oli :)

Dajm: Sinuna koittaisin jättäytyä reissusta pois, vaikka et stressaisikaan niin silti se vaikutti rankalta hommalta 25 viikolla olevalle. Ja muutenkin kannattaa varmaan mainita tuosta stressaamisesta vaikka neuvolassa jos se on jatkuvaa. Stressihormoonihan vaikuttaa vauvaan ihan yhtäläilla kun äidin muutkin mielialat.

Susanna taisi olla uusi palstailija. Tervetuloa joukkoon.

T: Buuffa ja Nuuro 30+1

Vierailija
31/76 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille. Täällä yks joka on raatanut töissä koko juhannuksen, vielä olis kaks päivää töitä ja sit neljä vapaata. Aika kuitti olo on jo nyt, en hirveesti jaksa kommentoida.

Sup-sup suppareita kaikille loppupään enskoille!! Hoyt, Peipposka, Lisbet ja Juska. Kai Titi-uullekin jo voi toivotella suppareita, mulla muuten synnytyssairaala sama kuin sulla =)

Dajm, koita ihmeessa perua se työkeikka. Mulla nyt rv25 enkä 8h työpäivän jälkeen jaksa muuta ylimääräistä kun kevyet kotihommat(nekin vain jos on nukkunut hyvin). Älä rasita itseäsi liikaa..

Buuffalla oli ollut kiireinen kaupunkipäivä. Kylmä vesi tekee kyllä hyvää väsyneille jaloille.

Voikaahan hyvin enskakamut =)

hermione ja Onni rv25+6

Vierailija
32/76 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffalla on viikot poksuneet. Viimeinen kymmenen alkanut.

Niin se pitää =)

Vierailija
33/76 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vihdoin langoilla.

En ole vaan EHTINYT tässä viime aikoina justiin edes koneelle. Tämä kodin siivoaminen remontin jälkeen on vienyt enemmän aikaa ja energiaa kuin mitä olisi uskonut.

Liekö jotain tekemistä tämän ihanan pallon kanssa joka tässä mahasa killuu... =)

Mitään synnytykseen viittaavaa ei vielä tällä suunnalla ole. Ei sitten niin YHTÄÄN MITÄÄN. =/

1½ vk sitten lääkärineuvolassa paikat oli visusti kiinni ja kohdunkaulaakin 3cm jäljellä. Eikä sen jälkeen mua ole supistanut juuri ollenkaan, eikä kyllä ollut sitä ennenkään.

Eilen illalla koin YHDEN kivuliaamman supparin, mutta sekin kesti max 10sek ja meni menojaan varsin nopeasti. Eikä tuonut kavereita tullessaan, joten se siitä. =( Harmi, mä oisin jo ihan valmis synnyttämään.

Nyt alkaa olla kotona hommat siinä vaiheessa että ehdin taas koneellekin joka päivä, joten yritän aktivoitua tässä (taas mä lupailen kovasti...) kirjoittelemaan. Meitä kun on muitakin h-hetken melkein jo saavuttaneita täällä, niin tahtoo seurata mitä teille kuuluu.

Näin meillä.

Jushka ja Naksu 38+4

Vierailija
34/76 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi päivä ja jotain tekemistä pitäisi keksiä... Tekisi ihan älyttömästi mieli koota palapeliä, mutta eipä meillä sellaisia ole nurkissa pyörimässä. Pitänee pohtia josko lähtisi keskustaan.

DAJM: voit perua keikan ihan hyvin. Itsekin kieltäydyin muutamasta keikasta raskausaikana. Varsinkin, kun tiedät keikasta jo nyt, on työnantajalla mukavasti aikaa löytää reissuun joku muu. Tsemppiä!

JUSKA: kyselit suppareista. Mulla kipeitä supistuksia tulee satunnaisesti. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Joka päivä kuitenkin niitä tulee. Silloin rv 36 niitä tuli ekan kerran, ja silloin suuntasimme sinne äitipolille tarkastukseen. Mutta ei musta kyllä yhtään tunnu siltä, että synnytys olisi lähestymässä.

TITI: tsemppiä pinnasängyn entisöintiin! Se on ihan totta, että hyvin vauva nukkuu äippälaatikossakin ekat kuukaudet. Itseasiassa pinnasänky on vastasyntyneelle liian iso. Sullakin tulee täysaikaisuus ihan just täyteen. Toivotaan, että pikkuinen ei enää teitä huolestuta liikkumattomudeella.

JUSHKA ja HOYT: niin se eräpäivä vaan lähenee. Jännä nähdä kuka meistä pääsee tosi toimiin ensin! Listalla ainakin hoyt, juska, jushka, lisbet ja titi! Alkaa tosissaan lämmittämään...

Hermionelle kiitoksia suppareista! Täällä niitä kovasti odotellaan.

BUUFALLAKO oli kymmenluvut poksuneet... Onnea!

Nyt aamupalan duunauksen pariin! Moi hetkeksi.

Peipposka ja vaavi 39+4

Vierailija
35/76 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taitaa olla tulossa löhöpäivä. Eilen tuli juostua pitkin Espoota. Hankalaa, kun ei ole päivisin autoa käytössä, niin joka paikkaan lähteminen bussilla on melkoinen operaatio. Toisaalta, en tiedä, viitsisinkö tämän mahan kanssa autoon survoutuakaan. Ajelen muutenkin aika huonosti, enkä ole kahteen kuukauteen edes yrittänyt testata, yltävätkö jalkani polkimille (normaalistikin joudun vetämään penkkiä todella paljon eteen, jopa niin, että ratti peittää nopeusmittarin silmistäni).

Shoppailu oli kyllä kivaa. Löysin lankakaupasta aivan ihanaa lankaa, jota ostin, vaikka olen luvannut itselleni, etten neulo enää raskaana ollessani, kun selkä tulee kipeäksi. (Tästäkin huolimatta yhdet villahousut tein sairaalassa ja sen jälkeen viimeistelin kotona viikonloppuna...) Selkä ei ole ainakaan toistaiseksi oireillut. Mutta löysin niin ihanan ohjeen: http://knitty.com/ISSUEsummer05/PATTcargo.html

että on ihan pakko tehdä tuosta jotain. Ajattelin sellaisia mustanruskeita housuja, joissa olisi oranssi vyötärö ja jotain oransseja koristeita lahkeissa (Liekkejä? Olisivatko tarpeeksi machot?). Pitänee tehdä vain vähintään M-kokoa, kun noita pieniä lyhytlahkeisia hahtuvahousuja on tullut tehtyä jo ihan tarpeeksi (lue: liikaa).

Proteiiniarvot olivat taas nousseet eilisten testien mukaan, joten sain taas uuden ajan lääkärille. Liekö asiaan vaikuttanut mielen piristyminen, joka on saanut minut puuhailemaan kaikenlaista sohvalla makoilun sijasta. Ottelenpa tämän päivän vähän enemmän hiljakseen ja saa nähdä, mitä huomiset tulokset sanovat. Onneksi verenpaineet ovat toistaiseksi olleet mallikkaalla tasolla ja mitään kamalia turvotuksiakaan ei ole, joten saan olla vielä rauhassa.

DAJM: Yritä ihmeessä päästä eroon tuosta työmatkasta! Kyllä pelkästään tuommoinen ajomatka on aivan uskomattoman rasittava ja sitten vielä, kun sen lisäksi joutuisit raatamaan perillä, niin voimasi voivat kyllä loppua kesken. Työnantajan kyllä uskoisi tämän ymmärtävän.

BUUFFALLE onnittelut viimeisille kymmenluvuille pääsemisestä! Niin ne viikot kuluvat!

Kivaa, että muutkin loppupääläiset ovat käyneet ilmoittautumassa. Meitä on tosiaan aika iso kasa ja saa nähdä, missä järjestyksessä lähdetään poksahtelemaan. ;-) Minä tuskin olen ensimmäisiä, kun en ole tuntenut yhtäkään kivuliasta supparia. JUSHKANKIN remppa alkaa olla valmis! Hyvä, että saitte kaiken tehtyä ennen vauvan tuloa. Olisi varmaan ollut aika kamalaa palata sairaalasta vauvan kanssa remonttisotkujen keskelle. Hui!

Pitänee raahautua aamupesulle. Kirjoittelemisiin!

t. pikku-Juska, rv. 38+5

Vierailija
36/76 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan omalla navalla: Kiitos kaikille tuota rankkaa työreissua kommentoineille, ihanaa tsempitystä täällä kyllä saa aina tarvittaessa! Teinkin päätöksen asiassa: en lähde sinne reissuun ja kerroin siitä jo pomollekin. Kommentit oli kyllä vähän ärsyttävän ympäripyöreitä: ¿katsotaan sitten sitä tilannetta¿ ja ¿kyllähän sinuu siellä tarvittais¿... Mutta ei voi mitään, en halua/jaksa/uskalla lähteä tuollaiselle reissulle. Jos ei muu auta, niin haen saikkua. Nyt on Pätkiksen hyvinvointi tuhat kertaa tärkeempää kuin mikään työjuttu.

Buuffa: meinaan kyllä neuvolassa mainita tuosta työstressistä jotain. Katsotaan, mikä on neuvo. Kyllähän minä itsekin olen joutunut esim. loma-ajankohdissa joustamaan töissä, joten jotain joustoa nyt tässä tilanteessa täytyisi tulla myös työnantajan suunnalta. Stressi ei ole hyväksi, en vaan tiedä oikein mikä auttais... Onnea uusista kympeistä!

Hermione: koitahan jaksaa vielä tää päivä töissä ja lepäile kunnolla vapaalla.

Jushka: tsempitystä, jospa se Naksu sieltä pikkuhiljaa alkais haluta ulkomaailmaan : )

Peipposka: joo, siksipä juuri ajattelinkin, että on reilua kertoa tuosta jaksamisongelmasta jo nyt, että ehtii työnantaja hommata tuuraajan. Ostitkos palapelin? Minä bongasin Anttilasta sellaisen Kaj Stenvallin ankka-palapelin joskus muutama viikko sitten, mutten tullut ostaneeksi. Pitäsköhän varustautua jo äippälomaa varten, ja käydä ostamassa? : )

Pikku-Juska: Sinä taidat olla innokas käsityö-ihminen? Aika söpöt nuo pöksyt ; ) Voi kun olis itselläkin taitoa tehdä itse vaatteita... tai kai sitä ehkä oppis, jos opettelis. Toivotaan, että protskut ei nyt taas sitten kohoa liikoja.

Ostimme viime viikon shoppailukierroksella sitten vaunut! Ei ollut ihan vielä tarkoitus muuta kuin katsella ja vertailla, mut kun sopivat ja vieläpä alessa olevat löytyi, niin mikäpäs siinä. Nyt odottelen, että saisin hakea ne kaupasta hypisteltäviksi : )

Dajm + Pätkis 18+6 (puoliväli lähenee....)

Vierailija
37/76 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistä työviikkoa viedään ennen kesälomaa ja äikkäriä! Aika on kyllä kulunut ihan siivillä.

Tässä eilisiä neuvolakuulumisia:

Rv 29+5

Painonmuutos/vko 700g (kääk!), yhteensä tullut 11kg

RR 132/82

Pissa puhdas

Hemppa 104 (pakko alkaa syödä rautaa, höh)

Sf-mitta 28

Syke 137

Mini nukkui kerrankin tyytyväisenä koko homman läpi, aiemmin se on protestoinut kaikkia tutkimuksia. Isänsä oli vapaapäivällä ja pääsi ensimmäistä kertaa kuulemaan lapsensa sydämen sykkeen, ultrissa hän onkin ollut mukana. Vauva on ilmeisesti pää alaspäin, mutta terkkari ei kuitenkaan uskaltanut sanoa ihan varmaksi.

Täältä enskapalstaltahan lähtee tosiaan iso kasa ihmisiä yhtä aikaa pois ja ihan kohta! Ainakin Peipposkalla, Juskalla, Titillä, Hoytilla ja Jushkalla on lähtö käsillä. Suppareita teille! Kiva että uutta väkeäkin tulee ettei ihan homma kuivu käsiin.

Dajm: hieno juttu, että uskalsit kieltäytyä työreissusta. Joskus on yllättävän vaikea myöntää, ettei pysty ihan kaikkeen siihen mitä ¿normaalisti¿ (onko raskaus jotenkin epänormaalia, hmm?), mutta vauvan ja oman pääkopan hyvinvointi on kuitenkin tärkeintä, eikä kannata yrittää liikoja.

Pakko kertoa vähän meidän juhannuksesta, oltiin miehen kanssa 2 yötä Tallinnassa. Hotellihuoneessa oli kylpyamme, ja me innostuttiin hankkimaan kynttilöitä, kylpyvaahtoa, mansikoita ja kuohuviiniä ja vietettiin romanttinen kylpyhetki lauantai-iltana¿ Harvinaista herkkua tällaiselle vanhalle pariskunnalle, mutta ah niin tarpeellista! Nyt kun kaikki pyörii vauvan ympärillä niin on välillä tosi mukava panostaa myös parisuhteen hoitamiseen.

Jep. Jospas vielä pari päivää tekisi töitä niin sitten ehdin ehkä vähän ahkerammin palstailemaankin kotoa käsin.

Tipu & Mini 29+6 (huomenna poksahtaa uusi kymmenluku!)

Vierailija
38/76 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

Satelee vettä ja aamu on ollut hieman kankea. Ihan hyvin tulee nukuttua aina yöllä, mutta aamulla jotenkin silti tuntuu kamalan vaikealta...ääh, ehkä se tosiaan on tätä loppumetrien väsymystä.

Tervetuloa kaikille uusille, en valitettavasti nyt muista läheskään kaikkien nikkejä, mutta tasapuolisesti tervetuloa! :)

Meitä loppupääläisiäkin täällä pyörii mukavasti. Onkos teillä muilla muuten sellaista ongelmaa, että esim. pyykkejä laittaessa menee sormet/koko käsi tai esim. koko jalka tavallaan voimattomaksi/holtittomaksi? Ei siis oikeastaan puudu vaan tuntuu, ettei esim. jalka enää kanna ja on pakko mennä makaamaan...Tällaista oireilua on ilmennyt ainakin meikäläisellä nyt muutamana viikkona. Myös rintaa ahdistaa välillä ja tuntuu, että se puuduttaa käsivarsia myös..oisko hiukan närästyksen tynkää, rennie tuntuu nimittäin auttavan.

Vatsaani olen myös hiukan kummastellut; sekun tuntuu muuttuvan vauvan asentojen myötä mitä ihmeellisimmän näköiseksi! Välillä se on kuin persikka ja välillä kuin muodoton peruna/pitkulainen möykky...naurattaa ja välillä vähän hirvittää. Tekeekö teillä muilla vauva sitä, että nostaa tuosta ylempää vatsasta jotain osaansa ylös ja samoin tuosta jostain navan kohdalta? En oikein ole päässyt selville, että mitä osaa ne vauvasta on, mutta kovin ihmeellisen malliseksi hän saa mun mahani näillä " pönkäyksillä" ! Olo on muuten tosiaan ihan ok, mitä nyt tällainen ihmeellinen väsymys välillä vaivaa. Supistelee aina silloin tällöin, välillä oikein kovasti ja useammin sitten sillain ihan normaalisti. Alapäässä tuntuu painetta, samoin nivusissa ja lonkissa...oiskohan siis kaveri laskeutunut?

Buuffa: Niin sitä vain yhtäkkiä huomaa olevansa oikeasti aika pitkällä raskautensa kanssa! :)

Juska82: Sielläkin neulomisvimma on menneillään! :) Sama täällä...ei vain oikein tiedä, että mitä kaikkea sitä neuloisi...ettei tulisi neulottua tuonne kaapin pohjalle vaan. Itse neulon hyvin yksinkertaisilla ohjeilla, mutta nuo liekit kuulostaa kyllä aika makeilta!

Jeps. Taidanpa tästä alkaa päivän hommiin. Huiskutukset kaikille enskoille, jaksamista ja hyvää vointia alkupääläisille ja tsemppiä erityisesti meille, jotka kärvistellään viimeisiä viikkoja, eli ainakin titi, juska82, juska, hoyt..ja oli kyllä vielä muitakin, mutta nikit unohtuu tässä ajatuksen rullatessa!:) Oikein mukavaa tiistaita kaikille!

*greetas 36+5*

Vierailija
39/76 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, unohdin kertoa, että torstaina haettiin äitiyspakkaus postista. Olihan sitä tosi kiva availla ja hypistellä nättejä vaatteita (ainakin mun mielestä onnistuneet värit kun ei tiedä lapsen sukupuolta). Hyvät naurut saatiin siitä naisten kondomista ja etenkin sen todella yksityiskohtaisesta kuvallisesta ohjeesta, heh... Eipä jäänyt tyhmemmällekään epäselväksi miten se asennetaan :)

Se imetysopas oli mun mielestä tosi asiallinen, pitääpä laittaa mies lukemaan se myös, sille kun oli vähän epäselvää esim. käsite " maidon nousu" ym. Joskos siitä muutamia asioita sillekin valkenisi.

Tipu & Mini edelleen 29+6

Vierailija
40/76 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Laskettuun aikaan on 3kk + 4 vrk. Ja jotta vauvan vakuutuksen ottaminen ei jäisi viimetippaan (suurin osa yhtiöistä pitää rajana 3kk) tartuin tänään toimeen.

Löysin vasta ilmestyneen oppaan ' Valintaopas lasten sairauskuluvakuutuksista 13.6.2007 ' Julkaisija Kuluttajien vakuutustoimisto. http://www.vakuutusneuvonta.fi/pdffiles/lvve2007.pdf

Ko. dokumentti auttoi päätöksenteossani. Vauva saa vakuutuksensa vasta synnyttyään + vakuutus ei ole sidottu kotivakuutukseen. (Edellisten lasten vakuutukset otetiin jo syntymättömälle lapselle, mutta hinnat ovat nousseet ' pilviin' !)

Jostain kumman syystä sairastaminen tuli mieleen kun olen potenut nielu- + poskiontelotulehdusta vkon. Mies aamulla yritti ehdotella josko penisiliinikuurin rinnalla voisin käyttää jotain yskänlääkettä. (Lääkäri ei suositellut). Ei saa kuulemma nukuttua - no, kukapa saisi...

Toivottavasti opuksesta on apua muillekin, jotka soutavat& huopaavat vauvan vakuutuksen kanssa.

Terkuin