Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi meitä naisia, Linnanmäellä pisti silmään, kuinka

Vierailija
24.06.2007 |

me paisumme kuin pullataikina (kirjaimellisesti paidan alta). Mitä me oikein syödään ja tehdään ? Myös ihan n. 12-v. tyttöjä, joiden olisi voinut epäillä olevan raskaana vatsan puolesta.

Epäesteettinen näky !

Eikä se vartalolihavuus ihan vaaratontakaan ole...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kesällä siellä ovat kaiken maailman kauhistukset Perähikiältä. Menee täysin fiilis siinä läskin ja rumien vaatteiden keskellä.

Vierailija
22/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina vaan nuoremmat ja nuoremmat tänä päivänä kärsivät syömishäiriöistä ja ovat anorektisia. Ja nyt täälä nuoriso onkin lihavampia kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistelen täällä aina itsekseni näitä juttuja, koskee se sit lihavia, huonosti pukeutuvia, tupakoivia, känniläisiä yms

Miten ihmiset jaksavatkin kiinnostua mitä muut tekee tai näyttävät, ei luulisi siinä kykenevän nauttimaan omasta " hyvästä" olosta.

Minä ainakin olen huomannut, jos kaikki on itselläni hyvin, niin myös muutkin näyttävät mukavilta jne.

Ja jos joku nirppanokka tulee vastaan (ilm. joku av-mamma, joka arvostelee katseellaan) niin hymyilen tai irvistän hänelle ilkikurisuuttani vain, koska se on huvittaa näyttää nirppanokalta.

Muuten annan kaikkien kukkien kukkia vain ja nautin perheeni kanssa iloisesta yhteisestä ajasta, ilman että kyylään mitä ympärillä tapahtuu tai näyttää.

Vierailija
24/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan lapsuuden kodissani syötiin hirvittävän terveelisesti äidillä ja veljellä diabetes ja samaa dieettiä sitten noudatti koko perhe. Kun tästä terveellisestä pakkosyötöstä pääsin omaa talouteen hampurilaiset ja jätski ja ranskalaiset olivat lähes joka päiväistä ruokaa. Kiloja alkoi kertyä. Lasten tulon myötä ruokavaliokin muuttui normaaliksi terveelliseksi ruuaksi. Nyt vanhemmat lapset ovat sen ikäisiä että käyvät kaupassa ja kun lapussa lukee leikkelettä poika tuo jahtimakkaraa jota ei tasan ole saanut kotona ennen broilerileikkeet kun ovat liian rasvattomia, samoin jos tuo maitoa se on välillä täysmaitoa kun sitä ei muuten kotona saa.

Vierailija
25/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut karppaamalla, ja rasvaa vetelen niin että kiiltää.

On se jänää, että ensin lapselle ei anneta rasvaa että aivot pääsisivät kasvamaan ja sitten voivotellaan, kun lapsi ei opi puhumaan tai sillä on keskittymishäiriö.

Vierailija
26/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tätä te karppiuskovaiset ette ymmärrä, että laihtuminen ei ole sama asia kuin se, onko ko. dieetti TERVEELLINEN!

Pelkkä sokerin välttäminen ei sitten todellakaan ole karppaamista.

Vierailija
27/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen nyt ylipainoinen ja raskauden jäljitä vielä iso maha" röllö" mutta ihan samanlaisia näkee kyllä paljon liikenteessä... ja mulla on synnytyksestä vasta 2 viikkoa (toinen lapsi)

Vierailija
28/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, sokerin välttäminen ei ole karppaamista mutta silti erittäin hyödyllistä. Samalla tavalla kannattaa välttää kovetettua kasvisrasvaa, joka ei ole kuulunut ihmisen ruokavalioon kuin lännessä noin 50 vuotta ja jolla alueella d2 on levinnyt räjähdysmäisesti.

Vierailija
29/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi puhua aiheesta, josta et yhtään mitään ymmärrä.

Vierailija
30/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA nythän näkee jo katukuvassa kuinka NUORET teini-ikäiset ovat aika tuhdissa kunnossa. Varsinkin taannoinen matalalantiofarkku+toppi-muoti paljasti vararenkaan vatsanseudulla. Aika kultaa tietysti muistot, mutta väitän silti ettei omassa nuoruudessa (80-luvulla) niin kovin monella ollut sitä vararengasta ainakaan yläasteiässä.

Vierailija
31/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten maidon pitäisi olla rasvatonta, sehän on sitä maitorasvaa...Vierailija:

Vierailija
32/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

41, sekotat iloisesti maitorasvat ja eläinten läskirasvat

Vierailija
33/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti suomalaiset ovat nyt lihavimmillaan ja loogista onkin, että rasvaa täytyy entisestään vähentää.

Vai öh, oliko loogista?

Vierailija
34/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiherramanguuda näitä tietäjiä. Tottakai maitorasva on eläinrasvaa.

Sitten voitaisiinkin puhua rasvahappokoostumuksista seuraavaksi ja todeta, että esim. possunrasvan rasvahappokoostumus akselilla tyydytetty-kertatyydyttämätön-monityydyttämätön on hyvin lähellä suositusruokavalion lukemia. Ainoa paha asia pekonissa on ihmisen siihen lisäämä nitriitti.

Vierailija
35/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii katsoa vaikkapa: http: //www. fineli. fi/food. php?foodid=603&lang=fi

Sieltä käy ilmi (kun vertailee voin koostumukseen, voitte katsoa eron myös esim. kulutusmaitoon) seuraavaa:

äidinmaidossa on (100g) tyydyttyneitä rasvoja 1,6g, kun voissa 52g

Yksittäistyydyttymättömiä rasvoja 1,6g, voissa 19,4g

Monityydyttymättömiä 0,5g, voissa 2,6g

Pahamaineisia transrasvoja 0,1g, voissa 2g, eli 20 KERTAA ENEMMÄN

Ja kolesterolia 9,8 - voissa huimat 178...

Joten älkää nyt alkako vertailla äidinmaitoa ja voita. Äidinmaitohan on mitä terveellisin tuote...

Vierailija
36/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä järjen jättiläisiä...

Vierailija
37/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollisia transseja.

Mutta mitäpä minä muista, minä olen pelastanut oman perheeni ja se riittää. Me olemme laihtuneet eläinrasvoja syöden normaalipainoon ja pudottaneet myös kolesterolimme sinne, mihin emme kaurapuurolla koskaan yltäneet, eli alle 5 josta hdl:ää puolet.

Vierailija
38/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eiks olekin kamalaa, että kaikki meissäkin oleva rasva on sitä " pahaa" elinrasvaa ja että sitä on myös äidinmaidossa melko paljon ;)

Itse asiassa äidinmaidossa ON hyvin vähän ns. eläinrasvoja. Eläinrasva on sikäli vääristynyt termi, että mitään monoliittista eläinrasvaa ei ole, rasva koostuu eri lajeissa erityyppisistä rasvahapoista.

Mutta pääsääntöisesti eläinten läskirasva ON paljon huonompaa koostumukseltaan kuin " maitorasva" . Mikä ei merkitse sitä, etteikö maidostakin suositeltaisi poistettavaksi ylimääräistä rasvaa, jolloin se on entistäkin terveellisempää.

Äidinmaidossa rasvaa on siis vähän ja se vähä tulee tarpeeseen, koska vauvalle se on puoli vuotta yksinomainen kalorien lähde. Mutta aikuisellahan rasvaa tulee kosolti muualta joten tilanne on jo eri.

Vierailija
39/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi vaihtelee 21-23.

Että kun nyt kerran yksittäistapauksia tarjoilet tieteelliseksi evidenssiksi, niin tässä sulle päinvastaista " dataa" .

Edelleen: laihtuminen on eri asia kuin terveellisyys.

Vierailija:

ollisia transseja.

Mutta mitäpä minä muista, minä olen pelastanut oman perheeni ja se riittää. Me olemme laihtuneet eläinrasvoja syöden normaalipainoon ja pudottaneet myös kolesterolimme sinne, mihin emme kaurapuurolla koskaan yltäneet, eli alle 5 josta hdl:ää puolet.

Vierailija
40/42 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen, miten on mahdollsita, että olisi jotenkin epäterveellistä syödä possunrasvaa, joka on tasan tarkkaan koostunut samansuuruisista rasvahappofraktioista kuin ihmisen oma fläskikudos :)

Minä mieluummin odotan, että joku todistaa terveelliseksi ten transsittomastikin kovetetut kasvirasvat.