Mikähän voisi olla? Ulostin verta melkoisen paljon...
Tarkoituksella en puhu tällaista, vaan ihan oikeasti pientä apua vaille, olen hieman nyt paniikissa, mistä tämä voisi johtua...Tarvitsisiko mennä huomenna lääkäriin?
Kommentit (8)
Kirkas voi olla esim. vatsan kovuudesta ja peräpukamista johtuvaa, ei niin vakavaa.
Jos veri on ehtinyt tummua matkalla, se tulee jostain kauempaa, ja pitää tarkastaa mistä, jotta voidaan hoitaa oikein.
Vastailen kun itse panikoin samaisesta asiasta pari kuukautta sitten. Kysyin lääkäriltä muiden asioiden yhteydessä, ja tuon ylemmän kirjoitukseni mukaisia vastauksia sain.
Jos asut puhelinterveysneuvonnan alueella, niin soita vaikka heti ja kysy. Saat sitten paremmin rauhassa nukuttua yön :)
Perheeni vaivojen perusteella tiedän, että tumma veri voi olla merkki esim. haavaisesta paksusuolentulehduksesta, joka on tyypillisesti nuorien aikuisten tauti, ja joka on melkoisen hyvin hoidettavissa lääkkein tai tarvittaessa leikkauksella.
Pitäisiköhän sitä verta tulla lisää vielä myöhemmin, että lääkäri ottaa asian vakavasti tai yleensä saan ajan?
en osaa sanoa. Lääkäri sanoi minulle, että jos veri on kirkasta ja sitä tulee vain kerran, ei tarvitse mennä tutkimuksiin.
Eikä sekään ole hävettävää, että ongelmasi on alapäässäsi, takakerhossa. Meillä kaikilla on joskus jonkinlaisia ongelmia siellä, kukaanh ei ole pieruton, hajuton jne. Lapsetkin tulevat yleensä sieltä alhaalta (siitä toisesta luukusta), se on luonnon laki. Ihminen viisaudessaan on keksinyt kouluttaa joitakin ihmisiä tutkimaan toisten päitä, kyynärpäitä, pilluja ja pyllyjä, ja hyvä niin. Hoituu.
Suoli voi olla ärtynyt tai siellä voi olla polyyppi tai pahimmassa mahdollisuudessa syöpä. Pukaman veri on kirkasta.
colitis ulcerosa = haavainen paksusuolentulehdus
Mene kuitenkin lääkärille varmuuden vuoksi tsekkauttamaan asia.